vw polo 86c 1989
Valvoja: ffp jäsenet
vw polo 86c 1989
Moro.
Ajattelin tänne kirjotella hiukan uudesta projektistani jonka ostin viime kesänä.
Auto on siis vw polo 86c -89vm 1,3 kaasarikoneella.
Mielenkiinto aloittaa tämä projekti oli koska kyseistä autoa ei hirveesti liikenteessä näy ainakaan laitettuna.
Tarkoitus autosta olisi rakentaa retro henkinen mutta matala.
Pieni maistiainen tulevasta.
Alusta:
Ta-technix
säädettävä 80/60
Vanteet:
Schmidt TH-line
edessä 9" x 14
takana 9,5" x 14
Kori:
Pikkupuskurit kromilistalla
Kirkkaat etu ja sivu vilkut
Omatekemät puna valko takavalot
Väri Marrakesh Brown
Sisusta:
Vakio sisusta verhous väritys tumman ruskea, ruutukangas ja beige
Tässä kuvaa alkutilaanteesta. (pahoittelen jo kuvien laatua ei ole ollut kunnon kameraa käytössä)
Ajattelin tänne kirjotella hiukan uudesta projektistani jonka ostin viime kesänä.
Auto on siis vw polo 86c -89vm 1,3 kaasarikoneella.
Mielenkiinto aloittaa tämä projekti oli koska kyseistä autoa ei hirveesti liikenteessä näy ainakaan laitettuna.
Tarkoitus autosta olisi rakentaa retro henkinen mutta matala.
Pieni maistiainen tulevasta.
Alusta:
Ta-technix
säädettävä 80/60
Vanteet:
Schmidt TH-line
edessä 9" x 14
takana 9,5" x 14
Kori:
Pikkupuskurit kromilistalla
Kirkkaat etu ja sivu vilkut
Omatekemät puna valko takavalot
Väri Marrakesh Brown
Sisusta:
Vakio sisusta verhous väritys tumman ruskea, ruutukangas ja beige
Tässä kuvaa alkutilaanteesta. (pahoittelen jo kuvien laatua ei ole ollut kunnon kameraa käytössä)
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:24. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Projektin alku vaiheessa on hyvä käydä auto läpi. Etsiä mahdolliset ruoste ja muut vaurio paikat.
Autoa purkaessani huomasin kuinka hyvässä kunnossa auto oli.Pohjassa oli 3 pientä reikää.
Ihmeissäni olin kuin irroitin muovi helmat ja muut muovi osat niin niiden alta ei löytynyt ruostetta yhtään. Kuten kuvasta näkee. (jos näkee)
Auto oli purettu melko nopeasti, koska paljon ei ton ikäsessä autossa olekkaan mitä purkaa.
Kaikki reijät ajettiin peltipuhtaaksi koska muoviosat olivat popniiteillä kiinni ja tullaan hitsaamaan umpeen.
Sekä varmistetaan että pintaruostetta jää mihinkään.
Autoa purkaessani huomasin kuinka hyvässä kunnossa auto oli.Pohjassa oli 3 pientä reikää.
Ihmeissäni olin kuin irroitin muovi helmat ja muut muovi osat niin niiden alta ei löytynyt ruostetta yhtään. Kuten kuvasta näkee. (jos näkee)
Auto oli purettu melko nopeasti, koska paljon ei ton ikäsessä autossa olekkaan mitä purkaa.
Kaikki reijät ajettiin peltipuhtaaksi koska muoviosat olivat popniiteillä kiinni ja tullaan hitsaamaan umpeen.
Sekä varmistetaan että pintaruostetta jää mihinkään.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Seuraavaksi auto oli lähdössä seuraavaan paikkaan missä auto saatiin ylös, jotta saadaan alusta ja ruostereijät paikattua.
Ensin oli ihan pakko kokeilla miltäs ne vanteet oikeen näyttävät polon alla.
Mielestäni aika hyvin istuu.
ja tähän pyritään. :D
Antakaa ihmeessä palautetta jos jotain tulee mieleen.
Etenen alku vaiheet melko nopeasti jotta saadaan tilanne tähän päivään.
Ensin oli ihan pakko kokeilla miltäs ne vanteet oikeen näyttävät polon alla.
Mielestäni aika hyvin istuu.
ja tähän pyritään. :D
Antakaa ihmeessä palautetta jos jotain tulee mieleen.
Etenen alku vaiheet melko nopeasti jotta saadaan tilanne tähän päivään.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvältä näyttää! Tuollaisesta vähäruosteisesta on mukava lähteä liikkeelle, kun ei tarvitse käyttää suunnattomasti aikaa ruostevaurioiden korjaamiseen.
