kupla vm 70

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

kupla vm 70

ViestiKirjoittaja Previa » 4.10.2005 21:17

mul on ollu työnalla viimeiset kuusi vuotta kupla volkkari.
ja se olisi edennyt jo kasaus vaiheeseen.

kiinnostaako täällä ketään tälläinen projekti, vai haudataanko topikki het alkuunsa?

kuvia olisi kohtalaisesti kovalevyllä jemmassa
Viimeksi muokannut Previa, 31.10.2006 10:54. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.10.2005 21:24

Jos se on siististi tehty ni tottakai kiinnostaa. Vielä parempi on jos on tehty jotain kulkupuolellekin. Vaik onhan ne entisöidytkin hienoja.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 4.10.2005 21:29

pistähä esille vaan!

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 4.10.2005 21:51

pääsen huomenna laittamaan kuvia, just nyt ei tuntunut onnistuvan.

elikäs, lähtökohtana on vm 70 oleva kupla 1300cc tekniikalla.
auto on vuonna 88 poistettu rekisteristä ja se on siitä lähtien ajelehtinut ees sun taas ja kokenut jos jonkinmoista. auto on uutena ostettu vaasasta ja sieltä minäkin sen hankin, ja jos nyt oikein olen papereita tulkinnut, niin minä olen auton toiseksi merkattava omistaja kuhan rekisteröinti tulee jooooossskus ajankohtaiseski.

silloin kun hankin volkkarin itselleni, niin koppa oli juuri nostettu takaisin paikoilleen. alusta on tehty nyt kokonaan uudelleen, se on puhallettu ja molemmat pohjan puolikkaat on vaihdettu, samoin etu kolmio. kaikki laakerit ja jarru kamppeet on uusia, samoin iskarit laatikon kannakkeet yms. etuakseliksi on vaihdettu puma-merkkinen tehdasvalmisteinen korkeussäädettävä pukki. koko alusta on maalattu mustalla kiiltävällä myrkky-maalilla ja alustan ja korin väliin vaihdettiin luonnollisesti uusi tiiviste.

koppa on alaosastaan hiekkapuhallettu ja tarvittavat paikat on korjattu korjauspaloilla, koppa hiottiin kauttaaltaan pellille, niin sisältä kauin ulkoakin, nokkapellin ja moottoritilan seinämät puhallettiin samalla puhtaiksi.

ovista poistettiin pikku-ikkunat, joten oviin tulee nyt kokolasit. kaikki listan reijät on hitsattu umpeen samoin etuluukun kahva on poistettu. myös puskurien kiinnitysreijät lokasuojista on poistettu, samoin vilkkujen reijät etulokareista. takaa poistettiin samalla rekisterikilven valolippa ja lievä upotus.

auton "rakentelu suuntana" on se perinteinen callook joka myös ähtärinä tunnetaan. nykyään jos projektin aloittaisin uudelleen, niin vaalisin enenpi alkuperäistä.
(niin se mieli muuttuu)
autosta on siis kaikki kromi-osat poistettu, etuvalojen kehykset maalattiin korin väriin.

takniikka on myös saanut jotain osakseen, mut siitä myöhemmin lisää.. samoin alustaan on tehty muutoksi jotta se olisi maan läheisempi..

mut laittelen lisää kuhan kerkeen

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 5.10.2005 6:43

nonniin.. ny olis kuvien vuoro:

tässä muutama kuva autosta kun se oli lähdössä turenkiin Lappalaisen Heikille maalattavaks
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=16
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=17
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=18

auto tosiaan hiottiin pellille ennen varsinaisia pohjatöiden alkua, hionta suoritettiin turengissa.
kun auto oli vihdoin saatu väriin, niin se näytti tältä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=21
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=22
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=23

kun auto oli saatu takaisin nokialle, alkoi auton kasaaminen pikkuhiljaa. koska mitään saovittua valmistumis päivää ei onneks ole sovittu, niin autoa on kasailtu pikkuhiljaa ilman mitään stressiä, vieläkun auto seisoo omassa pihassa olevassa tallissa.
auto ei oikeastaa edennyt pariin vuoteen juurikaan, koska tuota jälkikasvua pyörii tuos jaloissa jo 3 kpl ja omakotitalon täydellinen remontti veivät aikaa ja budjettia..eikä se aika vieläkään lisääntyny ole

autoon on ruuvailtu kiinni valoja yms
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=9
takavalot valittiin vanhemmasta mallista, eli ovat mallia 62-67 ja linssit ovat kokopunaiset
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=8
kuvassa näkyy myös poistettu rekisterikilven valolippa
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=1
etuvaloina tuossa viel vanhat hehkulamput ja kromiset silmäluomet, jotka ovat jo saaneet väistyä uusien tieltä

koska kopasta purettiin kaikki irtoava irti, niin kiinniteltävää riittää
mm sähköt
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=55
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=56
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=59
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=60
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=54
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=20
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=28
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=29
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=31
siinä kuvia sähköjen asenteluista ja kojetaulun asentelusta

seuraavaks keulan kimppuun

tässä kuva lähtökorkeudesta
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=46
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=53
tässä oli siis keula viel vakio korkeudella
tässä seuraavassa se on jo matkalla tonttiin
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=61
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=5
tässä tunkki mahtui vielä tunkki auton alle, autossa siis puma säätöakseli
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=13
sitten alle laitettiin droppi olka-akselit
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=15
johan rupesi pyäränkotelossa oleen ahdasta, renkaana tuossa michelin 165/80R15 ja maavaraksi akselin ja tallin lattian väliin jäi ruhtinaalliset 2,5cm

no tämähän ei tietenkään riitä, kun puhe on matalasta volkkarista. alle hankittiin continentaalin 145/65R15 smartin eturenkaat ja sit rupesi näyttämään tältä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... &PhotoID=2

maavaraa akselin ja lattian välissä kunnioitettavat 6,2mm
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=62
kuvassa tulitikkuaski vertailu mittana

olisko siinä näin alkuunsa? päivitellään taas kuhan kerkeen

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.10.2005 16:16

Hyvinhän tolla vielä liikenteessä ajaa kun on niin korkeekin. :)

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 5.10.2005 18:33

Siinä on madallus kohdallaan. Kuplaan sopii pirun hyvin tuollainen älytön tontitus! Tätä voi jo sanoa projektiksi. Nostan hattua ja korkealle.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 5.10.2005 18:54

"Drop it like it's hot" ;) Nyt alkaa oleen sopiva madallus, tumput ylös!

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 5.10.2005 18:58

täytyy kyllä sanoa että kuplan nimeen vannoneena täällä on jo joku muukin kuin kädet pystyssä!!! =)

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 5.10.2005 19:32

renkaat vaan pihalla ku lumiukot.
äkkiä kavennettua keulaa tilalle :)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 5.10.2005 21:57

Kupla kavennetulla keulalla nayttää erittäin typerältä. Renkaiden
kuuluu olla korin ulkolaidalla, ei 20 cm sisällä.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 5.10.2005 22:48

no ei sitä tartte kuitenkaan liioitella. maltti on valttia kavennuksessakin ja dropit lisäävät raideleveyttä.

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 6.10.2005 7:10

nois vanhois kuvis tuli viel renkaat ulos, mut nykyisillä renkailla kaikki on kaarien alla piilossa. edessä orkkis 4,5" leveä vanne ja takana 6,5"leveä "orkkis" vanne jossa offset noin 20

eilinen ilta meni etuvalojen sähköjen teossa, saipahan oikein toisen puolen tehtyä..heh mulla on siellä alkuperäiset johdotukset mallina, ja nyt vedän uusia johdotuksia kunnon kaapeleilla suoja putkissa, puran sit vanhat jälleen pois sitä mukaa kun uutta on tullut tilalle. se on kun vähän kerkee kerrallaan tekemään, niin kerkee monasti jo unohtamaan mitä oli jo tehnyt..kantapään kautta sekin on täs tullut opiskeltua.

tuolla tänhetkisellä rengastuksella ei kavennettua akselistoa viel tarvita. se on kyl käynyt mielessä, antaisihan se reilusti lisää mahdollisuuksia tuon rengastuksen kanssa, mut nyt olen viel tyytyväinen tuohon yhdistelmään.

taakse olen suunnitellut tilaavani Aircooledin pojiilta säädettävät takalaatat, jotta perse saatais kans vaivatta tonttiin, ei tarttis sit katsastukseen purkaa koko autoa.. mut katsoo ny, koska pääsen etenemään taaemmas. sain meinaan juuri sovittua itseni kanssa että etenen tälläkertaa projektissa järjestelmällisesti edestä taakse sitä mukaa kun on tullut valmista pintaa. nyt siis tarttis saada kaikki etupään sähköt viel viimeisteltyä
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=63

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.10.2005 9:26

Vielä ei oo myöhäistä pistää niitä puskureita takaisin...

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 6.10.2005 10:42

ei oo juu.. ja tän hetken suunnitelmis olis laittaakin.

tosin en puhkasi reikiä, vaan teen alakautta uuden malliset kannakkeet ja vilkut puskuriin upottaen. puskurit korinväriin ja mustalla raidalla

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 12.10.2005 13:37

tässä pari kuvaa kun puskuria sovitellaan paikoilleen, puskureiden kromit on viel 9+ arvoisessa kunnossa, ja etupuskuriin on upotettu vesivw:n tummat kylkivilkut. puskureille tehdään uudet kiinnitysraudat helman alapuolelta, jottei lokasuojiin tarvitse mennä tekemään läpivienti reikiä, kun ne on kovalla vaivalla saatu paikattua umpeen.

http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=64
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=65

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 12.10.2005 14:34

sais olla hiukan kaareva toi puskuri, et ois oikeen levee hymy =) hiano kupla tulossa

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 20.10.2005 12:34

oon tuos miettinut eri vaihtoehtoja miten järjestää lämpimän ilman puhallus tuulilasille. helpointahan olis laittaa eeperi tai vepasto hönkimään pellin alle.. mut ei tässä mitään muutakaan tehty helpoimmalla tavalla.

ideana rakentaa "vesi" kiertoinen lämmitys. varapyöräkoteloon tulis paisuntasäiliö, ja mittariston taakse corollasta purettu lämppärin kennosto ja puhallin härpäkkeet. näistä putkisto astinlaudan alla konehuoneeseen. ja milläs se vesi sitten lämmitetään?? hmm.. ekakaks ajatuksena oli tehdä rosteriset "lämmönvaihtimet" pakoputkistoon, jossa olis putken ympärillä vesivaippa josta kiertovesipumpulla nesteet auton keulalle, mut ongelma on tuo kuuma pakokaasu joka ilmeisesti on luokaa yli 800 ast? järjestelmä siis kiehuisi alvariinsa.. mut jos hyödyntäisikin jokkismiesten ideaa jossa moottoriöljy jäähdytetään "vesipytyssä", eli siis otetaan öljypumpun juuresta moottori-öljyn ulostulo ja paluu, siihen letkunväliin vaihdettava öljynsuodatin ja öljy putki jatkiusi siitä vesisäiliöön johon on kupariputkesta tehty kierukka jossa öljy kiertää. vesisäiliö olisi yhdistetty kierovesipumpulla astinlaudan alla kulkeviin putkistoihin.. mottoriöljyhän ei pitäis yli sadan asteen mennä? ja samalla sitä jäähdytettäisiin tuolla vesikierrolla

tuollaista ideaa olen tuos pyöritelly.. puhallin paketti puretaan lauantina corollasta ja sit alkaa tarkempi sovittelu ja suunnittelu

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 20.10.2005 20:24

tolla jokkiskonstilla et saa ikinä öljynlämpöjä normaaliajossa järkeviin lukemiin. Muista että sen öljyn tarttee saavuttaa yli 70 asteen lämpö notta ois parhaimmillaan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.10.2005 20:33

Voihan sen pakokaasulämmönvaihtimenkin mitoittaa niin, ettei vesi ehdi liikaa lämmetä kun jatkuva kierto on päällä. Tai joku lämpöä johtava metallinpala väliin, niin ettei veden kanssa kosketuksiin joutuva metalli kuumene liikaa.

eemies
-
Viestit: 45
Liittynyt: 10.2.2005 8:28

ViestiKirjoittaja eemies » 20.10.2005 20:59

.
Viimeksi muokannut eemies, 11.2.2013 7:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 21.10.2005 11:48

Mun -76:ssa on orginaaliraitisilmapuhallin tuulilasille ja sen avulla huurteet aika hyvin aisoissa talvellakin. Myös orggislämmitys pelaa, kunhan vaan on ehjä.

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 21.10.2005 13:15

Se on ainaki matala :) On kyllä muutenki hyvännäköst!

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 19.12.2005 9:11

eipä oo projekti ihan kauheesti edenny, mut jonkin verta kuitenkin, eli maalasin vielä uudelleen sisälattiat mustalla, ja nostin maalirajaa myös etuseinään, koska huomasin verhoiluja sovitellessani, ettei punainen maali raj mennytkään niin alas kuin piti, vaan sinne jäi vähän pohjaväriä viel näkyviin. koska lattia verhoilut ovat mustat, nii maalasin sitten tuon seinänkin mustaksi
Kuva
samalla asensi lokasuojiin ostamani "kivipellit" jotka on ilmeisesti eloksoitua alumiinia, pirun ohkaista mustaa alua, sopivat mielestäni hyvin tuohon jatkoksi astinlautojen kanssa, astinlaudat kiinnitän vasta myöhemmin, koska olisivat tässä vaiheessa vain tiellä
Kuva
nokkapellin alle olen vetänyt uudet johdot mm etuvaloille ja sähköiselle pissipojalle sekä äänimerkille, samoin olen sovitellut sitä toyotasta purkaamaani lämppärin kennostoa, siitä en ottanut vielä kuvaa tässä vaiheessa, koska siitä poistetaan ensin kaikki epä oleellinen pois
Kuva

autoon on nyt myös hankittu säädettävät takajousilaatat ja bilstainin iskarit joka nurkkaan sekä Bugpack kallistuksenvakaaja
nuo kun nakataan autoon kiinni, niin sen pitäis jo kulkee suorassa :)
Kuva

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 19.12.2005 10:38

vielä kun ei ole koossa niin on paha mennä sanomaan, mutta tuntuis että vähän kaipaa kromia, jättäisin nuo puskurit ainakin kromisiksi, ja olisin jättänyt myös nuo valojen kehykset,mut tää on vaan mun mielipide..
vähintään siisti siitä tulee jokatapauksessa!

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 12.1.2006 10:46

kromia on kyl helppo lisätä, esim kaik listat on viel talles, ja oven kahvat on kromiset. ja löytyy tuolta hyllystä tuollaiset kromiset lampun kehyksetkin, eikä niit ny nii kovin paha oo vaihtaa..

Jotain olis taas tehtynä. Eli rupesin vaihtamaan taakse vasemmalle puolelle säädettävää takajousi laattaa. Ajattelin samalla vilaista onko jarrujen sisällä kaikki niinkuin pitikin, ja olihan siellä. Sinänsä turhaan purin noi jarrukamat, koska latan olis saanu pois ilman rummun purkamista. Latta irtosi suhteellisen helposti, ja sisältä paljastu puhallettu ja maalattu vääntösauva. irroituksessa tosin sauva irtosi myös sisäspooreista, ja se liikahti nyt muutaman poorin eriasentoon. Mitä todennäköisemmin joudun noi latat iroittamaan viel uudelleen ja säätämään uudelleen, koska tällähetkellä ei ole viel konetta perässä. Joten perän oiken korkeuden hakeminen on täs vaihees jokseenkin mahdotonta. Mut fiilisteleen päästiin jo..

Autossahan on vakio lokasuojat, ja vanteena on 6,5x15 et20 ja rengas on 205/60R15 Nokian NRVi xl. Sinne se vaan nätisti taittui. Noi renkaat on muuten tulossa myyntiin ilman vanteita, joten jos jollakin on tarvetta, niin ottakoon yhteyttä. Kumit on noin 2v vanhat, mutta täysin ajamattomat, olleet vain tyhjän korin alla, jotta auto on säilynyt rullaavana. Myydään suunnitelmien muutoksen vuoksi.


Kuva

Kuva¨

ja sit kuva viel uusista jarru roippeista

Kuva

älkää antako likasen tallin häiritä

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 12.1.2006 13:37

Mullon itellä parivuotta vanhempi yksilö (-65). Katsastuksessa kun huomasitavat säädettävän etuakselin niin välittömästi rullamitta käteen ja etuvalojen korkeutta mittaamaan. No taitaa olla katsastajan päivästä kiini nämä tällaset tapaukset mutta varmaan saa ihmetellä yhtä jos toistakin tällasessa täysin osiksi revityssä projektissa siinä vaiheessa kun sen leimattavaksi vie...

Joo ei muutakun listat kylkiin ja puskimet paikalleen niin se on siinä. hienoa, että et oo lähtenyt mitää lasikuitu siipiä yms. hässäkkää tohon sotkemaan niitä tuntuu olevan jo ihan riittävästi. No kyllä tuo kupla alkaa olemaan aika harva vastaantulija nykyään.

HIENO!

Edit: rättisitikan kumit (125/50/15) kun lyöt eteen noille vanteille niin on renkaan profiili kohdallaan =)

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 14.3.2006 21:05

tähän projektiin lisää päivitystä ja kuvia FVWA:n foorumilla

tuossa linkki
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9713

kommentoida saa toki tännekin..

-pki

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 14.3.2006 21:21

Katsastuksessa kun huomasitavat säädettävän etuakselin niin välittömästi rullamitta käteen ja etuvalojen korkeutta mittaamaan. No taitaa olla katsastajan päivästä kiini nämä tällaset tapaukset mutta varmaan saa ihmetellä yhtä jos toistakin tällasessa täysin osiksi revityssä projektissa siinä vaiheessa kun sen leimattavaksi vie...


kupla on kyllä helpompia autoja leimata. velipojalla kun oli rojekti hieman vaiheessa (melkein valmis, vai onko ne nyt koskaan) nii leima tuli laakista vaikka oli seuraavat viat: töötti ei toiminu, jarruvalo pimiä, ja etuakselin kohalla reikä ja jotai muuta pientä.... :)

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 22.3.2006 14:56

nyt olis hankittuna GTI-golffin etujakkarat penkeiks kuplaan ja sit tilasin turvavyö oy:stä rullavyöt eteen ja taakse..alkais noi sisustan osat oleen jo kaikki tontilla, ni vois kohta ruveta tilaileen penkeille verhoilijaa

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 6.4.2006 9:00

vähän on taas keritty autoa tekemään..
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... 6421#36421

aurinko-kattoa suunnitellaan, mutta se on aikas kallis investointi, joten harkitaan asiaa vielä


edit:linkki korjattu
Viimeksi muokannut Previa, 6.4.2006 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 6.4.2006 9:14


Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 7.4.2006 10:12

Vielä kun vaihdat uudemmille valoille tarkoitetut rinkulat, joissa ei ole säätöruuvien paikkoja, niin näyttää komiammalta. (Mulla saattais olla pari käyttämätöntä tarvikekromirinkulaa)

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

kesärenkaat käyttikseen

ViestiKirjoittaja Previa » 7.4.2006 14:45

Laitan nää ny tähän samaan topikkin, ku en viitsi uuttakaan perustaa pelkkien kesärenkaiden takia..

eli autohan on vw:n VR6 tekniikalla varustettu Galaxy ja siinä on tuossa kuvassa alla viime kesäiset 8x18" oz:t 235/40R18 Nokian WR renkailla, mut nyt täksi kesäksi alle ruuvataan noissa linkeissä olevat vanteet ja kumit.
vanteet on OZ Carlsson koottavat vanteet, edessä 8.5"x18 235/40R18 Nokian NRY ja takana OZ Carlsson koottavat vanteet 10"x18" 255/35R18 Nokian NRY

täytyy ottaa kuvia kunhan laitan noi alle, mut tällä leveysasteella on viel täys talvi, joten kerkeen niitä viel kiillotteleen pitkän aikaa..


http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=92
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=93
http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=68
Viimeksi muokannut Previa, 7.4.2006 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 7.4.2006 14:48

Mihis noi oz carlssonit on menos, kuplan alle? :o

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.4.2006 14:50

sisälukutaito kunniaan, foorttiinhan ne on menossa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 7.4.2006 15:16

Katos tossahan se lukikin.. selailin vaan tuon auton tekstejä volkkariyhdistyksen sivuilta ja sit osu vaan listassa nuo vanteet silmään ja kysyin sitten tällä topicilla noista vanteista. Tietysti lukematta tätä topiccia ollenkaan :/

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 19.4.2006 11:20

nyt olis vihdoinkin vilkullinen etupuskuri saatu paikoilleen. raudathan tehtiin tuolta helma alta, koska lokareista oli läpiviennit hitsattu umpeen, eikä oikein innostanut avata aukkoja uudelleen, koska maalipintakin on vielä "ajamaton". Nämä raudat tehtiin uusista orkkis raudoista muokkaamalla, raudat sahattiin palasiksi, ja niihin tentiin tuumasesta rosteriputkesta lenkit. lampunkehyksiksi hankin vielä uudet kromiset joissa ei ole noita säätöruuvien reikiä. koska noi ykköskolffin umpiet eivät niitä tarvitse. nyt olis hakusessa virheetön palkkipuskuri taakse..olisko kellään ylimääräisenä??

http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=94

ja koko kertomus projektista

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9713

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 26.4.2006 11:02

takapuskuria soviteltiin paikoilleen.. nyt tarttiskeritä kaivaan vintistä ne kannakkeet viel, ni pääsis mittaileen millaiset alatukivarret niille vääntäisi

http://groups.msn.com/kuplavm70/shoebox ... PhotoID=95

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 26.4.2006 15:06

Itse kyllä olisin laittanut blade tyyppiset puskimet ilman käpyjä. Vaikka ei noikaan huonon näköiset ole

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 1.5.2006 20:12

nyt on tuossa verkussa sit noi kesäkumit alla...

vanteet on OZ Carlsson koottavat vanteet, edessä 8.5"x18 235/40R18 Nokian NRY ja takana OZ Carlsson koottavat vanteet 10"x18" 255/35R18 Nokian NRY


Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

jatketaan taas kuplalla kuhan on jotain kerrottavaa

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 1.5.2006 22:01

Mikäs tuossa Galaxyssä on pulttijako, eikös nuo vanteet ole kuitenkin 5x112?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 1.5.2006 22:26

Vanteet näyttää kyllä hyvältä!

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 1.5.2006 23:04

eikös tuossa oo just tuo 112-jakona, sen verran kun tuota vw:n verta suonissa tuossakin on.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.5.2006 0:08

Eikös Sharan = Galaxy ja toisinpäin?

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 2.5.2006 0:57

härön näköset vanteet previassa :D

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 2.5.2006 7:11

tuossa on juu volkkarin alusta napoineen päivineen. eli jako on 5x112 ja keskireikä 57,1mm

galaxy = sharan ja toisinpäin.. enenpi tuossa tuntuu olevan noita vw:n osia kuin foordin. mitä nyt olen sisustaa yms purkanut, niin wag merkinnät niistä on löytynyt, samoin kuin kaikki jarruosat ja navat yms. tekniikka on täysin volkkarin käsialaa samoin mittaristot

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.5.2006 8:06

Eli jos haet Galaxyyn varaosia, niin tilaavat sulle Ford-liikkeestä VW:n osia?

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 2.5.2006 8:28

enpäs ossaa tohon viel vastata, auto on ollut mulla vasta viime syksystä asti, eikä ole vielä tarvinnut varaosatiskillä asioida.. öljynsuyodatin on sama molemmis merkeissä

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 2.5.2006 11:29

Vanteet on kyllä härskit ja muutenkin olkoon kuinka foortin logoilla niin ihan hieno kärry ja tuntuu se johonkin kulkevan kun lähdit tuossa päivänä eräänä notkotien risteyksestä aika vauhdilla... Kutonen kyllä kuulosti ihan kivalta kun se sai kenkää.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 2.5.2006 12:09

taitaa olla lisäksi vielä Sharan=Galaxy=Alhambra. Jokin bensamoottori tais olla galaxyssa Fordin oma? muuten volkkaria koko auto, kuten myös tuo Alhambra.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 2.5.2006 13:27

Sharanissa kuitenkin jotain hyvää Fordistakin, kun on lämmitettävä etulasi Voortin peruja sekä kojelaudan muotoilu vaikuttas vahvan Voortimaiselta.

Hieno kärry tommonen Sharan/Galaxy/Alhambra.

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 4.5.2006 14:29

tuo lämmitettävä tuulilasi on muuten ehdoton varuste.. autossa on muuten 2 kpl lämmitettäviä laseja ja 6 kpl sähköllä aukenevia laseja

mut palataan takaisin kuplaan:

nyt olis rosteriset kannakkeet valmiit ja takapuskuri pantu paikoilleen.
kilvenpaikkaakin hahmoteltu (ei oma kilpi). auto tulee olemaan valmiina musta-kilpinen

Kuva

tuo puskuri muuten on alkuperäinen vw:n eikä mikään brassi-lirpake. se oli tasaisen harma ja mattapintainen, kun kävin sen Jussilta hakemassa. hiova-vaha ja sen jälkeen kova-vaha sai ihmeitä aikaan

nuo takarenkaat on edelleen myynnissä 205/60R15 Nokian NRVi 100,- pari

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 26.6.2006 21:28

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... 0834#40834

tuolta uusimmat päivitykset ja kuvat

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 26.6.2006 22:03

Galaxyssa hulppean näköiset vanteet ja renkaat. Voisivat sopia kivasti mun Caravelleen. :-) Jos vain kantavuudet ja offsetit sattuu kohdalleen. Sivuoven liukua joutuisi tosin fiksaamaan jotta ovi mahtuisi aukeamaan.
Mulla oli kans ennen tuollainen Galaxy VR6:lla ja automaatilla ja juurikin tuo Ghia-varustelu. Ihan kiva auto, mutta bensaa palaa ja auto ei kulje.

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja Previa » 31.10.2006 10:46

Tässä mietin josko tän pistäis myyntiin... löytyykö täältä harrastajista jotain innokasta joka tän projektin jatkais loppuun? on vähän uusia projekti suunnitelmia vireillä ja ei ole tilaa kun yhdelle tallissa...

ei juurikaan osapuitteita.. eikä myöskään halvin mahdóllinen

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

Re: kupla vm 70

ViestiKirjoittaja Previa » 15.10.2018 15:12

Ohoh.. hetki on vierähtänyt edellisestä päivityksestä :)
Onneksi tämä ei aikanaan mennyt myydyksi. Liikenteessä ollaan oltu nyt vuoden 2014 kesästä.
Harmi kun nuo projektikertomuksen kuvat ovat jo hukkuneet tuolta palvelimelta, mutta tässä muutama kuva nyt valmiista autosta.

Kuvat facebookissa

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Liitteet
13754319_1733286893606820_5730363540632502407_n.jpg
13754319_1733286893606820_5730363540632502407_n.jpg (70.02 KiB) Katsottu 24113 kertaa
11728739_1604817716453739_2975957363894251656_o.jpg
11728739_1604817716453739_2975957363894251656_o.jpg (341.16 KiB) Katsottu 24113 kertaa
11425169_1595699154032262_5971815295799109470_o.jpg
11425169_1595699154032262_5971815295799109470_o.jpg (454.98 KiB) Katsottu 24113 kertaa
1926818_1480196288915883_8562905723248123615_n.jpg
1926818_1480196288915883_8562905723248123615_n.jpg (55.41 KiB) Katsottu 24113 kertaa
24893128.jpg
24893128.jpg (99.08 KiB) Katsottu 24113 kertaa
Viimeksi muokannut Previa, 15.10.2018 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: kupla vm 70

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.10.2018 17:38

Kuvia voi laittaa suoraan foorumille

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

Re: kupla vm 70

ViestiKirjoittaja Previa » 15.10.2018 19:06

Muutama räpsy lisää
Liitteet
IMG_0415.JPG
IMG_0415.JPG (1015.54 KiB) Katsottu 24113 kertaa
13567139_1724773951124781_6662117993641056720_n.jpg
13567139_1724773951124781_6662117993641056720_n.jpg (37.7 KiB) Katsottu 24113 kertaa
mirko ja aleksi bif2018.jpg
mirko ja aleksi bif2018.jpg (312.63 KiB) Katsottu 24113 kertaa
24837444_1972441196358054_968719303803201285_o.jpg
24837444_1972441196358054_968719303803201285_o.jpg (223.7 KiB) Katsottu 24113 kertaa
kupla talvisäilössä 15.10.2018.jpg
kupla talvisäilössä 15.10.2018.jpg (457.88 KiB) Katsottu 24113 kertaa

Previa
-
Viestit: 106
Liittynyt: 1.10.2003 11:50
Viesti:

Re: kupla vm 70

ViestiKirjoittaja Previa » 15.10.2018 19:09

ja vielä..
Liitteet
WP_20150410_19_02_01_Pro.jpg
WP_20150410_19_02_01_Pro.jpg (2.43 MiB) Katsottu 24111 kertaa
IMG_20181015_090855_resized_20181015_094847969.jpg
IMG_20181015_090855_resized_20181015_094847969.jpg (341.6 KiB) Katsottu 24111 kertaa
IMG_20181015_090910_resized_20181015_094848470.jpg
IMG_20181015_090910_resized_20181015_094848470.jpg (387.96 KiB) Katsottu 24111 kertaa

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: kupla vm 70

ViestiKirjoittaja Ande » 16.10.2018 16:09

Komia näkönen kubbelswagen!

gldr
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.3.2010 20:25

Re: kupla vm 70

ViestiKirjoittaja gldr » 16.10.2018 18:05

Kappas, kesällä pari kertaa näin tän kylillä ja noista puskurin raudoista muistin, että tällaista projektia joskus nuorena kloppina seurailin. Yritin löytää tätä topikkiakin, mutta nythän se nousi esiin! :O

Komeeta työnjälkeä!


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa