Vw Caddy 1,9td -85
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Caddy 1,9td -85
Terve tuli tuollainen 1,9td ruosteen syömä Caddy ostettua
Ruostetta autosta siis löytyy reilusti ja näin ollen myös hitsattavaa, toki hyviä puolia on tekniikka ja esim suora takalasi:D
Tulossa.
Madallusta
sisusta päivitys.
Maalaus.
Ruosteen poisto.
5v laatikko.
Vinkkejä ja ideoita voi kertoa sillä niitä tarvitaan.
Muutamat kuvat ostokunnosta:
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 09_034.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 09_038.JPG
Ruostetta autosta siis löytyy reilusti ja näin ollen myös hitsattavaa, toki hyviä puolia on tekniikka ja esim suora takalasi:D
Tulossa.
Madallusta
sisusta päivitys.
Maalaus.
Ruosteen poisto.
5v laatikko.
Vinkkejä ja ideoita voi kertoa sillä niitä tarvitaan.
Muutamat kuvat ostokunnosta:
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 09_034.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 09_038.JPG
Viimeksi muokannut -Jokinen-, 18.2.2011 19:52. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Tässä vielä muutama kuva koneesta ja sisustasta.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 09_021.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 09_022.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 09_021.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 09_022.JPG
Joo mulla on 87vm caddy tuola tallissa osissa ja sitä oon sitte hionu maalaamista varten ja kohta pitäs hitsailla. paikkaat pohjasta kaikki mitkä on mätää. sitte massaat hiot koko auton epäkeskohiomakoneella ja ruoste kohat hiot ihan metallille asti. Jos lokarit on mädät nii kannattaa melkee vaihtaa uuet kun maksaa 44e kpl.sittek kun on hyvin hiottu niin vaan maalit päälle. Odotan mielenkiinnolla lisää kuvia cadystäsi itte en jaksa laittaa
Mitä nyt oon lukenut niin voi olla pientä istuvuusongelmaa tarvikelokarien kanssa, mutta jos ei pieni hietto haittaa ni helpompi vaihtaa koko kaari. Saahan nekin sovitettua muokkaamalla.
Itsellänikin pyörii mielessä 1.9td koneen swappaaminen ykköskoppiin, mutta teettää varmaan aika paljon töitä tuo 02a laatikon sovittaminen ja ilman sitä ei liene kannattavaa yrittää jos vähän meinaa kutitellakki.
Itsellänikin pyörii mielessä 1.9td koneen swappaaminen ykköskoppiin, mutta teettää varmaan aika paljon töitä tuo 02a laatikon sovittaminen ja ilman sitä ei liene kannattavaa yrittää jos vähän meinaa kutitellakki.
Jos en väärin muista ni se on kutakuinkin näin:
- Custom made laatikon pään kannake
- Custom vetarit (02a:ssa on isommat laipat, vetarien pituuksista en tiedä sanoa)
- Nestekytkin eli poljinsysteemit, jarrutehostin + pääsylkky ja pala tulipeltiä luovuttaja-autosta. (leikkaa+liimaa)
- Vaihdekeppi ja vaijerit
Vai osaako joku kertoa helpomman ratkaisun?
- Custom made laatikon pään kannake
- Custom vetarit (02a:ssa on isommat laipat, vetarien pituuksista en tiedä sanoa)
- Nestekytkin eli poljinsysteemit, jarrutehostin + pääsylkky ja pala tulipeltiä luovuttaja-autosta. (leikkaa+liimaa)
- Vaihdekeppi ja vaijerit
Vai osaako joku kertoa helpomman ratkaisun?
Se on riippuvainen auton vuosimallista jos olen oikein ymmärtänyt. Ainakin joihinkin saa sen käymään suoraan.
Tuossa tietoa lisää.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... ight=caddy
Tuossa tietoa lisää.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... ight=caddy
Tuli tuossa vkloppuna tehtyä molempien ovien korjaukset ja apumiehen takakulma, kuskin jäi vielä kesken. Ostos lista lisääntyi uusilla lokareilla ja hiekkapellillä koska lokareita en ehjinä saanut kun ne on niin hyvin liimattu kiinni. Kuvia tulee kun saadaan enemmän tehtyä. Perjantaina olisi tarkoitus hakea lisäosia auton laittooon.
Ollut hieman hiljaista kun tota käyttistä laittanut mutta jotain kuitenkin tapahtunut.
Tuli haettua autoon hieman osia, konepelti+saranat, takakaarien korjauspalat ja 5v laatikko.
Tällä hetkellä perä hitsattu aika hyvin.
Ja tuossa ovesta kuva.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... C10092.JPG
Tuli haettua autoon hieman osia, konepelti+saranat, takakaarien korjauspalat ja 5v laatikko.
Tällä hetkellä perä hitsattu aika hyvin.
Ja tuossa ovesta kuva.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... C10092.JPG
•1.4.1977 – 14.6.1990 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos auton omamassa on vähintään 1 800 kg tai tavaratilan tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä (mitattuna silloisen LM:n päätöksen mukaisesti) tai avolavan pituus on vähintään 185 cm
Lähde: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117658
Lähde: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117658
No niin nyt olis toinen etupyöräkotelo valmis.
Alussa.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... uva066.jpg
Hitsattu.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000094.JPG
Massattu.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000098.JPG
Sitten kuvia lavasta.
Tuollaisia paikkoja tuli laitettua.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... uva063.jpg
Sitten ensimmäisen maalikerroksen jälkeen.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000100.JPG
Ja tulevista penkeistä kuva.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000097.JPG
Kommentteja!
Alussa.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... uva066.jpg
Hitsattu.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000094.JPG
Massattu.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000098.JPG
Sitten kuvia lavasta.
Tuollaisia paikkoja tuli laitettua.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... uva063.jpg
Sitten ensimmäisen maalikerroksen jälkeen.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000100.JPG
Ja tulevista penkeistä kuva.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000097.JPG
Kommentteja!
Viimeksi muokannut -Jokinen-, 24.8.2009 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen sain massattua kuskin puolen lokarin ja tänään vuorossa oli bitumin poisto lattiasta, lähti aika hyvin kuumailma puhaltimella ja taltalla puhtaaksi.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000101.JPG
Ja muutama reikä löytyi
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000102.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000103.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000105.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000101.JPG
Ja muutama reikä löytyi
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000102.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000103.JPG
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 000105.JPG
Viimeksi muokannut -Jokinen-, 24.8.2009 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu ei toi reuna enään paljoa ole kiinni. Niin miten kaikissa voi olla samassa kohtaa ja vielä noin monessa paikassa olen itsekkin miettinyt. Itsellä on jo useaan mielessä että olisi ostanut toisen ja laittanut tuon tekniikan tuohon mutta kun on tuosta uhonnut tehdä niin tehdään. Tietää ainakin sitten mistä auto on rakennettu:)
Ja kiitos palautteesta!
Ja kiitos palautteesta!
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.9.2007 8:57
Nyt olis sit kaaret ja helmat hitsattu ja auto saatu alas pukeilta. Seuraavaksi olis tarkoitus pestä, tiivistää saumat ja massata pohja. Tuulilasi tuli otettua pois ja sieltä löytyi lisää paikattavaa. Ne vielä ja etuhelma niin hitsauskset olis toivottavasti tehty. Kuvia tulee kun kameran saan käsiini.
Tuli vaihdettua koko etukehikko tossa viikolla.
Ilman kehikkoa
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... C11751.JPG
Ilman kehikkoa
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... C11751.JPG
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
No niin jtn pientä saatu taas aikaan mutta kun flunssa ja muut projektit hidastaa laittoa.
Eli koneen kannakkeen vaihtelin ja hihnaa laittelin paikalleen. Toiset penkit tuli ja äänieristystä aloitettu.
Tuo kiinnike oli suhteellisen vittumainen vaihtaa
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Kiinnike.jpg/_small.jpg
Corrado g60
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Jakkara.jpg/_small.jpg
Eli koneen kannakkeen vaihtelin ja hihnaa laittelin paikalleen. Toiset penkit tuli ja äänieristystä aloitettu.
Tuo kiinnike oli suhteellisen vittumainen vaihtaa
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Kiinnike.jpg/_small.jpg
Corrado g60
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Jakkara.jpg/_small.jpg
Viimeksi muokannut -Jokinen-, 22.12.2011 7:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin auto palannut maalarilta ja kovaa vauhtia kasaan ja kesäksi ajoon.
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Caddy/Maalarilta%20paluu.jpg/_smaller.jpg
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Caddy/Maalarilta%20paluu.jpg/_smaller.jpg
Leima saatu ja Kiikalassa tuli käytyä. Vklopun projekti oli saada taka-akseli keskelle ja siinä onnistuttiin suhteellisen hyvin. Keulaa kun vielä ottaa hiukka alas päin niin omaan mieleen ihan sopiva tällä erää. Kuitenkin ajetaan suhteellisen heikoilla teillä yms.
Pesu, vahaus ja sisustan pesu niin sitten parempia kuvia enemmän.
Pesu, vahaus ja sisustan pesu niin sitten parempia kuvia enemmän.
Katkaisin sen jousien läpi tulevan pulti, sitten siirsin akselin haluttuun kohtaan ja jousen läpi uusi reikä mihin sitten jenka uudelle pultille. Sitten porasin reijän siihen levyyn johon u-pultit tulee myös oikeaan kohtaan ja löin paketin kasaan. Uusi reikä tulee aika eteen siihen osaan akselissa jota vasten jouset on.
Morjesta pitkästä aikaa, kirjoitellaan taas kun jtn on tapahtunut. Ajokausi tuli päätökseen ja 10tkm tuli autolla ajeltua. Nyt auto on pohjapesun jäljiltä siirretty talliin jatkojalostusta varten. Moottori on irroitettu ja siihen tulee tehtyä koneremontti. Tullaan myös tekemään muita pikku huoltoja ja siistimistä.
Loppu kesästä tuli kokeiltua reilumpaa madallusta ja takavanteita eteen ja hyvältähän se näytti.
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Caddy/05122011105.jpg
Jostain syystä en saanut kuvaa näkymään suoraan.
Loppu kesästä tuli kokeiltua reilumpaa madallusta ja takavanteita eteen ja hyvältähän se näytti.
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Caddy/05122011105.jpg
Jostain syystä en saanut kuvaa näkymään suoraan.
Jotain pientä saatu aikaiseksi, koneen osia lähetelty huoltoon ja osa saatu takaisin jo.
Konehuoneen ilmettä piristin hieman pesulla ja maalailulla
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Caddy/Ko ... ?hash=2773
Jokainen voi pinnasta olla omaa mieltä. Pensellillä vedin koska helpompaa kuin ruiskulla ja konehuoneessa ei pinnan kuitenkaan tarvitse priimaa olla.
Lisäksi lohkon maalasin mustaksi ja nyt voi alkaa alakertaa jälleen niputtamaan. Kampiakseli kiilloitettiin ja oikaistiin. Uudet laakerit tuli kiertokankiin ja kampiakselille. Sekä lohko hoonattiin ja mäntiin heitettiin uudet renkaat.
Konehuoneen ilmettä piristin hieman pesulla ja maalailulla
http://jokinen2.kuvat.fi/kuvat/Caddy/Ko ... ?hash=2773
Jokainen voi pinnasta olla omaa mieltä. Pensellillä vedin koska helpompaa kuin ruiskulla ja konehuoneessa ei pinnan kuitenkaan tarvitse priimaa olla.
Lisäksi lohkon maalasin mustaksi ja nyt voi alkaa alakertaa jälleen niputtamaan. Kampiakseli kiilloitettiin ja oikaistiin. Uudet laakerit tuli kiertokankiin ja kampiakselille. Sekä lohko hoonattiin ja mäntiin heitettiin uudet renkaat.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa