Jetta mk2 1,8 -88
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta mk2 1,8 -88
Tarkoitus olisi rakentaa tästä
Tähän mennessä laitettu:
- Jom alustasarja
- vanteet = Borbet a
- Sisusta purettu
- Kaasarin ap letkut kiinnitetty
Vielä tehtävä:
- vanteet ja koko auto maalaus kuntoon
- ruosteet pois
- etsiä tyhjä käynti lämpimänä ku lähti karkuun
Viat:
- ruosteet
- Tyhjäkäynti lämpimänä.
Kysymykset:
Missä asennossa tuon tapin pitää olla tyhjäkäynnillä ?
Tähän mennessä laitettu:
- Jom alustasarja
- vanteet = Borbet a
- Sisusta purettu
- Kaasarin ap letkut kiinnitetty
Vielä tehtävä:
- vanteet ja koko auto maalaus kuntoon
- ruosteet pois
- etsiä tyhjä käynti lämpimänä ku lähti karkuun
Viat:
- ruosteet
- Tyhjäkäynti lämpimänä.
Kysymykset:
Missä asennossa tuon tapin pitää olla tyhjäkäynnillä ?
Viimeksi muokannut lyllero, 6.2.2011 15:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Flektissä ei ollu sulaketta ollenkaan, laitoin sulakkeen ja tarkistin lämpökytkimen jossa ylläty yllätys olikin vain 2 johtoa ja kolmas oli katkastu!?
Tuli myös uus kysymys minkä liitin tuo mahtaa olla ?
Ryyppy toimii nyt normaalisti mutta en ymmärrä tuon vaha termarin toimintaa mistä sen tietää jos se on paskana ja miten sen voi testata ?
Loppu kevennykseks tuli kokeiltuu miten liukkaat kesärenkaat on talvella :D
Tuli myös uus kysymys minkä liitin tuo mahtaa olla ?
Ryyppy toimii nyt normaalisti mutta en ymmärrä tuon vaha termarin toimintaa mistä sen tietää jos se on paskana ja miten sen voi testata ?
Loppu kevennykseks tuli kokeiltuu miten liukkaat kesärenkaat on talvella :D
Nii :D auto tulee tonttiin kun kesä tulee! Auto saatiin tosiaan tänään koululle ja nosturiin ja ne kaikkien ihanoimmat ruoste hommat saatiin alulle. Vanteetkin otettiin pois gummeilta ja odottavat jatko toimenpiteitä.
Huomenna jos sais loput ruoste hommat pohjasta ja helmat massaan sekä pohja massaan niin pääsis keskittyy ulkokuoreen
Huomenna jos sais loput ruoste hommat pohjasta ja helmat massaan sekä pohja massaan niin pääsis keskittyy ulkokuoreen
Nyt on ruosteet nipussa ja pohjamaalin alla!! kuva1 . kuva2 Huomenna ois tarkotus saada helmat pohjamaaliin ja pohja massaan
Sain kaverilta kaasarin joka on ollut 1,8 kakkiksessa mutta tarkemmin kahottuna se ei ole samanlainen ku 2e2 joka itselläni on eikä vaikuta suoraan 2e3seltakaan joten jos joku voisi kerto mikä malli tuo on:
Edestä
Takaa
Ryypyn puoli
Sain kaverilta kaasarin joka on ollut 1,8 kakkiksessa mutta tarkemmin kahottuna se ei ole samanlainen ku 2e2 joka itselläni on eikä vaikuta suoraan 2e3seltakaan joten jos joku voisi kerto mikä malli tuo on:
Edestä
Takaa
Ryypyn puoli
Näyttäisi 2E3:lta jonka kupeeseen on syystä tai toisesta ruuvattu 2E2:n 3/4 säädin + lämpöaikaventtiili telineineen, sekä lisätty 2E2:n ilmanputsarin kiinnityssanka.
Toinen vaihtoehto on, että kaasuttimen alaosa ja rikastimen jousen kansi ovat 2E3:n , yläosa napattu 2E2:sta ja lisätty pakettiin em. 3/4 säätimen kikkareet.
Toinen vaihtoehto on, että kaasuttimen alaosa ja rikastimen jousen kansi ovat 2E3:n , yläosa napattu 2E2:sta ja lisätty pakettiin em. 3/4 säätimen kikkareet.
Nonii nyt on maalaus alustavasti sovittu ja ovia on ruvettu tekemään pohjiin. Huomenna tarkotus olis vetää massat ja keskittyy korin hiomiseen ja kittaamiseen.
Sain delegoitua ovet tyttöystävälle joka on maalaus puolella ja molemmat kontin ja kone pellin toiselelle kaverille eli itelleni jäi lokarit ja katto onneks koska niissä on vähiten kitatattavaa :D
Sain delegoitua ovet tyttöystävälle joka on maalaus puolella ja molemmat kontin ja kone pellin toiselelle kaverille eli itelleni jäi lokarit ja katto onneks koska niissä on vähiten kitatattavaa :D
tuo hiominen ois pitäny alottaa tuen kans p400 paperilla. tai sit koneella jos hallihtee. ois saanu ihan tasasen pinnan. sit lopuks ilman tukee hienommilla papereilla. delfleetille ois riittäny ihan se 400:sen naarmu epäkeskolla hiottuna.
Tämäkö on nyt sun mielestä sitten ainoa oikea tapa tehdä vai?
Mun mielestä tää projekti on edennyt ihan hyvin ilman että täytyy tulla huuteleen miten mikäkin ois pitänyt tehdä.
Itse ottaisin ton huutelun neuvona ennemmin kuin vittuiluna.
Tapoja on monia miten voi tehdä oikein tai ryssiä.
Kun itse tekee, niin itse jopa toivoisin että neuvottaisiin, jos jostain tuntuu että tekisin väärin
tai jos voisin tehdä samalla vaivalla paremmin.
Mielipide on kuin perseenreikä. Kaikilla on oma semmoinen.
Joskus sieltä puhisee jotain epämääräistä eikä niitä tarvitse huomioida, jos ei kiinnosta.
Joskus taas sitten tuhnu voi olla niin maukas että siihen tarttuu kiinni.
Joskus taas sitten jotain ulkopuolista häiritsee voimakas aromi ja avautuu siitä.
Mowerikin olisi voinut pitää pierunsa sisällään ja antaa toisten projektien jatkua ilman paskan käryä.
Tapoja on monia miten voi tehdä oikein tai ryssiä.
Kun itse tekee, niin itse jopa toivoisin että neuvottaisiin, jos jostain tuntuu että tekisin väärin
tai jos voisin tehdä samalla vaivalla paremmin.
Mielipide on kuin perseenreikä. Kaikilla on oma semmoinen.
Joskus sieltä puhisee jotain epämääräistä eikä niitä tarvitse huomioida, jos ei kiinnosta.
Joskus taas sitten tuhnu voi olla niin maukas että siihen tarttuu kiinni.
Joskus taas sitten jotain ulkopuolista häiritsee voimakas aromi ja avautuu siitä.
Mowerikin olisi voinut pitää pierunsa sisällään ja antaa toisten projektien jatkua ilman paskan käryä.
Noniin tulihan tällekki prokkikselle elämää :F joo isoimmat alueet on vedetty ennen vesissä hiomista 400 epä keskolla. Itekki otan ennemmin tuon vinkkinä ja neuvona ku vittuiluna ym.
Ite oon tottunu tekemään että kun pinnassa on hiomaväri alotetaan 600 paperilla ja epä keskolla jos uskaltaa (ei oo kantteja ym) ja sen jälkeen 600 tyynyllä vesissä, Tapoja on yhtä monta kuin tekijäänsäkkin
Tällä viikolla korikin väriin, vanteet mietityyttä että pistetäänkö kiiltävän mustaks vai vedetäänkö uusiks vanne hopealla!?
Ite oon tottunu tekemään että kun pinnassa on hiomaväri alotetaan 600 paperilla ja epä keskolla jos uskaltaa (ei oo kantteja ym) ja sen jälkeen 600 tyynyllä vesissä, Tapoja on yhtä monta kuin tekijäänsäkkin
Tällä viikolla korikin väriin, vanteet mietityyttä että pistetäänkö kiiltävän mustaks vai vedetäänkö uusiks vanne hopealla!?
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Täällä puolestaan ollaan sitä mieltä, että Jetta ilman Jetta-keulaa on kuin reppuselkäinen Golf. :)
Tummat ajovalot + merkitön maski olisivat oiva valinta myös pikkupuskureiden kanssa.
Samoin uusi tarvike-etupuskuri, niin pääsee eroon lampunpesureistakin.
Mutta kuten useasti on mainittu: Omaa silmää miellyttäväksi näitä tehdään jne.
Huolellisen näköistä rakentelua, hyvä hyvä!
Tummat ajovalot + merkitön maski olisivat oiva valinta myös pikkupuskureiden kanssa.
Samoin uusi tarvike-etupuskuri, niin pääsee eroon lampunpesureistakin.
Mutta kuten useasti on mainittu: Omaa silmää miellyttäväksi näitä tehdään jne.
Huolellisen näköistä rakentelua, hyvä hyvä!
Kiitos kiitos. jos vielä viikon sivelis sitä tuolla hallissa ja vaihtais termostaatin ja muut tarvittavat kone huoneeseen ja eikun katsastus asemalle anelemaan kilpiä :D
Se on hyvä tehdä tässä vaihteessa jo kaikki perin pohjin hyvin koska idea oli tätä projektia alottaessa että tätä jalostetaan niin pitkään miun hallussa kun intoa riittää moottori vehkeisiin,toisin sanoen autoa rakennetaan koko ajan lisäillään ja poistellaan niitä osia mihin kyllästyy.
Se on hyvä tehdä tässä vaihteessa jo kaikki perin pohjin hyvin koska idea oli tätä projektia alottaessa että tätä jalostetaan niin pitkään miun hallussa kun intoa riittää moottori vehkeisiin,toisin sanoen autoa rakennetaan koko ajan lisäillään ja poistellaan niitä osia mihin kyllästyy.
Hyvältä näyttää. Miksi flekti tulee nappi käyttöseks?
Pikkupuskuri gtin etulippa sopis kyllä tuohon keulalle.
Pikkupuskuri gtin etulippa sopis kyllä tuohon keulalle.
Kysymys 1) Miksi nelipyöräsuuntaus ennen alustan asennusta? Alustan asennuksen jälkeen kulmat on taas vituillaan joten laitapa se alustasatsi ensin ja mene sitten säädättämään pyörät niin kuin pitää.
Kysymys 2) Miksei flekti saa lähteä itsekseen pyörimään? Meinaatko tahallasi polttaa kansipahvin vai mikä kumma? Kyllä se termari sen flektin hoitaa ihan automaagisesti, ei siihen mitään erillisä katkaisijoita kannata laittaa :)
Kysymys 2) Miksei flekti saa lähteä itsekseen pyörimään? Meinaatko tahallasi polttaa kansipahvin vai mikä kumma? Kyllä se termari sen flektin hoitaa ihan automaagisesti, ei siihen mitään erillisä katkaisijoita kannata laittaa :)
"Kysymys 1) Miksi nelipyöräsuuntaus ennen alustan asennusta? Alustan asennuksen jälkeen kulmat on taas vituillaan joten laitapa se alustasatsi ensin ja mene sitten säädättämään pyörät niin kuin pitää.
Kysymys 2) Miksei flekti saa lähteä itsekseen pyörimään? Meinaatko tahallasi polttaa kansipahvin vai mikä kumma? Kyllä se termari sen flektin hoitaa ihan automaagisesti, ei siihen mitään erillisä katkaisijoita kannata laittaa :)"
Vastaus 1) Kuten jo ensimmäisessä viestissä kerroin JOMin satsi on asennettu jo.
Vastaus 2) Flekti ei todellakaan lähde itsekseen pyörimään sen takia napin taakse.
Joo pitää tarkistaa se anturi ym.
Kysymys 2) Miksei flekti saa lähteä itsekseen pyörimään? Meinaatko tahallasi polttaa kansipahvin vai mikä kumma? Kyllä se termari sen flektin hoitaa ihan automaagisesti, ei siihen mitään erillisä katkaisijoita kannata laittaa :)"
Vastaus 1) Kuten jo ensimmäisessä viestissä kerroin JOMin satsi on asennettu jo.
Vastaus 2) Flekti ei todellakaan lähde itsekseen pyörimään sen takia napin taakse.
Joo pitää tarkistaa se anturi ym.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Flekti sen takia napin taakse koska ei itse lähde pyörimään lämmön noustessa kuten jo 3 kertaa olen sanonut. Suuntaus tehdään vaan sen takia että katsotaan onko ne miten päin persettä.
Onko kellään tietoa mitkä johdot siitä flektistä on + ja - ?
Korjaus!
Flekti toimii kun sähköt veti uusiks!! eikä menny ku 2 hermot
Onko kellään tietoa mitkä johdot siitä flektistä on + ja - ?
Korjaus!
Flekti toimii kun sähköt veti uusiks!! eikä menny ku 2 hermot
joo se pyöri aluks väärin päin :D nyt sekin korjattu. päästö testi tehtiin laihoin tuloksin....
Kaikki muut arvot oli hyvät paitsi happi arvo...sallittu on 0,1-0,5 miulla oli 5,35
No eiku putkee tarkisteleman että mistä se vuotaa nii siitä vinovälipöntöstä ylä puolelta oli niin hataraa putkea että oli pakko käydä uus tilaamassa mototista
Kaikki muut arvot oli hyvät paitsi happi arvo...sallittu on 0,1-0,5 miulla oli 5,35
No eiku putkee tarkisteleman että mistä se vuotaa nii siitä vinovälipöntöstä ylä puolelta oli niin hataraa putkea että oli pakko käydä uus tilaamassa mototista
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kappas. Tutunnäköinen auto. Vastaan tullut... Ainakin kerran. :D Sinkkuvalomaski ehkä tökkii, ehkä ei. Mut ajan kanssa tuohon varmaan tottus.
Miulta löytyy Jetan osia hurumykket toistaseksi. Mikäli tarviit. Kohde lähtenee sulattoon jokusen ajan kuluessa. 1.8 GU patakin on joutavana ja on ko. Autossa kiinni.
Miulta löytyy Jetan osia hurumykket toistaseksi. Mikäli tarviit. Kohde lähtenee sulattoon jokusen ajan kuluessa. 1.8 GU patakin on joutavana ja on ko. Autossa kiinni.
Kiitos kiitos. Jetta maski kummitelee nyt pahasti päässä mutta ajetaan nyt ensin tuollalailla.
1500 kilometrin jälkeen kaikki pelaa ja toimii
kuvia tulee kun saan nämä hemmetin netin salat auki kun ei toimi kunnolla.
1500 kilometrin jälkeen kaikki pelaa ja toimii
kuvia tulee kun saan nämä hemmetin netin salat auki kun ei toimi kunnolla.
Viimeksi muokannut lyllero, 15.9.2011 7:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JA TAAS MENNÄÄN
Monien hyvien ja muutaman huonommankin reissun jälkeen jetta keitti yö vuoronjälkeen kotiin ajellessa.
Lämmöt ei kohonnut yli kipurajan vain yhenäkkiä 7 km ajon jälkeen kiihdyttäessä hirvee savu konepellin alta ja tehot hävis ja nakutus kasvoi perkeleen moiseks tais olla kesäkuuta kun tämä sattui nyt olis taas aika ottaa jetta halliin talven illoiksi ja iloksi
Jos joku kokeneempi jolla on kokemusta tuosta kanne irrotuksesta ym ym mitä nyt keittämisen jälkeen yleensä hajoaa ja niiden korjaamisesta olisin iloinen jos apua ja neuvoa tulisi :D
Tässä on tullut välissä omistettua Farkku mk3 golf ja rakennettua pikkuveljelle hilux:
Tämmönen tuli
Lämmöt ei kohonnut yli kipurajan vain yhenäkkiä 7 km ajon jälkeen kiihdyttäessä hirvee savu konepellin alta ja tehot hävis ja nakutus kasvoi perkeleen moiseks tais olla kesäkuuta kun tämä sattui nyt olis taas aika ottaa jetta halliin talven illoiksi ja iloksi
Jos joku kokeneempi jolla on kokemusta tuosta kanne irrotuksesta ym ym mitä nyt keittämisen jälkeen yleensä hajoaa ja niiden korjaamisesta olisin iloinen jos apua ja neuvoa tulisi :D
Tässä on tullut välissä omistettua Farkku mk3 golf ja rakennettua pikkuveljelle hilux:
Tämmönen tuli
Jos autolla ei ole kiire, niin eikös se nyt kannata A:joko teet sen tekniikan vaihdon taikka B:käyt koneen läpi kunnolla. Toisen tekee suht nopsaan ja on suht edullinen ja toisessa, noh voi karata mopo käsistä. Muutama kuva näyttäs vähän siltä että olet tainnu jossain välissä ropata autoos Reijolassa?
Mut joo hyvältä näyttää myös livenäkin kun duunin pihassaki oot käyny joskus alkukesääkö lie ollu.
Mut joo hyvältä näyttää myös livenäkin kun duunin pihassaki oot käyny joskus alkukesääkö lie ollu.
Tulee tuosta Hiluxista kovasti mieleen Paluu tulevaisuuteen, olikohan osa 3.
http://www.youtube.com/watch?v=pd_b-ecr ... re=related
edit: Lisäpitkät vielä katolle ja avot. :)
http://www.youtube.com/watch?v=pd_b-ecr ... re=related
edit: Lisäpitkät vielä katolle ja avot. :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa