Golf 2 GT
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 GT
Olin jo pitkään haaveillut ensimmäisestä omasta autostani. Pitkän Nettiauton selaamisen jälkeen löytyi eräs potenttiaallinen yksilö toiselta puolen Suomea.
Ei muuta kuin iskää suostuttelemaan, että lähdettäisiinkö katsomaan erästä vuoden -90 GT-mallin kakkista 500km päähän kotoa?
Hetken tuumailtuaan hän heltyi. Niin alkoi viestittelyt myyjän kanssa, ja saatiinpa sovittua hyvä tapaamispäivä molempien kannalta.
Sitten vain kaveri ja iskä matkaan: ja Marraskuisena aamuna junaan kohti Länsi-Suomea!
Kaupat saatiin tehtyä ja ei muuta kun takaisin kotia päin. Matka sujui moitteetta ja tulipa siinä yhdet ylinopeussakotkin otettua matkanvarrella. :D
Auto illalla kotipihassa.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0013.JPG
Sunnuntai aamuna pesuvehkeet kasaan ja suunta hallille pesuhommiin!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0051.JPG
Siintä sitten alettiinkin imuroimaan autoa. Jo kotimatkalla kaveri oli huomannut takapenkillä istuessaan, että takajalkatilan lattiamatto oli kostea. Siinä vaiheessa epäiltiin tavallista kondensiovettä. Kun pääsin apukuskin jalkatilaan imurin kanssa, nostin kumimaton pois paikaltaan ja huomasin että "ei he*****i täähän on ihan läpimärkä".
Siinä sitten alettiin etsimään syytä kastumiselle ja netistä löytyi sen verran tietoa, että alettiin epäilemään tukkeutuneita vedenpoistoreikiä konehuoneessa.
Ei muuta kun sisustan purkuun.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0018-001.JPG
Lattiamatto kun saatiin revittyä irti niin altahan paljastui tälläistä.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0043.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0042.JPG
Reikähän siellä!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0006-001.JPG
Eli siinä syyllinen lattiamaton kastumiseen kun matkaa oli kertynyt n. 500km ja tiet olivat koko matkan märät.
Sunnuntai iltana tilanne oli tämä.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0073-001.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0002-001.JPG
Tuumittiin siinä sitten, että koska kortin saantiin on vielä 9kk (tätänykyä enää vain 6kk)
niin tehdään kerralla kunnolla ja äänieristetään koko sisusta uudestaan lattiasta kattoon.
Nykyään tilanne kolvin kanssa on tämä, paitsi katto on maalattu läpikotaisin Hammeritella.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/1-DSC_0040.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0051.JPG
Hitto mikä homma raapia nuo eristeiden liimat pois tuolta katosta, mutta kyllä sekin sitten lopulta onnistui neuvoja kysymällä ja luovuudella.
Liimojen kaapimisen ja katon hiomisen välillä tuli maalattua sisäkatto mustaksi, takakontin pilarit myös mustaksi ja kaikki ulkomuovit puskurimaalilla mustaksi kun olivat päässeet harmaantumaan melko hyvin.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0002-001.JPG
Reikä lattiassa tuli myös paikattua.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0006.NEF
Ja onhan tossa tullut kaikkea pientä hiposteltua välissä. Kuten pakkivalon korjaus, kuskin oven lukkonupikan korjaus, autopuhelimen poisto ja penkinlämmittien korjaus, kun joku oli ensin keksinyt ryöstää niiden johdoista virran ainakin kolmeen eri käyttötarkoitukseen esim. kyseiseen autopuhelimeen. No mutta jos nyt sitten riittäisi virta penkeille asti.
Ja tulipa myös eräältä foorumilaiselta ostettua gti-mallin maski, pesuriton puskuri sekä ehjä original hattuhylly kun joku oli ensin tehnyt reiät 6x9 kaiuttimille ensimmäiseen hattuhyllyyn.
Tässä vielä muutama kuva autosta tällähetkellä.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0070.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0200.JPG
Tulevaisuudessa autoa odottaa madallus ja vanteet yms. Rakentelua, kuitenkin alkuperäisyyttä kunnioittaen.
Ehdotuksia, ideoita ja kommentteja otan mielelläni vastaan. :)
Ei muuta kuin iskää suostuttelemaan, että lähdettäisiinkö katsomaan erästä vuoden -90 GT-mallin kakkista 500km päähän kotoa?
Hetken tuumailtuaan hän heltyi. Niin alkoi viestittelyt myyjän kanssa, ja saatiinpa sovittua hyvä tapaamispäivä molempien kannalta.
Sitten vain kaveri ja iskä matkaan: ja Marraskuisena aamuna junaan kohti Länsi-Suomea!
Kaupat saatiin tehtyä ja ei muuta kun takaisin kotia päin. Matka sujui moitteetta ja tulipa siinä yhdet ylinopeussakotkin otettua matkanvarrella. :D
Auto illalla kotipihassa.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0013.JPG
Sunnuntai aamuna pesuvehkeet kasaan ja suunta hallille pesuhommiin!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0051.JPG
Siintä sitten alettiinkin imuroimaan autoa. Jo kotimatkalla kaveri oli huomannut takapenkillä istuessaan, että takajalkatilan lattiamatto oli kostea. Siinä vaiheessa epäiltiin tavallista kondensiovettä. Kun pääsin apukuskin jalkatilaan imurin kanssa, nostin kumimaton pois paikaltaan ja huomasin että "ei he*****i täähän on ihan läpimärkä".
Siinä sitten alettiin etsimään syytä kastumiselle ja netistä löytyi sen verran tietoa, että alettiin epäilemään tukkeutuneita vedenpoistoreikiä konehuoneessa.
Ei muuta kun sisustan purkuun.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0018-001.JPG
Lattiamatto kun saatiin revittyä irti niin altahan paljastui tälläistä.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0043.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0042.JPG
Reikähän siellä!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0006-001.JPG
Eli siinä syyllinen lattiamaton kastumiseen kun matkaa oli kertynyt n. 500km ja tiet olivat koko matkan märät.
Sunnuntai iltana tilanne oli tämä.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0073-001.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0002-001.JPG
Tuumittiin siinä sitten, että koska kortin saantiin on vielä 9kk (tätänykyä enää vain 6kk)
niin tehdään kerralla kunnolla ja äänieristetään koko sisusta uudestaan lattiasta kattoon.
Nykyään tilanne kolvin kanssa on tämä, paitsi katto on maalattu läpikotaisin Hammeritella.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/1-DSC_0040.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/Sisusta+jumppaa/DSC_0051.JPG
Hitto mikä homma raapia nuo eristeiden liimat pois tuolta katosta, mutta kyllä sekin sitten lopulta onnistui neuvoja kysymällä ja luovuudella.
Liimojen kaapimisen ja katon hiomisen välillä tuli maalattua sisäkatto mustaksi, takakontin pilarit myös mustaksi ja kaikki ulkomuovit puskurimaalilla mustaksi kun olivat päässeet harmaantumaan melko hyvin.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0002-001.JPG
Reikä lattiassa tuli myös paikattua.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0006.NEF
Ja onhan tossa tullut kaikkea pientä hiposteltua välissä. Kuten pakkivalon korjaus, kuskin oven lukkonupikan korjaus, autopuhelimen poisto ja penkinlämmittien korjaus, kun joku oli ensin keksinyt ryöstää niiden johdoista virran ainakin kolmeen eri käyttötarkoitukseen esim. kyseiseen autopuhelimeen. No mutta jos nyt sitten riittäisi virta penkeille asti.
Ja tulipa myös eräältä foorumilaiselta ostettua gti-mallin maski, pesuriton puskuri sekä ehjä original hattuhylly kun joku oli ensin tehnyt reiät 6x9 kaiuttimille ensimmäiseen hattuhyllyyn.
Tässä vielä muutama kuva autosta tällähetkellä.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0070.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0200.JPG
Tulevaisuudessa autoa odottaa madallus ja vanteet yms. Rakentelua, kuitenkin alkuperäisyyttä kunnioittaen.
Ehdotuksia, ideoita ja kommentteja otan mielelläni vastaan. :)
Viimeksi muokannut pipiavo, 4.9.2014 20:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Diamant silber - hopea sopii kyllä kakkikseen paremmin kuin hyvin. Harmi vain että VW tuntuu säästäneen maalissa hopeiden yksilöiden kanssa.
Sisustakuvista huomaa että peltisaumoista paistaa pintaruoste täsmälleen samanlailla kuin omassa vuotta vanhemmassa GT:ssä. Silti tämä taitaa olla koriltaan huomattavasti paremmassa kunnossa.
Pientä hieromista niin kyllä tästä hyvä tulee!
Sisustakuvista huomaa että peltisaumoista paistaa pintaruoste täsmälleen samanlailla kuin omassa vuotta vanhemmassa GT:ssä. Silti tämä taitaa olla koriltaan huomattavasti paremmassa kunnossa.
Pientä hieromista niin kyllä tästä hyvä tulee!
Viime viikon perjantaina käytiin kaverin kanssa naapurikaupungin Motonetissä ja sieltähän tarttui matkaan paketillinen STP Black Gold- äänieristemattoa.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0003.NEF
Valinta oli melko helppo vaikka valikoimaa onkin melko reilusti mm. helpon käsiteltävyyden, kestävän liimapinnan ja netistä löydettyjen kokemuksien perusteella.
Heti samana iltanahan sitä pääsi lätkimään pintaankin ja keskiviikko iltaan mennessä olivat eristettynä katto, molemmat takapyöräkotelot, kyljet, pelkääjän puolen ovi, takakontin luukku ja kontin takaosa.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0159.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0161.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0162.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0158.JPG
Vielä olisi jäljellä kuskin ovi, yksi kokonainen arkki vielä jäljellä ja joitain hukkapaloja. Katsotaan kuinka pitkälle niillä vielä pääsee, toisen paketin joutuu kuitenkin ostamaan, että saa lattian eristettyä niin siitä varmasti riittää oveenkin.
Golffi pääsi myös ulkoilemaankin ensimmäistä kertaan 3 kuukauteen.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0082-001.JPG
Ulkoiluttamiseen oli myös syy; vietiin työpaikalle jossa torstaina pääsin näyttämään myllyä maalipinnalle ja laittamaan kestopinnoitteen päälle.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/IMG_20140227_100258.jpg
Onnistui mielestäni hyvin ensikertalaiseksi, väri kirkastui ja naarmuja lähti huomattavasti.
Pintaan kuitenkin jäi jonkin verran syvempää pikkunaarmua, eli olisi täytynyt käyttää leikkaavampaa ainetta ja laikkaa. Käytössänihän oli vain perinteinen lammaslaikka ja P2000-asteen tahna.
Mutta tälläista jälkeä tälläkertaa!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0084-001.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0090-001.JPG
Vasen kylki.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0098-001.JPG
Oikea kylki.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0110-001.JPG
Konepelti.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0109-001.JPG
Laittelen kuvat tästä lähtien linkkien muodossa, että varmasti näkyy kaikille.
Jatketaan harjoituksia!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0003.NEF
Valinta oli melko helppo vaikka valikoimaa onkin melko reilusti mm. helpon käsiteltävyyden, kestävän liimapinnan ja netistä löydettyjen kokemuksien perusteella.
Heti samana iltanahan sitä pääsi lätkimään pintaankin ja keskiviikko iltaan mennessä olivat eristettynä katto, molemmat takapyöräkotelot, kyljet, pelkääjän puolen ovi, takakontin luukku ja kontin takaosa.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0159.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0161.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0162.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0158.JPG
Vielä olisi jäljellä kuskin ovi, yksi kokonainen arkki vielä jäljellä ja joitain hukkapaloja. Katsotaan kuinka pitkälle niillä vielä pääsee, toisen paketin joutuu kuitenkin ostamaan, että saa lattian eristettyä niin siitä varmasti riittää oveenkin.
Golffi pääsi myös ulkoilemaankin ensimmäistä kertaan 3 kuukauteen.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0082-001.JPG
Ulkoiluttamiseen oli myös syy; vietiin työpaikalle jossa torstaina pääsin näyttämään myllyä maalipinnalle ja laittamaan kestopinnoitteen päälle.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/IMG_20140227_100258.jpg
Onnistui mielestäni hyvin ensikertalaiseksi, väri kirkastui ja naarmuja lähti huomattavasti.
Pintaan kuitenkin jäi jonkin verran syvempää pikkunaarmua, eli olisi täytynyt käyttää leikkaavampaa ainetta ja laikkaa. Käytössänihän oli vain perinteinen lammaslaikka ja P2000-asteen tahna.
Mutta tälläista jälkeä tälläkertaa!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0084-001.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0090-001.JPG
Vasen kylki.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0098-001.JPG
Oikea kylki.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0110-001.JPG
Konepelti.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0109-001.JPG
Laittelen kuvat tästä lähtien linkkien muodossa, että varmasti näkyy kaikille.
Jatketaan harjoituksia!
Laitoitko tosissaan tuon pinnoitteen karvalaikalla ajon jälkeen pintaan? Et viimeistellyt ollenkaan?
Vaikka hopea/harmaa onkin niin karvan työstönaarmut on siellä. Ne olisi pitänyt viimeistellä. Ja nyt jos jatkat tuon pinnoitteen jälkeen (riippuen mikä oli kyseessä) niin taatusti karvalla ajo jotta pinnoitteen saa pois pinnasta.
Ja toisekseen jos saa kysyä. Miten hoidit pesut/putsauksen karvalla ajon jälkeen?
Vaikka hopea/harmaa onkin niin karvan työstönaarmut on siellä. Ne olisi pitänyt viimeistellä. Ja nyt jos jatkat tuon pinnoitteen jälkeen (riippuen mikä oli kyseessä) niin taatusti karvalla ajo jotta pinnoitteen saa pois pinnasta.
Ja toisekseen jos saa kysyä. Miten hoidit pesut/putsauksen karvalla ajon jälkeen?
Suosittelen tutustumaan pesukinnas.com sivustoon. Sieltä saa hyviä ohjeita ja neuvoja liittyien auton pesuihin sekä myllytyksiin ja muihinkin auton pintoihin liittyvästä :)
Juu no kyllähän tuota Pesukinnasta tulee lueskeltua miltei päivisin, ja 2bm yms. on kyllä tuttuja.
Tämän myllytys operaation taustalla oli se, kun olen työharjoittelussa paikallisessa fixari- firmassa ja nyt tällein hiihtolomalla sain tuoda autoni sinne hierottavaksi. Aikataulu oli kuitenki melko tiukka koska autoja oli jonossa eikä sen takia voinut käyttää niin paljon aikaa viimeistelyyn yms. Ja pesuihin oli käytössä vain minimaaliset rekvisiitat kuten muutama sieni ja harja. Kotona kyllä olisi käytettävissä kinnasta, vaahdotinta ja vaikka mitä, mutta aikataulu ei antanut niin paljon myöten että olisi niitä tuonut työpaikalle käytettäväksi.
Tämän myllytys operaation taustalla oli se, kun olen työharjoittelussa paikallisessa fixari- firmassa ja nyt tällein hiihtolomalla sain tuoda autoni sinne hierottavaksi. Aikataulu oli kuitenki melko tiukka koska autoja oli jonossa eikä sen takia voinut käyttää niin paljon aikaa viimeistelyyn yms. Ja pesuihin oli käytössä vain minimaaliset rekvisiitat kuten muutama sieni ja harja. Kotona kyllä olisi käytettävissä kinnasta, vaahdotinta ja vaikka mitä, mutta aikataulu ei antanut niin paljon myöten että olisi niitä tuonut työpaikalle käytettäväksi.
Nostellaas tätäki taas välillä.
Rupesin tuossa käymään helmoja läpi alkavan ruosteen varalta ja kyllä sieltä jonkin verran löyty pintaruostetta, kunnes pääsinkin oikean puoleisen helman takaosaan mistä menikin ruuvinmeisseli läpi.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0158-001.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0161-001.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0162-001.JPG
Ei muuta kun rälläkkä ja hitsivehkeet esille ja hommiin!
Palanen pois.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0172.JPG
Ja uutta peltiä tilalle.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0179.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0178.JPG
Maalia ja massa päälle niin valmista tuli!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0186.JPG
Uudet vanteetkin sain hommattua, niin ikään BBS RZ, spekseillä 15x7 et25.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0223.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0200.JPG
Keskikupit uupuu vielä kunhan myyjä ne vain löytää, mutta jos jollakulla sattuu lojumaan ylimääräisenä tuommoiset BBS RZ keskimerkit/kupit nii saa tarjota yv:llä!
Tällaista tällä kertaa, päivitellään taas kunhan tulee jotain sen arvoista!
Rupesin tuossa käymään helmoja läpi alkavan ruosteen varalta ja kyllä sieltä jonkin verran löyty pintaruostetta, kunnes pääsinkin oikean puoleisen helman takaosaan mistä menikin ruuvinmeisseli läpi.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0158-001.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0161-001.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0162-001.JPG
Ei muuta kun rälläkkä ja hitsivehkeet esille ja hommiin!
Palanen pois.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0172.JPG
Ja uutta peltiä tilalle.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0179.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0178.JPG
Maalia ja massa päälle niin valmista tuli!
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0186.JPG
Uudet vanteetkin sain hommattua, niin ikään BBS RZ, spekseillä 15x7 et25.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0223.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0200.JPG
Keskikupit uupuu vielä kunhan myyjä ne vain löytää, mutta jos jollakulla sattuu lojumaan ylimääräisenä tuommoiset BBS RZ keskimerkit/kupit nii saa tarjota yv:llä!
Tällaista tällä kertaa, päivitellään taas kunhan tulee jotain sen arvoista!
Sisustan sain vihdoin ja viimein äänieristettyä loppuun ja kasattua kaikki paikallensa.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/IMG_20140413_194243.jpg
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0005-001.JPG
Samalla kun sisusta oli vielä levällään vetelin poppien piuhat paikoillensa myöhempää käyttöä varten.
Ostaessahan oli jo tiedossa, että ajotietokone ja kierroslukumittari pätkivät kosketushäriön takia, ja ajotietokoneen taustavalo oli palanut. Vaihtelin sitten kaikki sisustan ja mittariston valot ledeiksi, mutta eihän se ajotietokoneen valo suostunut syttymään.
Mittariston "iso-liittimeen" kontakti sprayta, puhdistusta, heiluttelua moneen kertaan ja sähkösarjan puolelta käytiin läpi nuo mittariston johdot silmämääräisesti, kokeiltiin yleismittarilla eikä niissä havaittu mitään vikaa, eikä vieläkään herännyt, joten mittaristo purkuun.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0004-004.JPG
Mittaristosta käytiin kaikki liittimet ym. läpi spraylla ja yritettiin puhdistella parhaan mukaan, testattiin vastukset ja diodit yleismittarilla ja kaikki ehjiä. Uudestaan kasaan ja kokeilemaan mutta ei vieläkään mitään.
Joten nyt kaikki jotka tietävät/osaavat auttakaa: Voiko esim. tuota sinistä "piirilevyä" vaihtaa erikseen ehjään kun tuntuu että siinä olisi vika, vai joutuuko vaihtamaan koko mittariston kerralla vai mitä tulisi vielä kokeilla/tehdä/yrittää tuon kanssa jos haluaa toimimaan niinkuin kuuluu?
Siinä sitten kun tuli starttailtua useampaan kertaan mittaristoa testatakseen niin huomattiin että auto ei enää lataa akkua; 80€ tarvike startti jäi starttaamisen jälkeen pyörimään, mutta lopettaa kun ottaa herätteen johdon irti eli saa jatkuvaa herätettä (?). Ja koneesta alkoi kuulumaan ikävää nakutusta mitä ei ole aikaisemmin kuulunut, eli venttiilien nostajat kai antautumassa (?).
Joten jos joku nyt sattuisi tietämään että miksi yhtäkkiä tuollaiset viat ilmeni, niin niihinkin oisi apu tarpeeseen, ja jos jollakulla on ylimääräisenä tuollainen ehjä GT/GTI-mallin mittaristo niin voi vaikka YV:llä tarjota sopu hintaan.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/IMG_20140413_194243.jpg
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0005-001.JPG
Samalla kun sisusta oli vielä levällään vetelin poppien piuhat paikoillensa myöhempää käyttöä varten.
Ostaessahan oli jo tiedossa, että ajotietokone ja kierroslukumittari pätkivät kosketushäriön takia, ja ajotietokoneen taustavalo oli palanut. Vaihtelin sitten kaikki sisustan ja mittariston valot ledeiksi, mutta eihän se ajotietokoneen valo suostunut syttymään.
Mittariston "iso-liittimeen" kontakti sprayta, puhdistusta, heiluttelua moneen kertaan ja sähkösarjan puolelta käytiin läpi nuo mittariston johdot silmämääräisesti, kokeiltiin yleismittarilla eikä niissä havaittu mitään vikaa, eikä vieläkään herännyt, joten mittaristo purkuun.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+mk2/DSC_0004-004.JPG
Mittaristosta käytiin kaikki liittimet ym. läpi spraylla ja yritettiin puhdistella parhaan mukaan, testattiin vastukset ja diodit yleismittarilla ja kaikki ehjiä. Uudestaan kasaan ja kokeilemaan mutta ei vieläkään mitään.
Joten nyt kaikki jotka tietävät/osaavat auttakaa: Voiko esim. tuota sinistä "piirilevyä" vaihtaa erikseen ehjään kun tuntuu että siinä olisi vika, vai joutuuko vaihtamaan koko mittariston kerralla vai mitä tulisi vielä kokeilla/tehdä/yrittää tuon kanssa jos haluaa toimimaan niinkuin kuuluu?
Siinä sitten kun tuli starttailtua useampaan kertaan mittaristoa testatakseen niin huomattiin että auto ei enää lataa akkua; 80€ tarvike startti jäi starttaamisen jälkeen pyörimään, mutta lopettaa kun ottaa herätteen johdon irti eli saa jatkuvaa herätettä (?). Ja koneesta alkoi kuulumaan ikävää nakutusta mitä ei ole aikaisemmin kuulunut, eli venttiilien nostajat kai antautumassa (?).
Joten jos joku nyt sattuisi tietämään että miksi yhtäkkiä tuollaiset viat ilmeni, niin niihinkin oisi apu tarpeeseen, ja jos jollakulla on ylimääräisenä tuollainen ehjä GT/GTI-mallin mittaristo niin voi vaikka YV:llä tarjota sopu hintaan.
Viime viikolla tuli haettua varaosa autoksi nimitetty aito Golf 2 gti 16v vuosimallia -87 mittarissa vaivaiset 413tkm.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+GTI/DSC_0818.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+GTI/DSC_0807.JPG
GTI:stä on tähän mennessä otettu käyttöön alkuperäiset puna-mustat takavalot sekä joitakin sisustan pikkuosia. Suunnitteilla on ollut myös, että tuosta ottaisi ton 16v kannen GT:een, mutta arvuutellaan vieläkin että onko noissa samat lohkot ja että kuinka paljon joutuu tekemään hommia että saa toimimaan kunnolla, eli nähtäväksi jää.
Mittaristo temppuilee vieläkin, nyt epäillään että virtalukon pohjasta voisi johtua tuo temppuileminen.
Loppuun vielä yhteiskuva golffeista.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+GTI/DSC_0792.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+GTI/DSC_0818.JPG
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+GTI/DSC_0807.JPG
GTI:stä on tähän mennessä otettu käyttöön alkuperäiset puna-mustat takavalot sekä joitakin sisustan pikkuosia. Suunnitteilla on ollut myös, että tuosta ottaisi ton 16v kannen GT:een, mutta arvuutellaan vieläkin että onko noissa samat lohkot ja että kuinka paljon joutuu tekemään hommia että saa toimimaan kunnolla, eli nähtäväksi jää.
Mittaristo temppuilee vieläkin, nyt epäillään että virtalukon pohjasta voisi johtua tuo temppuileminen.
Loppuun vielä yhteiskuva golffeista.
http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/Omat+kulkineet/Vw+golf+GTI/DSC_0792.JPG
Päivitelläänpäs tätäkin pitkästä aikaa,
Kesälomat tuli vieteltyä, mutta koko kesän aikana autolle ei tapahtunut juuri mitään.
Mutta nyt kun korttiin on enää pari viikkoa, niin pakko oli saada golffia eteen päin.
BBS:lle tuli uudet Federalin kumit koossa 165/45/15, vähän tuli venyä mutta olis voinu olla vähän enemmänkin. Eilen saapui TA Technixin sininen coilover alustasarja joka ruuvataan kiinni lähipäivinä.
Päivitellään taas kun jotain tapahtuu.
Kesälomat tuli vieteltyä, mutta koko kesän aikana autolle ei tapahtunut juuri mitään.
Mutta nyt kun korttiin on enää pari viikkoa, niin pakko oli saada golffia eteen päin.
BBS:lle tuli uudet Federalin kumit koossa 165/45/15, vähän tuli venyä mutta olis voinu olla vähän enemmänkin. Eilen saapui TA Technixin sininen coilover alustasarja joka ruuvataan kiinni lähipäivinä.
Päivitellään taas kun jotain tapahtuu.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa