Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 19.7.2015 21:13

Nyt jo taitaa uskaltaa aloittaa projekti-kertomuksen pakertamisen, kun jotain on saanut aikaiseksikin. Tarina juontaa juurensa tammikuuhun 2014, kun perheeseen syntyi tarve toiselle autolle. Hintaluokka rajattiin max.1500€. Nettiautoa selaillessa syttyi idea-lamppu ja haut kohdistettiin mk2 Golfeihin ja juurikin tuolla 1.8 16V-koneella. Pari päivää selailua ja muutama puhelu siihen päälle, niin voitiin lähteä kohti Sastamalaa hakemaan autoa kotiin päin.

Auto saatiin sitten pitkäksi venyneen illan päätteeksi koti pihaan ja seuraavana päivänä saattoi alkaa kartoittamaan auton vikoja läpi. Ja niitähän löytyi, kuten huono käynnistyvyys, lämppärin puhallin, kovat päästöt, lohkolämppärin kytkentä jne. Niistä voisi kirjoittaa oman projekti-kertomuken erikseen. Viat saatiin kuitenkin hallintaan uusimalla johtoja, liittimia ja tekemällä säätöjä. Golfilla köröteltiinkin koko talvi ja kesä 2014 ilman suurempia ongelmia.

Tällaisena Golf saapui:

WP_20140124_002.jpg
WP_20140124_002.jpg (2.45 MiB) Katsottu 196525 kertaa



Ja tuollaisenaan sillä ajeltiin pääasiassa. Maskiksi vaihdoin tupla-mallisen ja kevään koittaessa pyöräytettiin alle 15" alut. Tästä kokoonpanosta ei juuri kuvia ole.

Mutta projekti saatiin viimein työn alle marras-joulukuussa 2014 ja näin homma alkoi edetä:

20150106_122133.jpg
20150106_122133.jpg (3.67 MiB) Katsottu 196525 kertaa


Elikkäs kaikki alkoi tekniikan poistamisella ja kaikkien osien irroittamisella korista, sillä tarkoituksena on käydä kori huolellisesti läpi korjata tarvittavat viat.

20150106_162733.jpg
20150106_162733.jpg (4.71 MiB) Katsottu 196525 kertaa


Kori kiinnitettynä grilliin, jotta työskentely sujuisi sujuvasti. Tiedossa, kun sattui olemaan että aivan muutamalla pienellä peltilapulla tuota pohjaa ei kuntoon saada.

Kuva

Pohja tuli todettua aivan liian pehmeäksi, joten päädyin vaihtamaan lattiapellit molemmille puolille. Samalla vaihtoon menee kummankin puolen helmapellit, takakaaret ja takahelma. Apurinpuolen lattia saatu jo kiinni ja helman korjauksia aloiteltu.
Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut getari16vee, 7.8.2017 21:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

vw man 96
-
Viestit: 70
Liittynyt: 26.9.2014 21:02

ViestiKirjoittaja vw man 96 » 19.7.2015 21:32

kyllä menee seurantaan näitä projekteja ei ole suomessa liikaa

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.7.2015 16:06

Tämä lienee esitelty muutamia vuosia sitten GTI-lehdessä? Sisällä mustat nahkapenkit, mustavihreät ovipahvit..?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.7.2015 16:12

Sama auto. Taisi jollain semi-ruåtsalaisella sillon olla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.7.2015 16:45

Eiks tämmönen olis kannattanu ennemmin entisöidä ja ahtaa joku tavismalli?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 20.7.2015 19:18

Itse mietin aivan samaa että miksi getari tällaiseen projektiin?

corsa84
-
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2015 19:34

ViestiKirjoittaja corsa84 » 20.7.2015 19:40

eiköhän se oo ihan sama tekeekö tämmösen swapin 100e paskaan vai suoraan getariin. tämän kanssa ei tarvii ressata muutoskatsastuksesta ja toisaalta eihän tähän jää enää mitään alkuperäistä kun kaikki pellit saa vaihtaa, taitaa melkein runkonumero olla ainoa mitä ei vaihdeta:)

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 20.7.2015 19:49

On kyllä joo samainen yksilö joka oli Getarissa joskus. Nahkapenkit heivasin mäelle aika nopeasti, sillä niistä oli rungot rikki ja nahka todella kulahtanutta. Muutenkin auto tainut kiertää kaikki Suomen ammattiopiston opiskelijat läpi. Mitään ei oltu varsinaisesti korjattu, vaan jonkinlaisilla virityksillä pötkitty eteenpäin.

Ja mitä mallin valintaan tulee, niin omasta mielestäni järkevää oli valita malli jossa on ilmoitettu papereissa jo tarpeeksi tehoa jotta muutoskatsatus tulisi sujumaan kivuttomammin. Myöskään omaanmakuun tuon orggis KR-moottorin potentiaali ei hirveästi kiinnostanut.

Ja kyllähän noita vielä tien päällä muutamia originaaleja liikkuu, niin toiset rakentakoot sitten niistä mieleisiä.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.7.2015 22:34

Jos toi olisi täysin räveltämätön ja ruosteeton gti niin sitten voisi säästää, mutta jos tuossa saa kaikki pellit pistää uusiksi eikä tarvi kaikkea vaihtaa katsastukseen, niin hyvähän tuo aihio on.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 20.7.2015 22:36

Myöskään omaanmakuun tuon orggis KR-moottorin potentiaali ei hirveästi kiinnostanut.


Taitaa ne nopeimmat kakkikset olla 16 tappisella ;)

No mutta onhan jumal moottori helpoin ja varmaan hinta/tehosuhteeltaan järkevin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2015 8:41

ei tarvi ressata muutoskatsastuksesta

Samanlaillahan se katsastetaan kuin vaikka 1.3 ois tehnyt.
ilmoitettu papereissa jo tarpeeksi tehoa jotta muutoskatsastuksesta tulisi sujumaan kivuttomammin

Paljonkos siellä on merkitty? Millälailla se helpottaa katsastusta?
Olikos siellä KR, rekisteritietojen mukaan PL.

corsa84
-
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2015 19:34

ViestiKirjoittaja corsa84 » 21.7.2015 11:45

oli kr moottorilla eli 139hv

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.7.2015 12:22

En tiedä olenko jotain ymmärtänyt väärin katsastuksesta, mutta mielestäni helpompi on lisätä 139hv +20% ja saada siten hevosia. Ja siltikin alusta ja jarrut riittää ainakin teoriassa.
Toisin kuin 1.3 koneella joutuisi haalimaan jarrut eteen ja taakse ym.sälää. Ja sitten se pitäisi muutoskatsastaa esim. Gti/G60.

Viisaammat voi korjailla ja tarkentaa mikäli olen aivan hakoteillä ajatusteni kanssa....

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2015 12:28

139hv +20% ja saada siten hevosia. Ja siltikin alusta ja jarrut riittää ainakin teoriassa.

20% tehonlisäys koskee ainoastaan mallisarjan tehokkainta (=G60), eli joudut jokatapauksessa sinne vaihtaa eteen jarrut esim.G60.

Ja sitten se pitäisi muutoskatsastaa esim. Gti/G60

Joudut sinä sen 20vT muutoskatsastamaan siihen jokatapauksessa, oli lähtökohta vaikka GTi,G60,1.3 tai vaikka diiseli.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.7.2015 12:34

Tottakai joudun muutoskatsastamaan. Siitä en kiistele. Tietenkin jarrut vaihtuu eteen, mutta kuitenkin väitän helpompaa olevan tehdä tuosta Gti:stä kuin 1.3.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.7.2015 12:44

No 1.3 joutuu vain vaihtamaan taka-akseliston vs Gti :) Eli aika paljon joutuu vaihtaa myös Gti:stä kun siitä tekee G60.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2015 12:45

On helpompi tietenkin.
Meinasin että nuilla GTi:n etujarruilla et saa katsastettua tuota moottoria.

corsa84
-
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2015 19:34

ViestiKirjoittaja corsa84 » 21.7.2015 13:21

ei tarvii vastata mallisarjan tehokkainta, tähän tulee aum 150hv joten saa hienosti leimattua gtin alustalla ja jarruilla. jos laittais 160hv tai yli niin sitten pitäisi olla g60 vastaava.

mutta jokainen tekee niinkuin tekee, getari16vee tekee nyt tälleen;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2015 13:38

GTi:n jarruilla saat leimattua 139hv.
Tuo +20% koskee mallisarjan tehokkainta moottoria(/=jarruja) ellei lakipykälät ole parin vuoden aikana muuttuneet. (edit:pikaGoogletuksella muutosta ei näyttäs tapahtuneen)

Eli ei voi laskea että 139hv+20% ja että jarrut riittäisi.
Tuolleenhan laskettaessa G60 pystyisi rakentaa 16V:n jarruilla, mitäpä luulet onnistuuko leimata?

mutta jokainen tekee niinkuin tekee, getari16vee tekee nyt tälleen;)

Jatkakaa ihmeessä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.7.2015 13:52

Pelkät jarrujen vaihdot ei välttämättä riitä.
Niuho katsastushenkilö voi vaatia myös apurunko G60/Corrado malliksi, samoin paksumpi etuvakaaja. Oikein niuho vaatii vielä voimansiirronkin vastaamaan, eli 02A laatikko. Kunnon pilkun nu... vaatii eturunkopalkit vaihtoon G60 malleiksi ja liimalasin.
Aina kannattaa rakentaa, vakioita saa kaupasta :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.7.2015 14:02

Eli kannattanee kuristaa ja mitata max. 139 hv tehomittauksessa omavalmisteena?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2015 14:11

Tai helpommalla kun vaihtaa G60 satulat ja levyt.

Itsellä G:ssä normi GTi:n vakaaja/apurunko eli ainaki aikoinaan sillä onnistunut katsastaa.

corsa84
-
Viestit: 23
Liittynyt: 20.7.2015 19:34

ViestiKirjoittaja corsa84 » 21.7.2015 14:15

Kävin konttorilla just niin sieltä sanottiin että ennen on saanu välimalleja leimattu mutta nyt on trafi tarkentanu homman tuollaiseksi että aina vastaamaan seuraavaa tehokkaampaa tehojen mukaan eli tässä tapauksessa g60. Mutta tämä menee dynon kautta 139hv omavalmisteena.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.7.2015 15:08

Hienoa, että ihmisiä kiinnostaa projekti! Täytyy tarkastella nuo katsastus vaihtoehdot tarkemmin kun sinne saakka päästään. Helpoin varmasti on tuo tehojen rajaaminen 139hv, mutta pitää konttorilla tarkistaa haluavatko mitä vaihdettavaksi jos haluaa enemmän tehoa.
Joka tapuksessa vaihdan etujarrut isommiksi joten siltä osin ei ongelmaa pitäisi olla. Apurunko tulee mk3:sta ja 02A- laatikko nestekytkimellä.

Koitan nyt saada tuon korin asiallisempaan kuntoon. Moottori onkin jo kasassa, kiitos avuliaan veljen ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2015 15:24

Jos sinne tulee isommat etujarrut niin miksi turhaan värkätä mitään omavalmistetta?
Leimaa suoraan sen 110kW, ei tarvi mitään kikkailla tehonrajotusten eikä penkitysten kans ja lastulla saa jo lisää voimaa kiitettävästi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.7.2015 15:32

Ja paksuja Golf G60 etuvakaajia löytyy pilvin pimein Corradoista. Samalla tulee jämäkkä etupää. Ja G3/Golf G60/Corrado ylimääräiset apurungon pultit kiinni, ni jämäköityy vielä lisää.
Ja G60 iskareiden yläpään laakerit, ni nekin on järemmät.

tvm
-
Viestit: 20
Liittynyt: 2.4.2013 17:12

ViestiKirjoittaja tvm » 21.7.2015 15:39

Mikä 16 tappisen koneen kohtalo ?

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.7.2015 16:29

16v-kone tuli myytyä syksyllä jo eteenpäin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2015 16:39

Onkohan tuo muuten VW:n orkkisväri?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.7.2015 18:54

Jos laatikko menee vaihtoon, niin olisiko kannattavaa hakea jotain modernimpaa ja/tai kestävämpää tilalle?

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.7.2015 19:05

Väristä en kyllä osaa sanoa onko mistä peräisin. Perimätieto kertoo että olisi joku Fordin väri? Alunperin tuo Golf on ollut musta, värikoodia en nyt ulkoa muista.

Mikähän olisi nykyaikainen/moderni/kestävä laatikko? Tuonne siis tarkoitus laittaa 02A, noitahan näköjään pojat noihin laittaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2015 19:15

Olettiko Jormalainen vaan että 020 jäis paikalleen?

02A riittävä kyllä tuohon.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.7.2015 19:21

Ei ku aattelin että samaan vaivaan laittas jotain uudempaa tilalle.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.7.2015 19:57

Järkevin vaihtoehto 02A/J/M. Tarkoittiko Jormalainen nykyaikaisella ja modernilla esmes DSG:tä? :)

Tuollainen 16V irto-kansi kiinnostaisi itseäkin. 1.8:sta tahikka 2.0:sta. Harmi kun alkuperäinen tekniikka tästä jo myyty...

vw man 96
-
Viestit: 70
Liittynyt: 26.9.2014 21:02

ViestiKirjoittaja vw man 96 » 21.7.2015 21:12

minulta löytyy 02A laatikko kaikkine hilpeineen jos et vielä mistään hommannut

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.7.2015 21:12

Ei ny sentäs :) Joku mikä on vähän mukavampi käyttää kun 020/02A.

Eiks ton kanssa sopis koneen kyljessä ollu laatikko kun nenä päähän?

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.7.2015 21:18

Moottori siis alkaa olemaan nipussa. Moottorille tehtiin perus toimet, eli kansi käytettiin koneistamolla oikaisussa ja venttiilien varrentiivisteiden vaihdossa. Samalla kanavat käytiin läpi ja purseet poistettiin. Kampiakselin kaulat killotettiin ja samalla se oikaistiin. Lohkon tasopinta tarkistettiin ja todettiin suoraksi. Tämän lisäksi sylinterit hoonattiin.

IMG-20150718-WA0000.jpg
IMG-20150718-WA0000.jpg (129.17 KiB) Katsottu 196539 kertaa


Kiertokangiksi tuli H-profiili teräsveivit ja Wössner-männät sujautettiin myös sisään.

20150424_220911.jpg
20150424_220911.jpg (3.61 MiB) Katsottu 196539 kertaa



Moottori sai ACL Race laakerit kiertokankiin, vakiolaakerit kampiakseliin, uudet ketjut jakopäähän ja öljypumpulle sekä kaikki tiivisteet vaihdettiin luonnollisesti uusiin. Vesipumppu vaihtui uudeksi myös, samoin jakohihna kiristimineen vaihdettiin uusiin
Viimeksi muokannut getari16vee, 22.7.2017 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.7.2015 21:23

02A-laatikko löytyy vaijereineen/keppeineen jo tallista. Samoten kytkinsylinterit on jo valmiina, samoin on myös poljinasetelma. Vauhtipyöräkin löytyy jo odottamassa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 21.7.2015 22:57

Jos tarviit imusarjaa ja vaijeritoimista kaasuläppää, niin löytyy halvalla sellaiset tallin nurkasta.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.7.2015 19:57

Mitenkä olette muuten toteuttaneet mk3/G60 apurungon kahden "ylimääräisen" pultin asennuksen noihin palkkeihin?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.7.2015 21:48

Muistaakseni aiheesta on ollut aiemmin juttua ja sieltä pitäisi löytyä valmiit reiät "muttereineen".
Jos nyt tarkoitit jotakuinkin kantapään kohdille tulevaa kiinnitystä...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.7.2015 21:49

Lattiasta jalkatilasta kansi auki ja mutteri sinne.
Omassa kotterossa oli aikoinaan vittumaisesti laitettu pitkä pultti yläkautta että mutteri pohjassa, meinasi hieman ne pultinpäät raapia.

tonnor
-
Viestit: 27
Liittynyt: 30.6.2006 20:17

ViestiKirjoittaja tonnor » 12.9.2015 20:47

Morjesta,
Kylläpäs sai hyvät naurut kun nimimerkki sebastian on tietävinään että tämän auton "gti jutun" aikanen omistaja olisi semi ruåttalainen, no voin kaikkien iloksi kertoa että en ole !! Ja sebastianille tiedoksi että jos nimien mukaan ruvetaan arpomaan että kuka on minkälainenkin "semi" niin voisi minullakin olla oma mielipide edellämainitusta käyttäjänimestä..... Sori offtopicci mut oli ihan pakko ja hienoo että bba-191 on vielä hengissä!!!

Terv. Toni

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.9.2015 7:39

Ole hyvä vaan.

Suurinpiirtein suomeksi lukee että taisi olla.
Joskus niihin aikoihin (varmaankin,ei voi muistaa varmaksi) oli kottero myynnissä ja soittelin myyjälle mutta eihän sieltä suomea tullut. Sitä siipilehtijuttua kyllä mainosti, sen verran yhteistä kieltä löytyi että oletin saman jonnen mehuissaan olevan autonsa jutun tiimoilta.

No ainakin (ja näköjään onneksi) jäi kaupat tekemättä.

Voi olla että oli jo vaihtanut omistajaa.

Mutta se siitä.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 13.9.2015 10:55

Kivaa että edellisiäkin omistajia seurailee tätä projektia😀 Minulle on aivan se ja sama onko auto ollut vaikka kiinalaisella! Olisi kiva vain tietää missä vaiheessa tuo pohja on päästetty noin luokattomaan kuntoon?

Projekti etenee hitain, mutta varmin askelein eteenpäin. Tuo ruosteiden vaihtaminen terveeseen peltiin vain ottaa kovasti aikaa😊

tonnor
-
Viestit: 27
Liittynyt: 30.6.2006 20:17

ViestiKirjoittaja tonnor » 13.9.2015 18:20

Silloin ku oli mulla niin oli tip top kunnossa mutta sen jälkeen nähnyt vissiin maailmaa jonkun verran, olen tosin tossa välissä (3-4vuotta sitten ) ajanutkin tolla autolla ja sillon oli jo vedot hukassa, pakosarja hävinnyt yms. . Tuo ollut ehdottomasti hauskimpia autoja mitä mulla on ollut. Ja väristä sen verran että on tosiaan foordin 2000 vuoden "millenium" väri.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 24.9.2015 18:57

Pikkuisen saatu peltejä vaihdettua apurin helmaan illan pimeinä tunteina...

Kuva

Ja seuraavaksi olisi tämän näköisiä haasteita...

Kuva

Tämännäköistä pyörän puolelta...

Kuva

Noi kun saisi laitettua lähiaikoina, niin voisi huokaista jo pikkuisen, sillä kuskin puoli vaikuttaa ehjemmältä ainkin pinnalta. Vaikkakin sinnekin laitan samalla tavalla uudet pellit kuin apparin puolellekin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.9.2015 19:04

Täytyy olla kyllä tyytyväinen omaan kakkikseen kun pohjasta löytyi ainoastaan yksi 1x3cm reikä hitsattavaksi. =D

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.9.2015 19:31

Melkoinen työmaa. Hattua nostan kun löytyy virtaa pelastaa yksi aito GTI paalaukselta!
Tsemppiä jatkoon :)

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 6.12.2015 13:21

Pitkästä aikaa on saatu motivaatiota ja aikaa revittyä irti :) Aika tiukassa ollut viime aikoina tuo tallilla käynti, saati sitten töihin ryhtyminen.

Eilisen aikana saatu seuraavaa aikaan:

Kuva

Ja kontin puolelta näyttää tältä:

Kuva

Ja tuli jo alkusyksystä rempattua jarrutkin tuohon kulkineeseen. Satulat on VR6 Golfista ja olka-akselit on Muumi-Passatista. Nuo tuli sitruunahapossa kylvetettyä ja sitten vaan sprayllä maalattu. Kasaan laitettiin uusilla tiivisteillä ja männillä. Ja tietenkin uudet pyöränlaakeritkin sujautettiin napoihin.

Kuva

Kuva


Vielähän tuossa on laittoa aikalailla jäljellä, mutta ainakin itselle oli tuo pyöräkotelon fixaaminen joten mieltä masentava... Kiitos tässä vaiheessa motivaattorille;)
Viimeksi muokannut getari16vee, 7.8.2017 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 23.12.2015 11:05

Saatu pikkuisen tehtyä tuota apparin takakulmaa eteenpäin. Alkaa näyttämään jo asiallisemmalta vihdoinkin jo toinen puoli pohjasta
Kuva

Ja pukkikin on muistanut jo pikuisella paketilla lähestyä

Kuva

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 16.4.2016 21:46

Tässä kevään tullessa on taas pientä motivaation poikasta saatu keräiltyä kasaan. Aloitettu tekemään kuskin puolta, ei hirveästi positiivisiä yllätyksiä tullut vastaan, mutta kuitenkin hivenen paremmassa kunnossa kuin apparin puoli.

Kuva

Ei ole vielä ehtinyt kuin helmaa raapaista pois ja lattiaa poistanut. Ja tuota pohjapalkkia fixailtu.

Kuva

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Demon » 17.4.2016 10:47

Voi morjens [emoji1] ihailtavaa paneutumista asiaan [emoji4]

korroosio
-
Viestit: 30
Liittynyt: 21.9.2014 20:14

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja korroosio » 21.4.2016 20:31

Joo samat sanat täältä elikkä pirun hyvältä näyttää ja kunnolla tekemisen meininkiä tässä projektissa eikä vaan sinne päin.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Ande » 21.4.2016 20:43

Hyvän näköstä touhuumista :) Mitkä/mistä muovikaaret ovat?

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.4.2016 17:09

Kiitos positiivisesta palautteesta.

Nuo kaaret ja helmat on G60, ne on hankittu ClassicPartsilta, Mecatechnicilta ja ODAK Rennsporttechnikilta. Tilattu vähän joka puolelta, kun tuntui jostain aina olevan joku osa loppu.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 15.6.2016 21:30

Kesän koittaessa on myös tallin uumenissakin käyty työstämässä Golfia eteenpäin. Muutamia kuvia on tullut räpsittyäkin, tosin vain kännykkälaatuisia, mutta eiköhän niistä sen verran taas selvää saa...

Tosiaankin lattia tuli vaihdettua myös kuljettajan puolelle ja helmakin rälläköitiin auki. Helman sisäpuolihan ei positiivisiä yllätyksiä tarjonnut, joten sitäkin sai työstää. Myös pohjan takaosassa oli havaittavissa aikaisempia korjauksia ja korroosion alkua.

Lähtötilanne näytti tältä:

Kuva

Ja pienen leikkaa-liimaa operaation jälkeen oli tämän näköistä:

Kuva

Helman etuosa ei ollut niin paha kuin apukuskin puolella, mutta joutui sitäkin fixaamaan:

Kuva

Tulos muutaman hetken päästä:

Kuva

Tässä on saatu jo helma paikoilleen ja tuo reikäpelti lattian ja helmapellin väliin. Pohja on jo lähes valmis:

Kuva

Seuraavalla kerralla olisi tarkoitus tehdä tuo helman etupää valmiiksi, leikata kuljettajan puolen takakaari auki ja korjata tuo takakulma:

Kuva
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 19.6.2016 21:58

Viikonlopun aikana tehty taas jotakin hyödyllistä. Tuli väännettyä tuohon helman etu-osaan helmapelti ja suunnilleen oikeanmallin potero myös päälle.

Ja tuotos näyttää nyt tältä:
Kuva

Tätä tahtia, jos vaan malttaa ja ehtii Golfia tekemään, niin voipi olla pohja jo kesän loppupuolella maalissa...
Viimeksi muokannut getari16vee, 8.1.2018 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Ande » 20.6.2016 16:19

No huh, tuonne ei taida paljoa vanhaa peltii jäädä :D

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 20.6.2016 21:50

Tässä vaiheessa vaikuttaisi siltä ettei katolle, konepellille ja oville tarvitse tehdä mitään isompaa. Eli ainakin ne jäävät alkuperäisiksi :)
Mutta pohjaan ei todellakaan juuri alkuperäistä jää.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 28.7.2016 22:59

Kesälomalla saatu seuraavaa aikaiseksi:

Vasemman puolen takakulma on saatu jo valmiiksi. Sitä saikin pajoittaa aika paljon, sillä ruoste oli päässyt syömään sisältä lähes kaiken mahdollisen.

Kuva

Takahelmapelti ja lokasuojan kaari tuli vaihdettua uusiin. Ne oli suhteellisen helppoja operaatioita ja menivät ilman suurempia takaiskuja paikoilleen.

Uusi lokasuojan kaari paikoillaan ja vanha takahelma poistettuna:
Kuva

Uusi takahelmakin löytänyt jo paikan:
Kuva

Seuraavaksi tarkoituksena on poistaa pohjasta loput massat, siistiä hitsaussaumoja, tehdä takahelman ja kaaren väliin pellit sekä maalata pohja.
Viimeksi muokannut getari16vee, 8.1.2018 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja VMJ » 29.7.2016 17:47

Siisti PV :)

Golf jäis kyllä itellä tekemättä, kun paljon vähemmän hitsausta vaatineet projektitkin hävitetty, ei voi kuin hattua nostaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 13.8.2016 21:22

Tänäänkin tuli päivä vietettyä hyvien asioiden äärellä. Lomailu ja töiden alkaminen päässyt taas kerran rokottamaan laatu aikaa hallin uumenissa.

Sain väännettyä vasempaan takakulmaan tuon peltisoiron takahelmapellin ja lokasuojan korjauspellin väliin. Se olikin helpompi homma kuin alkuun ajattelin. Ja myös pyöränkotelon alareunaan tuli vaihdettua n.5cm soiro tervettä peltiä.

Kuva

Lisäksi varapyöräkotelon pohjaan vaihdoin uutta peltiä ja rakensin kiinnityksen polttoainetankille. Tankkikin näyttäisi pysyvän paikoillaan... Pitää rakentaa vielä pidike täyttöputken yläpäähän.

Kuva
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.8.2016 23:55

Uutta pidikettä saattaisi saada vielä ihan marmoritiskiltäkin parin kympin hintaan.
Osanumero 191803483.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Demon » 14.8.2016 3:31

Minkäs vahvuisessa happoliuoksessa noi satulat uitit? Ja miten pitkään?

Tekeminen on hyvällä mallilla. Jatka samaa rataa vaan :)

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 14.8.2016 9:16

jii_bee: Kiitos tuosta kannakkeen varaosa numerosta,täytyy heti huomenna olla yhteydessä marmorille.

Demon: Kiitos kannustuksesta. Satuloita uittelin muistaakseni n.10% liuoksessa noin viikon ajan, välillä isompia ruosteita mekaanisesti poistaen.Tuo prosessihan nopeutuu huomattavasti, jos saa pidettyä happoliuoksen lämpimänä esim.50°C

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.8.2016 11:22

Kiitos tuosta kannakkeen varaosa numerosta,täytyy heti huomenna olla yhteydessä marmorille.

Tuo on siitä jännä osanen että Mk2 kuvista sitä ei löydy - on ilmeisesti saatavana vain sisälokasuojan mukana. Mk3 kuvista se löytyy ja on 191-alkuinen "Mk2-osa".

Kuva

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 20.8.2016 13:23

Sinne se kiinnike sujahti. Ja eikä maksanut kuin 21€ marmorilla.

Kuva
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 11.9.2016 10:51

Eilen kävi Golf ulkoilemassa reilun 1.5 vuoden jälkeen :) Pohjaan vedettiin Tikkurilan Temacoat Primer, sävytettynä tulevan pintasävyn mukaan.

Kuva
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 11.9.2016 21:28

Tänään Golf sai myös jo pintavärin pohjaan. Maalina Tikkurilan Temadur90.

Kuva

Seuraavaksi tarkoituksena olisi saada auto pyörilleen, ja sitten laittaa moottorikin jo konehuoneeseen koe-sovitukseen.

Syvä kiitos tänä viikonloppuna avustaneille!
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Ande » 11.9.2016 21:35

On se kyllä mukava katella puhasta ja ennen kaikkea ruosteetonta pohjaa! :) keep going!

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 7.10.2016 17:27

Projektikin edennyt akseleiden osalta eteenpäin. Tarkoitus oli laittaa G3-mallin apurunko ja tuo 16V oma taka-akseli, mutta hiekkapuhallukseen viedessä tuli akselia tutkittua lähemmin ja todettua ettei siitä mitään tule.

20160925_171536.jpg
20160925_171536.jpg (4.15 MiB) Katsottu 207392 kertaa


Tästä vaan leuka kohti rintaa ja metsästämään uutta akselia taakse... Nettivaraosasta sattui silmään purussa oleva Corrado G60, josta sitten lunastin jo valmiiksi pulverimaalatut taka-akselin, apurungon ja etupalkin. Tämä sopi paremmin kuin hyvin ja tuli vältyttyä itse hiekkapuhallukselta ja maalaukselta. Ja onhan ainakin alustan osalta lakisääteiset osat paikoillaan.
Jarrut ja alustakin tuli jo laitettua paikoilleen, seuraavaksi pitäisi nostella moottoria paikoilleen ja laskea auto pitkästä aikaa pyörilleen.

20161007_163506.jpg
20161007_163506.jpg (3.79 MiB) Katsottu 207392 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 16.10.2016 9:07

Golf saatu vihdoinkin pyörilleen ja moottoria ja vaihdelaatikkoa asennettu paikoilleen.
Seuraavaksi pitäisi alkaa pakosarjaa askartelemaan ja tilailla turbo ja hukkaportti.

20161015_155123.jpg
Konehuone
20161015_155123.jpg (4.8 MiB) Katsottu 207006 kertaa
20161015_155150.jpg
Sivusta
20161015_155150.jpg (3.48 MiB) Katsottu 207006 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 26.10.2016 17:57

Tommosia kilkkeitä tuli tänään hommattua:

20161026_174018.jpg
Turbo ja hukkis
20161026_174018.jpg (3.83 MiB) Katsottu 206663 kertaa


Näyttää aika tiukalta tuo rintapellin ja moottorin välinen tila sitten kuitenkin, kun tuota hyrskytintä mallailee siihen.
No katsotaan saako sitä siihen mallattua, vai pitääkö hommata kuitenkin pienempi....

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Pellikka » 31.10.2016 20:06

Jos oma auto ois tuossa vaiheessa purettuna ja maalaamatta niin tekisin kolon tulipeltiin. Aina se ois hyvä olla varaus edes isolle ahtimelle. Lisää tekee mieli aina :)

Muuten sanosin että hyvää työtä, jatka samaan malliin!

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 2.11.2016 18:07

Tuo lisätilan tekeminen tulipeltiin on vielä mietinnässä. Tällä hetkellä on pakosarja on työn alla ja tuonne turbon ja tulipellin väliin jää jopa senttejä rakoa. Ja luulempa tuon turbon olevan jo fyysisen koon puolesta isoin mitä tuonne konehuoneeseen kannattaa laittaa...

Nyt tietenkin kysymys kuuluu, että paljonkohan se moottori elää tuonne taaksepäin?

Kiitos Pellikka tsemppauksesta:)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Dona » 2.11.2016 18:55

Taipuu taakse ihan helvetisti ja varsinkin tuolla etukannakkeella! Laita etupalkin kiinnityskohtiin jämäkämmät kumit pulttien alle ettei jousta sieltä. Vahvista palkki hitsaamalla se ympäri kunnolla ja laita joko vanhan takamoottori transun modattu moottorikannake tai tee sinne kunnon iso pusla. Moottori on tolla vakio kannakkeella muutenkin taaksepäin kallistuneena, että voit huoletta madaltaa etukannaketta pari senttiä, niin tulee taakse turbolle tilaa lisää.

E: kannattaa tehdä repsikan puolelle nyt pari isoa läpivientiä tulevaisuuden varalle. Ja repsikan iskaritolppaan tekisin tilaa 3" imuputkelle. Ei tarvi kuin sentin "lommon". Oon nää lapsentaudit ite ratkonu ja on paskamaisia modailla, kun konehuone on maalissa...

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 4.11.2016 17:34

Sinne se Holsetti nyt sitten sujahti. Jäi tosiaan jopa pari senttiä tilaakin, varmaankin täytyy tehdä lisätilaa?

IMG_20161104_173013.jpg
Holset
IMG_20161104_173013.jpg (1.6 MiB) Katsottu 206043 kertaa

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Dona » 5.11.2016 7:29

Tähän ei oo tulossa jarrutehostajaa tai turbon imuputkea?
Otakko tosta sarjasta pari kuvaa. Ihmettelen paria juttua...

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.12.2016 21:20

Projekti on edennyt taas pienen askeleen eteen päin. Syyläri ja välijäähdytin on löytänyt paikkansa keulasta. Syyläri on Vento-malli ja välijäähdytin on 450*300*76 21/2" lähdöillä.

20161221_212925.jpg
Edestä
20161221_212925.jpg (4.06 MiB) Katsottu 204688 kertaa




20161221_212830.jpg
Edestä toinen
20161221_212830.jpg (3.95 MiB) Katsottu 204688 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 29.12.2016 18:28

Tuli tehtyä välipäivä-ostoksia, kun kerrankin omalla kylällä oli ostettavaa. Elikkä 02M mallia FML

20161229_154707.jpg
Vaihteisto ja keppi
20161229_154707.jpg (3.72 MiB) Katsottu 204286 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 28.1.2017 20:29

Lauantai on tullut vietettyä tallin uumenissa ja aikaankin on jotain saatu.
Tarkoituksena oli saada ahtoputket valmiiksi ja pyöreä paisuntasäiliö paikoilleen. Ilmansuodatin ja pissapojan säiliö pitäisi käydä ostamassa, jotta saa imuputken tehtyä valmiiksi.

20170128_180938.jpg
Konehuone ja turbon putket
20170128_180938.jpg (4.47 MiB) Katsottu 203126 kertaa


Downpipea on myös aloiteltu tekemään. Itse tuli väännettyä tuo kartio turbon laippaan ja siitä eteenpäin on putki 3" rööriä.

20170128_180914.jpg
Downpipe
20170128_180914.jpg (4.51 MiB) Katsottu 203126 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 5.3.2017 20:56

Hommia saatu eteenpäin pitkästä aikaa. Moottori otettu konehuoneesta pois ja poistettu ajan tuomaa moskaa moottoritilasta.
20170305_174206.jpg
Moottoritila
20170305_174206.jpg (4.04 MiB) Katsottu 202138 kertaa


Aloitettu myös tekemään turbolle öljy- ja vesilinjoja. Päätin tehdä mahdollisimman paljon linjoja putkella, koska tuo turbon ympäristö on muutenkin aika ahdas, niin letkua en halunnut hirveästi tuoda.

20170305_173101-1.jpg
20170305_173101-1.jpg (790.55 KiB) Katsottu 202138 kertaa


20170305_172939-1.jpg
20170305_172939-1.jpg (828.37 KiB) Katsottu 202138 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 5.3.2017 21:09

20170305_172859-1.jpg
20170305_172859-1.jpg (741.07 KiB) Katsottu 202133 kertaa
20170305_172721.jpg
20170305_172721.jpg (4.03 MiB) Katsottu 202133 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 8.5.2017 17:50

Pitkästä aikaa pientä päivitystä tännekin. Ylimääräisen vapaa-ajan kanssa on tällä hetkellä todella tiukkaa ja sen takia eteneminen on lähes jäissä, yritetään kuitenkin pieni askel kerrallaan edetä Golfin kanssa.

Kuva

Sekä lähempää samaa aihetta

Kuva

Maalausta yritettiin jo tehdä vappuna, mutta jostain kumman syystä tuo pinta väri ei suostunut pysymään epoksi- pohjan päällä...

Eli nyt vedettiin koko kierros samoilla lämpösillä, Epoksi => perusmassa => helmiäinen => lakka
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 13.5.2017 18:13

Tuli irroitettua pakosarja maalausta varten ja tulin ottaneeksi muutaman kuvan siitä, kun sitä on kyselty.

IMG_20170513_175111.jpg
Satsi
IMG_20170513_175111.jpg (1.32 MiB) Katsottu 199170 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 17.6.2017 22:43

Pienellä tyhjäkäynnillä on projekti, eikä mitään suurta harppausta ole menty eteenpäin.
Sain kuitenkin aikaiseksi mitoittaa ja teettää flekteille pellin, jotta ne saa asiallisesti kiinnitettyä syyläriin.

IMG_20170617_223753.jpg
Syyläri ja ropellit
IMG_20170617_223753.jpg (1.75 MiB) Katsottu 197732 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 17.7.2017 9:40

Alkoi viimeinkin kesäloma ja on tullut muutama ilta(yö) vietettyä hallilla.
Jarruputket ja letkut löysivät tiensä auton auton alle. Samoin pokkailin polttoaine putketkin kulkemaan pohjaan, sekä nostettu tankkikin jo paikoilleen.
Ja moottorinkin nostin laatikkoineen paikoilleen toivottavasti jo pysyvästi... Sekä maalattu lukkopelti ja välijäähdytin
Seuraavaksi olisi vuorossa moottorin johtosarjan teko, ahtoputkien viimeistely, polttoaine pumpun osto, dumpim/bybass osto, isommat suuttimet pitäis hommata... Eli hommaa riittää vielä, mutta ainakin lähempänä valmistumista ollaan jo.

20170717_015817.jpg
Alta takaa
20170717_015817.jpg (3.59 MiB) Katsottu 196776 kertaa


20170717_015925.jpg
Alta edestä
20170717_015925.jpg (3.34 MiB) Katsottu 196776 kertaa


20170717_020238.jpg
Nosturilla
20170717_020238.jpg (3.65 MiB) Katsottu 196776 kertaa

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 20.8.2017 9:03

Alkuperäistä mittaristoa aloin elvyttämään, kun ei ollut ihan mieleinen valkoisilla MHW:n pohjilla ja vihreillä osoitin neuloilla.
20170806_135640.jpg
Mittaristo ennen
20170806_135640.jpg (3.55 MiB) Katsottu 195940 kertaa


Ja tulihan siitä parempi, kiekkamittarista katkesi vain viisari. Mutta onneksi löytyy varaosa mittaristo, niin saa senkin ehjättyä.
20170806_143643.jpg
Mittaristo jälkeen
20170806_143643.jpg (3.85 MiB) Katsottu 195940 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re:

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 10.10.2017 18:03

Jonde kirjoitti:Jos tarviit imusarjaa ja vaijeritoimista kaasuläppää, niin löytyy halvalla sellaiset tallin nurkasta.



Vieläkö löytyisi? Voisi olla itsellä tarvetta?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Jonde » 11.10.2017 13:22

En ulkoa muista enää, pitäisi käydä kattomassa vkl aikana.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 11.10.2017 14:34

Minä ainakin Jondelta yhden kaasuläpän kävin ostamassa pois n.kaksi vuotta sitten...

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.10.2017 23:59

No sitten sitä ei ole enää tallessa. Kaikkea muuta kahteen kuutioon kyllä mahtuu.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 15.10.2017 21:58

Viikonloppuna tuli kytyä ihmettelemässä ja kummastelemassa Golfia. Aloin hiomaan hitsaussaumoja sileiksi, kun ne jätin hiomatta silloin kun hitsauksia suorittelin. Kuskin puolella onnistui ihan kivasti, pitää vielä pikkuisen sipaista saumasta, että voi kittiä pistää päälle. Apparin puolella olikin innon ja taidon suhde epä- balanssissa, niin tuli hiottua pelti paikoin puhki... eli pääsee uudestaan hitsailemaan kaarta paikoilleen :(

Kuva


Ja konehuonetta kuvailin kanssa, kun on kovasti moottorinohjaimen asennus käynnissä. Pääpiirteittäin on kaikki johdot jo vedetty. Sulakkeille ja releille pitäisi rakennella jonkinlainen teline. Akun päälle vähän ajattelin laittaa, niin olisi ainakin helppo vaihdella komponentteja mikäli tarvitsee.

Kuva

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.10.2017 8:43

Tälläistä saatu viikonlopun aikana aikaiseksi. Kaari pelti laitettu toistamiseen paikoilleen, tässä oli hyvää se ettei tarvinnut mätä-hommia tehdä enää kaaren alta. Sekä hiomasaumaan vedetty metallikitti ja päälle kitattu yleiskitillä linjoja...
Tästä olisi tulevaisuudessa taas hyvä ponnistaa eteenpäin.

IMG_20171021_180227.jpg
IMG_20171021_180227.jpg (1.31 MiB) Katsottu 193814 kertaa



Apurille kova kiitos taas kerran!

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 20.11.2017 22:24

Pakkelia on pölynyt hallissa toisten toimesta, kun itsellä ei ole ollut aikaa juurikaan aiheeseen paneutua. Sutjakkaasti on hommat edennyt ja kyljet sekä helmat vaikuttavat olevan jo suorat, pitäisi seuraavaksi luukut purkaa ja niistä rapsutella röpelöt pois. Tämän jälkeen sitten koko kippo pohjavärillä yli ja odottamaan pintavärin suihkuttajaa.

Kuva

Kuva

Sekä tuli hommattua tarvikkeena uudet isot puskuritkin, laatukin vaikuttaa olevan kelvollinen.

Kuva

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 10.12.2017 23:09

Joulukin tekee jo tulojaan ja hallilla onkin ollut kova sutina jo päällä. Tosin ei edelleenkään omasta toimesta, vaan onko sitten talli-tontut tehneet...

Kuitenkin kävin etulokasuojia leikkailemassa, jotta saa G60- kaaret kiinnitettyä "oikein" ja samalla mallasin taaksekin levikettä . Helmankin käytin vain näytillä, että näki onko edes sinnepäin samassa linjassa kaarien kanssa.

Kuva

Kuva

Kivasti kyllä levittää tuota koria noi G60 levikkeet

Korin osalta ollaan tässä vaiheessa jo varsin hyvällä mallilla.

Kuva

Ja luukut saaneet väriä niskaan myös.

Kuva

Seuraavaksi olisi pintavärin vuoro. Pitäisi vaan löytää hyvä ja edullinen maalari läheltä.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 8.1.2018 22:08

Pohjat saatu hierottua kohdilleen ja luukkujen välit maalattua omassa hallissa.
Kuva

Ja sitten olikin jo vuorossa kiikuttaa Golf maalarin hellään huomaan odottamaan uutta väriä pintaankin.
Kuva

Nyt sitten odotellaan maalauksen valmistumista ja sitä että pääsee niputtamaan irto-osat kiinni koriin. Ja olisihan se moottorikin saatava käyntiin lähitulevaisuudessa...

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 11.2.2018 22:35

Kikkare on saatu jo maalarilta pois ja aloitettu pikkuhiljaa läimimään sitä kasaan. G60- kaaret löysi paikkansa lokasuojista ja helmat myös. Kylkiin on myös tarkoitus sipaista listat, mutta ne ovat lievät projektit, niin varmaan aika viime vaiheessa löytävät paikkansa.

Kuva

Kuskin puolella on jo kaikki melkein valmista. Oven olen saanut kasattua ja myös lasit ovat paikkansa löytäneet.
Kuva

Perään on puskuri kiinnitetty ja valot myös. Kontin luukku on myöskin kasattu, vain lasi puuttuu.

Kuva

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 17.2.2018 14:14

Pitkällisen etsimisen jälkeen eteen tuli orggis penkit. Näitä olen jo tosiaan aika kauan metsästänyt.

Paljon kiitoksia Superlindgren, tack så mycket!

Kuva


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa