Scirocco G60 rojekti: Tavoitteena VW Open 201X
Valvoja: ffp jäsenet
Scirocco G60 rojekti: Tavoitteena VW Open 201X
linkki: http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikka/coracco.htm
ps. vaihdoin coracco nimen pois kun alkoi tuntumaan tyhmältä..
ps. vaihdoin coracco nimen pois kun alkoi tuntumaan tyhmältä..
Viimeksi muokannut TiPu, 8.4.2013 16:53. Yhteensä muokattu 45 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
raato kuvassa pääte on pienellä niin se ei ainakaan firefoxilla näy tuolla sivulla. http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikka/raatotrailerilla.JPG
Noniin, tuli aloittelevalle html-koodajalle selväksi, että MS Frontpage on syvältä! Toista kuvaa en saanut sitten millään näkyviin ja kun siirryin ihan Notepadiin ja esikatselu suoraan selaimelta niin jo workkii :)
Se alempi kuva näkyy ja lisäsin yhen niinkuin asiaan kuuluu :P
Pipo_esalle voipi sannoo ettei nelikkoa tule, valitettavasti. Se oiskii pähhee juttu kaikkien tietämälle herraisoherralle..
Se alempi kuva näkyy ja lisäsin yhen niinkuin asiaan kuuluu :P
Pipo_esalle voipi sannoo ettei nelikkoa tule, valitettavasti. Se oiskii pähhee juttu kaikkien tietämälle herraisoherralle..
HelaKammo: elähän nyt, ei miulla ollut aikomuskaan koskea Scirocon koppaan, vaikka kuvassa auto näyttää eheältä..tässä panostetaan tekniikkaan ja vähän muuhunkin, jonka pystyy pulttaamaan milloin vain pois alkuperäisyyden takaisin saamiseksi. No worries :)
ps. joo, Laitilasta. Siekö sen ruttasit?
pss. osien ostajille: projektin lopussa katselen mitä jää ylimääräiseksi ja kauppaan ne halavala poies.
ps. joo, Laitilasta. Siekö sen ruttasit?
pss. osien ostajille: projektin lopussa katselen mitä jää ylimääräiseksi ja kauppaan ne halavala poies.
En tod rutannut. Mutta tosiaan näin tuon silloin loppukesästä Dopin pihalla, kun olin omaa huoltamassa.
Mutta mites meinaat saada laillisesti G:n tuohon, jos sitä aijot? Vai tuleeko PG-turboa tai jotain? Maksimi tuohon Sciroccoon kun taitaa olla 139 hv 16V ilman kattia ja siihen montakos heppoa lisää saikaan laittaa? Eli taitaa justiinsa riittää tuolle G:lle, eikös.
Saapi sitten Sciroccoon hiukka lisää vauhtia, kun vakiona 8V:t ainakin on vähän laiskoja pelejä.
Mutta mites meinaat saada laillisesti G:n tuohon, jos sitä aijot? Vai tuleeko PG-turboa tai jotain? Maksimi tuohon Sciroccoon kun taitaa olla 139 hv 16V ilman kattia ja siihen montakos heppoa lisää saikaan laittaa? Eli taitaa justiinsa riittää tuolle G:lle, eikös.
Saapi sitten Sciroccoon hiukka lisää vauhtia, kun vakiona 8V:t ainakin on vähän laiskoja pelejä.
Mites rojekti etenee, ja onko paperiasiat jo selvillä?
Itselle päjähti tässä päähän sellainen ehka järjetön idea, että laittaisi Sciroccoon G60 ahtimen tuohon k-jetin kumppaniksi. Nyt kun koneena on 1.6 GTi ja siihen pulttaisi 1.8 GTi:n kannen, saisi puristukset alas. Järkeä? No ehkä ei, mutta eipähän prossia kertyis samaan malliin ja tuolla 1.6 alakerralla ei periaatteessa ole suurtakaan arvoa, eli jos hajoaa, niin hajoaa.
Itselle päjähti tässä päähän sellainen ehka järjetön idea, että laittaisi Sciroccoon G60 ahtimen tuohon k-jetin kumppaniksi. Nyt kun koneena on 1.6 GTi ja siihen pulttaisi 1.8 GTi:n kannen, saisi puristukset alas. Järkeä? No ehkä ei, mutta eipähän prossia kertyis samaan malliin ja tuolla 1.6 alakerralla ei periaatteessa ole suurtakaan arvoa, eli jos hajoaa, niin hajoaa.
Tämä olisi enemmän kuin mielenkiintoinen aihe yhdistää VW:n sporttisimpia autoja tavalla tai toisella. Etenkin jos puhutaan kehonrakennuksesta, bodywork, tavallisesta poikkeavasta tavasta. Ei siis pelkkä tekniikka.
Hieman ainaisella skeptisyydelläni epäilen mitään syntyvän. Ainakaan mitään mullistavaa. Todista luuloni vääräksi, Tipu?, kaikkien Rokko ja Raato ystävien "kiusaksi".
Hieman ainaisella skeptisyydelläni epäilen mitään syntyvän. Ainakaan mitään mullistavaa. Todista luuloni vääräksi, Tipu?, kaikkien Rokko ja Raato ystävien "kiusaksi".
Mutta kun sen verta meinasin helpolla päästä, että tuohon vanhaan lohkoon tökkäis sen kannen.
Mitähän tuosta tulisi, jos plaanaa 1.8 kannen ja tökkää pinellä pyörällä 1.6:een G60 puhaltimen? Jos ahtoja vaan saisi baarin päälle, niin saattaisi riittää jo tuohon puristussuhteeseen.
Tosin 1.6 alakerran kestävyydestä ei ole hajuakaan, eli mitenhän kävisi kun rykäisee sen 160 heppua ulos? Sitten seuraavaksi varmaan menisi se alakerta vaihtoon, ja on tuolla nurkissa yksi 1.8 GTi alakertakin varoiksi. Lisäksi 1.6:en kytkin on pieni. Tulee myös pari mutkaa lisää, kun tuossa on imusarja ja k-jet koneen oikeelle puolen, eli jos määräjakajan haluaa ahtimeen kiiniin, niin tulee jonkinmoinen mutka...
PS. Tämä on toistaiseksi täyttä spekulointia, eli ei vielä mitään sen vakavampaa...
Mitähän tuosta tulisi, jos plaanaa 1.8 kannen ja tökkää pinellä pyörällä 1.6:een G60 puhaltimen? Jos ahtoja vaan saisi baarin päälle, niin saattaisi riittää jo tuohon puristussuhteeseen.
Tosin 1.6 alakerran kestävyydestä ei ole hajuakaan, eli mitenhän kävisi kun rykäisee sen 160 heppua ulos? Sitten seuraavaksi varmaan menisi se alakerta vaihtoon, ja on tuolla nurkissa yksi 1.8 GTi alakertakin varoiksi. Lisäksi 1.6:en kytkin on pieni. Tulee myös pari mutkaa lisää, kun tuossa on imusarja ja k-jet koneen oikeelle puolen, eli jos määräjakajan haluaa ahtimeen kiiniin, niin tulee jonkinmoinen mutka...
PS. Tämä on toistaiseksi täyttä spekulointia, eli ei vielä mitään sen vakavampaa...
Itun vetoakselin mutteri kun ei irtoa, Kele tana pe! Monta päivää liotellut crcllä, hakannut, vääntänyt, pulttipyssyllä (bilitema) joka on todennäköisesti liian pieni.. Lämmittää ei voi kun alkaa vaseliinit palamaan ja siitä koko auto. Viimeinen vaihtoehto taitaa olla hakea lainaksi korjaamolta isompi pyssy :(( muuten, täytyy antaa tunnustus Kamasan t-kappaleelle, joka on saanut kärsiä hylsyn päässä ja PALJON.
ps. muutenkin aika on kortilla ja tämä mutteri... arrgh!
ps. muutenkin aika on kortilla ja tämä mutteri... arrgh!
Ainoastaa kerran on jäänyt mutteri aukaisematta vetarista, 900Tbo Saappaasta. Ensin tuhottiin kaksi hylsyä siinä, meni halki. Sitten kun pistettiin isompi konehylsy niin mutterista lähti kulmat pois (tottakai vanha konehylsy on aina hieman väljä)... Yleensäkkin talleilla kannattaisi aina olla edes joku halpa 3/4" hylsysarja noita hommia varten.
Mä sain ykkös golfista napamutterit yllättäen helposti auki vaikka otin koneen ja laatikon eka pois.
Akka polki jarrua, muutama kakkosnelonen pyörän taakse ja kevyet 127 kg noin 50 cm vääntimen päälle ja pari kevyttä hyppyä niin aukes.
Eka kokeilin ilman jarrunpainajaa ja auto hyppäs melkein seinään :D
Akka polki jarrua, muutama kakkosnelonen pyörän taakse ja kevyet 127 kg noin 50 cm vääntimen päälle ja pari kevyttä hyppyä niin aukes.
Eka kokeilin ilman jarrunpainajaa ja auto hyppäs melkein seinään :D
Ja saksanmaalla oli omassa joku jättänyt löysäksi, ensin luulin että on laakeri mennyttä, mutta syy olikin tuossa. Löysä laakeri oli sitten syönyt navan väljäksi, ja uusikaan ei tiukkaantunut. Onneksi dopilta löytyi uusi kokonainen olka-akseli. Ja kaikenkukkuraksi itse onnistuin hajottamaan ABS-anturin, vaikka en sitä vielä kovin kovakouraisesti irrotellut, tyhmyydestä sakotetaan (eli olis pitänyt ottaa suosiolla se johto konehuoneestä, mutta enpä tajunnut, kun on eka ABS-auto).
Noniin, menin talliin fiiliksillä että "perkele, joko mutteri tai mie lähen!". Etin pisimmän jatkovarren mikä tallista löytyy ja Kamasa T-kappale sai näyttää parastaan.. sitten räkäisy käsiin eikun vääntöä ja hirveä paukaus, aattelin että Kamasa petti, mutta se olikin mutteri joka lähti liikenteeseen, jees! Projekti jatkuu ;)
Kiitos kysymästä ;) hitaasti etenee, mutta toivottavasti varmasti. Tehostettu GTX roccon hammastanko tuli Nielsiltä, mutta pitää fiksata ohjausniveliä, kun spoorit on millin erikokoiset. Yritin levittää, mutta meni soikioksi ja entistä vaikeampi asettaa -> ei auta muuta kuin levittää niin paljon että menee ja kiristää pultilla kasaan meni spoorijako miten hyvänsä. Lisäksi akseli on hiukan liian pitkä, rälläkällä pala pois ja hitsillä kasaan.
Toinen murheenkryyni on koneenkiinnike vasemmalla. Meinaan käyttää alkuperäistä kiinnikettä joka tulee sivulle, joten jakohihan puolelta kamat irti ja laippa pois...sitten PG lohko yllätti: aivan perkeleenmoinen reikä kyljessä eli jotain vesikanavajuttuja, mutta en tajua mikä pointti tässä on. Mk1 kiinnikettä voinut suoraan laittaa kiinni, kun ei ole tasaista koko matkalle, joten eikun taas rälläkkää kiinnikkeelle ja hitsataan laippaan. Hitsissä oli sitten tehot täysillä ja tietysti laippa vääntyi sauman kohdalta lämmetessä. Nyt pitäis saada se takaisin suoraan ettei vedet häviä motista, millähän? Tiiviste kyllä on, mutta ei auta tarpeeksi..olis prkl ollut vaan pelkkä laippa kylessä ilman reikää, uittu. Tämän jälkeen pääsisi asettelemaan konetta huoneeseen ja ihmetellä loppukiinnikkeiden, vetoakselin, vaihdevaijerien, syylärin, kenties coolerin jne asettelemista ;)
Että tälleen projekti etenee ja edelleenkään en ole saanut aikaiseksi päivittää nettisivua, sorry.
edit: ainiin, raidetangon pallonivel päätti vittuilla ja ei lähtenyt vaikka ulosvetäjänkin sain rikottua (King-merkkinen paska). Moukaroin niveltä ja CRCllä liottelin, ei mitään. No, naapuri tuli ihmettelemään ja hetken mietittyään sanoi "annappas vasara". Pari minuuttia lämmitteli ja sitten mojova isku alhaalta ja poks, irtos. Sanoinkin että pääsi liian helpolla ja saapi tulla irrottamaan jokaisen vähänkin jumissa olevan vermeen. Kaljat tapauksen päälle :)
Toinen murheenkryyni on koneenkiinnike vasemmalla. Meinaan käyttää alkuperäistä kiinnikettä joka tulee sivulle, joten jakohihan puolelta kamat irti ja laippa pois...sitten PG lohko yllätti: aivan perkeleenmoinen reikä kyljessä eli jotain vesikanavajuttuja, mutta en tajua mikä pointti tässä on. Mk1 kiinnikettä voinut suoraan laittaa kiinni, kun ei ole tasaista koko matkalle, joten eikun taas rälläkkää kiinnikkeelle ja hitsataan laippaan. Hitsissä oli sitten tehot täysillä ja tietysti laippa vääntyi sauman kohdalta lämmetessä. Nyt pitäis saada se takaisin suoraan ettei vedet häviä motista, millähän? Tiiviste kyllä on, mutta ei auta tarpeeksi..olis prkl ollut vaan pelkkä laippa kylessä ilman reikää, uittu. Tämän jälkeen pääsisi asettelemaan konetta huoneeseen ja ihmetellä loppukiinnikkeiden, vetoakselin, vaihdevaijerien, syylärin, kenties coolerin jne asettelemista ;)
Että tälleen projekti etenee ja edelleenkään en ole saanut aikaiseksi päivittää nettisivua, sorry.
edit: ainiin, raidetangon pallonivel päätti vittuilla ja ei lähtenyt vaikka ulosvetäjänkin sain rikottua (King-merkkinen paska). Moukaroin niveltä ja CRCllä liottelin, ei mitään. No, naapuri tuli ihmettelemään ja hetken mietittyään sanoi "annappas vasara". Pari minuuttia lämmitteli ja sitten mojova isku alhaalta ja poks, irtos. Sanoinkin että pääsi liian helpolla ja saapi tulla irrottamaan jokaisen vähänkin jumissa olevan vermeen. Kaljat tapauksen päälle :)
Morjes Esa, ei ole enää reikäongelmaa. Tempasin hitsillä uudestaan ja jo män suoremmaksi. Laatta jäi hiukan koveraksi, mutta putit kiristämällä suorenee, toivottavasti. Ostin 12.9 kovuusluokan kuusiokolopultteja, joten luulis tiukkenevan tarpeeksi.
Jokatapauksessa kannake kiinni omalla tiivisteellä + tiivisteliimaa kummallekin puolelle. Saa nähä pysyykö vedet sisällä, se on sitten sen ajan murhe ;)
Täytyy taas sanoa että jäissä on vaihteeksi, mutta kun jussina ei mennä mihinkään niin jos sitä taas alkais väsäämään. Ihan hävettää tämä saamattomuus. Elkää menkö web-sivuillekaan, samaa paskaa sielläkin..
Jokatapauksessa kannake kiinni omalla tiivisteellä + tiivisteliimaa kummallekin puolelle. Saa nähä pysyykö vedet sisällä, se on sitten sen ajan murhe ;)
Täytyy taas sanoa että jäissä on vaihteeksi, mutta kun jussina ei mennä mihinkään niin jos sitä taas alkais väsäämään. Ihan hävettää tämä saamattomuus. Elkää menkö web-sivuillekaan, samaa paskaa sielläkin..
Rojekti etenee hiukan, moottorin sain hivutettua konehuoneeseen ja olikin prkleenmoinen sovittaminen. Kaikki ylimääräinen pois tieltä puolaa myöten ja kuitenkin jarrusylinterin metalliletkut ja systeemit tiellä. Tässä kun on tehostinpumppu, niin sen hihnapyörä on ikävästi moottorikiinnikkeen lähellä ja aikamoista asettelua olikin.. en tiijä miten otan pois, varmaan lootan erikseen irti ensin lattialle ja sitten kone pois.
Nyt onkin aika pähkäillä lootan puoleisia kiinnikkeitä ja vasenta, pitempää vetoakselia. Yritin etsiä valmista kuvaa, mutta ei löytynyt vaikka Ultimate VW/The Golf on tehnyt monta juttua g60 swapeista mk1 golfeihin. Joku C&R on valmistanut näitä varten, mutta mitään kuvaa tosiaan en löytänyt. Onkos kukaan muu?
ps. edelleenkään ei kannata kotisivuille mennä, sori.
Nyt onkin aika pähkäillä lootan puoleisia kiinnikkeitä ja vasenta, pitempää vetoakselia. Yritin etsiä valmista kuvaa, mutta ei löytynyt vaikka Ultimate VW/The Golf on tehnyt monta juttua g60 swapeista mk1 golfeihin. Joku C&R on valmistanut näitä varten, mutta mitään kuvaa tosiaan en löytänyt. Onkos kukaan muu?
ps. edelleenkään ei kannata kotisivuille mennä, sori.
no perrr, miten voipi olla mahollista ettei näy?? Kuvatiedostot ovat samassa hakemistossa kuin ne jotka näkyy ja Frontpagen esikatselulla moneen kertaan kahottu. Ihan ihme juttul...vielä sekin että sivut on tehty niin yksinkertaisesti ilman mitään kikkailuja ja kopsattu vaan näkyvien kuvien rivejä ja vaihdettu tiedoston nimet.
Oletko varma että olet työntänyt esimerkiksi "kojetauluvertailu.jpg":n (URL: http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikk ... rtailu.jpg) tuohon juurihakemistoon? Ettet ole laittanut johonkin muuhun hakemistoon palvelimella? Tai unohtanut yleensäkään laittaa palvelimelle ko.tiedostoa? :)
Toinen juttu mistä voi kiikastaa on, että oletko määrittänyt ko.kuvatiedostoille käyttöoikeudet kohdalleen? FTP/SSHFT-ohjelmastasi klikkaat palvelimella olevaa tiedostoa oikealla näppäimellä ja katsot onko siihen suoritusoikeudet kaikille.
Toinen juttu mistä voi kiikastaa on, että oletko määrittänyt ko.kuvatiedostoille käyttöoikeudet kohdalleen? FTP/SSHFT-ohjelmastasi klikkaat palvelimella olevaa tiedostoa oikealla näppäimellä ja katsot onko siihen suoritusoikeudet kaikille.
Tiedostojen päätteet on näköjään ISOLLA (.JPG) kirjoitettu ja kotisivujen html-koodissa lukee pienellä .jpg.
http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikk ... rtailu.JPG
http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikk ... rtailu.JPG
Sain sivukannakkeen raakakappaleen tehtyä, mutta tuo takakannake on kertaluokkaa vaikeampi, kun ei ole monttua.. tuolta Shockyn sivuilta on hyvät kuvat mutta ei mittoja joita tarvitsisin, kuvat ei varmaankaan ole yksyhteen..
Mietinkin että jos sittenkin laittaisi gti 020-lootan väliaikaisesti kiinni: Puuttuu siis vauhtipyörä ja asetelma (muut roippeet on kannakkeita myöre), tarvitseeko vauhtista tasapainottaa kampuraan vasten vai riittääkö että ite mittaa että pyörii keskellä? Möiskö joku halavala vauhtis+kytkinpaketin?? Tietty Nurmijärvi-Hyvinkää seudulta..
Mietinkin että jos sittenkin laittaisi gti 020-lootan väliaikaisesti kiinni: Puuttuu siis vauhtipyörä ja asetelma (muut roippeet on kannakkeita myöre), tarvitseeko vauhtista tasapainottaa kampuraan vasten vai riittääkö että ite mittaa että pyörii keskellä? Möiskö joku halavala vauhtis+kytkinpaketin?? Tietty Nurmijärvi-Hyvinkää seudulta..
Noh, pitkästä aikaa ;) sain tehtyä kannakkeet (sivu ja taka) aloittelin koneen tiputtamista paikalleen. Minkä ihmeen takia sekin on niin vaikeaa? Mielestäni kone on oikeassa kulmassa, siis pikkuisen lootaan päin laskeva ja hihnoilla korvakkeista kiinni Alfamer-ohjeiden mukaan. Hirveetä venkoomista, kun pitää alaslaskettaessa varoa jarrupääsylinterin anturoita ja letkuja, maalipintaa ja sitten se vasen kannake ei mene millään omalle paikalleen. Yksi syy on ohjaustehostimen hihnapyörä joka on nätisti tiellä ettei pysty suoraan tiputtamaan alas = ensin koko paska alas asti ja alakautta kannaketta vänkeemään koloseen..
Ootteko työ laittanut ilman laatikkoa ja laatikko jälkeen päin? Miusta se olisi vielä v-mäisempi kun laatikkoa pitää aika tarkasti kohdistaa kytkinakseliin.
ps. jossittelua oispa Roccossa ollut aukeeva keula, niin vois vain "ajaa" motti sisään. No,saishan sen rälläköimällä tehtyä :>
Ootteko työ laittanut ilman laatikkoa ja laatikko jälkeen päin? Miusta se olisi vielä v-mäisempi kun laatikkoa pitää aika tarkasti kohdistaa kytkinakseliin.
ps. jossittelua oispa Roccossa ollut aukeeva keula, niin vois vain "ajaa" motti sisään. No,saishan sen rälläköimällä tehtyä :>
Bensalinja jäi väärällä puolelle, prkl. Mitenkäs se pätkäistiin, ettei jää littuun ja saa vielä mutterin tms jakoa varten? Jos en keksi muuta syytä ottaa konetta vielä kertaalleen pois, niin toivoisin jättäväni sen sinne..aktiivihiilisuodattimella heitetään joulupukkia ja väliin laitetaan tavallinen roskasuodatin. Mietinnän alla on bensapumppu, että jaksaiskohan antaa poltettavaa tarpeeksi vai pitääkö ottaa Corradon vastaava/virisellainen?
Muuta, Vetoakseli on tosiaan tehtynä ja siitä juttua tekniikkapuolella. Vielä nivelet ja kumit päihin ja sormet ristissä laittamaan auton alle..
Muuta, Vetoakseli on tosiaan tehtynä ja siitä juttua tekniikkapuolella. Vielä nivelet ja kumit päihin ja sormet ristissä laittamaan auton alle..
Eikös mekaanisessa ruutassa (siis eikö tuossa k-ket ollut?) ole paine aivan eri luokkaa kuin sähköisessä, eli se taitaa tarvita sen Corradon pumpun kuitenkin. Itse vetäisin bensaputket uusiksi sellaisesta kuparisesta vesijohdosta, jota on helppo taivutella ja leikata sopivaksi, itse ainakin laitoin Sciroccoon ja ne alkuperäiset oli TODELLA huonossa kunnossa, eli vaihda ihmeessä samalla kun teet.
Scirocossa oli aika ahdasta sen vakion 8V GTi:n kanssakin pudottaa kone imusarjoineen laatikoineen alas. Taisin käyttää kahta taljaa, joista toisella säädin kulmaa ja toisella orkeutta, eli ujutin koneen alas hitusen pystyssä ja nostin suoraan vasta kun kone oli uponnut paikalleen. Siis koko hökötys nousi kerjutaljalla ja sellaisella kiinlaisella vaijerinitkuttimella laatikon toisesta päästä pääsi kääntämään kulman.
Scirocossa oli aika ahdasta sen vakion 8V GTi:n kanssakin pudottaa kone imusarjoineen laatikoineen alas. Taisin käyttää kahta taljaa, joista toisella säädin kulmaa ja toisella orkeutta, eli ujutin koneen alas hitusen pystyssä ja nostin suoraan vasta kun kone oli uponnut paikalleen. Siis koko hökötys nousi kerjutaljalla ja sellaisella kiinlaisella vaijerinitkuttimella laatikon toisesta päästä pääsi kääntämään kulman.
Yksi syy on ohjaustehostimen hihnapyörä joka on nätisti tiellä ettei pysty suoraan tiputtamaan alas = ensin koko paska alas asti ja alakautta kannaketta vänkeemään koloseen..
Passatin 8v-koneesta on tuosta vaiheesta kokemuksena, että se ohjaustehostimen pumppu kannattimineen kannattaa suosiolla jättää moottorinasennusvaiheessa tallin pöydälle, ja asentaa vasta kun kone on paikallaan. Sama koskee kampiakselin kiilahihnapyöriä.
Onnistuneeko näin G60-koneella, enpä tiedä.
T.S: kyllä käytiin sukulaismiehen Corollalla hakemassa raato, kun ei ollut muutakaan vetokoukkua silloin. Ja sen ainokaisen kerran, oli sellainen seikkailu että ei tarvitse toista kertaa tehä. Piti olla kuin rekkayhdistelmäkuski eli ennakoida mäet ja jarrutukset + muu liikenne. Traileri oli siis vuokrattu kylän huoltsikalta..Täytyy sanoa että Tojotat on kestäviä, tämäkin edelleen kovassa ajossa ilman sääliä ;)
Noh, nyt on kone kiinni kopassa. Toivottavasti lopullisesti. Viimeinen pudotus menikin todella helposti, vissiin kertaus auttaa ;)
Nyt vaan mietin miten tuonne änkeen vakiocoolerin? Vaan taitaa olla aika turhaa, mutta kun herrayliherra katsoo että olen muka virittänyt konetta, jos vaihdan paremman käypäsen keulille. Tarvitsisi vaihtaa RS-lähtö 170ast vastaavaan, hommata joku pitkulainen cooleri ja millintarkkaa sijoitusta putkille..hhmm mitenkäs se vesijäähdytin, joka on suosiossa saksanmaalla? pääsis pienemmillä putkilla keulille, mutta taas provosoi katsastusinssiä viimesen päälle. Entäs tuo filtteri :))
Tiukkaa tekee jokatapauksessa kaikkineen putkineen, kun on ohjaustehostinkin mukana.
Kuvatus vielä tähän, huomatkaa johtojen siisti järjestys ylänurkassa..
Nyt vaan mietin miten tuonne änkeen vakiocoolerin? Vaan taitaa olla aika turhaa, mutta kun herrayliherra katsoo että olen muka virittänyt konetta, jos vaihdan paremman käypäsen keulille. Tarvitsisi vaihtaa RS-lähtö 170ast vastaavaan, hommata joku pitkulainen cooleri ja millintarkkaa sijoitusta putkille..hhmm mitenkäs se vesijäähdytin, joka on suosiossa saksanmaalla? pääsis pienemmillä putkilla keulille, mutta taas provosoi katsastusinssiä viimesen päälle. Entäs tuo filtteri :))
Tiukkaa tekee jokatapauksessa kaikkineen putkineen, kun on ohjaustehostinkin mukana.
Kuvatus vielä tähän, huomatkaa johtojen siisti järjestys ylänurkassa..
Viimeksi muokannut TiPu, 8.1.2006 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on kuvat kannakkeista tekniikka-sivulla, linkki sinne: http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikka/moottori.htm
Sähköjohtojen suojaus konetilassa?? Entiset suojat, harmaat ja mustat, vm.-83 ovatten hapertuneet ja kovettuneet lähes käyttökelvottomaksi. Tekisi mieli uusia pahimmat, mutta miten se onnistuu, kun päissä on kapeampaa ja leveämpää liitintä?? Onko olemassa kutistesukkaa tähän tarkoitukseen vai pitääkö pätkiä-laittaa suojamuovi-kolvata-systeemi ainut mahdollisuus?
^sellainen halkaistu kurkkutorvi toimii ihan hyvin. Itse ostin HongKongista 5m pätkän mustaa kurkkutorvea ja vedin sen paperiveitsellä halki. Toki osa vedoista onnistui ilman halkaisuakin jos liittimistä irrottaa johdot (pistokkeineen). Ainakin Golfin anturiliittimistä saa nimittäin irrotettua pientä ruuvaria käyttäen ne metallikontaktit.
Noinnikkää, valmista tuli pakoputkesta parin yrittämisen jälkeen. Alavakaajan yli nippanappa ja siksi tuo pitempi putkenpätkä onkin "lommolla".
Lisäksi konehuoneen sähköt on valmiina. Seuraavaksi bensapuolen ihmettelya ja meinasin että kokeilis tuolla Scirocon omalla pumpulla kun näyttävät laittavan suoraan suodattimen kautta koneelle. Varmaan käyntiin ainakin saisi ;)
Ainiin pitäs nuo tehdyt moottorikannakkeet vielä hiekkapuhaltaa, hommasin ylimääräisen painesäiliön ja laitan sarjaan kompuran ja pitkän letkun päähän. Luulis ilmaa riittävän pitemmäksi aikaa puhalteluun. Motonetin pistoolilla ihan hyvää jälkeä tuli, tehokasta aikaa oli noin 30s alkuperäisellä kompuralla..mustaa miranolia vaan päälle ja takaisin kiinni.
Lisäksi konehuoneen sähköt on valmiina. Seuraavaksi bensapuolen ihmettelya ja meinasin että kokeilis tuolla Scirocon omalla pumpulla kun näyttävät laittavan suoraan suodattimen kautta koneelle. Varmaan käyntiin ainakin saisi ;)
Ainiin pitäs nuo tehdyt moottorikannakkeet vielä hiekkapuhaltaa, hommasin ylimääräisen painesäiliön ja laitan sarjaan kompuran ja pitkän letkun päähän. Luulis ilmaa riittävän pitemmäksi aikaa puhalteluun. Motonetin pistoolilla ihan hyvää jälkeä tuli, tehokasta aikaa oli noin 30s alkuperäisellä kompuralla..mustaa miranolia vaan päälle ja takaisin kiinni.
Jone: nooh, onhan tuota tekemistä vielä: kojelaudan sähköt viimeistely, itse kojelauta kiinni, tuulilasi, ! JARRUT ! , pakoputki vielä tiiviimmäksi, cooleria ei ole vielä ollenkaan, jne jne jne jne jne jne jne jne jne... aikataulu ei ole vielä kussut eli eiköhän Kiikalaan ajamalla päästä, tosin aika rottalookilla joten elä säikähä puunaamatonta pikkumustaa :)
Edistyy: tuulilasi kiinni, kojelauta kiinni, kojelaudan sähköt ok..kotisivujakin päivitetty joka saralla. alkaa jarrujen ihmettely, aika tiukkaa tekee noilla vanteilla. Joutunee ostamaan isomman pääsylinterinkin PasiT:n kokemusten jälkeen. Mistähän voisi saada edullisesti 22mm pääsylinterin, no, kaupasta. Saapi tarjota toimivaa..
Lopuksi vielä kevennys moottorisavujen kunniaksi..elämä on :))
Lopuksi vielä kevennys moottorisavujen kunniaksi..elämä on :))
ainakin toisinpäin meni Scirocosta tehostaja kakkoskopan jettaan, kun tehostimen ja polkimen välinen tanko oli säädettävä. Joutui 5 mm tai jotain lyhentämään sitä tankoa, mutta hyvinkin voi mennä ilman koko säätöäkin. -83 GTi rocossa oli nimittäin pieni tehostaja ja seuraavan vuoden kaasarikoneessa taas isompi... Tehostimen vaihto oli oikeasti todella nopsa juttu, kun vaan saat siitä tieltä romua pois ensin.
Perskules, taitaa mennä puhin vanteen osalta, kokeilin siis 20mm levityksellä ja ihan mahdoton yhdistelmä. Noh, sitten testiin aivan minimi, josta en ole varma kun lattialla vaan vanteen päälle tavaraa ja levy satuloineen. Pulteilla sitten suurin piirten kohilleen. Tulokseksi 12mm ja sain tehtyä sellaisen paketin autolle. Tältä se sitten näyttää, mitäs olette mieltä meneekö katsastuksestä läpi??
Eihän se kuvassa kyllä näyttäs sisällä olevan. Tylsiä säädöksiä :(
Läpimeno riippunee katsarista, tarkempi setä ei kyllä läpi päästä! Spacerit jos laitat ni eiväthän nekään taida olla niiden katsarien mieleen. Paihti jos ovat tosiaan sen vannevalmistajan omaa tuotantoa tai heidän suosittaman valmistajan.
Läpimeno riippunee katsarista, tarkempi setä ei kyllä läpi päästä! Spacerit jos laitat ni eiväthän nekään taida olla niiden katsarien mieleen. Paihti jos ovat tosiaan sen vannevalmistajan omaa tuotantoa tai heidän suosittaman valmistajan.
Itsellä 17x7,5 Azev A:t ja tulee levikkeen keva tämän näköisesti 205/40 gummeilla:
http://www.kolmiokissa.com/mikan/ffp/sci%26co/19.JPG
http://www.kolmiokissa.com/mikan/ffp/sci%26co/18.JPG
Madallus on -60:nä ostettu, mutta TüV lapussa kyllä luki että keskimäärin 35 mm. Samat kamat Golffiin ja Jettaan, takana sokkasäätö.
Eli osta siis levikkeet, niin eipä vaivaa :-)
http://www.kolmiokissa.com/mikan/ffp/sci%26co/19.JPG
http://www.kolmiokissa.com/mikan/ffp/sci%26co/18.JPG
Madallus on -60:nä ostettu, mutta TüV lapussa kyllä luki että keskimäärin 35 mm. Samat kamat Golffiin ja Jettaan, takana sokkasäätö.
Eli osta siis levikkeet, niin eipä vaivaa :-)
hmmm, eipä siinä auta muuta kuin lykätä roippeet kiinni ja sormet ristiin. 12mm spacereita en ole nähnyt vielä. Eiköhän herralle kelpaa, jos on TÜV paperi mukana. Camber on kyllä hiukan negatiivinen, kun tuo kupla on valmiiksi viivojen oikealla reunalla. Enemmän jos kallistaisi renkaan kuviota sisään, niin kupla siirtyisi edelleen oikealle ja viivan yli..
Eikun satula-adapterin tekoon. Mietin kyllä edellee pitäiskö teettää, niin saisi siistimmän näköisen ja jengat, kartion ja holkin tasan mittojen mukaan..mutta tehdään nyt ainakin koekappale ite.
edit: joo, löytyi FK-Automotiven tuote: tyyppi A/26mm per akseli, keskittävä FK03512Z 68,- eli 13mm per puoli, siihen vielä Camberit Karttus-tyyliin niin luulis mahtuvan. Muuten menen HelaKammolta pöllimään etulevikkeet ;)
Eikun satula-adapterin tekoon. Mietin kyllä edellee pitäiskö teettää, niin saisi siistimmän näköisen ja jengat, kartion ja holkin tasan mittojen mukaan..mutta tehdään nyt ainakin koekappale ite.
edit: joo, löytyi FK-Automotiven tuote: tyyppi A/26mm per akseli, keskittävä FK03512Z 68,- eli 13mm per puoli, siihen vielä Camberit Karttus-tyyliin niin luulis mahtuvan. Muuten menen HelaKammolta pöllimään etulevikkeet ;)
Pikkuisen vielä tehtävää:
Etujarrut vaihettu, mutta oottelen spacereita että saan vanteet kiinni. Takajarruissa toisen satulan männän suojakumi pitää vaihtaa ja sitten kiinni. Toiselta puolelta pätkähti jarruputki poikki vittumoisesta kohtaa ja kohta revin koko paskan ulos pääsylinteristä asti. Jarrupääsylkkä pitää vaihtaa ja siihen väliin sorvauttaa adapteri omista piirustuksista, nestesäiliökin hommattava.. sitten ilmaus ja jarrut toimii, toivottavasti. Ainiin kässärivaijeritkin pitää vaihtaa ja toivottavasti Corron vaijerit käy ettei TAAS joudu fiksauspuuhiin.
Moottorista alin jäähdytysletku uusiksi ja nesteet uudestaan sisälle...pakoputki vuotaa tarttee hammeria. LISÄKSI lambda-antura! Prkl olin unohtanut koko käikäleen ja en tiedä edes minne liitän konehuoneessa. Putkeen pitäs hitsata paikka anturalle, tiijä sitten miten syvällä anturan paikka on..
Sisältä vaihekeppiä pitää modata ettei ota kojelautaan kiinni, pikkunippeleitä kiinni ja ilmanvaihdon putket tehä...
Etuvaloihin ja vilkkuihin arpoa sähköt Corron sähköistä ja niin joo, tuulilasinpyyhin-moottorillekin pitää saada sähköt jostain..
Korista paikata yksi ruostepaikka kun innostuin koputtelemaan helmaa, ei olis pitänyt. Meinasin ens talvena laittaa korin kondikseen ja räin tuohon väliaikaisen paikan. Rottaluukki päällä. Jos aikaa riittää (tuskin) niin mattamustaa sinnetänne ja jätesäkkikalvoa ikkunoihin..
Sit olis valmis katsastukseen! Ainiin, ennen sitä pitäs aurauskulmat säädättää ja päästöarvot mitata. Sellaista pientä vielä ja tarkoitus olis 20.5 ajella rotiskolla Kiikalaan ;)
Etujarrut vaihettu, mutta oottelen spacereita että saan vanteet kiinni. Takajarruissa toisen satulan männän suojakumi pitää vaihtaa ja sitten kiinni. Toiselta puolelta pätkähti jarruputki poikki vittumoisesta kohtaa ja kohta revin koko paskan ulos pääsylinteristä asti. Jarrupääsylkkä pitää vaihtaa ja siihen väliin sorvauttaa adapteri omista piirustuksista, nestesäiliökin hommattava.. sitten ilmaus ja jarrut toimii, toivottavasti. Ainiin kässärivaijeritkin pitää vaihtaa ja toivottavasti Corron vaijerit käy ettei TAAS joudu fiksauspuuhiin.
Moottorista alin jäähdytysletku uusiksi ja nesteet uudestaan sisälle...pakoputki vuotaa tarttee hammeria. LISÄKSI lambda-antura! Prkl olin unohtanut koko käikäleen ja en tiedä edes minne liitän konehuoneessa. Putkeen pitäs hitsata paikka anturalle, tiijä sitten miten syvällä anturan paikka on..
Sisältä vaihekeppiä pitää modata ettei ota kojelautaan kiinni, pikkunippeleitä kiinni ja ilmanvaihdon putket tehä...
Etuvaloihin ja vilkkuihin arpoa sähköt Corron sähköistä ja niin joo, tuulilasinpyyhin-moottorillekin pitää saada sähköt jostain..
Korista paikata yksi ruostepaikka kun innostuin koputtelemaan helmaa, ei olis pitänyt. Meinasin ens talvena laittaa korin kondikseen ja räin tuohon väliaikaisen paikan. Rottaluukki päällä. Jos aikaa riittää (tuskin) niin mattamustaa sinnetänne ja jätesäkkikalvoa ikkunoihin..
Sit olis valmis katsastukseen! Ainiin, ennen sitä pitäs aurauskulmat säädättää ja päästöarvot mitata. Sellaista pientä vielä ja tarkoitus olis 20.5 ajella rotiskolla Kiikalaan ;)
En halua millään masentaa lisää mutta minulla on ollut ongelmia jarrujen kanssa. Eli se adapteri hässäkkä on jotenkin väärin. Jarrut on ok. kun autolla ei ajeta mutta pienen ajomatkan jälkeen poljin menee kovaksi ja jarru päällä kaikissa neljässä pyörässä. Olen kokeillut säätä tehostjalta polkimelle menevää tankoa molempiin suuntiin mutta ei vaikutusta. Sain lainaan 94 passatin jarrutehostimen ja kokeilen sitä seuraavaksi niin ei tarvitse sitä adapteria välissä.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 190 vierailijaa