Jedin laittoa (vanhojen kuvien palautus ja tilannekatsaus)
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä mitään kummempaa oo tapahtunu viikonloppuna ku olin sukuloimassa. Lauantai iltana tekemisen puutteessa hinkattiin 5-v velipuolen kanssa jäähdytysjärjestelmän RST putkia kiiltäviksi. Yhden putken vasta kiilloitin loppuun saakka.
veli tuli ihmettelee et mitä sä teet ja sit se haluski auttaa, heh
yksi valmis putki
veli tuli ihmettelee et mitä sä teet ja sit se haluski auttaa, heh
yksi valmis putki
Enpäs kerenny (jaksanu) kiilottaa illalla kun yhden putken. Oli tarkoitus tehdä noita liitosputkia hitsaamalla, mutta koululla ei ollutkaan oikeen vehkeet kunnossa ni kävin hakemassa pneumatiikkaliittimiä ja väänsin niistä. En ole ulkonäköön ihan niin tyytyväinen mut ajaa ne nyt asiansa.
kuva 1
kuva 2 (viimesen päälle kiiltäväksi oli vaikea saada tota putkea kun pinnassa oli huokosta niin paljon)
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 1
kuva 2 (viimesen päälle kiiltäväksi oli vaikea saada tota putkea kun pinnassa oli huokosta niin paljon)
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
Iteltä palo sillon joskus kaasarile menevä johtosarja. Nyt pitäs sitte vetää uusiksi vain toi imusarjan lämmitys. Ku on kohtyy suora toi imuputkisto eikä ole mitään esilämmitystä ni kai se edes olisi hyvä olla.
E: tulin tossa ajatelleksi, että orkkis huohotusjärjestelmässä kampikammiossa on lievä alipaine, joka estää käsittääkseni öljyvuotoja kampuran stefoilta ym. paikoista. Kaikki tiivisteet on kylläkin uusia, mutta onkohan tosta nyt sit haittaa jos sitä alipainetta ei ole vaan käytännössä ylipaine. Kone on kylläkin n. 10 000 km sitten porattu ja laitettu uudet männät sekä renkaat ni ei pitäisi hirveästi huohottaa. Löytyiskö esim. moottoriurheilun ammattilaisilta mitään kokemuksia tai neuvoja muutettuja huohotusjärjestelmiä koskien? Alkaako kone tiputtaa alleen nopeammin? Paljonkohan noi tiivisteen kestää kilometrejä ennen kuin alkavat vuotaa?
E: tulin tossa ajatelleksi, että orkkis huohotusjärjestelmässä kampikammiossa on lievä alipaine, joka estää käsittääkseni öljyvuotoja kampuran stefoilta ym. paikoista. Kaikki tiivisteet on kylläkin uusia, mutta onkohan tosta nyt sit haittaa jos sitä alipainetta ei ole vaan käytännössä ylipaine. Kone on kylläkin n. 10 000 km sitten porattu ja laitettu uudet männät sekä renkaat ni ei pitäisi hirveästi huohottaa. Löytyiskö esim. moottoriurheilun ammattilaisilta mitään kokemuksia tai neuvoja muutettuja huohotusjärjestelmiä koskien? Alkaako kone tiputtaa alleen nopeammin? Paljonkohan noi tiivisteen kestää kilometrejä ennen kuin alkavat vuotaa?
No mulla hajosi jokunen talvi sitten sitten se pakosarjalta kuumaa ilmaa kaasarille ohjaava läppä. Alle +5 asteen lämpötilassa alkoi armoton nykiminen ja tyhjäkäynti katosi kokonaan.
Läpän korjauksen jälkeen ko. ongelmia ei ole ilmennyt, joten en suosittele ilman esilämmityksen pois jättämistä. Toki voihan sitä kokeilla, kelit ovat jo jäätymiselle otolliset aamuisin...
Läpän korjauksen jälkeen ko. ongelmia ei ole ilmennyt, joten en suosittele ilman esilämmityksen pois jättämistä. Toki voihan sitä kokeilla, kelit ovat jo jäätymiselle otolliset aamuisin...
