Nonii aloitetaanpa täälläkin tämä minun "pieni" projekti :)
Auto on Volkswagen Polo 1.3, huippuhyvällä Pierburg kaasuttimella ja vuosimalli 1988.
Ajettu mittarin mukaan 126tkm ja hyvässä kunnossa koko auto.
Tähän ajattelin laittaa 1.3 G40 moottorin joka saapui eilen terminaaliin. Moottori tuli kokonaisena lukuun ottamatta G-ahdinta ja vaihdelaatikkoa.
Moottorin purin eilen kokonaan, kaikki osat pestään ja käydään läpi.
Uusittavat osat -Kaikki tiivisteet.
- Stefat.
- Laakerit.
- Nostimet.
- Männän renkaat.
- Vauhtipyörä.
- Kytkin
- Asetelma, ei nyt muuta tuu mieleen.
Koneen kaveriksi ajattelin laittaa pakokaasuahtimen kun näky ebay:ssä olevan turbopakosarja g40:seen, ainaki oli. Mutta eiköhän tässä vielä ilmesty.
Ahdin tulee olemaan varmaan vw:n jota käyttävät 1.8t koneissa. Garret t03 ?? Mielipiteitä.
Kuvia autosta ja moottorista laittelen kunhan kerkeän. Toivottavasti tulee mielipiteitä.
......jatkuuu......
Polo "projekti" G40
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt niitä kuvia
Kuvia autosta johon tullaan tekemään tekniikan vaihto
Polo
Polo 2
Kuvia G40 moottorista kun purettiin.
Alkutilanne, moottori
Moottori 2
Kannattaakohan suoraan laittaa joku eri nokka vai kokeileeko tuolla et pelaako miten ahtimen kanssa ?
Venttiilikoppa irti
Nokka-akseli irti
Kansi ku saatiin irti niin oli positiivinen yllätys ettei sylintereissä ruostetta pahemmin kuitenki varmaan 5 vuotta kone seissy
Kansi irti
Kansi irti 2
Öljypohja
Ja irti
Öljypumppu
Ja irti
Männät pois
Sylinteri
Tuosta en ole vielä varma et käytänkö kampiakselin tasapainoituksessa ?
Kampiakseli irti
Osat menossa pesuun
[/url]
Joo kirjoitellaan tässä joskus lisää kun edistyy. Seuraavaksi puretaan kansi ja viedään lohkon kanssa koneistamolle juhannuksen jälkeen et oikaisee tasopinnat sitte ehkä se kampiakseli tasapainotukseen.
Sitten tilailla tiivisteitä ja muita hilppeitä
Katotaanha et kiinostaako tämä edes ketään vai kirjoittelenko yksinään :)
Kuvia autosta johon tullaan tekemään tekniikan vaihto
Polo
Polo 2
Kuvia G40 moottorista kun purettiin.
Alkutilanne, moottori
Moottori 2
Kannattaakohan suoraan laittaa joku eri nokka vai kokeileeko tuolla et pelaako miten ahtimen kanssa ?
Venttiilikoppa irti
Nokka-akseli irti
Kansi ku saatiin irti niin oli positiivinen yllätys ettei sylintereissä ruostetta pahemmin kuitenki varmaan 5 vuotta kone seissy
Kansi irti
Kansi irti 2
Öljypohja
Ja irti
Öljypumppu
Ja irti
Männät pois
Sylinteri
Tuosta en ole vielä varma et käytänkö kampiakselin tasapainoituksessa ?
Kampiakseli irti
Osat menossa pesuun
[/url]
Joo kirjoitellaan tässä joskus lisää kun edistyy. Seuraavaksi puretaan kansi ja viedään lohkon kanssa koneistamolle juhannuksen jälkeen et oikaisee tasopinnat sitte ehkä se kampiakseli tasapainotukseen.
Sitten tilailla tiivisteitä ja muita hilppeitä
Katotaanha et kiinostaako tämä edes ketään vai kirjoittelenko yksinään :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 265 vierailijaa