Golf IV GTi "Sonic"
Valvoja: ffp jäsenet
Kaksi pakettia eli yht. 8 m^2. Kahdella paketilla sai jonkun verran jo törsäilläkin eli pistää oman pähkäilyn mukaan tärkeimpiin paikkoihin tuplakerrosta. Tosin kyllä sitä sinne saa menemään, joten yhdellä extrapaketilla ois saanu katettua taas hiukan enemmän peltipintaa. Yllättävän helppoa touhua eikä tuota mattoa tarvinnut lämmittää puhaltimella, tarttui ja taipui mukavasti ihan tuosta vain.
Jatketaas tähän vähän lisäpäivitystä 2.8.2013:
Sisustan kannalta piti tehdä jonkinnäköistä putsinkia, joten rohkeasti kohti Mutunettiä ja sieltä Sonaxin tuoteperhe matkaan. Mukaan tarttui :
- Vannepesu
- Muoviosien ehostaja (ulkopuolelle)
- Kangasverhoilun puhdistaja
- Sisäosien muoviosien puhdistaja
Kahdella viimeisellä aineksella tuli pari iltaa työstettyä ja lopputulos oli positiivinen yllätys. Penkeistä lähti pashaa aika kiitettävästi ja hinkkauksen palkintona oli silmin nähtävä ero kuskinpenkissä.
Joskus aikoinaan tuli hankittua PlastiDippiä purkki, joten päätin testata sitä, kohteina B-pilarit ja maski.
- Alkutilanne
- Eka vedos
Kaikki näytti hyvältä, mutta sitten Dippi päättikin kuplia osittain. Noh, hetki aikaa ja raavin kaikki huonosti onnistuneet kohdat pois ja jäljelle jäi TÄMÄ
Siihen uutta kerrosta päälle, mutta eihän se nyt mennyt ihan mutkeen. Lopputulos:
- YKS
- KAKS
Täytyy odottaa, että kunnolla kovettuu ja sitten lakkabensalla yrittää tasotella. Jos ei onnaa, niin pois vaan.
B-pilareille kävi vähän samoin, ensimmäinen versio meni ihan vituiks, mutta sen raavin pois. Sen jälkeen ohkasia harsoja, mutta joissain kohti näemmä oli vieläkin shaissea, kun alkoi kuplimaan. Muuten lopputulos olisi ollut erittäin hyvä. Oli selvää, että B-pilareista dipit raavittaisi pois, joten piti ottaa parit fiilistelykuvat uudella lookilla.
- kuva keulasta
- sivusta
- ja takaviistosta
Dipin kuivuessa hinkkasin Sonaxin ulko-osien muovinehostajalla takalipan. Siihen löytyi kiilto heti, joten rätti kädessä säntäsin konehuoneen puolelle. Tehtiin hetken aikaa sielläkin taikoja:
- Ennen
Ja jälkeen:
Sit parit hipostelukuvat
- Otos1
- Otos2
- S4?
Jatketaas tähän vähän lisäpäivitystä 2.8.2013:
Sisustan kannalta piti tehdä jonkinnäköistä putsinkia, joten rohkeasti kohti Mutunettiä ja sieltä Sonaxin tuoteperhe matkaan. Mukaan tarttui :
- Vannepesu
- Muoviosien ehostaja (ulkopuolelle)
- Kangasverhoilun puhdistaja
- Sisäosien muoviosien puhdistaja
Kahdella viimeisellä aineksella tuli pari iltaa työstettyä ja lopputulos oli positiivinen yllätys. Penkeistä lähti pashaa aika kiitettävästi ja hinkkauksen palkintona oli silmin nähtävä ero kuskinpenkissä.
Joskus aikoinaan tuli hankittua PlastiDippiä purkki, joten päätin testata sitä, kohteina B-pilarit ja maski.
- Alkutilanne
- Eka vedos
Kaikki näytti hyvältä, mutta sitten Dippi päättikin kuplia osittain. Noh, hetki aikaa ja raavin kaikki huonosti onnistuneet kohdat pois ja jäljelle jäi TÄMÄ
Siihen uutta kerrosta päälle, mutta eihän se nyt mennyt ihan mutkeen. Lopputulos:
- YKS
- KAKS
Täytyy odottaa, että kunnolla kovettuu ja sitten lakkabensalla yrittää tasotella. Jos ei onnaa, niin pois vaan.
B-pilareille kävi vähän samoin, ensimmäinen versio meni ihan vituiks, mutta sen raavin pois. Sen jälkeen ohkasia harsoja, mutta joissain kohti näemmä oli vieläkin shaissea, kun alkoi kuplimaan. Muuten lopputulos olisi ollut erittäin hyvä. Oli selvää, että B-pilareista dipit raavittaisi pois, joten piti ottaa parit fiilistelykuvat uudella lookilla.
- kuva keulasta
- sivusta
- ja takaviistosta
Dipin kuivuessa hinkkasin Sonaxin ulko-osien muovinehostajalla takalipan. Siihen löytyi kiilto heti, joten rätti kädessä säntäsin konehuoneen puolelle. Tehtiin hetken aikaa sielläkin taikoja:
- Ennen
Ja jälkeen:
Sit parit hipostelukuvat
- Otos1
- Otos2
- S4?
Vaikka kuva vähän vääristää, niin kyl siitä paisarista hyvin näkee nestepinnan. Eikä tässä vaiheessa lähdetä vielä niin paljoo konetilaa hipostelemaan :)
Eilinen oli ajatuksia herättävä päivä. Olen yrittänyt ynnäillä lähitulevaisuuden vaihtokohteita, kun nyt mittari hyppäsi lukemaan 249 tkm:
- jakopääremppa 20 tkm päästä
- kytkinremppa
- turbohuolto/vaihto
- koneen peruskunnostus ei varmaan olisi pahasta
Auto alkaa olla siis siinä pisteessä, että nyt olisi hyvä aika päästää irti ja pistää myyntiin, saattas vielä muutaman touhutonnin saada. Toisaalta taas ¤niin paljon¤ kuluvaa osaa vaihtanut vuosien varrella ja Golffilla on edelleen HAUSKA ajaa, niin miksipä tässä vaihtamaan uudempaan tai mihkään muuhunkaan.
Yritetään nyt loppukesän aikaan saada vaihdettua nuo Forgen letkut paikoilleen. Muilta osin keskitytään vain ajamiseen ja kerätään talvi pelimerkkejä taskunpohjalle. Katsotaan miten ensi kevään aurinko rupeaa lämmittämään tekniikan ja koko autoilun osalta. Ainakin nyt uppoudutaan perehtymään turbotekniikan osalta miten kaikki toimii ja mikä vaikuttaa mihinkin. Siinä onkin pureskeltavaa :)
Eilinen oli ajatuksia herättävä päivä. Olen yrittänyt ynnäillä lähitulevaisuuden vaihtokohteita, kun nyt mittari hyppäsi lukemaan 249 tkm:
- jakopääremppa 20 tkm päästä
- kytkinremppa
- turbohuolto/vaihto
- koneen peruskunnostus ei varmaan olisi pahasta
Auto alkaa olla siis siinä pisteessä, että nyt olisi hyvä aika päästää irti ja pistää myyntiin, saattas vielä muutaman touhutonnin saada. Toisaalta taas ¤niin paljon¤ kuluvaa osaa vaihtanut vuosien varrella ja Golffilla on edelleen HAUSKA ajaa, niin miksipä tässä vaihtamaan uudempaan tai mihkään muuhunkaan.
Yritetään nyt loppukesän aikaan saada vaihdettua nuo Forgen letkut paikoilleen. Muilta osin keskitytään vain ajamiseen ja kerätään talvi pelimerkkejä taskunpohjalle. Katsotaan miten ensi kevään aurinko rupeaa lämmittämään tekniikan ja koko autoilun osalta. Ainakin nyt uppoudutaan perehtymään turbotekniikan osalta miten kaikki toimii ja mikä vaikuttaa mihinkin. Siinä onkin pureskeltavaa :)
Mennän jossittelulinjalla, mutta jos tätä lähdetään rakentamaan koneen osalta, niin tavoite olisi saada kone tikkiin pidemmäksi aikaa. Ajatuksena joko a) avata nykyinen kone tai b) hommata toinen motti, johon vaihtaa tarpeellisessa laajuudessa kuluvat osat & päivittää vahvemmilla tehotavoitteesta riippuen. Toisen motin hommaamista puoltaisi se, että auton saisi pidettyä koko ajan ajossa ja rauhassa rakentaa mieleistä komboa. Myös jakopääremppa, öljypohjan loiskelevyt, kytkinmeiningit yms luulisi olevan helpompi vääntää telineessä riippuvaan mottiin.
Tässä vaiheessa teknillinen tuntemus on sen verran heikko, että mitä tarkkoja toimenpiteitä tämä vaatii, en osaa suoraan sanoa. Nämä ovat toisin sanoen opiskelun kohteena.
Tässä vaiheessa teknillinen tuntemus on sen verran heikko, että mitä tarkkoja toimenpiteitä tämä vaatii, en osaa suoraan sanoa. Nämä ovat toisin sanoen opiskelun kohteena.
Syssyn kunniaksi pientä updatea.
Eteenpäin on päästy ja 252 tkm napsahti mittariin. Tässä kuukausien saatossa auton huuuuuokaaailu rupesi pännimään ja jotain oli keksittävä. Aika nopealla kuuklettelulla selvisi, että voisi olla kylmäaineet ilmastoinnista lopussa. Suunta kohti S.Räsästä ja ilmastointihuoltoon. Ainetta puuttui 370 gr eli aiheellinen oli tämä käynti, siihen loppui huokailut.
Samalla käytiin läpi Sonicin lähitulevaisuutta. Käytännössä kun auto ei syö yhtään öljyä, ahdot nousee kuten pitää eikä kytkin luista, niin ei ole mitään syytä ruveta vaihtamaan kytkin & turbon osia. Edellisestä jakopäärempasta on n. 75 tkm eli melkein kuntotarkastus on riittävä näin alkuun. Eli näillä mennään ja pidetään ovet avoinna, onpa tässä hairahduttu nettiauton puolelta etsiskelmään farkkumalleja, tilaa kun saisi olla hieman enemmän..
Kun illat alkavat pimenemään, niin täytyi kirkastaa etupään ilmettä :)
Eteenpäin on päästy ja 252 tkm napsahti mittariin. Tässä kuukausien saatossa auton huuuuuokaaailu rupesi pännimään ja jotain oli keksittävä. Aika nopealla kuuklettelulla selvisi, että voisi olla kylmäaineet ilmastoinnista lopussa. Suunta kohti S.Räsästä ja ilmastointihuoltoon. Ainetta puuttui 370 gr eli aiheellinen oli tämä käynti, siihen loppui huokailut.
Samalla käytiin läpi Sonicin lähitulevaisuutta. Käytännössä kun auto ei syö yhtään öljyä, ahdot nousee kuten pitää eikä kytkin luista, niin ei ole mitään syytä ruveta vaihtamaan kytkin & turbon osia. Edellisestä jakopäärempasta on n. 75 tkm eli melkein kuntotarkastus on riittävä näin alkuun. Eli näillä mennään ja pidetään ovet avoinna, onpa tässä hairahduttu nettiauton puolelta etsiskelmään farkkumalleja, tilaa kun saisi olla hieman enemmän..
Kun illat alkavat pimenemään, niin täytyi kirkastaa etupään ilmettä :)
Kuten Myynti –palstalta saattoi huomata, oli tämäkin hetken aikaa myynnissä ja kiikarissa tilava perhefarkku. Ostajaehdokkaita ei tähän väliin ilmaantunut eikä hengenhätää tilan suhteen ole, joten jatketaanpa tämän veistämistä itse.
Syksyn pimentyessä on todennut Depon umpioiden lähivalojen olevan kyllä sudet. Polttimot ovat uudet ja merkkiä ”hyvät”, mutta valoteho on huono. Kaukovaloilla sentään näkee. Täytyy katsoa, jos tähän rupeaa sitten niitä kseeeenoneita virittelemään niin tarviis sokkona ajaa.
Tämän vuoden talvirengasrumba oli ainakin mielenkiintoinen. Aluksi rengasvalinnoissa kummitteli muisto viime talvista; nyt kun auto on alustaltaan kohtuu jäykkä, niin kaikki jousto tapahtuu renkaista. Viime vuonna alla olleet perus 205/55/16 Bridgestonen nastarenkaat tuntuivat limborenkailta. Käytännössä tänä vuonna ”jatkokierrokselle” pääsivät kitkoista Hakkapeliitta R2 ja nastoista Hakka 8 ja Continentalin versio.
Kai jäin mainoksen uhriksi, kun Golffin OEM-vanteille tuli Autohuolto K. Ylösellä heitettyä Hakkapeliitta 8. Voi kyllä suositella edelleen ko. putiikkia, hinta oli enemmän kuin kohtuullinen ja asennus nopeaa & moitteetonta.
Kesävanteiden irrotus ei mennytkään kuin elokuvissa. XXR:n vanteiden mukana tulleet pultit vaativat erikoishylsyn pulttien irrottamiseksi ja eiköstä toisen vanteen kohdalla haljennut se hylsy. Kikkailemalla pultit saatiin onneksi irti ja päästiin heittämään talvirengasta alle.
Kesken vaihtotyön meni erään Borat miehen jarrujen mahtuvuuden takia vannesuunnitelmat uusiksi, joten hetki pohdintaa ja eikun vanteet vaihtoon. Nyt talvisettinä pyörii alla BBS RS771 Bridgestonen Noranza Evo 2:lla. Vanteiden lipit on aika heikossa hapessa eli tästä saa ens kesälle pientä sivuprojektia.
Taphtumat kuvakertomuksena
- Viimeinen kuva kesävanteilla
- Borat mies ja vanneoperaation alku
- Montreal I vs. BBS RS771
- Job done
Syksyn pimentyessä on todennut Depon umpioiden lähivalojen olevan kyllä sudet. Polttimot ovat uudet ja merkkiä ”hyvät”, mutta valoteho on huono. Kaukovaloilla sentään näkee. Täytyy katsoa, jos tähän rupeaa sitten niitä kseeeenoneita virittelemään niin tarviis sokkona ajaa.
Tämän vuoden talvirengasrumba oli ainakin mielenkiintoinen. Aluksi rengasvalinnoissa kummitteli muisto viime talvista; nyt kun auto on alustaltaan kohtuu jäykkä, niin kaikki jousto tapahtuu renkaista. Viime vuonna alla olleet perus 205/55/16 Bridgestonen nastarenkaat tuntuivat limborenkailta. Käytännössä tänä vuonna ”jatkokierrokselle” pääsivät kitkoista Hakkapeliitta R2 ja nastoista Hakka 8 ja Continentalin versio.
Kai jäin mainoksen uhriksi, kun Golffin OEM-vanteille tuli Autohuolto K. Ylösellä heitettyä Hakkapeliitta 8. Voi kyllä suositella edelleen ko. putiikkia, hinta oli enemmän kuin kohtuullinen ja asennus nopeaa & moitteetonta.
Kesävanteiden irrotus ei mennytkään kuin elokuvissa. XXR:n vanteiden mukana tulleet pultit vaativat erikoishylsyn pulttien irrottamiseksi ja eiköstä toisen vanteen kohdalla haljennut se hylsy. Kikkailemalla pultit saatiin onneksi irti ja päästiin heittämään talvirengasta alle.
Kesken vaihtotyön meni erään Borat miehen jarrujen mahtuvuuden takia vannesuunnitelmat uusiksi, joten hetki pohdintaa ja eikun vanteet vaihtoon. Nyt talvisettinä pyörii alla BBS RS771 Bridgestonen Noranza Evo 2:lla. Vanteiden lipit on aika heikossa hapessa eli tästä saa ens kesälle pientä sivuprojektia.
Taphtumat kuvakertomuksena
- Viimeinen kuva kesävanteilla
- Borat mies ja vanneoperaation alku
- Montreal I vs. BBS RS771
- Job done
Alkavan kevään kunniaksi kertoillaanpa talven kuulumisia, jotka ovat valitettavasti tylsät.. Autoilun rinnalle tuli hommailtua lihaskuntolaitteeksi maastopyörä, jolla ois tarkoitus saada koordinaatiokin pelaamaan. Käytännössä viime päivityksen jälkeen autolla on vain ajettu, vaihdettu öljyt ja tänään katsastettu huomautuksitta. Ei ollut katastuksessa huomioitavaa vaikka yritin yllyttää kirjaamaan kaiken alkavankin. Nyt kilometrit napsahtivat 268 tkm:iin.
Ainoa tuunaus joka tuli elinikänsä päähän oli lokareiden ylimaalaukset. Syksyn ja "talven" suolakylpy hoitivat homman ja nyt maali on lähtenyt lohkeilemaan jälleen pokkauksista.
Katsuria varten ajattelin olla mukava ja pyyhkäistä suurimmat suolaliejut pois auton kyljistä, muutamat talvilook kuvatukset:
- Vasen sivu
- Oikea sivu
- Takakulmaa
- Etuviisto
- Front
- Golffi erottuu joukosta, on se ainakin puhtaampi kuin muut
Eikä ole vieläkään vaihtunut rekisterikilpi ;)
Ainoa tuunaus joka tuli elinikänsä päähän oli lokareiden ylimaalaukset. Syksyn ja "talven" suolakylpy hoitivat homman ja nyt maali on lähtenyt lohkeilemaan jälleen pokkauksista.
Katsuria varten ajattelin olla mukava ja pyyhkäistä suurimmat suolaliejut pois auton kyljistä, muutamat talvilook kuvatukset:
- Vasen sivu
- Oikea sivu
- Takakulmaa
- Etuviisto
- Front
- Golffi erottuu joukosta, on se ainakin puhtaampi kuin muut
Eikä ole vieläkään vaihtunut rekisterikilpi ;)
Kevät jatkui tutuissa merkeissä eli yhden mutkan jälkeen alkoi moottoripuolelta kuulumaan "sirkutusta" / samanlaista ääntä kun 2 vuotta sitten ohjausvaihteen tiivisteiden antautuessa. Luonnollisesti ohjaustehostimen nestesäiliö alkoi vajua, mutta onni onnettomuudessa, nyt syypäänä ei ollut ohjaustehostin vaan pumpulta ohjausvaihteelle kulkeva hydrauliletku.
Kun letkupuolli vaati toimenpiteitä, niin epämääräinen auton kaupustelujakso todettiin päättyneeksi ja otettiin yhteys tähän liittyen:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=941783
eli varattiin aika jakopääremppaan ynnä muuhun keväthuoltoon. Golffille varattiin aikaa 1 pvä ja työn & palvelun suhteen Autohuolto Ari-Pekka Rautio lunasti kyllä topicissa esitetyt lupaukset.
Vaihdetut osat & toimenpiteet osanumeroineen:
- Hammashihna + rulla 06A198119A
- Vesipumppu 06A121012GX
- Kiristin 06B109477
- Moniurahihna + kiristin T38148, 550-6PKK1195
- Jäähdytinneste OEM G12++
- Kaasuläppäkotelon puhdistus
- Intercoolerin puhdistus
- Polttoainesuodattimen vaihto
- Forge Motorsport - letkujen vaihto (Turbo Inlet Pipe & Intercooler Pipe)
Muutamia asennuskuvia, lisää kuvia galleriasta (kiitos kuvauksesta asentajalle!)
- Alkuasetelma
- Purkua
- VV:tä ja Forgea
- Purku2
- Tilannekuva
- Uutta ossaa
- Asennettuna
- Tilannetta
- Uusi vs. vanha
- Räpsis
- Loppusuoraa
- Nestettä vailla
- Suojaus ennen kaikkea :)
Ensivaikutelmat rempan jälkeen? Aluksi n. 30 km ajan tyhjäkäynti jäi huutamaan normaalia korkeammalle (1400 rpm), mutta ajon myötä sopeutui normaaliksi. Ajotuntuma parani, ylimääräiset nykimiset hävisivät lähes kokonaan ja kone tuntuu kiinteämmältä kuin ennen (ei notku moottorijarrutuksella). Kaasuvaste parani, veto tuntuu väkevämmältä ja välittömämmältä kuin ennen. En tiedä onko Forgeosien vai ylipäänsä paikkojen putsailun tulosta, mutta ainakaan huonompaan suuntaan ei menty!
Hydrauliletku olikin sitten se toinen tarina :) Alkuun vuotokohta fiksattiin perinteisesti jesarilla ja sillä homma tuntuikin pelittävän. Uuden hydrauliletkun hintahan on mukavat 220- 260 €, riippuen ostopaikasta, joten jotain muuta oli kehitettävä. Nopea kuuklettelu paljasti, että letkuja on kahdenlaisia, ilmastoinnilliseen autoon sopivia ja ilmastoimattomaan. Hädän hetkellä MTBE:n osavarastosta löytyi kuin löytyikin ilmastoidun Boran vastaava toimiva letku. Ei muuta kun tuumasta toimeen..
.. mutta 5-lovisessa ja 6-lovisessa hydrauliletku kulkee hieman eri paikasta. 5-lovisessa letku kulkee motin alla kiermurrellen kohti ohjausvaihdetta. 6-lovisessa letku kulkee motin ohi alhaalla, mutta nousee siitä kohti kuskin puoleista moottorikannaketta ja sukeltaa sieltä ohjausvaihteelle. Moottorikannakkeen vieressähän on 5-lovisessa vaihteenvalitsin. Väännön jälkeenkin tilanne oli tämä pieni osien törmäys. Lisää vääntelyä, kannakkeen taivuttelua ja lopulta letkun sai tiputettua ratkaisevat 5mm alaspäin ja nyt menee kakkonenkin silmään.
Muilta osin ei uusia tuulia, auto sai kevätvahan päälleen ja keulaa ruuvattiin 3 kierrosta alaspäin. Kesäkuvia tulossa..
Kun letkupuolli vaati toimenpiteitä, niin epämääräinen auton kaupustelujakso todettiin päättyneeksi ja otettiin yhteys tähän liittyen:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=941783
eli varattiin aika jakopääremppaan ynnä muuhun keväthuoltoon. Golffille varattiin aikaa 1 pvä ja työn & palvelun suhteen Autohuolto Ari-Pekka Rautio lunasti kyllä topicissa esitetyt lupaukset.
Vaihdetut osat & toimenpiteet osanumeroineen:
- Hammashihna + rulla 06A198119A
- Vesipumppu 06A121012GX
- Kiristin 06B109477
- Moniurahihna + kiristin T38148, 550-6PKK1195
- Jäähdytinneste OEM G12++
- Kaasuläppäkotelon puhdistus
- Intercoolerin puhdistus
- Polttoainesuodattimen vaihto
- Forge Motorsport - letkujen vaihto (Turbo Inlet Pipe & Intercooler Pipe)
Muutamia asennuskuvia, lisää kuvia galleriasta (kiitos kuvauksesta asentajalle!)
- Alkuasetelma
- Purkua
- VV:tä ja Forgea
- Purku2
- Tilannekuva
- Uutta ossaa
- Asennettuna
- Tilannetta
- Uusi vs. vanha
- Räpsis
- Loppusuoraa
- Nestettä vailla
- Suojaus ennen kaikkea :)
Ensivaikutelmat rempan jälkeen? Aluksi n. 30 km ajan tyhjäkäynti jäi huutamaan normaalia korkeammalle (1400 rpm), mutta ajon myötä sopeutui normaaliksi. Ajotuntuma parani, ylimääräiset nykimiset hävisivät lähes kokonaan ja kone tuntuu kiinteämmältä kuin ennen (ei notku moottorijarrutuksella). Kaasuvaste parani, veto tuntuu väkevämmältä ja välittömämmältä kuin ennen. En tiedä onko Forgeosien vai ylipäänsä paikkojen putsailun tulosta, mutta ainakaan huonompaan suuntaan ei menty!
Hydrauliletku olikin sitten se toinen tarina :) Alkuun vuotokohta fiksattiin perinteisesti jesarilla ja sillä homma tuntuikin pelittävän. Uuden hydrauliletkun hintahan on mukavat 220- 260 €, riippuen ostopaikasta, joten jotain muuta oli kehitettävä. Nopea kuuklettelu paljasti, että letkuja on kahdenlaisia, ilmastoinnilliseen autoon sopivia ja ilmastoimattomaan. Hädän hetkellä MTBE:n osavarastosta löytyi kuin löytyikin ilmastoidun Boran vastaava toimiva letku. Ei muuta kun tuumasta toimeen..
.. mutta 5-lovisessa ja 6-lovisessa hydrauliletku kulkee hieman eri paikasta. 5-lovisessa letku kulkee motin alla kiermurrellen kohti ohjausvaihdetta. 6-lovisessa letku kulkee motin ohi alhaalla, mutta nousee siitä kohti kuskin puoleista moottorikannaketta ja sukeltaa sieltä ohjausvaihteelle. Moottorikannakkeen vieressähän on 5-lovisessa vaihteenvalitsin. Väännön jälkeenkin tilanne oli tämä pieni osien törmäys. Lisää vääntelyä, kannakkeen taivuttelua ja lopulta letkun sai tiputettua ratkaisevat 5mm alaspäin ja nyt menee kakkonenkin silmään.
Muilta osin ei uusia tuulia, auto sai kevätvahan päälleen ja keulaa ruuvattiin 3 kierrosta alaspäin. Kesäkuvia tulossa..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 239 vierailijaa