Itellä ei ollut viime talvena muutakun modattu ilmanputsarin kotelo ja siitä putki pakosarjalle "päin". Hyvin toimi jos anto hetken käydä paikallaan pakkasella ennen liikkeelle lähtöä. Jos lähti heti hanattaa ni pääs 5-7 sataa metriä ni kaasari jääty umpeen ja kone kävi hetkenaikaa n. 200-300 rpm kunnes suli. Mulla ei ainakaan pätkiny mitenkän normaali matka-ajossa vaik oli paljonkin pakkasta.
tollanen viritelmä siel oli
tollanen viritelmä siel oli
Koojetti audiin laitoin pari talvea sitten kartiosuodattimen. Ohitin siis imuilman termostaattiohjatun esilämmityksen.
5-15 asteen pakkasella lähti hyvin käyntiin, mutta varttitunnin ajelun jälkeen auto sammui, eikä lähtenyt enää tulille. Tunnin odottelun jälkeen auto käynnistyi taas. Tämä toistui monta kertaa.
Kun ilma lauhtui, katselmoin imujärjestelmää ja totesin putsarikotelon pohjalla olevan paksun kerroksen jäätä. Kurkun läppa lainehti vedestä, osa oli jäässä. Kuivasin paikat ja kartiofiltteri lähti siltä istumalta ja vaihtui kotelomalliseen. Imuilman esilämmitys palasi kuvioihin.
Luulisin vahvasti tuollaisen ongelman olevan yleisenen kartiosuodattimilla..
5-15 asteen pakkasella lähti hyvin käyntiin, mutta varttitunnin ajelun jälkeen auto sammui, eikä lähtenyt enää tulille. Tunnin odottelun jälkeen auto käynnistyi taas. Tämä toistui monta kertaa.
Kun ilma lauhtui, katselmoin imujärjestelmää ja totesin putsarikotelon pohjalla olevan paksun kerroksen jäätä. Kurkun läppa lainehti vedestä, osa oli jäässä. Kuivasin paikat ja kartiofiltteri lähti siltä istumalta ja vaihtui kotelomalliseen. Imuilman esilämmitys palasi kuvioihin.
Luulisin vahvasti tuollaisen ongelman olevan yleisenen kartiosuodattimilla..
Romuliikkeessä kävin taas penkomassa kasoja ja löysin sopivaa putkea huohottimen putken vetoa varten. Kaikenlaista muutakin pientä tehty. Kiillotin yhen putken vasta kun pitää hakea karkeampaa paperia huomenna ku on siin karkea pinta noissa rst putkissa, aina ulkokurvin puolella.
kuva 1
kuva 2 jakohihna oli vaan kokeilumielessä paikallaan
kuva 3
kuva 1
kuva 2 jakohihna oli vaan kokeilumielessä paikallaan
kuva 3
Sillon ku tein tota laippaa tohon venakoppaan ni sattu olee just 30mm toi alumiiniputki josta tein sen lähdön ni senkin takia on tollasta aika isoa. Noihin pienempiin jäähdytysletkuihin on tulossa vielä parannusta lähitulevaisuudessa. Siis totta kai ton voisi tehdä ihan eri tavalla sellaseksi mahdollisimman kliiniksi jos haluais. Sit käyttäisinkin ulkonäöltään yksinkertaisia orkkisletkuja. Yksi syy lisää minkä takia aloin tekee tolla viisii noit letkui oli se et mul ei ollut ainuttakaan alkuperäistä vesiletkua jonka olisi voinut suoraan käyttää ja omaa silmää toi miellyttäää kunhan vaan saan kaikki putket kiiloitettua ja muutenkin siistittyä ja järjestettyä lisää tota konehuonetta.
Jees eli nyt olisi putkisto taas paikoillaan ja samalla kertaa parantelin sen kiinnitystä. Etummaisin pönttö lähti käveleen koska se ei oikeen mahtunut oleen paikaan jossa se ennen oli. Ennen putki roikkui sellasten orkkiskumirenkaiden varassa ja heilui pahasti kolkottaen pohjaan aina välillä. Niiden lisäksi laitoin kolmoskoppasen Golfin kiinnikkeitä neljä sekä yhden tavikemallin kiinnikkeen loppupäähän ja voin sanoa et nyt ei kyl heilu tuli siitä sen verran tukeava.
Golfin kiinnikkeet oli malliltaan sellasia jotka pultataan kahdelta reunaltaan pohjaan. Ite pulttasin suoraan pohjan läpi 8mm happaripulteilla.
Ja pääsihän tuon koslan vihdoinkin pesemään. "Takauumaalauksen" jälkeen sitä ei ollutkaan pesty kertaakaan.
Tuli kuviakin taas muutama napattua.
montulla
kuvaa putken keskivaiheilta josta voi huomata uudet kiinnikkeet
juuri pestynä
toinenkin kuvakulma
kotipihassa jälleen
kylkeä
tukivarsi jo hieman epäedullisessa kulmassa
tällä hetkellä alustan matalin kohta
Alusta tuntui ihan kivalta entiseen verrattuna vaik ei sitä nyt pystyny oikein testailee ku auto oli hinauksessa.
Golfin kiinnikkeet oli malliltaan sellasia jotka pultataan kahdelta reunaltaan pohjaan. Ite pulttasin suoraan pohjan läpi 8mm happaripulteilla.
Ja pääsihän tuon koslan vihdoinkin pesemään. "Takauumaalauksen" jälkeen sitä ei ollutkaan pesty kertaakaan.
Tuli kuviakin taas muutama napattua.
montulla
kuvaa putken keskivaiheilta josta voi huomata uudet kiinnikkeet
juuri pestynä
toinenkin kuvakulma
kotipihassa jälleen
kylkeä
tukivarsi jo hieman epäedullisessa kulmassa
tällä hetkellä alustan matalin kohta
Alusta tuntui ihan kivalta entiseen verrattuna vaik ei sitä nyt pystyny oikein testailee ku auto oli hinauksessa.
Kyllä siitä hyvä tulee, lupaavalta näyttää. Vakiopeilit on kyllä paremman näköiset. Peltivanteet on siistit, mutta niistä voisi maalata keskiöosan mustaksi, kuten alunperin on.
BTW: naapurilla on tosi komeen näköinen antrasiitin värinen Vento, jossa on tuollaiset peltivanteet hieman pienemmillä rei´illä. Meinasin saada sydärin, kun oli mennyt laittamaan siihen sellaiset mahdollisimman halvat monipuolaiset tarvikepölykapselit, joiden puolien välistä loistaa harmaa peltivanne.
Tekisi mieli sanoa, mutta eihän naisihminen tuollaisista tajua.
BTW: naapurilla on tosi komeen näköinen antrasiitin värinen Vento, jossa on tuollaiset peltivanteet hieman pienemmillä rei´illä. Meinasin saada sydärin, kun oli mennyt laittamaan siihen sellaiset mahdollisimman halvat monipuolaiset tarvikepölykapselit, joiden puolien välistä loistaa harmaa peltivanne.
Tekisi mieli sanoa, mutta eihän naisihminen tuollaisista tajua.
Mielestäni nuo kimin vanteet ovat tehtaalta tulleet mustakeskiöisenä,
klik
jälkeenpäin ne varmaan monesti maalataan vannehopealla.
klik
jälkeenpäin ne varmaan monesti maalataan vannehopealla.
Volttimittarin laitoin paikalleen ja perjantaina saan öljynlämpö mittarin ku ainut mikä oli kaupassa ni siinä oli kolhu kehyksessä. Perjantaina saan orkkis alavesiletkun ni voi tunkea vedet sisään. Öljyt jo laitoin. Perjantaina saa myös 12 kulmasen 19mm hylsyn ni voi kiristää kampuran hihnapyörän. Sithä sitä konetta voiskin jo melki kokeilla vähän pyöräyttää. Perjantaina saan myös lämppärin säätövastuksen ni saa senkin pelaamaan kunnolla.
Jos jollain sattuisi olemaan ylimääräsenä ohjaustehostimen alempi kiinnitysrauta(alumiini) sekä niitä kiristysosia sinne koneen sivuun ni voisin järkevään hintaan ne ostaa pois.
mittari kuva 1
kuva 2
Oon pähkäillu et mikä olisi järkevin mittari tohon kolmanteen paikkaan. Seossuhdetta tulee näyttämään lcd jännitenäyttö. Öljynpaine on jo vakiomittarissa. Vacuumia ei saanu valkopohjasena mittarina. Ehdotuksia?
Jos jollain sattuisi olemaan ylimääräsenä ohjaustehostimen alempi kiinnitysrauta(alumiini) sekä niitä kiristysosia sinne koneen sivuun ni voisin järkevään hintaan ne ostaa pois.
mittari kuva 1
kuva 2
Oon pähkäillu et mikä olisi järkevin mittari tohon kolmanteen paikkaan. Seossuhdetta tulee näyttämään lcd jännitenäyttö. Öljynpaine on jo vakiomittarissa. Vacuumia ei saanu valkopohjasena mittarina. Ehdotuksia?
Ei saanu vieläkään öljynlämpömittaria ku oli toimitus viivästyny. Mut ostimpa sit kuiteski sen vacuumin. Ja sit oon tehny vänkärin puolella kojetaulun alla olevan säilytyslokeron taakse sellasta kytkentäkeskusta josta saan ohjattua virtoja eri laitteille relein ja kojetauluun tulevillaa kytkimillä. Esim. kaikki mittarivalot, soittimen ja dsp:n virrat sekä muut valaistukset yms.
mittarit
kytkentäkeskus 1
kytkentäkeskus 2
kytkentäkeskus 3
kytkentäkeskus 4
kytkentäkeskus 5
releet ja sulakkeet pääsee tarkastamaan sitteen alakautta vapaasti niin ettei tarvitse purkaa mitään
mittarit
kytkentäkeskus 1
kytkentäkeskus 2
kytkentäkeskus 3
kytkentäkeskus 4
kytkentäkeskus 5
releet ja sulakkeet pääsee tarkastamaan sitteen alakautta vapaasti niin ettei tarvitse purkaa mitään
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Nyt on ollu vähä hiljasta ku rahat pääs vähä finaaliin ku en päässy aikasemmin takas iltapäiväduuniin ja sit ku ei oo ollu nyt töiltä aikaa. Sit ku on ollu vapata ni on ollu niin huono keli ettei oo vittinny tuol pihal ahertaa tai on ollu jotain muuta tärkeempää tekemistä. Kunhan tulee nyt vähän kuivempi keli eli vetää hivenen pakkaselle ni eiköhän sitä taas jotain saada aikaiseksi.
Jotain ihan pientä saatu taas tehtyä, ny ku käsikin on viel paketissa. Valkosia mittaripohjia on tullu väsättyä. Kuvassa kiekkamittari ja lämpömittari ovat vähän viel vinossa ja nopeusmittarin taulu vaihtuu vähän paremmin viimeisteltyyn. Vaihtuu ehkä toi mittariston kehyskin hieman naarmuttomampaan. Nii ja kiekkamittarin neula pitää jostain värkätä. Mitenkäs onnistuu ton kiekkamittarin neulan laitto oikeaan kohtaan?
kuva
kuva
Mielestäni mittareista tulis siistimmät jos olis vähän vähemmän noita "ylimääräsiä" logoja. Varsinkin toi "VW motorsport" logon "tuplaaminen" on mielestäni turhaa. Mutta teet kuitenkin just niin kuin itse haluut <- yllättäen. =)
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0699.JPG
^Mulla on tollanen tekele
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0699.JPG
^Mulla on tollanen tekele
Tyylikkäät pohjat! Mulla on tällänen mittaristo Skoodaan. En oo itte väsänny pohjia, vaan yks kaveri ne teki.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Jarrupäivitystä ajattelin tehdä tossa jahka saa auton ajokuntoon ni pääsee korjaamolle sitten ilmailemaan jarruja kunnon vehkeillä.
Eteen tulee 256x20 jarrut ja joskus sitten taaksekin levyt. Nykyiseen taka-akseliin tulee varmaankin hitsattua jonkinlainen vakaaja. Onnistuukos toi levyjen laitto rumpujarrujen tilalle jos vaihtaa navat?
Jarruista kiitokset Kalsket:ille
Säädettävä nokkapyöräkin on valmis, paitsi että vien sen vielä sähkösinkitykseen. Siitä tulee kuvia varmaankin loppuviikosta.
kuvia:
kuva 1
kuva 2
kuva 3
Eteen tulee 256x20 jarrut ja joskus sitten taaksekin levyt. Nykyiseen taka-akseliin tulee varmaankin hitsattua jonkinlainen vakaaja. Onnistuukos toi levyjen laitto rumpujarrujen tilalle jos vaihtaa navat?
Jarruista kiitokset Kalsket:ille
Säädettävä nokkapyöräkin on valmis, paitsi että vien sen vielä sähkösinkitykseen. Siitä tulee kuvia varmaankin loppuviikosta.
kuvia:
kuva 1
kuva 2
kuva 3
Tallissa lojui tuosta "väliaikaisesta" konekokoonpanosta eli ykköskoppasen Gti koneesta (Audi 80 GLE "YZ") kansi ylimääräisenä ni ajattelin sitä pikkasen viilailla kun kerran koululla on siihen mahdollisuus. Tarkoituksena on vaan silottaa kanavat, holkittaa ohjurit, mirata seetit ja hioa venttiilit yms. pientä.
Viime loppuviikosta purin kannen ja puhalsin venttiilit metallikuulapuhaltimella.
tänään sitten aloin silotella kanavia. Huomasin että imupuolen seetit supistuivat hieman kanavaanpäin mentäessä. En tiedä olisiko tällä jokin merkittävä syynsä, mutta mirasin tuon supistuksen pois ja vähän syvemmällekin vielä kanavaanpäin.
Koululla olisi seetien koneistusta varten venturiteräkin, mutta taidan tyytyä tekemään 30 asteen kulmalla ja 1mm tiivistepinnalla olevat seetit.
kansi "roiskastu" miraan kiinni kun ei ollut ihan niin tarkka koneistus nyt kyseessä
vakio imupuoli
koneistettu imupuoli
työskentelypiste
kuva kaksi
imupuolelta kuvaa
imukanavaa siloiteltu
sama juttu pakokanavalle
"valmis" ja keskeneräinen imukanava
imukanava taas
keskeneräinen imupuoli
kuva kaksi
kuva kolme
Viime loppuviikosta purin kannen ja puhalsin venttiilit metallikuulapuhaltimella.
tänään sitten aloin silotella kanavia. Huomasin että imupuolen seetit supistuivat hieman kanavaanpäin mentäessä. En tiedä olisiko tällä jokin merkittävä syynsä, mutta mirasin tuon supistuksen pois ja vähän syvemmällekin vielä kanavaanpäin.
Koululla olisi seetien koneistusta varten venturiteräkin, mutta taidan tyytyä tekemään 30 asteen kulmalla ja 1mm tiivistepinnalla olevat seetit.
kansi "roiskastu" miraan kiinni kun ei ollut ihan niin tarkka koneistus nyt kyseessä
vakio imupuoli
koneistettu imupuoli
työskentelypiste
kuva kaksi
imupuolelta kuvaa
imukanavaa siloiteltu
sama juttu pakokanavalle
"valmis" ja keskeneräinen imukanava
imukanava taas
keskeneräinen imupuoli
kuva kaksi
kuva kolme
pari lisäkuvaa askarteluista. kanavat on nyt siloteltu sen verran kun pysty, kun ei ihan joka väliin mahtunut. ja seetit vaihdetaan vielä koska pitää saada nostettua noita venttiileitä vähä ylös noista kuopista. tänään holkitin ohjurit. ollu kaikenlaista muutakin tekemistä koululla ni ei oo päässy ihan koko ajan keskittyy kansihommiin. siiten hioin vielä yhden ventiiliparin ympärystöjä vähän jouhevammiksi.
holkitushommia
hiottu
hiomaton
valitettavasti tolla mun kameralla ei saa hyviä kuvia läheltä vaikka on macro päällä koettakaa kestää
holkitushommia
hiottu
hiomaton
valitettavasti tolla mun kameralla ei saa hyviä kuvia läheltä vaikka on macro päällä koettakaa kestää
juu no siksi meinasinkin et eiköhän se saada siihen sopimaan
tossa kuva muokatusta lipasta jetassa (miksu87:n auto)
tossa kuva muokatusta lipasta jetassa (miksu87:n auto)
no meillä ei ainakaan onnistu nokka-akselin hionta (lahden autopuoli). nokka-akselia mulla ei ole tohon. projektiauton koneessa on toistaiseksi vakionokka, mutta rajumpi pitäisi löytää.
hinnoista sen verran et työthän tuolla ei maksa oikeastaan mitään. ohjurien holkitus 2€ per ohjuri+työt. jos esimerkiksi mirais seetit ja hiois venttiilit ja holkittaisi ohjurit ja ottaa kannesta tasottavan siivun pois ni maksais ehkä 20-60 euroa+ohjurien holkit. tämä on vain oma arvio soita ja kysy tapauskohtainen hinta koululta.
hinnoista sen verran et työthän tuolla ei maksa oikeastaan mitään. ohjurien holkitus 2€ per ohjuri+työt. jos esimerkiksi mirais seetit ja hiois venttiilit ja holkittaisi ohjurit ja ottaa kannesta tasottavan siivun pois ni maksais ehkä 20-60 euroa+ohjurien holkit. tämä on vain oma arvio soita ja kysy tapauskohtainen hinta koululta.
-
- -
- Viestit: 149
- Liittynyt: 23.1.2006 17:31
mustaks molemmat. itekki pitäs hommata viel takalasii joku pikkulippa
http://rave.irc-galleria.net/d/images21/01/04/14/22/29559565.jpg
http://rave.irc-galleria.net/d/images21/01/04/14/22/29559565.jpg
taas tullut hommattua lisää fiksattavaa ja pultattavaa osaa ettei kato lopu tekeminen heti kesken
taakse levyt
ja vakaajallinen taka-akseli (kuva on todella paljastava :)
taakse levyt
ja vakaajallinen taka-akseli (kuva on todella paljastava :)
Noita "uusia" jarruja tullut rempattua ja fiksailtua.
Noiden 16 tappisen jarrujen jarrulevyt ovat jo jonkinverran kuluneet ja ne menisi kuitenkin vaihtoon vähän ajan päästä niin ajattelin kokeilla niiden reijittämistä itse. AutoCAD:illä piirsin ekaksi sapluunan ja porasin sen mukaan sitten reijät jolloin sain ne kehälle symmetrisesti. Takalevyille tapahtuu tänään vielä sama operaatio.
kuva 1
kuva 2
Putsailin myös paskasta nuo etujarrut ja paskan alta paljastui hyväkuntoinen maalipinta joka on vieläpä ihan oikean värinenkin, muutama pinttymä kylläkin jarruihin jäi mutten viitsi ruveta niitä uudestaan maalaamaan.
kuva
Toisen takajarrun satulan kannakkeen puhalsin tänään koulussa ensiksi ja kotona sitten vähän vielä fiksailin ja vedin pohjamaalin päälle.
kuva 1
kuva 2
en malttanut olla vähän tasottelemasta noita röpelöitä pois ja samalla tuli ehkä hieman kevenettyäkin noita satuloita
Noiden 16 tappisen jarrujen jarrulevyt ovat jo jonkinverran kuluneet ja ne menisi kuitenkin vaihtoon vähän ajan päästä niin ajattelin kokeilla niiden reijittämistä itse. AutoCAD:illä piirsin ekaksi sapluunan ja porasin sen mukaan sitten reijät jolloin sain ne kehälle symmetrisesti. Takalevyille tapahtuu tänään vielä sama operaatio.
kuva 1
kuva 2
Putsailin myös paskasta nuo etujarrut ja paskan alta paljastui hyväkuntoinen maalipinta joka on vieläpä ihan oikean värinenkin, muutama pinttymä kylläkin jarruihin jäi mutten viitsi ruveta niitä uudestaan maalaamaan.
kuva
Toisen takajarrun satulan kannakkeen puhalsin tänään koulussa ensiksi ja kotona sitten vähän vielä fiksailin ja vedin pohjamaalin päälle.
kuva 1
kuva 2
en malttanut olla vähän tasottelemasta noita röpelöitä pois ja samalla tuli ehkä hieman kevenettyäkin noita satuloita
nokkafillari saatiin koneistuksien osalta valmiiksi. enää puuttuu sähkösinkitys. pitää tota säätölevyä ekaksi hieman kiillottaa. nii ja ulkokehän pultit muuttuu sisäkehän tapaan kuusiokolo happis pulteiksi.
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 7
e: kuvia korjattu, ei näköjään IFI:n kuvapalvelu tykännyt klikattavista pikkukuvista kun hetken aikaa
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 7
e: kuvia korjattu, ei näköjään IFI:n kuvapalvelu tykännyt klikattavista pikkukuvista kun hetken aikaa
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa