Vw Golf Mk1, -83
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Golf Mk1, -83
Audin myytyäni ajattelin olla ilman autoa armeijaan asti, mutta kuinkas kävikään.. Pari viikkoa kun oli ollut ilman autoa, niin nettiauto kävi aika kuumana ja aloin katselemaan hieman vanhempia autoja. Silmään pisti tämä yksilö josta tuli jätettyä vähän puolivitsillä tarjous, jonka myyjä hyväksyi. Pari puhelinkeskustelua myyjän kanssa käyneenä lähdin viime sunnuntaina ajelemaan Etelä-Pohjanmaalle, ilmajoelle hakemaan Golffin kotiin.
Golf oli pintapelleiltään todella hyvännäköinen, helmoissa muutamia reikiä ja lattiasta ei oikeastaan osannut sanoa paikanpäällä tarkemmin.
Auto oli teknisesti toimiva, puolenvuoden sisään oli vaihdettu jarruosia, sytys-osia, ilmanputsari, öljyt, suodatin, uusi akku, alustan osia ym. Myös uusi Ta-Technixin korkeussäädettävä alusta löytyy. Teknisiä vikoja on pakoputki joka on poikki ja jakopään vaihtoajankohdasta ei ole tietoa joten täytyy vaihtaa uusi remmi & vesipumppu. Auto on ollut viimeksi 2002 rekisterissä, mutta jos saisi vielä tämän vuoden puolella leiman paperiin niin olisi mukavempi alkaa jatkojalostaa.
Kun sain auton kotiin, ensimmäisenä purin sisustan jotta alkaisi nähdä lattian kuntoa. Sisutan purettua ja lattiamatot revittyä yllätyin positiivisesti kuinka vähän ruostetta/reikiä löytyi. 2 reikää lattiassa sekä varapyörän kotelossa 1. Toivotaan ettei enempää löydy. Mietin että pääsisiköhän helpommalla jos vaihtaisi koko helmat, vai parsisi vanhat nippuun? Täytyy tutkia niitä tarkemmin.
Auto dollyn päälle ja hinaukseen.
Sisusta oli suht siistikuntoinen, kuskinpenkissä pieni reikä.
Taitaa olla ainoa pintapuolinen ruoste joka näkyy tuossa nurkassa?
Etulokasuoja on joskus saanut tolpasta.
Hiekkapelti on kans melkeen vaihtokunnossa?
Siistimpi kylki.
255tkm mittarissa.
1.3 voimapesä.
Pohjaa
Tästä on hyvä jatkaa, jos viikonloppuna saisi putken kuntoon ja ruostehommia aloitettua. Päivitellään sitämukaa kun tapahtuu.
Jatkosuunnitelmiakin kovasti pyörii päässä, mutta ensin auto täytyisi saada ajoon ja teknisesti toimivaksi. Vanteitakin on tullut jo hieman katseltua, niistä ei sen tarkempaa tietoa ole. Ensi vuonna mahdollisesti ylimaalaus ja sitärataa, mutta palataan siihen kun alkaa olla ajankohtainen.
Golf oli pintapelleiltään todella hyvännäköinen, helmoissa muutamia reikiä ja lattiasta ei oikeastaan osannut sanoa paikanpäällä tarkemmin.
Auto oli teknisesti toimiva, puolenvuoden sisään oli vaihdettu jarruosia, sytys-osia, ilmanputsari, öljyt, suodatin, uusi akku, alustan osia ym. Myös uusi Ta-Technixin korkeussäädettävä alusta löytyy. Teknisiä vikoja on pakoputki joka on poikki ja jakopään vaihtoajankohdasta ei ole tietoa joten täytyy vaihtaa uusi remmi & vesipumppu. Auto on ollut viimeksi 2002 rekisterissä, mutta jos saisi vielä tämän vuoden puolella leiman paperiin niin olisi mukavempi alkaa jatkojalostaa.
Kun sain auton kotiin, ensimmäisenä purin sisustan jotta alkaisi nähdä lattian kuntoa. Sisutan purettua ja lattiamatot revittyä yllätyin positiivisesti kuinka vähän ruostetta/reikiä löytyi. 2 reikää lattiassa sekä varapyörän kotelossa 1. Toivotaan ettei enempää löydy. Mietin että pääsisiköhän helpommalla jos vaihtaisi koko helmat, vai parsisi vanhat nippuun? Täytyy tutkia niitä tarkemmin.
Auto dollyn päälle ja hinaukseen.
Sisusta oli suht siistikuntoinen, kuskinpenkissä pieni reikä.
Taitaa olla ainoa pintapuolinen ruoste joka näkyy tuossa nurkassa?
Etulokasuoja on joskus saanut tolpasta.
Hiekkapelti on kans melkeen vaihtokunnossa?
Siistimpi kylki.
255tkm mittarissa.
1.3 voimapesä.
Pohjaa
Tästä on hyvä jatkaa, jos viikonloppuna saisi putken kuntoon ja ruostehommia aloitettua. Päivitellään sitämukaa kun tapahtuu.
Jatkosuunnitelmiakin kovasti pyörii päässä, mutta ensin auto täytyisi saada ajoon ja teknisesti toimivaksi. Vanteitakin on tullut jo hieman katseltua, niistä ei sen tarkempaa tietoa ole. Ensi vuonna mahdollisesti ylimaalaus ja sitärataa, mutta palataan siihen kun alkaa olla ajankohtainen.
Tänään tunkkasin auton ylös ja katselin helmoja, on kyllä siinä kunnossa että suosiolla huomenna hakemaan uudet!
Tänään tuli napattua pakoputki irti kun on poikki, väliputkesta oli revennyt lopusta n. 5cm. Kun sain putken irti niin lähdin Motonettiin hakemaan uutta, mutta ei ollut varastossa. Huomenna käyn vielä katsomassa Fixuksessa ja AD - varaosassa samalla kun käyn tilaamassa helmat. Muuten täytyy korjata vanha.
Bensan lähtöputken ja tankin väliin tuleva letku näytti siltä että vuotaa, nappasin sen irti ja käyn hakemassa huomenna uuden.
Motonetistä tarttui mukaan uusi maajohto sekä päävirtakytkin. Johtoja tuli konehuoneesta hieman siistittyä ja karsittua jälkeenpäin laiteltuja sokeripaloja.. :D
Pari turhaa kuvaa :
Tänään tuli napattua pakoputki irti kun on poikki, väliputkesta oli revennyt lopusta n. 5cm. Kun sain putken irti niin lähdin Motonettiin hakemaan uutta, mutta ei ollut varastossa. Huomenna käyn vielä katsomassa Fixuksessa ja AD - varaosassa samalla kun käyn tilaamassa helmat. Muuten täytyy korjata vanha.
Bensan lähtöputken ja tankin väliin tuleva letku näytti siltä että vuotaa, nappasin sen irti ja käyn hakemassa huomenna uuden.
Motonetistä tarttui mukaan uusi maajohto sekä päävirtakytkin. Johtoja tuli konehuoneesta hieman siistittyä ja karsittua jälkeenpäin laiteltuja sokeripaloja.. :D
Pari turhaa kuvaa :
Kyllähän se sen virran vuodon tosiaan estää, vanhemmissa autoissa noita näkee aika paljon. 4 euroa se maksoi, joten ei korkealta pudonnut kun sellaisen osti. Tosin golf ei vuoda virtaa, ainakin nätisti lähti 5 päivän seisonnan jälkeen käyntiin vaikka oli päävirtakytkin "auki".
Pakoputki on nyt korjattu eikä enää vuoda, tosin siellä on vaan 1 pönttö kun pitäisi olla 2. Tämä on vanhan omistajan toimesta, välipönttö siis muutettu suoraksi putkeksi. Saa olla näin alkuun, jos ei vaikuta katsastukseen? Ei ole mikään kova ääninen vaikka 1 pönttö puuttuu.
Bensan täyttöputken ja tankin väliin löytyi letku pienen metsästyksen jälkeen. Aloin tutkia tarkemmin täyttöputkea ja huomasin että on ruostunut puhki, irroitin täyttöputken ja huomasin että tankinkorkin ympäristöstä löytyi aika paljon mätää. Jouduin uusimaan siitä ympäriltä peltiä, paikka on vielä viimeistelemättä, reiät poraamatta ym.
Myös lattian mätähommia tuli aloitettua, näkkäriä oli vähän isommalla alueella miltä aluksi näytti. Myös runkopalkkia pitää pieneltä matkalta korjata.
Ei sitä arkisin niin hirveästi kerkeä ja viikonloppu oli täynnä ohjelmaa, jos ens viikonloppuna kerkeis vähän enemmän.
Huomenna hakemaan uudet helmat Fixukselta sekä tilaamaan uusi täyttöputki sekä bensatankin korkki.
Gti:n lippakin ois tarkotus ostaa, kun varmistuis miten se kiinnitetään ja sopiiko se tälläiseen mopomalliin suoraa?
Pakoputki on nyt korjattu eikä enää vuoda, tosin siellä on vaan 1 pönttö kun pitäisi olla 2. Tämä on vanhan omistajan toimesta, välipönttö siis muutettu suoraksi putkeksi. Saa olla näin alkuun, jos ei vaikuta katsastukseen? Ei ole mikään kova ääninen vaikka 1 pönttö puuttuu.
Bensan täyttöputken ja tankin väliin löytyi letku pienen metsästyksen jälkeen. Aloin tutkia tarkemmin täyttöputkea ja huomasin että on ruostunut puhki, irroitin täyttöputken ja huomasin että tankinkorkin ympäristöstä löytyi aika paljon mätää. Jouduin uusimaan siitä ympäriltä peltiä, paikka on vielä viimeistelemättä, reiät poraamatta ym.
Myös lattian mätähommia tuli aloitettua, näkkäriä oli vähän isommalla alueella miltä aluksi näytti. Myös runkopalkkia pitää pieneltä matkalta korjata.
Ei sitä arkisin niin hirveästi kerkeä ja viikonloppu oli täynnä ohjelmaa, jos ens viikonloppuna kerkeis vähän enemmän.
Huomenna hakemaan uudet helmat Fixukselta sekä tilaamaan uusi täyttöputki sekä bensatankin korkki.
Gti:n lippakin ois tarkotus ostaa, kun varmistuis miten se kiinnitetään ja sopiiko se tälläiseen mopomalliin suoraa?
Ok, kiitos.
Pakoputken kiristyslemmari otti kiinni pohjaan ja kolisi ikävästi, nyt asia on saatu korjattua ja pitäisi olla ok äänien puolesta katsastukseen.
Kaverin ukko tarjos 6"x13" ATS:iä golffin alle, puolilmatteeks ne ois saanut, mut kokeilujen jälkeen ei sit tullu kauppoja. Edessä ottaa jarrusatulaan kiinni, sekä tulee jo aika kaareelle ku takaveto et. Vaatis melkeen sentin spaceria, ei haluis mitään hillitöntä pokea ja sit noi on vaan 6" leveet.
Ja kokeilujen jälkeen se varmistu että no thänks, onhan toi 13" vähän naurettavan näkönen koko. Eli 14"-15" hakuseen. :)
Osia on haalittu pitkin viikkoa sieltä sun täältä, uudet helmat, bensatankin täyttöputki, tankinkorkki, uudet etuvilkut, ratti, sekä uusi vaihdekepin nuppi & pussi tuli tilattua.
Täyttöputkea kun alkoi sovittelemaan paikalleen, ni eihän se ollut ihan nappiin. Kiinnike puolikierrosta väärässä kohdassa sekä pikku kikkailua, ehkä ois kannattanu panostaa 20e enemmän ja ottaa se Fixukselta. Jokatapauksessa, se on nyt paikallaan.
Viikonloppuna alettiin Ligettahin kanssa helmoja laittamaan kiinni, aloitettiin irrottamalla lokasuojat, etupuskuri ja ovet.
Lokasuojien irroituksessa menikin aikaa vähän enemmän kun oli suunniteltu, lokasuojan oven pääty oli vuorattu täyteen jotain korikittiä, mitälie. Pulttien etsinnässä ja esiin kaivamisessa meni aikaa kiitettävästi.
Sitä oli tosiaan senttikaupalla :D
Myös puskurinrauta oli saanut joskus vähän kipeää, puskuri tuli purettua ja vähän paukutettua rautaa suoremmaksi.
Tähän jäätiin, ei jaksanut enää alkaa helmaa pätkiä. Pikkuhiljaa.
Pakoputken kiristyslemmari otti kiinni pohjaan ja kolisi ikävästi, nyt asia on saatu korjattua ja pitäisi olla ok äänien puolesta katsastukseen.
Kaverin ukko tarjos 6"x13" ATS:iä golffin alle, puolilmatteeks ne ois saanut, mut kokeilujen jälkeen ei sit tullu kauppoja. Edessä ottaa jarrusatulaan kiinni, sekä tulee jo aika kaareelle ku takaveto et. Vaatis melkeen sentin spaceria, ei haluis mitään hillitöntä pokea ja sit noi on vaan 6" leveet.
Ja kokeilujen jälkeen se varmistu että no thänks, onhan toi 13" vähän naurettavan näkönen koko. Eli 14"-15" hakuseen. :)
Osia on haalittu pitkin viikkoa sieltä sun täältä, uudet helmat, bensatankin täyttöputki, tankinkorkki, uudet etuvilkut, ratti, sekä uusi vaihdekepin nuppi & pussi tuli tilattua.
Täyttöputkea kun alkoi sovittelemaan paikalleen, ni eihän se ollut ihan nappiin. Kiinnike puolikierrosta väärässä kohdassa sekä pikku kikkailua, ehkä ois kannattanu panostaa 20e enemmän ja ottaa se Fixukselta. Jokatapauksessa, se on nyt paikallaan.
Viikonloppuna alettiin Ligettahin kanssa helmoja laittamaan kiinni, aloitettiin irrottamalla lokasuojat, etupuskuri ja ovet.
Lokasuojien irroituksessa menikin aikaa vähän enemmän kun oli suunniteltu, lokasuojan oven pääty oli vuorattu täyteen jotain korikittiä, mitälie. Pulttien etsinnässä ja esiin kaivamisessa meni aikaa kiitettävästi.
Sitä oli tosiaan senttikaupalla :D
Myös puskurinrauta oli saanut joskus vähän kipeää, puskuri tuli purettua ja vähän paukutettua rautaa suoremmaksi.
Tähän jäätiin, ei jaksanut enää alkaa helmaa pätkiä. Pikkuhiljaa.
Sisustaan tuli Ebaysta 8-pallo vaihdekepinnuppi, vaihdekepinpussi sekä käsijarrukahvan pussi.
Pohjan hitsailut alkaa olla hyvällä mallilla, jos viimeistään viikonloppuna sais pohjan katsastuskuntoon. Sen jälkeen helmojen kimppuun ja niiden vaihdon jälkeen saaki käydä yrittämässä leimaa.
Syyläri vuotaa hieman yläreunasta, pystyykö tota jotenkin korjaamaan vai kannattaako hakea suosiolla uus?
Tosta kiinnikkeen vasemmalta puolelta.
Alustavasti on 14x8 leveistä vannepajan levittämistä peltivanteista kaupat sovittu, ne vaatii hieman saumojen viimeistelyä sekä maalauksen ja renkaat päälle. Tammikuussa inttiin ja seliseli, väliaikaisvanteet, "vanteet ja alusta sit intin jälkeen.." :P
Pohjan hitsailut alkaa olla hyvällä mallilla, jos viimeistään viikonloppuna sais pohjan katsastuskuntoon. Sen jälkeen helmojen kimppuun ja niiden vaihdon jälkeen saaki käydä yrittämässä leimaa.
Syyläri vuotaa hieman yläreunasta, pystyykö tota jotenkin korjaamaan vai kannattaako hakea suosiolla uus?
Tosta kiinnikkeen vasemmalta puolelta.
Alustavasti on 14x8 leveistä vannepajan levittämistä peltivanteista kaupat sovittu, ne vaatii hieman saumojen viimeistelyä sekä maalauksen ja renkaat päälle. Tammikuussa inttiin ja seliseli, väliaikaisvanteet, "vanteet ja alusta sit intin jälkeen.." :P
Noniin, aiemmin mainitsemista peltivanteista tuli kaupat tehtyä, mukaan tuli 2kpl 195/45-14 falkkeneita, eli 2 samankokoista rengasta olisi hakusessa. Tarjoa!
Myös uusi maski tuli ostettua samalla.
Helmojen alta löytyi mukavia yllätyksiä ja niiden parissa taistellaan nyt, ei kuitenkaan ihan toivoton ja hyvällä mallilla jo palojen teko, vielä kun hitsailis kiinni!
Toinen puoli toki vielä edessä..
Ensi viikolla vien vanteet hiekkapuhallukseen ja tarkoitus suihkasta hopeaa pintaan.
Kuvia:
Vanteiden sovittelua:
Hieman puhaltelin kaaresta ruosteita samalla kuin helmoja tuli puhallettua.
Hiekkapuhallettua helmaa.
Palaa pois ja uutta tilalle.
Myös uusi maski tuli ostettua samalla.
Helmojen alta löytyi mukavia yllätyksiä ja niiden parissa taistellaan nyt, ei kuitenkaan ihan toivoton ja hyvällä mallilla jo palojen teko, vielä kun hitsailis kiinni!
Toinen puoli toki vielä edessä..
Ensi viikolla vien vanteet hiekkapuhallukseen ja tarkoitus suihkasta hopeaa pintaan.
Kuvia:
Vanteiden sovittelua:
Hieman puhaltelin kaaresta ruosteita samalla kuin helmoja tuli puhallettua.
Hiekkapuhallettua helmaa.
Palaa pois ja uutta tilalle.
Hyvä että edes 1 seuraaja löytyy. :p
Tuli bongattua Corradon penkit nps-foorumin puolelta, ei muutaku viestiä ja lauantaina kävin hakemassa, onhan ne huomattavasti paremmat kun vakiot.
Helmakin alkaa olla hyvällä mallilla, tänään varsinainen "pintapelti" kiinni. Huomenna sit toisen puolen kimppuun.
Kuvassa on happo, pohjamaali sekä saumakitillä tiivistetty hitsaussaumat.
Tuli bongattua Corradon penkit nps-foorumin puolelta, ei muutaku viestiä ja lauantaina kävin hakemassa, onhan ne huomattavasti paremmat kun vakiot.
Helmakin alkaa olla hyvällä mallilla, tänään varsinainen "pintapelti" kiinni. Huomenna sit toisen puolen kimppuun.
Kuvassa on happo, pohjamaali sekä saumakitillä tiivistetty hitsaussaumat.
Aivan, juurikin näin kuin Kingis_ sanoi.
On täällä jotain tapahtunutkin, peltihommat on valmiit. Eli helmat vaihdettu ja pohja paikkailtu, helmoihin vedin mustaa epoksia. Nyt sais alkaa kasailemaan pikkuhiljaa, tsekata valot ym. kuntoon ja käydä leimalla.
Vasemmalta puolelta joutus vaihtamaan kynnyskotelosta lähes koko matkan.
Löytyi 2kpl noita 195/45-14 falkkeneitakin eli nyt on renkaat vanteille.
Peltivanteet tuli hiekkapuhalluksesta ja sai ylleen pohjavärin sekä sisäpuolelle vannehopean, ulkopuoli pitäisi vielä maalata ja kietasta renkaat päälle.
Parit p*skat kuvat, sori.
Vanteet pohjamaalattu
Sisäpuolella vannehopeat
Helmat vedetty kylkikanttaukseen asti mustalla epoksilla.
On täällä jotain tapahtunutkin, peltihommat on valmiit. Eli helmat vaihdettu ja pohja paikkailtu, helmoihin vedin mustaa epoksia. Nyt sais alkaa kasailemaan pikkuhiljaa, tsekata valot ym. kuntoon ja käydä leimalla.
Vasemmalta puolelta joutus vaihtamaan kynnyskotelosta lähes koko matkan.
Löytyi 2kpl noita 195/45-14 falkkeneitakin eli nyt on renkaat vanteille.
Peltivanteet tuli hiekkapuhalluksesta ja sai ylleen pohjavärin sekä sisäpuolelle vannehopean, ulkopuoli pitäisi vielä maalata ja kietasta renkaat päälle.
Parit p*skat kuvat, sori.
Vanteet pohjamaalattu
Sisäpuolella vannehopeat
Helmat vedetty kylkikanttaukseen asti mustalla epoksilla.
Sisusta alkaa olla niputettu, täytyy vielä irroittaa etupenkit ja vaihtaa turvavöiden paikat, kun penkit on ristiin, apparin penkki kuskille ja toisinpäin. Ei sopinut "oikeinpäin".
Etulokasuojat sekä ovet on paikallaan, vielä ois kasattavaa. Puskuri ym.
Vanteisiin tuli eilen suihkastua väriä ja näyttää heti kyllä paremmilta ku on siisteissä maaleissa.
Parit kuvat:
Corradon penkit edessä, vakiot takana:
Parit yleisilmeet:
Vanteet maalattuna:
Etulokasuojat sekä ovet on paikallaan, vielä ois kasattavaa. Puskuri ym.
Vanteisiin tuli eilen suihkastua väriä ja näyttää heti kyllä paremmilta ku on siisteissä maaleissa.
Parit kuvat:
Corradon penkit edessä, vakiot takana:
Parit yleisilmeet:
Vanteet maalattuna:
Lauantaina käytin vanteet Rengas Turussa ja nyt on renkaat päällä, eli 195/45-14 8":lla.
Sovittelua alle, edessä ottaa tolpan kierteensäätöön kiinni, auttais varmaan jos ottais apujouset pois niin se nousis ylemmäs, toki tota pitää laskeakki. Mut ehkä 5mm spacerit täytyy ostaa varoiks, saa tarjota. Taakse tarvii varmaan 20-25mm, sorvataan sit sopivan kokoseks.
Sain mä sit puskurin ja vilkutki kasattua, täytyy varmaan ostaa uus puskuri ja tukirauta jossain vaiheessa, on sen verran kierot ja huonossa kunnossa.
Sovittelua alle, edessä ottaa tolpan kierteensäätöön kiinni, auttais varmaan jos ottais apujouset pois niin se nousis ylemmäs, toki tota pitää laskeakki. Mut ehkä 5mm spacerit täytyy ostaa varoiks, saa tarjota. Taakse tarvii varmaan 20-25mm, sorvataan sit sopivan kokoseks.
Sain mä sit puskurin ja vilkutki kasattua, täytyy varmaan ostaa uus puskuri ja tukirauta jossain vaiheessa, on sen verran kierot ja huonossa kunnossa.
Bilteman "välikkeet" saa ainakin kieroiks kun peltivanteiden kanssa käyttää. Mut syynä peltivanteen kiinnityspinnan epätasaisuus ja spacerin ohuet osat. Saa hyvät tärinät aikaseks kun kiristää liikaa/epätasasesti.
Tuli haettua uusi etupuskuri ja keulan ilmekin parani huomattavasti kun on ehjä siisti etupuskuri.
Taakse tullut 20mm lätyt, istuvuus aika bueno omaan makuun. Edestä tarttis napata apujouset pois niin sais eteen vanteet ilman lättyjä alle, katsastuksen jälkeen sit.. Joskus..
Nyt tullut katteltua valoja, edessä toimii kaikki, takana vilkkujen kanssa maadotusongelmia mut nekin toivottavasti toimii huomenna!
Lasinpyyhkijät sekä lämppäri ei inahdakkaan, tiedä sit oisko pyyhkijän moottori sökö ja lämmityslaitteen moottori myös?
2 vai 3 sulakkeen kun tökkää paikalle, polttaa heti sulakkeen. En tiedä mikä on minkäkin sulake ja googlekaan ei pikaisesti auttanut, apuja?
Huomenna täytyy varmaan tilailla vv-autosta konepellin vaijeri kun napsahti sekin poikki.
Sit ois pari mysteerijohtoa josta ei oo tietoa mihin törkkäisin?
2 tollasta päätä, molemmat johdot lähtee paisuntasäiliön alle. Tietoa?
Taakse tullut 20mm lätyt, istuvuus aika bueno omaan makuun. Edestä tarttis napata apujouset pois niin sais eteen vanteet ilman lättyjä alle, katsastuksen jälkeen sit.. Joskus..
Nyt tullut katteltua valoja, edessä toimii kaikki, takana vilkkujen kanssa maadotusongelmia mut nekin toivottavasti toimii huomenna!
Lasinpyyhkijät sekä lämppäri ei inahdakkaan, tiedä sit oisko pyyhkijän moottori sökö ja lämmityslaitteen moottori myös?
2 vai 3 sulakkeen kun tökkää paikalle, polttaa heti sulakkeen. En tiedä mikä on minkäkin sulake ja googlekaan ei pikaisesti auttanut, apuja?
Huomenna täytyy varmaan tilailla vv-autosta konepellin vaijeri kun napsahti sekin poikki.
Sit ois pari mysteerijohtoa josta ei oo tietoa mihin törkkäisin?
2 tollasta päätä, molemmat johdot lähtee paisuntasäiliön alle. Tietoa?
-
- -
- Viestit: 310
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 272 vierailijaa