Minkäslainen toi sun Ta-technix:n alusta on? 80/60-mallia vai? Joko olet saanut ruuvattua sen paikoilleen ja saitko mieleiseen korkeuteen? Itsellä ainakin jäi keula luvattoman korkealle kyseisellä alustalla. Tosin autokin on vielä astetta kevyempää mallia.
Pistähän vain kerralla projekti vastaamaan nykytilannetta, niin päästään muutkin ihastelemaan ja ihmettelemään.
Minkäslainen toi sun Ta-technix:n alusta on? 80/60-mallia vai? Joko olet saanut ruuvattua sen paikoilleen ja saitko mieleiseen korkeuteen? Itsellä ainakin jäi keula luvattoman korkealle kyseisellä alustalla. Tosin autokin on vielä astetta kevyempää mallia.
Pistähän vain kerralla projekti vastaamaan nykytilannetta, niin päästään muutkin ihastelemaan ja ihmettelemään.
Juu alusta on mallia 80/60 ja paikallaan on, mutta vanteiden kanssa ei vielä lopullista korkeutta testattu. Asiasta otetaan selvää tiistaina.
Kyseiseen autoon ei ollut paljon alusta vaihtoehtoja koska laakeripesät olivat kiinteästi tolpissa kiinni. Tai sit olen huono etsimään :D
Auto saatiin siirrettyä ja hommat voivat jatkua.
Polo tehdessä ja varaosia etsiessä huomasin että osia on aika huonosti saatavilla ja niitä pitää välillä hakemalla hakea.
Eikä varaosa autoja löydy noin vain
Hitsaushommat sujuivat hyvällä aikataululla ja ilman mitään ikäviä yllätyksiä.
Eikä ihme kun apuna ammattipeltiseppo Vuorela.
Kuvassa näkyvä oven alareuna oli niin pahasti ruostunut, että ovi oli vahdettava.
Kyseiseen autoon ei ollut paljon alusta vaihtoehtoja koska laakeripesät olivat kiinteästi tolpissa kiinni. Tai sit olen huono etsimään :D
Auto saatiin siirrettyä ja hommat voivat jatkua.
Polo tehdessä ja varaosia etsiessä huomasin että osia on aika huonosti saatavilla ja niitä pitää välillä hakemalla hakea.
Eikä varaosa autoja löydy noin vain
Hitsaushommat sujuivat hyvällä aikataululla ja ilman mitään ikäviä yllätyksiä.
Eikä ihme kun apuna ammattipeltiseppo Vuorela.
Kuvassa näkyvä oven alareuna oli niin pahasti ruostunut, että ovi oli vahdettava.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitten yhteen projektin mukavimpaan kohtaan eli alusta asentamiseen.
Toisaalta tämä alusta on hyvä vaikka laakeripesät ovan kiinteästi etutolpissa tulee nimittäin uudet pyöränlaakerit laitettua.
Tolpat ovat selvästi alkuperäisiä lyhyempiä.
Tolpat saatiin laakeri asennusten jälkeen asennettua autoon kiinni helposti.
Takapää meni heittämällä paikoilleen.
Etupäästä vaihdoin samalla kun kaikki oli auki niin raidetangon päät, pallonivelet ja jarru osat.
Jarrukilpia ei enään alkuperäisiä mistään saanut niin väkräsin ne kakkoskopan golffin jarrukilvistä.
Toisaalta tämä alusta on hyvä vaikka laakeripesät ovan kiinteästi etutolpissa tulee nimittäin uudet pyöränlaakerit laitettua.
Tolpat ovat selvästi alkuperäisiä lyhyempiä.
Tolpat saatiin laakeri asennusten jälkeen asennettua autoon kiinni helposti.
Takapää meni heittämällä paikoilleen.
Etupäästä vaihdoin samalla kun kaikki oli auki niin raidetangon päät, pallonivelet ja jarru osat.
Jarrukilpia ei enään alkuperäisiä mistään saanut niin väkräsin ne kakkoskopan golffin jarrukilvistä.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hitsi hommat kunnossa ja pohja pesty ja massattu.
Samalla rullamitalla säädettiin kulmat sinne päin jotta autoa saatiin siirrettyä, lopullinen säätö sitten kunnon vehkeillä.
Auton vuoro oli seuraavaksi siirtyä pohjien teko paikkaan ja samalla purettiin viimeisetkin tiivisteet ja ikkunat.
Tuli myös lisää mukavia yllätyksiä nimittäin ikkunatiivisteiden alta ei löytynyt rustetta. :D
Suurimmilta kitti hommiltakin vältyttiin sillä kori oli melko suorapintainen.
Pahimmat paikat olivat takakaarien etupäässä, koska muovikaarien alla oli ihmeelliset kolme monttua molemilla puolilla.
Näkyy kuvassa missä lähikuvassa vanne.
Montut ovat alkuperäiset, mutta ihmetytti minkä vuoksi ne ovat semmoiset, koska muovikaaret eivät niihin edes ota kiinni.?
Kaaret kuitenkin moukaroitiin ensin suoriksi jotta ei tulisi paksua kerrosta kittiä ja sillä muovikaaria ei enään laiteta!
Samalla vedettiin kevyt kerros kittiä helmoihin niin saadaan muovihelmojen kiinnitys reikien hitsaus kohdat tasaiseksi.
Samalla rullamitalla säädettiin kulmat sinne päin jotta autoa saatiin siirrettyä, lopullinen säätö sitten kunnon vehkeillä.
Auton vuoro oli seuraavaksi siirtyä pohjien teko paikkaan ja samalla purettiin viimeisetkin tiivisteet ja ikkunat.
Tuli myös lisää mukavia yllätyksiä nimittäin ikkunatiivisteiden alta ei löytynyt rustetta. :D
Suurimmilta kitti hommiltakin vältyttiin sillä kori oli melko suorapintainen.
Pahimmat paikat olivat takakaarien etupäässä, koska muovikaarien alla oli ihmeelliset kolme monttua molemilla puolilla.
Näkyy kuvassa missä lähikuvassa vanne.
Montut ovat alkuperäiset, mutta ihmetytti minkä vuoksi ne ovat semmoiset, koska muovikaaret eivät niihin edes ota kiinni.?
Kaaret kuitenkin moukaroitiin ensin suoriksi jotta ei tulisi paksua kerrosta kittiä ja sillä muovikaaria ei enään laiteta!
Samalla vedettiin kevyt kerros kittiä helmoihin niin saadaan muovihelmojen kiinnitys reikien hitsaus kohdat tasaiseksi.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pohjat vihdoin valmiit ja sopivasti talvilomakin alkoi joten oli viikko aikaa saada kori väreihin.
Viimeiset vesihionnat ja tarkistukset ennen hiomavärin ruiskuttamista.
Viime maalaamisesta on jo muutama kuukausi ja puhumattakaan ylimaalauksesta muutama vuosi aikaa. Kyllä se ruisku silti näytti vielä kädessä pysyvän.
Väri valinta kuten yleensä on hullujen hommaa värejä on niin paljon ettei siitä meinaa tulla mitään. Perinteisesti käytiin läpi musta,valkoinen punainen, mutta olin jo meilkein tehnyt valinnan että se olisi taksi beige. Näin kuitenkin bmw x1 olevan marrakesh brown ja olin myyty sopii varmasti vanhaan autoon. Väri ei ole kyllä saanut muutakuin kehuja tai sitten ei ihmiset uskalla olla rehellisiä ;)
Pintaväri ruiskutettuna.
Ja lakattuna. Aina se lakkaus on yhtä jännittävää. :D
Viimeiset vesihionnat ja tarkistukset ennen hiomavärin ruiskuttamista.
Viime maalaamisesta on jo muutama kuukausi ja puhumattakaan ylimaalauksesta muutama vuosi aikaa. Kyllä se ruisku silti näytti vielä kädessä pysyvän.
Väri valinta kuten yleensä on hullujen hommaa värejä on niin paljon ettei siitä meinaa tulla mitään. Perinteisesti käytiin läpi musta,valkoinen punainen, mutta olin jo meilkein tehnyt valinnan että se olisi taksi beige. Näin kuitenkin bmw x1 olevan marrakesh brown ja olin myyty sopii varmasti vanhaan autoon. Väri ei ole kyllä saanut muutakuin kehuja tai sitten ei ihmiset uskalla olla rehellisiä ;)
Pintaväri ruiskutettuna.
Ja lakattuna. Aina se lakkaus on yhtä jännittävää. :D
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 5.10.2006 8:02
Jep mennään alku vauhdilla ni saadaan projekti tähän päivään :D
Sisältä maalasin näkyvät osat korin väriin. Takakonttia en maalannut koska se äänieristetään ja verhoillaan.
Konehuone maalataa nähtävästi vasta ensi talvena mahdollisen tekniikan vaihdon yhteydessä. Koneen irroittamiseen ei ollut nyt mahdollisuutta.
Muut luukut ja lokasuojat maalasin erikseen koska ei ollut suurta riskiä sävyerolle.
vaakapinnoille syötettiin lakkaa ihan huolella että saadan kunnon flyygeli pinta.
Osat kuivat ja nopea kasaus kuljetusta varten.
Saa olla kohtuu varovainen vaikka osat saivat olla reilun päivän kuivumassa. Kasausta sai tehdä silkkihansikkain :D
Iso kädenpuristus (ja lonkkukoppa) vielä kasaus avusta 'villle:lle!
Auto ulos auringon paisteeseen ja viimeiset tarkistukset ettei sävyeroja.
Sisältä maalasin näkyvät osat korin väriin. Takakonttia en maalannut koska se äänieristetään ja verhoillaan.
Konehuone maalataa nähtävästi vasta ensi talvena mahdollisen tekniikan vaihdon yhteydessä. Koneen irroittamiseen ei ollut nyt mahdollisuutta.
Muut luukut ja lokasuojat maalasin erikseen koska ei ollut suurta riskiä sävyerolle.
vaakapinnoille syötettiin lakkaa ihan huolella että saadan kunnon flyygeli pinta.
Osat kuivat ja nopea kasaus kuljetusta varten.
Saa olla kohtuu varovainen vaikka osat saivat olla reilun päivän kuivumassa. Kasausta sai tehdä silkkihansikkain :D
Iso kädenpuristus (ja lonkkukoppa) vielä kasaus avusta 'villle:lle!
Auto ulos auringon paisteeseen ja viimeiset tarkistukset ettei sävyeroja.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vihdoin auto päästiin kasailemaan. Eteen ostin uuden pikkupuskurin kromilistalla ilman pesureiden reikiä. Takapuskurin kromilistalla tilasin vw classic partsilta saksasta samalla myös uuden volkswagen teksti merkin takaluukkuun.
Takaluukusta muiden merkkien paikkojen reijät hitsattiin ja samalla kertaa antenni reikä etulokasuojasta.
Kyseisestä classic partsilta löytyy vaikka mitä herkkuja vanhoihin volkkareihin ja toimituskin kesti vain viikon.
Autoa piti myös äänieristää rengas melun ja yleisen huminan vuoksi. Ei nimittäin noi vanhat autot hirveen hyvin äänieristettyjä. Joten äänieristys levyä vaan joka koloon ja pintaan ni hyvä tulee :D Toivottavasti ei nyt hifisteliät revi pelihousuja katsoen mun äänieristys tyyliä :D
Takaluukusta muiden merkkien paikkojen reijät hitsattiin ja samalla kertaa antenni reikä etulokasuojasta.
Kyseisestä classic partsilta löytyy vaikka mitä herkkuja vanhoihin volkkareihin ja toimituskin kesti vain viikon.
Autoa piti myös äänieristää rengas melun ja yleisen huminan vuoksi. Ei nimittäin noi vanhat autot hirveen hyvin äänieristettyjä. Joten äänieristys levyä vaan joka koloon ja pintaan ni hyvä tulee :D Toivottavasti ei nyt hifisteliät revi pelihousuja katsoen mun äänieristys tyyliä :D
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieno laite!
Varhaisissa yksilöissä montuissa on reiät ja muovitutit pienten kiveniskusuojien kiinnittämistä varten.
Kiveniskusuojat ovat Polossa ihan tarpeelliset. Kyljen muodosta johtuen takakaaren etuosa ottaa vastaan kiveä jo vakio sirkkelinterä-rengastuksellakin.
Montut ovat alkuperäiset, mutta ihmetytti minkä vuoksi ne ovat semmoiset, koska muovikaaret eivät niihin edes ota kiinni.?
Varhaisissa yksilöissä montuissa on reiät ja muovitutit pienten kiveniskusuojien kiinnittämistä varten.
Kiveniskusuojat ovat Polossa ihan tarpeelliset. Kyljen muodosta johtuen takakaaren etuosa ottaa vastaan kiveä jo vakio sirkkelinterä-rengastuksellakin.
Viimeksi muokannut jii_bee, 30.12.2012 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina sitä oppii jotain uutta. :D Se hyvä puoli näissä foorumeissa on et joku osaa vastata kysymyksiin.
Ppg tuotteilla maalasin ja lakkaan vielä panostin oli jotain uutta lakkaa ja sen kyl näki hinnassa. Sen arvostakin kun vetää kerralla hyvillä aineilla ni ei rupee myöhemmin vituttamaan.
Tosiaan annetaan rauhassa vielä painua ja ennen käyttöön ottoo sit myllytys.
Ppg tuotteilla maalasin ja lakkaan vielä panostin oli jotain uutta lakkaa ja sen kyl näki hinnassa. Sen arvostakin kun vetää kerralla hyvillä aineilla ni ei rupee myöhemmin vituttamaan.
Tosiaan annetaan rauhassa vielä painua ja ennen käyttöön ottoo sit myllytys.
Mä otin joskus myös kuvan kun oma ex-Passatti maalattiin uudemman neloskorisen "Jadegrün"-väriin :)
Onko tuo äänieristysmatto sellasta superlon-rouhetta jossa folio pinnalla? kuvassa päällimmäisenä
Jos on, niin kehoittaisin repimään ne pois ainakin ovista ja ainakaan lattiaan en suosittele.
Tuo meinaan imee vettä sisäänsä kuin pesusieni ja edesauttaa ruostumista kohtalaisen tehokkaasti.
Onko tuo äänieristysmatto sellasta superlon-rouhetta jossa folio pinnalla? kuvassa päällimmäisenä
Jos on, niin kehoittaisin repimään ne pois ainakin ovista ja ainakaan lattiaan en suosittele.
Tuo meinaan imee vettä sisäänsä kuin pesusieni ja edesauttaa ruostumista kohtalaisen tehokkaasti.
Noniin homma ollaan saatu tähän päivään.
Kasaaminen on kovassa vauhdissa. Muutamia osia kuitenkin puuttui jotka löysin onneksi nettivaraosan kautta. Apukuskin puolelta oli ikkunahissistä mennyt vaijeri poikki mikä taitaa olla melko yleistä näin vanhoissa autoissa. Lisäksi ostin mittarikehyksen jotta kaikki katkasijat pysyvät kiinni. Purkuvaiheessa oli myös rekisterikilven valojen kuvut menneet rikki onneksi kaikki osat löytyivät ja vielä helposti.
Peili asiaa en ole vielä ratkaissut vakiot vielä kiinni mutta tekis mieli hankkia jotkut muut esim. pisarapeilit tai neliskulmaiset pikku kromi peilit.
Ovetkin on kasattu valmiiksi paitsi ovipahvit enään puuttuvat koska niitä ei vielä ole nahka maalattu.
Kävi myös perjantai 13 päivänä pieni vahinko kun etsin toista oven sisäkahvaa siirtelin tavaroita jota oli kasattu päällekkäin ja kun olin tuulilasia siirtämässä niin se lipsahti pois tiivisteistä ja osui pöydänkulmaan ja tietty lasi säröille :D
Ja oli myös pakko kokeilla kuinka alas auton saa, edestä jäi ihan inan liian ylös mutta kai se alusta siitä väsyy tai sitten kierros pari apujousista pois.
Takapää jäi selvästi liian ylös ongelmana oli että vanne oli ottamassa kiinni säätölautasiin.
Joten vanteista on vaihdettava sisäkehät puoli tuumaa kapeammaksi jotta tulis tarpeeksi tilaa. Eli säätöä riittää niinkuin projekteissa aina :D
Kasaaminen on kovassa vauhdissa. Muutamia osia kuitenkin puuttui jotka löysin onneksi nettivaraosan kautta. Apukuskin puolelta oli ikkunahissistä mennyt vaijeri poikki mikä taitaa olla melko yleistä näin vanhoissa autoissa. Lisäksi ostin mittarikehyksen jotta kaikki katkasijat pysyvät kiinni. Purkuvaiheessa oli myös rekisterikilven valojen kuvut menneet rikki onneksi kaikki osat löytyivät ja vielä helposti.
Peili asiaa en ole vielä ratkaissut vakiot vielä kiinni mutta tekis mieli hankkia jotkut muut esim. pisarapeilit tai neliskulmaiset pikku kromi peilit.
Ovetkin on kasattu valmiiksi paitsi ovipahvit enään puuttuvat koska niitä ei vielä ole nahka maalattu.
Kävi myös perjantai 13 päivänä pieni vahinko kun etsin toista oven sisäkahvaa siirtelin tavaroita jota oli kasattu päällekkäin ja kun olin tuulilasia siirtämässä niin se lipsahti pois tiivisteistä ja osui pöydänkulmaan ja tietty lasi säröille :D
Ja oli myös pakko kokeilla kuinka alas auton saa, edestä jäi ihan inan liian ylös mutta kai se alusta siitä väsyy tai sitten kierros pari apujousista pois.
Takapää jäi selvästi liian ylös ongelmana oli että vanne oli ottamassa kiinni säätölautasiin.
Joten vanteista on vaihdettava sisäkehät puoli tuumaa kapeammaksi jotta tulis tarpeeksi tilaa. Eli säätöä riittää niinkuin projekteissa aina :D
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kauneus on katsojan silmissä tässäkin ite tykkään et tulee ton verran ulos ja luonnossa aika eri näköinen.
Kaaria en mankeloinut koska mielestäni ne tulee just sopivan verran ulos.
Kuva kuitenkin otettu alaviistosta ni näyttää et on jo ihan törkee.
Mutta kiitos palautteesta jokatapauksessa.
Voi olla et apujouset otan pois katsastuksen jälkeen koska muuten jouset heiluvat siellä kun se nostetaan ilmaan ja hylky tulee.
Rengas koko 195/40-14 oli jo ostaessa kiinni vanteissa.
Kaaria en mankeloinut koska mielestäni ne tulee just sopivan verran ulos.
Kuva kuitenkin otettu alaviistosta ni näyttää et on jo ihan törkee.
Mutta kiitos palautteesta jokatapauksessa.
Voi olla et apujouset otan pois katsastuksen jälkeen koska muuten jouset heiluvat siellä kun se nostetaan ilmaan ja hylky tulee.
Rengas koko 195/40-14 oli jo ostaessa kiinni vanteissa.
Noniin huomenna pitäis tulla uus tuulilasi. Kattoverhoilun sain vihdoin tehtyä loppuun jos vaikka sais asennettua sen vkl:na. Saa sitten vihdoin loputkin lasit paikalleen.
Äänieristykset tuli sitten revittyä ovista tänään ja uudet tilalle nyt ei pääse kosketus tekemään pahojaan. Iso käsi vielä vinkistä aina ei vain leikkaa.
Penkit tulossa näillä näkyvillä ensi viikolla. Nyt olen vielä hyvin aikataulussa. Kuvia lisää vkl:na
Äänieristykset tuli sitten revittyä ovista tänään ja uudet tilalle nyt ei pääse kosketus tekemään pahojaan. Iso käsi vielä vinkistä aina ei vain leikkaa.
Penkit tulossa näillä näkyvillä ensi viikolla. Nyt olen vielä hyvin aikataulussa. Kuvia lisää vkl:na
Nonii projektia taas saatu pikkaisen eteen päin.
Osia odotellessa päätin koneeseen tehdä perus huollon eli öljyt, tulpat, ilmansuodattimen, bensa suodattimen ja jäähdyttimen mikä oli tullut tiensä päähän.
Jäähdytin nesteet olivat myös vaihto kunnossa nimittäin sekaan kaadettu ilmeisesti sitä korjaus ainetta minkä pitäis korjata pienet vuodot.
Jäähdytin on tarvike osa ja aluksi ihmettelin jäähdyttimen olleen aavistuksen pidempi.
Polossa on kuitenkin kiinnitys kohtia sekä pidemmälle että lyhyemälle jäähdyttimelle mikä yllätti positiivisesti.
Kuvassa leveys ero.
Vkl:na sain vihdoinki asennettua kattoverhoilun apupoika Jussin kanssa. (kolmansia käsiä olis kyllä viel tarvinnut).
Haasteen toi siihen että verhoilu liimattiin kattoon ja verhoilu lerppuvaa kangasta.
Liimauksen aloitus oli haastavin koska aina meinas lähteä irti lopulta asennettiin kattovalon paikalleen niin se piti verhousta sen verran paikallaan että liimaus onnistui loppuun asti.
Kuvassa verhoilua ei loppuun asti viimeistelty.
Samassa asennettiin takalasit paikoilleen. Tuulilasia ei asennettu vielä koska kojelauta asennetaan maanantaina tai tiistaina helpottaa asennusta kun saa vapaasti siirrellä ja säätää.
Sisustan maalaus tarvikkeet saapuvat huomenna saa lopultakin sisustan kokonaan valmiiksi. Penkitkin saapuvat loppuviikosta joten loppuviikosta rupeaa näyttämään jo autolta.
Osia odotellessa päätin koneeseen tehdä perus huollon eli öljyt, tulpat, ilmansuodattimen, bensa suodattimen ja jäähdyttimen mikä oli tullut tiensä päähän.
Jäähdytin nesteet olivat myös vaihto kunnossa nimittäin sekaan kaadettu ilmeisesti sitä korjaus ainetta minkä pitäis korjata pienet vuodot.
Jäähdytin on tarvike osa ja aluksi ihmettelin jäähdyttimen olleen aavistuksen pidempi.
Polossa on kuitenkin kiinnitys kohtia sekä pidemmälle että lyhyemälle jäähdyttimelle mikä yllätti positiivisesti.
Kuvassa leveys ero.
Vkl:na sain vihdoinki asennettua kattoverhoilun apupoika Jussin kanssa. (kolmansia käsiä olis kyllä viel tarvinnut).
Haasteen toi siihen että verhoilu liimattiin kattoon ja verhoilu lerppuvaa kangasta.
Liimauksen aloitus oli haastavin koska aina meinas lähteä irti lopulta asennettiin kattovalon paikalleen niin se piti verhousta sen verran paikallaan että liimaus onnistui loppuun asti.
Kuvassa verhoilua ei loppuun asti viimeistelty.
Samassa asennettiin takalasit paikoilleen. Tuulilasia ei asennettu vielä koska kojelauta asennetaan maanantaina tai tiistaina helpottaa asennusta kun saa vapaasti siirrellä ja säätää.
Sisustan maalaus tarvikkeet saapuvat huomenna saa lopultakin sisustan kokonaan valmiiksi. Penkitkin saapuvat loppuviikosta joten loppuviikosta rupeaa näyttämään jo autolta.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas saatu projektia hurjalla vauhdilla eteenpäin.
Kaikki ikkunat saatu paikalleen ja sisusta penkkejä lukuun ottamatta kiinni.
Muutama osa puuttuu vielä kojelaudasta.
Sisustan väri on beige, kuvissa näyttää melkein valkoiselta.
Penkkien kiskot ovat vielä tässä kuvassa punaiset mutta ne on maalattu jo mustaksi
Vanteen sisäkehät saatiin vaihdettua ja vihdoin saatiin korkeus säädöt kohilleen.
Pakkohan oli auto ajaa ulos auringon paisteeseen vähän fiilistelemään tulevaa.
Sitten ruvettiin laittamaan autoa katsastus kuntoon. Valojensäädöt ja korkeus kohilleen ja muut tarkistukset että kaikki toimii.
Penkit pitäisi saapua ensi viikolla meni hiukan pitkäksi homma ku loppu nahka kesken ja joutuu tilaamaan lisää.
Kaikki ikkunat saatu paikalleen ja sisusta penkkejä lukuun ottamatta kiinni.
Muutama osa puuttuu vielä kojelaudasta.
Sisustan väri on beige, kuvissa näyttää melkein valkoiselta.
Penkkien kiskot ovat vielä tässä kuvassa punaiset mutta ne on maalattu jo mustaksi
Vanteen sisäkehät saatiin vaihdettua ja vihdoin saatiin korkeus säädöt kohilleen.
Pakkohan oli auto ajaa ulos auringon paisteeseen vähän fiilistelemään tulevaa.
Sitten ruvettiin laittamaan autoa katsastus kuntoon. Valojensäädöt ja korkeus kohilleen ja muut tarkistukset että kaikki toimii.
Penkit pitäisi saapua ensi viikolla meni hiukan pitkäksi homma ku loppu nahka kesken ja joutuu tilaamaan lisää.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
muuten hienoa jälkeä, mutta vanteet eivät vaan näytä (ainakaan kuvien perusteella) istuvan koon puolesta.
renkaiden venytyskin alkaa olemaan aika äärirajoilla. Optimaalinen venytys on mielestäni sellainen, että kumin sivu elää jonkin sortin harmoniassa kaaren kanssa, tässä se ei vaan toteudu. Näyttävät hassuilta lihapullilta auton alla.
renkaiden venytyskin alkaa olemaan aika äärirajoilla. Optimaalinen venytys on mielestäni sellainen, että kumin sivu elää jonkin sortin harmoniassa kaaren kanssa, tässä se ei vaan toteudu. Näyttävät hassuilta lihapullilta auton alla.
upea rojekti,itellä näyttäis olevan tollanen (ei asiantuntijan lausunto)samanlainen kori kotona,kone remppa just tehty kaikki uutta,kori kunnostettu mut mun 3 auto tais olla et se on jetta,mut näyttää täysin samalta korilta,ite jäton alkup,punaseksi kun ei ole maalaamoa ja paikkaa missä tehdä.tai pojan autohan se on minä vain laitoin koneen tip top kunton omilla rahoillani :)
jarrut ei kelvannut katsastuksessa ni jäänyt seisomaan takapihalle,täysin käyttämättömänä kunnostuksen jälkeen,kone siis kuin uusi.joku sais siitä helpon rojektipohjan itelle,tuulilasi ja jarrut on vaihtoon menevää.ois ite ton värin aikonas hoksannu ni olis hieno.
hienoa että jotku viittii,semppiä uusille rojekteille ja nautionnollisia ajoja(jos nyt vanholla autoilla mitään voi nauttia)ennen kun ei osattu ja ollut autoissa mitään ihmeempiä ajomukavuuksia ja ominaisuuksia juurikaan.meinaan alustat oli surkeita,penkit hirveitä,äänieristys olematon,sisustus pelkkää peltiä ennen muinoin ni ei siinä mitään nauti ajamisesta silloin :D
mut tollaset epäkohdat on pikku juttuja uudestisyntyneessä vanhuksessa,ne kun nykyosilla on helppo parantaa. :)
jarrut ei kelvannut katsastuksessa ni jäänyt seisomaan takapihalle,täysin käyttämättömänä kunnostuksen jälkeen,kone siis kuin uusi.joku sais siitä helpon rojektipohjan itelle,tuulilasi ja jarrut on vaihtoon menevää.ois ite ton värin aikonas hoksannu ni olis hieno.
hienoa että jotku viittii,semppiä uusille rojekteille ja nautionnollisia ajoja(jos nyt vanholla autoilla mitään voi nauttia)ennen kun ei osattu ja ollut autoissa mitään ihmeempiä ajomukavuuksia ja ominaisuuksia juurikaan.meinaan alustat oli surkeita,penkit hirveitä,äänieristys olematon,sisustus pelkkää peltiä ennen muinoin ni ei siinä mitään nauti ajamisesta silloin :D
mut tollaset epäkohdat on pikku juttuja uudestisyntyneessä vanhuksessa,ne kun nykyosilla on helppo parantaa. :)
Melko pitkän hiljaisuuden aikana on auto saatu kuntoon takakonttia lukuun ottamatta.
Penkitkin saapuivat tuossa pari viikkoa sitten, siitä lähti hillitön kasaus ja tarkistus katsastusta varten.
Penkit verhoili verhoilu Rauli Harinen (työnjälki erittäin asiallinen suosittelen!)
Vielä kulmien tarkistus ennen katsastusta. Katsastus tilanteet ovat kyllä melko jännitäviä, vaikka tietää itsekkin kaiken olevan kunnossa.
Katsastus meni ilman huomautuksia läpi, ISO kiitos siitä hyvälle apu miehelle Jussille.
Tässä kuva penkeistä autossa paikallaan. Luonnossa näyttää aivan törkeen hyvältä, vaikka itse sanonkin.
Penkitkin saapuivat tuossa pari viikkoa sitten, siitä lähti hillitön kasaus ja tarkistus katsastusta varten.
Penkit verhoili verhoilu Rauli Harinen (työnjälki erittäin asiallinen suosittelen!)
Vielä kulmien tarkistus ennen katsastusta. Katsastus tilanteet ovat kyllä melko jännitäviä, vaikka tietää itsekkin kaiken olevan kunnossa.
Katsastus meni ilman huomautuksia läpi, ISO kiitos siitä hyvälle apu miehelle Jussille.
Tässä kuva penkeistä autossa paikallaan. Luonnossa näyttää aivan törkeen hyvältä, vaikka itse sanonkin.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaijuttmien sijoituksessa tämä auto hiukan hankala, koska autossa ei ole ovissa kaijutin paikkoja, mutta oviin haluan ne kaijuttimet. Lasikuitu hommia inhoan niin ajattelin muotoilla pleksistä "kotelot".
"Kotelo" ilman verhousta.
Ja Kaijutin "kotelot" valmiina. Ritilät ja kehät maalasin samalla sävyllä kuin ovipahvit ja kojelauta.
Ratti sai samalla saman värin kuin penkeissäkin. Ratin tulen vielä vaihtamaan kunhan löydän jostain polo gt/g40:sen ratin.
"Kotelo" ilman verhousta.
Ja Kaijutin "kotelot" valmiina. Ritilät ja kehät maalasin samalla sävyllä kuin ovipahvit ja kojelauta.
Ratti sai samalla saman värin kuin penkeissäkin. Ratin tulen vielä vaihtamaan kunhan löydän jostain polo gt/g40:sen ratin.
Viimeksi muokannut Nippe89, 30.12.2012 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville syylärin ostin ihan motonetist. :D
Kuvissa vielä apujouset paikoillaan sen takia jäänyt liian ylös. :(
Takapään saa vaikka kuinka alas, mutta jouset niin löysät ku istuu kyytiin ni menee alas.
Pitäis jostain saada jäykemmät taka jouset ni sais pidettyy alempana.
Pussit olis kyl parhaat mut välillä tulee toi budjetti vastaan :D
Jälkeenpäin hiukan harmittaa kun ei tullu mankeloitua pikkasen kaaria, mut enään ei viitti kun ei tonne uuniin pääse noin vaan ruiskuttelemaan. Miettiny myös jos kaventais vanteita sekin hiukan auttais.
Ja livenä tietty eri näköinen ku kuvissa. (Seli seli)
Kiitos kommenteista.
Kuvissa vielä apujouset paikoillaan sen takia jäänyt liian ylös. :(
Takapään saa vaikka kuinka alas, mutta jouset niin löysät ku istuu kyytiin ni menee alas.
Pitäis jostain saada jäykemmät taka jouset ni sais pidettyy alempana.
Pussit olis kyl parhaat mut välillä tulee toi budjetti vastaan :D
Jälkeenpäin hiukan harmittaa kun ei tullu mankeloitua pikkasen kaaria, mut enään ei viitti kun ei tonne uuniin pääse noin vaan ruiskuttelemaan. Miettiny myös jos kaventais vanteita sekin hiukan auttais.
Ja livenä tietty eri näköinen ku kuvissa. (Seli seli)
Kiitos kommenteista.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa