Ostin Keväällä 2017 tutulta todella hyvä korisen golfin itselle talteen kun hän oli sitä hävittämässä, auto on aina säilytetty lämpimässä tallissa ja kotelosuojakset/ruostesuojaukset tehty ajallaan
minulle tullessa mittarissa oli 225tkm
moottorina oli 1.3i 4pykäläisellä vaihteistolla.
muutama tunti painepesurin kanssa touhusin niin sai siitä suuriinpiirtein puhtaan
hyllyssä olikin valmiina autoon vanteet ja korkeussäädettävä alustasarja, sain halvalla niin piti ostaa :D
Haaveissa oli päivitellä kunnon jarrut jokakulmaan ja mahdollisesti 1,9tdi pumppari moottori, mutta nettivaraosaa tutkittuani ajelin Hankoon trailerin kanssa, sieltä löytyy erittäin edullisesti tämä
kolmosen kanssakin meni noin kolme tuntia painepesurin kanssa niin näki mitä tuli ostettua
kolmonen oli tullessaan käyntihäiriöinen ja vika oli oletettavasti immossa, tutkin asiaa hallilla hetken aikaa, A: immoahan tässä ei ole ja B: myyjä esitteli minulle lisävaruste hälyttimen purkkia ja startin heräte kiertää sen kautta, virtalukolta suora heräte startille ja auto käymään.
Tekniikka oli siis täysin ehjä ja hyväkuntoinen.
Siitä se mopo sitten lipsahti keulille ja kolmosesta kaikki irti mitä tarvitaan,
Akselistot hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen
pienemmät osat sitruunahappokylpyyn.
Sitruunahappo on kyllä hyvä aine! nämä oli viikonlopun yli 10% liuoksessa
Moottorin ja vaihteiston pesin vielä kertaalleen kunnolla, jonka jälkeen vaihdoin uudet suojakumit vetareille ja raidetankoihin ,
uusi jakopää, tulpat, öljyt, suodattimet,
vaihdoin varuiksi uuden startin ja laturinkin
akselit sain pulverista takaisin, hain kaikki uudet nivelet, puslat yms. Ja kasailin jarrut, navat yms. paikalleen
sitruunahapotetut osat ovat siis pesty lämpimällä vedellä, pohjamaalattu ja pintamaalattu kuumankesto hopeaksi.
Kolmos Golfista siirtyis siis myös tehostettu ohjaus tuohon kakkikseen.
Kakkiksessa ei ollut vakaajia ollenkaan joten nekin tuli tuosta kolmosesta, eteen 20mm tanko ja takana se on ilmeisesti sama kaikissa missä se on.
Sitten oli aika purkaa tuo kakkis osiin ja tumpata uudet osat paikalleen, kaikkihan käy kolmosesta bolt on joten koko homma oli ohi kahdessa illassa ja auto taas käyntikuntoinen
eroavaisuuksia akselien osalta taitaa olla vain takana erillainen jarrupaineen säätimen kiinnitys sekä taka-akselin leveys ja etutukivarsien leveys, raide väli levenee MK3 osilla siis noin 30mm edessä ja takana
vanhat pois:
konehuoneen pesu
sopivat kannattimet käyttöön :D :D
uusi paikallaan
keula takaisin paikelleen, vaihdoin uuden keskikoon syylärin mutta pitää varmaan päivittää tuohon suurimpaan malliin, käy melko lämpöisenä kesällä koska flekti pyörii aika ahkerasti
vanhan tehostajan vaihdoin 9" malliin ja samalla 22,2mm pääsylinteri, jarruiksi tuli siis nuo kolmosen isot levyt ja satulat
vanteiksi ostin tuollaiset tt audin speedlinet koska jako muuttui samalla 5x100
johtosarja oli helppo tehdä koska ovat korin kanssa erilliset molemmissa, etsin vain brittifoorumilta sulakerasian kytkikset ja liitin kaikki orkkis paikoileen
siivosin vain turhat pois ja sukitin sen uusiksi, samalla koitin siivoilla konehuoneen kaikki sähköt hieman siistimmäksi
pakoputken tein motonetin osista mutta on vielä hieman turhan kova ääninen, kokoa on 2" ja on kahdella vaimentimella mutta täytyisi hieman vielä modata jotta saa äänimaailman miellyttävämmäksi
leimalla kävin ja katsurilla ei ollut mitään huomauttamista, vertailu autona käytettiin GTI kr mallia.
kuukauden ajelin ja päätin alkaa myllyttämään maalipintaa siitä mutta kyllä tämä uutta maalia kaipaisi, sepä on siis seuraavana to do listalla
pientä aloittelua schollin s3+ ja lampaan villalla
kyllä sieltä jonkunlainen kiilto löytyy
tässä ensihätään pientä kertomusta, joka välissä en muistanut kuvia ottaa mutta yritetty on.
Onkos mielipiteitä isoista puskureista? tekisi mieli hankkia
Risut ja ruusut on enemmän kuin tervetulleita
Joonas
Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
Viimeksi muokannut jonttuh, 2.4.2018 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
Oikein maukas "pikkuprojekti", itselle toimii pikkupuskureillakin. :)
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
Hienolta kyllä näyttää. Aika kivuton projekti varmaan kun ei tarvitse koria alkaa parsimaan ensin kasaan...
Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
getari16vee kirjoitti:Hienolta kyllä näyttää. Aika kivuton projekti varmaan kun ei tarvitse koria alkaa parsimaan ensin kasaan...
Joo kyllä se kovasti helpottaa asiaa kun ei tarvitse ruostehommiin ruveta ensimmäisenä.
Kovasti mietityttää kun haluaisin jotain lippavanteita sovitella alle mutta kun tuo taka-akseli on leveämpi ja etu tukivarret ovat leveämmät,
Hankaloittaa riittävästi 9" leveiden vanteiden löytämistä sopivalla offsetillä..
Taka-akseli on siis ulkomuistista noin 30mm leveämpi ja edessessä tukivarret 20mm puoli leveämpi.
Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
Laitat kolmosen akselin hilppeet kakkiksen akseliin. Plug&pray.
Paineensäädöllekin taisi olla kiinnikkeet valmiina.
Ainoan minkä menetät on vakaaja mutta onko suuri merkitys tämmösessä.
Edessä taitaa olla vaihdettava kakkiksen tukivarret,navat(?),vetarit(?)
Paineensäädöllekin taisi olla kiinnikkeet valmiina.
Ainoan minkä menetät on vakaaja mutta onko suuri merkitys tämmösessä.
Edessä taitaa olla vaihdettava kakkiksen tukivarret,navat(?),vetarit(?)
Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
Sebastian kirjoitti:Laitat kolmosen akselin hilppeet kakkiksen akseliin. Plug&pray.
Paineensäädöllekin taisi olla kiinnikkeet valmiina.
Ainoan minkä menetät on vakaaja mutta onko suuri merkitys tämmösessä.
Edessä taitaa olla vaihdettava kakkiksen tukivarret,navat(?),vetarit(?)
Leimamies taitaa olla ainoa kuka on takavakaajaa vailla, mutta sitäkään ei lue missään lapuissa että sellainen on, niin paljoa en radalla hankaa että taakse kaipaisin vakaajaa ajollisessa mielessä.
pitäisi kokeilla noita kakkiksen tukivarsia paikalleen niin näkisi mitä vetarit siihen sanoo, liikkumatilaa vetareilla on sisäpään maljassa mutta en tiedä pohjaako lyhyemmällä tukivarrella, pitäisi ottaa jousi pois iskarista ja kasata kakkiksen tukivarrella niin näkisi että pohjaako se.
Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
Ei nyt ole kokemusta noista navoista, mutta jos vain ulkopään vetarin poori sopii joko suoraan napaan tai sitten vetariin, niin silloin siihen vois laittaa kakkiksen 1,8 bensan tai turbodieselin vetarit suoraa niiden kakkiksen tukivarsien kanssa kun niissä on 100milliset sisäpäät ja ne sopii heittämällä myös tuohon 02A laatikkoon
Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF
Tämä vaihtoi omistajaa, jatkaa elämäänsä alavudella.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa