Jedin laittoa (vanhojen kuvien palautus ja tilannekatsaus)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.10.2005 1:41

Pitäähän tota sit vielä viimeistellä kun saa kaikki osat kiinni. Nyttenkin moni johto ja paikka repsottaa ilkeesti.

E: niin joo olishan noita letkuja saanu punasenakin jostain. Vissiin muitakin värejä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.10.2005 22:36

Eipä mitään kummempaa oo tapahtunu viikonloppuna ku olin sukuloimassa. Lauantai iltana tekemisen puutteessa hinkattiin 5-v velipuolen kanssa jäähdytysjärjestelmän RST putkia kiiltäviksi. Yhden putken vasta kiilloitin loppuun saakka.

veli tuli ihmettelee et mitä sä teet ja sit se haluski auttaa, heh
yksi valmis putki

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 9.10.2005 22:55

No sehän on hyvä niin ei tartte kaikkia ite tehdä (:

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.10.2005 20:45

Kipeä olen ollut muutaman päivän ni joutunu lepäilee vaan sängyn pohjalla eikä ole oikeen mitään tapahtunu muutamaan päivään. Tänään helpotti olotila ni rupesin kiilottamaan lisää noita putkia. Niistä toivottavasti kuvia huomenna.

Nokkapyöräprojektikin eteni hieman.

kuva 1
kuva 2
kuva 3

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.10.2005 20:05

Enpäs kerenny (jaksanu) kiilottaa illalla kun yhden putken. Oli tarkoitus tehdä noita liitosputkia hitsaamalla, mutta koululla ei ollutkaan oikeen vehkeet kunnossa ni kävin hakemassa pneumatiikkaliittimiä ja väänsin niistä. En ole ulkonäköön ihan niin tyytyväinen mut ajaa ne nyt asiansa.

kuva 1
kuva 2 (viimesen päälle kiiltäväksi oli vaikea saada tota putkea kun pinnassa oli huokosta niin paljon)
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 14.10.2005 20:37

nätinnäköinen konehuone. pitäs varmaan huomenna passatista vetää sähköjohtoja uusiks kun on palanu niin kovaks ja sit lohkeillu, ei kaasarista huvittas poltella antureita kun maksaa nii hitosti

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.10.2005 21:26

Iteltä palo sillon joskus kaasarile menevä johtosarja. Nyt pitäs sitte vetää uusiksi vain toi imusarjan lämmitys. Ku on kohtyy suora toi imuputkisto eikä ole mitään esilämmitystä ni kai se edes olisi hyvä olla.

E: tulin tossa ajatelleksi, että orkkis huohotusjärjestelmässä kampikammiossa on lievä alipaine, joka estää käsittääkseni öljyvuotoja kampuran stefoilta ym. paikoista. Kaikki tiivisteet on kylläkin uusia, mutta onkohan tosta nyt sit haittaa jos sitä alipainetta ei ole vaan käytännössä ylipaine. Kone on kylläkin n. 10 000 km sitten porattu ja laitettu uudet männät sekä renkaat ni ei pitäisi hirveästi huohottaa. Löytyiskö esim. moottoriurheilun ammattilaisilta mitään kokemuksia tai neuvoja muutettuja huohotusjärjestelmiä koskien? Alkaako kone tiputtaa alleen nopeammin? Paljonkohan noi tiivisteen kestää kilometrejä ennen kuin alkavat vuotaa?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 14.10.2005 22:31

kyl se pitäs toimii ilman sitä lämmitystäkin. noihin juttuihin en osaa kyl kommentoida mitään..mut en kyl usko et suuresti haittaa

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.10.2005 22:53

No mulla hajosi jokunen talvi sitten sitten se pakosarjalta kuumaa ilmaa kaasarille ohjaava läppä. Alle +5 asteen lämpötilassa alkoi armoton nykiminen ja tyhjäkäynti katosi kokonaan.

Läpän korjauksen jälkeen ko. ongelmia ei ole ilmennyt, joten en suosittele ilman esilämmityksen pois jättämistä. Toki voihan sitä kokeilla, kelit ovat jo jäätymiselle otolliset aamuisin...

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 14.10.2005 22:59

mullakin on se läppä vaan tökatty sinne päin.. siis se koko putki.. ku ostin ni se oli siin kaasarin vieres se putken pää... vähän naureskeltii et on aika seppä ollu entinen omistaja

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.10.2005 23:47

Itellä ei ollut viime talvena muutakun modattu ilmanputsarin kotelo ja siitä putki pakosarjalle "päin". Hyvin toimi jos anto hetken käydä paikallaan pakkasella ennen liikkeelle lähtöä. Jos lähti heti hanattaa ni pääs 5-7 sataa metriä ni kaasari jääty umpeen ja kone kävi hetkenaikaa n. 200-300 rpm kunnes suli. Mulla ei ainakaan pätkiny mitenkän normaali matka-ajossa vaik oli paljonkin pakkasta.

tollanen viritelmä siel oli

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 15.10.2005 10:27

joo mul vähän eri systeemi, kun on toi putsarin kotelo tossa vänkärin etukulmassa. siit menee sit putki tuhannen mutkan kautta johonkin koneen taakse, nyt varmaan roikkuu lähellä tienpintaa ku ei oo kii

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.10.2005 16:38

Koojetti audiin laitoin pari talvea sitten kartiosuodattimen. Ohitin siis imuilman termostaattiohjatun esilämmityksen.
5-15 asteen pakkasella lähti hyvin käyntiin, mutta varttitunnin ajelun jälkeen auto sammui, eikä lähtenyt enää tulille. Tunnin odottelun jälkeen auto käynnistyi taas. Tämä toistui monta kertaa.
Kun ilma lauhtui, katselmoin imujärjestelmää ja totesin putsarikotelon pohjalla olevan paksun kerroksen jäätä. Kurkun läppa lainehti vedestä, osa oli jäässä. Kuivasin paikat ja kartiofiltteri lähti siltä istumalta ja vaihtui kotelomalliseen. Imuilman esilämmitys palasi kuvioihin.
Luulisin vahvasti tuollaisen ongelman olevan yleisenen kartiosuodattimilla..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.10.2005 22:13

Romuliikkeessä kävin taas penkomassa kasoja ja löysin sopivaa putkea huohottimen putken vetoa varten. Kaikenlaista muutakin pientä tehty. Kiillotin yhen putken vasta kun pitää hakea karkeampaa paperia huomenna ku on siin karkea pinta noissa rst putkissa, aina ulkokurvin puolella.

kuva 1
kuva 2 jakohihna oli vaan kokeilumielessä paikallaan
kuva 3

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.10.2005 18:39

Hinattiin jedi tänään isän työpaikan halliin jossa on monttu ni pääsee tekee putkiston kuntoon.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 21.10.2005 19:47

Kyllä sulla on kovat paineet jäährytysjärjestelmässä kunnei normiletkut kestä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.10.2005 19:54

Eikös huohotinletkuksi riittäisi vähän sirompikin letku? Vai onko noin paksun kaman käyttöön joku syy?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 21.10.2005 20:09

ja ihan henk koht mielipuolipide, karmeen hirveen epäsiistin oloinen pannuhuone, johtuen juurikin noista klemmareista, putkista ja muista hässäköistä, muuten tulee kyllä peukkua :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.10.2005 21:17

Sillon ku tein tota laippaa tohon venakoppaan ni sattu olee just 30mm toi alumiiniputki josta tein sen lähdön ni senkin takia on tollasta aika isoa. Noihin pienempiin jäähdytysletkuihin on tulossa vielä parannusta lähitulevaisuudessa. Siis totta kai ton voisi tehdä ihan eri tavalla sellaseksi mahdollisimman kliiniksi jos haluais. Sit käyttäisinkin ulkonäöltään yksinkertaisia orkkisletkuja. Yksi syy lisää minkä takia aloin tekee tolla viisii noit letkui oli se et mul ei ollut ainuttakaan alkuperäistä vesiletkua jonka olisi voinut suoraan käyttää ja omaa silmää toi miellyttäää kunhan vaan saan kaikki putket kiiloitettua ja muutenkin siistittyä ja järjestettyä lisää tota konehuonetta.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.10.2005 20:33

Jees eli nyt olisi putkisto taas paikoillaan ja samalla kertaa parantelin sen kiinnitystä. Etummaisin pönttö lähti käveleen koska se ei oikeen mahtunut oleen paikaan jossa se ennen oli. Ennen putki roikkui sellasten orkkiskumirenkaiden varassa ja heilui pahasti kolkottaen pohjaan aina välillä. Niiden lisäksi laitoin kolmoskoppasen Golfin kiinnikkeitä neljä sekä yhden tavikemallin kiinnikkeen loppupäähän ja voin sanoa et nyt ei kyl heilu tuli siitä sen verran tukeava.

Golfin kiinnikkeet oli malliltaan sellasia jotka pultataan kahdelta reunaltaan pohjaan. Ite pulttasin suoraan pohjan läpi 8mm happaripulteilla.

Ja pääsihän tuon koslan vihdoinkin pesemään. "Takauumaalauksen" jälkeen sitä ei ollutkaan pesty kertaakaan.

Tuli kuviakin taas muutama napattua.
montulla
kuvaa putken keskivaiheilta josta voi huomata uudet kiinnikkeet
juuri pestynä
toinenkin kuvakulma
kotipihassa jälleen
kylkeä
tukivarsi jo hieman epäedullisessa kulmassa
tällä hetkellä alustan matalin kohta

Alusta tuntui ihan kivalta entiseen verrattuna vaik ei sitä nyt pystyny oikein testailee ku auto oli hinauksessa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 23.10.2005 23:03

On se kyllä komee!

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.10.2005 23:16

On toi kyl hieno, mut ite laittaisin vakio peilit

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.10.2005 7:42

Kyllä siitä hyvä tulee, lupaavalta näyttää. Vakiopeilit on kyllä paremman näköiset. Peltivanteet on siistit, mutta niistä voisi maalata keskiöosan mustaksi, kuten alunperin on.

BTW: naapurilla on tosi komeen näköinen antrasiitin värinen Vento, jossa on tuollaiset peltivanteet hieman pienemmillä rei´illä. Meinasin saada sydärin, kun oli mennyt laittamaan siihen sellaiset mahdollisimman halvat monipuolaiset tarvikepölykapselit, joiden puolien välistä loistaa harmaa peltivanne.

Tekisi mieli sanoa, mutta eihän naisihminen tuollaisista tajua.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.10.2005 11:46

Leveempää 16" aluvannetta kovasti kaipailis, mut ne saa ostettua vasta ens kesänä.

E: onkos kuvaa tollasista vanteista mustalla keskiosalla kun en heti muista nähneeni. Pitäis saada tollaset 15" vanteet ni vois levityttää niitä hieman ja laittaa talvivanteiksi.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 25.10.2005 0:09

On kyllä Hieno projekti! kaikki tehdään uusiki itse!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.10.2005 8:06

Mielestäni nuo kimin vanteet ovat tehtaalta tulleet mustakeskiöisenä,
klik
jälkeenpäin ne varmaan monesti maalataan vannehopealla.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.10.2005 10:57

Katos joo eiän mulla oo tommosia pikkupöläreitäkään olemassa. Saa mennä talven tommosena. Talvirenkaat pitäs viel jostain hommata.

pmj
-
Viestit: 275
Liittynyt: 4.11.2004 12:56

ViestiKirjoittaja pmj » 26.10.2005 9:56

Joo, samanlaiset vanteet oli mulla aikanaan -94 Ventossa. Niihin kuului vielä noiden pikkupöläreiden lisäksi sellainen muovinen vannekehys. Eli vastaava kuin on niitä kromisia vannekehyksiä, mutta toi oli vaan muovia ja hopeiseksi maalattu.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.10.2005 17:36

Volttimittarin laitoin paikalleen ja perjantaina saan öljynlämpö mittarin ku ainut mikä oli kaupassa ni siinä oli kolhu kehyksessä. Perjantaina saan orkkis alavesiletkun ni voi tunkea vedet sisään. Öljyt jo laitoin. Perjantaina saa myös 12 kulmasen 19mm hylsyn ni voi kiristää kampuran hihnapyörän. Sithä sitä konetta voiskin jo melki kokeilla vähän pyöräyttää. Perjantaina saan myös lämppärin säätövastuksen ni saa senkin pelaamaan kunnolla.

Jos jollain sattuisi olemaan ylimääräsenä ohjaustehostimen alempi kiinnitysrauta(alumiini) sekä niitä kiristysosia sinne koneen sivuun ni voisin järkevään hintaan ne ostaa pois.

mittari kuva 1
kuva 2

Oon pähkäillu et mikä olisi järkevin mittari tohon kolmanteen paikkaan. Seossuhdetta tulee näyttämään lcd jännitenäyttö. Öljynpaine on jo vakiomittarissa. Vacuumia ei saanu valkopohjasena mittarina. Ehdotuksia?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 26.10.2005 19:27

mitäs mitäs!!? eikait tuo vain ole lunta tuulilasin ulkopuolella? :D
teetkö sä tuota autoo tuossa pihalla vai onko sulla lämmintä tallia? huhhuh...kyllä saattaa projektin etenemine olla tiukilla -20 lämmössä.. ;D

ai ni...ja hyvin oot jaksanu tehä! propsit sulle. \o/

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 26.10.2005 19:34

no eihän se ole paha ostaa vacuumi ja skannata pohja ja modata ite. Homma vörkii kun tulostaa valokuvapaperille!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 26.10.2005 20:51

^ On se jos mittari on mallia "ei purettavissa"...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.10.2005 20:59

Kyl tääl Lahdessa tuli muutama senttii lunta ja teen autoa tossa autotallin edessä. Kun autotallissa on niin paljon roinaa (lähinnä isän harrasteita ja rakennustarpeita) ettei sinne mahdu auto sisälle.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.10.2005 17:04

Ei saanu vieläkään öljynlämpömittaria ku oli toimitus viivästyny. Mut ostimpa sit kuiteski sen vacuumin. Ja sit oon tehny vänkärin puolella kojetaulun alla olevan säilytyslokeron taakse sellasta kytkentäkeskusta josta saan ohjattua virtoja eri laitteille relein ja kojetauluun tulevillaa kytkimillä. Esim. kaikki mittarivalot, soittimen ja dsp:n virrat sekä muut valaistukset yms.

mittarit
kytkentäkeskus 1
kytkentäkeskus 2
kytkentäkeskus 3
kytkentäkeskus 4
kytkentäkeskus 5

releet ja sulakkeet pääsee tarkastamaan sitteen alakautta vapaasti niin ettei tarvitse purkaa mitään

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.10.2005 20:06

Pääs oikeen johtotehtäviin... (okei ihan älyttömän vanha)

kuva 1
kuva 2

Tossa varmaan vasta kymmenesosa johdoista kytkettynä

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 28.10.2005 21:17

millä liimalla liimasit noi koelaudan ja kontin verhoilut?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.10.2005 21:18

Spraykontaktiliimalla

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.10.2005 14:27

Kolmaskin mittari pääsi rivin jatkoksi.

kuva

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 29.10.2005 17:25

Tyylikäs rivistö.. No laitetaanko takaluukkua tulemaan? :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.10.2005 2:39

Oon mä muutaman RCA piuhan tehny valmiiksi ja jakoblokit laitoin ni saa virrat konkalle. Subikotelon tekoa pitäs jatkaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 30.10.2005 15:13

Eiku siitä pellistä, ku kyselit ostaa ja se taka-akseli.. Pistetäänkö kohta tulemaan;) Oli se vähän alakulmasta päässy ruostumaan, mutta jospa siitä hinnasta vähän tingittäis sen takia..

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 30.10.2005 19:06

mistä muten hankit,tota turkki levyä? myyänkö sitä iha tavallisessa rautakaupassa? onko kallista,?

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 30.10.2005 20:32

kyllähän tollasta tapaa tavallisesta rautakaupasta saada... Huonona puolena ainaki tämän alueen kaupoissa on se, että eivät muu tota levyä ku jossain 2x3metrin "paloissa" :P Romukaupoista tapaa löytyä kyllä vähän pienempiäki paloja :)

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 30.10.2005 20:59

onko kallista..?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.10.2005 23:42

Mä ostin Lahdessa Vuoripellistä. Eli peltitavaraa myyvistä liikkeistä saapi. Ja hinta ei pätä huimaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.11.2005 17:23

Jahas! Pitäs tästä mennä tollaset asentaa.

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 1.11.2005 20:12

onk toi venakopan tiiviste?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.11.2005 20:40

^Pakko olla, kun täsmälleen samanlaisen pari vuotta sitten venakopan ja kannen väliin survoin. Hyvin se sinne ainakin sopi :)

Edit: Suurin työ oli niiden vanhojen pulttien irrotuksessa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.11.2005 23:18

Muutamaa jäähyputkea kiillottelin ja nokkafillarikin pääsi ammattikoululle koneistukseen. Ammattikoululla on vaan työn eteneminen hidasta, koska sitä hommaa opetellaan samalla.

Pakolliset pari fotoa:

kuvatus 1
2
3
4

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 28.11.2005 12:43

mitä kuuluu projektille?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.11.2005 23:43

Nyt on ollu vähä hiljasta ku rahat pääs vähä finaaliin ku en päässy aikasemmin takas iltapäiväduuniin ja sit ku ei oo ollu nyt töiltä aikaa. Sit ku on ollu vapata ni on ollu niin huono keli ettei oo vittinny tuol pihal ahertaa tai on ollu jotain muuta tärkeempää tekemistä. Kunhan tulee nyt vähän kuivempi keli eli vetää hivenen pakkaselle ni eiköhän sitä taas jotain saada aikaiseksi.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.12.2005 14:16

Jotain ihan pientä saatu taas tehtyä, ny ku käsikin on viel paketissa. Valkosia mittaripohjia on tullu väsättyä. Kuvassa kiekkamittari ja lämpömittari ovat vähän viel vinossa ja nopeusmittarin taulu vaihtuu vähän paremmin viimeisteltyyn. Vaihtuu ehkä toi mittariston kehyskin hieman naarmuttomampaan. Nii ja kiekkamittarin neula pitää jostain värkätä. Mitenkäs onnistuu ton kiekkamittarin neulan laitto oikeaan kohtaan?

kuva

Kalle H
-
Viestit: 242
Liittynyt: 19.4.2004 17:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle H » 17.12.2005 14:32

Mielestäni mittareista tulis siistimmät jos olis vähän vähemmän noita "ylimääräsiä" logoja. Varsinkin toi "VW motorsport" logon "tuplaaminen" on mielestäni turhaa. Mutta teet kuitenkin just niin kuin itse haluut <- yllättäen. =)
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0699.JPG
^Mulla on tollanen tekele

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.12.2005 15:17

Hmm.. Ihan siisti. Mullekin oli tulossa alunperin sellanen todella riisuttu malli, mut ku tein yhelle kaverille tollaset ni tuliki sit laitettua noi. Ja jos kyllästyy ni helppohan noi on vaihtaa.

Jukki
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.9.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukki » 17.12.2005 17:09

Tyylikkäät pohjat! Mulla on tällänen mittaristo Skoodaan. En oo itte väsänny pohjia, vaan yks kaveri ne teki.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 17.12.2005 19:26

Ja FFp:n logoon on tullut kysyttyä sitten lupa eiköst?

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 17.12.2005 19:36

Vähän rauhattomat, tai ns liikaa kaikkea ylimäärästä.
Itse jättäisin fruits ja r logon pois. Ehkä toi vw motorsports rundarin puolelle?

piritek
-
Viestit: 474
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja piritek » 17.12.2005 19:39

Jukkilla aika jäätävän näköiset mittariston taustat (positiivisessa mielessä!).

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.12.2005 20:57

Ja FFp:n logoon on tullut kysyttyä sitten lupa eiköst?


Ai juu anteeks vaan, en tullutkaan ajatelleeks. No miten on saanko pitää ton logon tossa?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 17.12.2005 22:37

Niin, kysehän on vain tekijänoikeuksista, mistä nykyään kukaan ei piittaa mitään. Kaikkea saa kopioida ja ottaa käyttöön ihan omilla luvilla ja kysymättä keneltäkään. Vai mites se nyt sitten aikuisten oikeasti olikaan?

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 18.12.2005 12:43

loistavaa

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.12.2005 17:17

No jos nyt oikeen tosissaan asiaan paneudutaan, niin ffp:n logoa tuskin on rekisteröity(ainakaan itse logossa ei ole mainintaa siitä), ja toisekseen ffp:hän ei tietääkseni ole edes kerhon nimi. Kohteliaisuus on asia erikseen.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 18.12.2005 19:39

Daivari: Tekijänoikeus tuohon tuotokseen on sen tekijällä, riippumatta siitä onko sitä rekisteröity tai ei.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.12.2005 20:13

^Sama pätee kaikkiin tuotoksiin, kuten esimerkiksi valokuviin, piirroksiin ja tekstiin. Asiaa ei vaan oikein yleisesti tunnuta hahmottavan. Linkittää sivuja kyllä saa, mutta sisältöä ei saa kopioida ilman lupaa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 18.12.2005 20:28

Ja oli sitten suojattu tai ei niin miksi laittaa kyseistä tunnusta jos ei itse kyseiseen porukkaan kuulu? Ei mulle tulis mieleen laittaa jonkun kerhon logoa autoon jos en siihen kuulu.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.12.2005 20:39

No päättäkää nyt saako sen siinä pitää vai ei? Kiitos.

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 18.12.2005 22:47

ota nyt hyvä mies pois, kaikki vaan kyselee että mitä tuo ffp meinaa..
selitä nyt siinä, että joo mie vaan luen tuota foorumia ja tää nyt vaan on niin että laitoin vaan ,joo niin jaa..
memberit sitte erikseen.
herneitä saa kaupasta.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 18.12.2005 23:17

En käske sitä pois ottamaan mutta olishan se ollut hyvä jos olisit kysynyt lupaa tuohon, kyselin tuota aikoinaan laki-ihmiseltä ja oikeus logoon/lyhenteeseen on meillä vaikkemme sitä olisikaan koskaan rekisteröinyt.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 8.1.2006 17:46

mites jedi on edistyny? :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.1.2006 20:01

No tuota tossahan se pihalla nököttää ku ei oo ollu oikee nyt intoa alkaa sitä pakkasella pimeässä laittaa. Katotaan nyt kunhan tästä tulee vähän keväisemmät kelit ni rupee homma pelittää.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.2.2006 17:57

Jarrupäivitystä ajattelin tehdä tossa jahka saa auton ajokuntoon ni pääsee korjaamolle sitten ilmailemaan jarruja kunnon vehkeillä.

Eteen tulee 256x20 jarrut ja joskus sitten taaksekin levyt. Nykyiseen taka-akseliin tulee varmaankin hitsattua jonkinlainen vakaaja. Onnistuukos toi levyjen laitto rumpujarrujen tilalle jos vaihtaa navat?

Jarruista kiitokset Kalsket:ille

Säädettävä nokkapyöräkin on valmis, paitsi että vien sen vielä sähkösinkitykseen. Siitä tulee kuvia varmaankin loppuviikosta.

kuvia:
kuva 1
kuva 2
kuva 3

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.2.2006 20:20

Tallissa lojui tuosta "väliaikaisesta" konekokoonpanosta eli ykköskoppasen Gti koneesta (Audi 80 GLE "YZ") kansi ylimääräisenä ni ajattelin sitä pikkasen viilailla kun kerran koululla on siihen mahdollisuus. Tarkoituksena on vaan silottaa kanavat, holkittaa ohjurit, mirata seetit ja hioa venttiilit yms. pientä.

Viime loppuviikosta purin kannen ja puhalsin venttiilit metallikuulapuhaltimella.
tänään sitten aloin silotella kanavia. Huomasin että imupuolen seetit supistuivat hieman kanavaanpäin mentäessä. En tiedä olisiko tällä jokin merkittävä syynsä, mutta mirasin tuon supistuksen pois ja vähän syvemmällekin vielä kanavaanpäin.

Koululla olisi seetien koneistusta varten venturiteräkin, mutta taidan tyytyä tekemään 30 asteen kulmalla ja 1mm tiivistepinnalla olevat seetit.

kansi "roiskastu" miraan kiinni kun ei ollut ihan niin tarkka koneistus nyt kyseessä
vakio imupuoli
koneistettu imupuoli

työskentelypiste
kuva kaksi
imupuolelta kuvaa

imukanavaa siloiteltu
sama juttu pakokanavalle
"valmis" ja keskeneräinen imukanava

imukanava taas
keskeneräinen imupuoli
kuva kaksi
kuva kolme

Jukki
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.9.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukki » 7.2.2006 18:44

On muuten justiin samanmoinen kansityöstö vehejes kun munki koulus. :D

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.2.2006 19:25

pari lisäkuvaa askarteluista. kanavat on nyt siloteltu sen verran kun pysty, kun ei ihan joka väliin mahtunut. ja seetit vaihdetaan vielä koska pitää saada nostettua noita venttiileitä vähä ylös noista kuopista. tänään holkitin ohjurit. ollu kaikenlaista muutakin tekemistä koululla ni ei oo päässy ihan koko ajan keskittyy kansihommiin. siiten hioin vielä yhden ventiiliparin ympärystöjä vähän jouhevammiksi.

holkitushommia
hiottu
hiomaton

valitettavasti tolla mun kameralla ei saa hyviä kuvia läheltä vaikka on macro päällä koettakaa kestää

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.2.2006 18:33

takalasin lipan hommasin. se on golfin, mutta eiköhän se saada jettaankin sopimaan. asennus tapahtunee joskus uusintamaalauksen jälkeen.

kuva 1
kuva 2

pitäsköhan maalata mustaksi vai vetästä korinväriin. konttiin on tulossa vielä Gtx lippa korinvärisenä.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 10.2.2006 18:43

Otappa kuva kun tuo on suunnilleen paikoillaan. Jetan takalasi kun on aikalailla loivemmassa kulmassa kuin golffissa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.2.2006 18:54

juu no siksi meinasinkin et eiköhän se saada siihen sopimaan

tossa kuva muokatusta lipasta jetassa (miksu87:n auto)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.2.2006 18:17

no juu pääsimpäs ottamaan uusia kuvia nokkapyörästä, vielä ei ole ihan valmis

kuva 1
kuva 2
kuva 3

Jukkiz
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.2.2006 20:57

ViestiKirjoittaja Jukkiz » 14.2.2006 19:40

Mistä muuten hommasit ton takalipan..? Oon koittanu hakee vaik mistä mut ei vaa oikeen taho löytyä..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.2.2006 19:46

ihan tuolta myydään osastolta ostin yhdeltä hepulta

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 15.2.2006 10:30

Mitenkäs muuten nokka-akselin laita? Yritin tuossa nopeasti katsella mutta en löytänyt
mitään havaintoa että tehtiinkö sille jotain? Minkä arvoinen tuollainen kannen "parannus" operaatio on suurinpiirtein jossain
ammattikoululla? Entä onnistuuko siellä esim. alkuperäisen nokka-akselin hiominen?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.2.2006 11:59

no meillä ei ainakaan onnistu nokka-akselin hionta (lahden autopuoli). nokka-akselia mulla ei ole tohon. projektiauton koneessa on toistaiseksi vakionokka, mutta rajumpi pitäisi löytää.

hinnoista sen verran et työthän tuolla ei maksa oikeastaan mitään. ohjurien holkitus 2€ per ohjuri+työt. jos esimerkiksi mirais seetit ja hiois venttiilit ja holkittaisi ohjurit ja ottaa kannesta tasottavan siivun pois ni maksais ehkä 20-60 euroa+ohjurien holkit. tämä on vain oma arvio soita ja kysy tapauskohtainen hinta koululta.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.2.2006 17:12

no juu takalasinlippaa tossa vähän kaverin kanssa hahmoteltii paikoilleen ja kyllähän sitä lippaa joutu jonkinverran sahailee, mutta ei ole paha homma jos omistaa kuviosahan

kuva 1
kuva 2
kuva 3

vielä on hankintalistalla se GTX lippa konttiin ni jättäiskö kummatki mustiksi vai vetäskö väriä niskaan

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 19.2.2006 19:45

^mustana voisi olla hienommat..

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 19.2.2006 22:22

mustaks molemmat. itekki pitäs hommata viel takalasii joku pikkulippa
http://rave.irc-galleria.net/d/images21/01/04/14/22/29559565.jpg

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 19.2.2006 22:50

pitäs itelle hommata takaluukkuun sellainen puna/keltainen heijastinpaneeli niin ois aika retro ;)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 20.2.2006 18:14

Onkos toi Gti:iin lippa näyttäs äkkiseltää, itellä on sellanen votexin lippa

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.2.2006 22:55

juu Gti on, mitäs niil on eroo muuten?

e: katos joo onhan se votexi isompi

rasse87
-
Viestit: 184
Liittynyt: 28.11.2003 17:08

ViestiKirjoittaja rasse87 » 21.2.2006 16:42

Mistä nuita Votexin lippoja saa hommattua?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 21.2.2006 17:08

Merkkiliikkeestä ainakin joskus saanu

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.2.2006 19:46

taas tullut hommattua lisää fiksattavaa ja pultattavaa osaa ettei kato lopu tekeminen heti kesken

taakse levyt
ja vakaajallinen taka-akseli (kuva on todella paljastava :)

rasse87
-
Viestit: 184
Liittynyt: 28.11.2003 17:08

ViestiKirjoittaja rasse87 » 26.2.2006 15:22

Oisko jollain kuvaa noista molemmista lipoista joista sais selvää niiden eron? Pitäs itellekki hommata tuo lippa niin näkis että kumman hommais. Ja mulla ei ainaskaa toimi tuo pussywagenin kuva.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.2.2006 16:53

painat enteriä siinä osoiterivillä niin toimii, tuosta vähän ylempää löytyy kummastakin lipasta kuvat

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 26.2.2006 18:31

Meinasitko tekniikkaa vaihtaa tulevaisuudessa kun taakse levyt laitat? ;)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.2.2006 23:19

en nyt varmaankaan ihan lähitulevaisuudessa ainakaan, saattaa siihen ruisku ilmestyä jossain vaiheessa, mutta pitää ainakin armeija käydä eka pois alta.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.3.2006 19:22

Noita "uusia" jarruja tullut rempattua ja fiksailtua.
Noiden 16 tappisen jarrujen jarrulevyt ovat jo jonkinverran kuluneet ja ne menisi kuitenkin vaihtoon vähän ajan päästä niin ajattelin kokeilla niiden reijittämistä itse. AutoCAD:illä piirsin ekaksi sapluunan ja porasin sen mukaan sitten reijät jolloin sain ne kehälle symmetrisesti. Takalevyille tapahtuu tänään vielä sama operaatio.

kuva 1
kuva 2

Putsailin myös paskasta nuo etujarrut ja paskan alta paljastui hyväkuntoinen maalipinta joka on vieläpä ihan oikean värinenkin, muutama pinttymä kylläkin jarruihin jäi mutten viitsi ruveta niitä uudestaan maalaamaan.

kuva

Toisen takajarrun satulan kannakkeen puhalsin tänään koulussa ensiksi ja kotona sitten vähän vielä fiksailin ja vedin pohjamaalin päälle.

kuva 1
kuva 2
en malttanut olla vähän tasottelemasta noita röpelöitä pois ja samalla tuli ehkä hieman kevenettyäkin noita satuloita

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.3.2006 18:23

nokkafillari saatiin koneistuksien osalta valmiiksi. enää puuttuu sähkösinkitys. pitää tota säätölevyä ekaksi hieman kiillottaa. nii ja ulkokehän pultit muuttuu sisäkehän tapaan kuusiokolo happis pulteiksi.

kuva 1
kuva 2
kuva 3

kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 7

e: kuvia korjattu, ei näköjään IFI:n kuvapalvelu tykännyt klikattavista pikkukuvista kun hetken aikaa

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 9.3.2006 11:14

h*lv*tin hyvältä näyttää. et haluis työstää mun passatin koneen? :D lahdessako asustit? vois joku kerta kesällä tulla kyyläämään ja vaikka kattomaan osia tohon pierburgiin jos ei oo siihen mennes sopuhintaan saanu weberiä kiinni. eukko hinkuu sinne kuiteskin ostoksille ynnä muuta...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.3.2006 15:09

kylään saa tulla juu mut pierburgin oon jo myyny

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 9.3.2006 16:13

Hieno projekti! En huomannut että missään olisi vielä kysytty: Millä kankaalla verhoilit tuon kojelaudan ja onko kyseinen kangas minkä hintaista?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa