Vw Golf 1,6l -85 *peräpään paikkaamista*
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Golf 1,6l -85 *peräpään paikkaamista*
Hainpas tuollaisen kaltoinkohdellun kakkiksen pihaani 10.1.09. auto on varustettu 1,6l kaasarikoneella ja 4.lovisella askilla. kilsoja on kertynyt 281t. ensitöikseni korjasin pissapohjan jotta autolla pystyi ajamaan normaaliliikenteessä.
11.1 korjasin katkenneen pakoputken jonkun fiatin pakoputken osilla, korvasin etuvaimentajan suoralla putkella. valuttelin koneesta öljyt pois, tarkistan sytytyksen osien kunnon ja totesin sytytyksen olevan vanhaa kärjellistä mallia. huomasin samalla laturin johtosarjan olevan tiensä päässä, no onneksi varaosa löytyy hyllystä. purin kuskin ovipahvin sekä tavaratilan maton pois autosta kuivumaan. kävin kaverini luona pyörittelemässä vähän parempia kumeja alle, sillä autossa oli ostaessa alla lähes sileät -82 vuonna valetut lapponiat... :D
hommia on vielä autossa kosolti, kytkinremonttia, johtojen parsimista, ruostehommia, sisustan siistimistä yms. jatketaan niistä myöhemmin kun saan jotain tehtyä. auto on2ovinen ja väriltään valkea.
11.1 korjasin katkenneen pakoputken jonkun fiatin pakoputken osilla, korvasin etuvaimentajan suoralla putkella. valuttelin koneesta öljyt pois, tarkistan sytytyksen osien kunnon ja totesin sytytyksen olevan vanhaa kärjellistä mallia. huomasin samalla laturin johtosarjan olevan tiensä päässä, no onneksi varaosa löytyy hyllystä. purin kuskin ovipahvin sekä tavaratilan maton pois autosta kuivumaan. kävin kaverini luona pyörittelemässä vähän parempia kumeja alle, sillä autossa oli ostaessa alla lähes sileät -82 vuonna valetut lapponiat... :D
hommia on vielä autossa kosolti, kytkinremonttia, johtojen parsimista, ruostehommia, sisustan siistimistä yms. jatketaan niistä myöhemmin kun saan jotain tehtyä. auto on2ovinen ja väriltään valkea.
Viimeksi muokannut Tomppadee, 14.4.2009 20:28. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Miks kuvat ei toimi? Unohditko hostata ne nettiin vai? www.photobucket.com
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0146.jpg
Siinä on nyt sitten yksi kuva likaisesta autosta tallissa (pihalla olisi turha ollut kuvata kun oli jo pimeä :P Tänään tuli siis laitettua kumit takaisin auton alle, asenneltua toinen soittorasia entisen raiskatun blaukkarin tilalle, nyt radion virkaa toimittaa väliaikaisesti kasettidekillä varustettu alpine :D Tänään vaihtui myöskin laturi, hihna, kiristysrauta, laturin johtosarja yms nippeleitä. nyt lataa kunnolla, ja tässä toisessa laturissa on paikoillaan aivan uusi säädin/hiilipaketti. huomenna tarkoitus purkaa varaosatekniikasta kytkin irti ja katsoa onko siitä mihinkään, tänään ei ehtinyt/jaksanut. koneessa on uudet öljyt ja samalla vaihtuivat kaikki suodattimet, kyllä kelpaa ajella. että tälläistä tänään, huomenna jatkuu.
Sitten kun pääsee töihin taas niin aloitan konehuoneen johtojen vaihtamisen pikkuhijaa uusiin kun ovat aika vitun haperoita kaikki. nuo 13" melberit taitavat päästä hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen kesävanteiksi, tarttee hommata jostain jotku 175/60 13 kumit tai ainakin lähelle, yhet 165/70 on tiedossa, jossei muita tuu vastaan niin ne sitten alle keväällä.
Siinä on nyt sitten yksi kuva likaisesta autosta tallissa (pihalla olisi turha ollut kuvata kun oli jo pimeä :P Tänään tuli siis laitettua kumit takaisin auton alle, asenneltua toinen soittorasia entisen raiskatun blaukkarin tilalle, nyt radion virkaa toimittaa väliaikaisesti kasettidekillä varustettu alpine :D Tänään vaihtui myöskin laturi, hihna, kiristysrauta, laturin johtosarja yms nippeleitä. nyt lataa kunnolla, ja tässä toisessa laturissa on paikoillaan aivan uusi säädin/hiilipaketti. huomenna tarkoitus purkaa varaosatekniikasta kytkin irti ja katsoa onko siitä mihinkään, tänään ei ehtinyt/jaksanut. koneessa on uudet öljyt ja samalla vaihtuivat kaikki suodattimet, kyllä kelpaa ajella. että tälläistä tänään, huomenna jatkuu.
Sitten kun pääsee töihin taas niin aloitan konehuoneen johtojen vaihtamisen pikkuhijaa uusiin kun ovat aika vitun haperoita kaikki. nuo 13" melberit taitavat päästä hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen kesävanteiksi, tarttee hommata jostain jotku 175/60 13 kumit tai ainakin lähelle, yhet 165/70 on tiedossa, jossei muita tuu vastaan niin ne sitten alle keväällä.
Nyt on virtaongelmat historiaa ainakin vähäksi aikaa. tein uudet johdotukset koko latauspuolelle:
-16mm2 kaapelia laturilta startin päähän ja sieltä edelleen akulle
-16mm2 kaapelista akku-runko ja moottori-akku väliset maadoitukset
-6mm2 kaapelista herätejohto laturille
-6mm2 kaapelista moottori-runko maadoitus
tuo moottori-runko maadoitus puuttui kokonaan, nyt sekin sitten on. kaikki liitokset tehtiin juottaamalla, uusin myös akunkengät joihin juotin vielä lopuksi kaikki johdot kiinni, tuloksena latausvalon vilkkuminen loppui ja akultakin löytyy nyt se sama vajaa 14v mitä laturin päästä mitattunakin tulee. startti myöskin pyörii hereämmin kun entisellä 6mm2 kaapelilla. seuraava rojekti ennen kytkinremonttia onkin lähi että kaukovalojen releyttäminen sekä kaiutinelementtien asennus eteen että taakse. eilen tuli vaihdettua vesipumppu, termari sekä hihna uusiin, kyllä kelpaa ajella, samalla säädin sytytyksen korvakuulolta kohdalleen kun ajoituslamppua ei ole. tartteis ostaa.
-16mm2 kaapelia laturilta startin päähän ja sieltä edelleen akulle
-16mm2 kaapelista akku-runko ja moottori-akku väliset maadoitukset
-6mm2 kaapelista herätejohto laturille
-6mm2 kaapelista moottori-runko maadoitus
tuo moottori-runko maadoitus puuttui kokonaan, nyt sekin sitten on. kaikki liitokset tehtiin juottaamalla, uusin myös akunkengät joihin juotin vielä lopuksi kaikki johdot kiinni, tuloksena latausvalon vilkkuminen loppui ja akultakin löytyy nyt se sama vajaa 14v mitä laturin päästä mitattunakin tulee. startti myöskin pyörii hereämmin kun entisellä 6mm2 kaapelilla. seuraava rojekti ennen kytkinremonttia onkin lähi että kaukovalojen releyttäminen sekä kaiutinelementtien asennus eteen että taakse. eilen tuli vaihdettua vesipumppu, termari sekä hihna uusiin, kyllä kelpaa ajella, samalla säädin sytytyksen korvakuulolta kohdalleen kun ajoituslamppua ei ole. tartteis ostaa.
Nyt on haettu motonetistä uusi kytkin odottamaan asennusta. sen kerkiän asentelemaan tuossa enskuun puolivälissä kun eukko tulee tolla toisella kakkiksella vaasasta tänne sipooseen ja lähtee itse britteihin lomalle. jättää mulle ton -90 kakkiksen ja -85 menee hetkeksi telakalle. Töihinkin pääsin, alkaa maanantaina niin helpottaa hieman tätä rahatilannetta.
Nyt sitten kuvia viikonlopun touhuiluista ja esimakua mitä lähiviikkoina tapahtuu
http://s228.photobucket.com/albums/ee20 ... de/kakkis/
tuolla kuvia miten parin pikkupaikan tekeminen saattaa lähteä hieman käsistä. eli kaikki mädät tehdään kokonaan veks, takapuskuri poistetaan ja takapää silotellaan. samaten auto saa uuden valkoisen värin pintaansa kun kori on saatu muuten kuntoon... ja tän piti olla vain käyttis..
http://s228.photobucket.com/albums/ee20 ... de/kakkis/
tuolla kuvia miten parin pikkupaikan tekeminen saattaa lähteä hieman käsistä. eli kaikki mädät tehdään kokonaan veks, takapuskuri poistetaan ja takapää silotellaan. samaten auto saa uuden valkoisen värin pintaansa kun kori on saatu muuten kuntoon... ja tän piti olla vain käyttis..
Kiitos, mutta ei kiitos. iskarintorni on pääpiirteittäin kursittu kokoon, ja loput teen ihan metritavarasta.
Nyt on purettu toinenkin puoli ja tilaukseen meni apukuskinpuoleinen kaaren ulkopelti sekä molemmat jousien yläkupit, olivat sen verran huonot. samalla kun noita peltihommia tässä tekee, niin tuningkärpänen pääsi puremaan, suunnitteilla on about 3cm per puoli kaarien levittäminen niin edestä kuin takaakin, mahtuupahan isommatkin valssit pyörimään ja autoa voi tontittaakkin.
Rälläköin kontin pohjasta mätiä veks, varapyörän koteloon oli korroosio iskenyt. samalla purin kuskinpuolen takaverhoilut yms veks. kuskinpuolen takasivuikkunan irroitin niin ikään, ruostetta sielläkin alla. kuusamontussut on vaan loppu niin niiden hinkkaaminen jää huomiselle kun niitä käyn hakemassa, tänään hain 10kpl 1x125 katkaisulaikkoja että saa peltiä silpoa :D
Lisäsiin muutaman kuvan tuonne photobuckettiin kuskin puolesta+varapyörän kotelosta. loppuilta menikin tallia siivotessa että huomen on taas tilaa touhuilla. sisustan osat pitäisi melkein kantaa pihalle ja polttaa ettei niitä vahingossakaan ruuvaa takaisin, sen verran karussa kunnossa ovat.
Nyt on purettu toinenkin puoli ja tilaukseen meni apukuskinpuoleinen kaaren ulkopelti sekä molemmat jousien yläkupit, olivat sen verran huonot. samalla kun noita peltihommia tässä tekee, niin tuningkärpänen pääsi puremaan, suunnitteilla on about 3cm per puoli kaarien levittäminen niin edestä kuin takaakin, mahtuupahan isommatkin valssit pyörimään ja autoa voi tontittaakkin.
Rälläköin kontin pohjasta mätiä veks, varapyörän koteloon oli korroosio iskenyt. samalla purin kuskinpuolen takaverhoilut yms veks. kuskinpuolen takasivuikkunan irroitin niin ikään, ruostetta sielläkin alla. kuusamontussut on vaan loppu niin niiden hinkkaaminen jää huomiselle kun niitä käyn hakemassa, tänään hain 10kpl 1x125 katkaisulaikkoja että saa peltiä silpoa :D
Lisäsiin muutaman kuvan tuonne photobuckettiin kuskin puolesta+varapyörän kotelosta. loppuilta menikin tallia siivotessa että huomen on taas tilaa touhuilla. sisustan osat pitäisi melkein kantaa pihalle ja polttaa ettei niitä vahingossakaan ruuvaa takaisin, sen verran karussa kunnossa ovat.
Varapyöränkotelo on paikattu nyt kuosiin, lähti se pultinpaikkakin johon varapyörän voi kiinnittää sillä isolla muovimutterilla. Bensatankin kiinnityskorvake oli aivan witun mätä, nyt meinasin laittaa läpipultilla ja vahvistukseksi lattaraudan hitsata kontin pohjaan kun on sen aika.
Suunnittelin tuossa bensan täytön siirtoa takarontin puolelle, mutta tuo kiinteä täyttöputki on aika erikoinen, mitenkäs saako sitä muklattua ollenkaan vai pitääkö jättää reikä takakylkeen että saa lientä tankkiin?
Kaarilevikkeitä tuossa suunnittelin, kantti jää kokonaan veks ja kaaria pullistetaan 3cm per puoli, eli renkailla tulee lisää tilaa se reilu 5cm. eli 8x15 vanne sopii hyvin pyörimään sitten. purin edestäkin muovikaaret pois, kuskinpuolen kaari oli aika witun mätä, apparin ei niinkään.
Aloitan apparinuolen takaikkunan reunan paikkailunkin, huomenna paikkailen loppuun. tuostakin kuvia tuolla photobucketin puolella. kyl tossa hommia on, ei siit pääse mihinkään. Siivoilin tuossa tallia taas ja silmään osui kierroslukumitarillinen mittaristo joka sopii tuohon vanhempaan vuosimalliin :P täydellistä.
Suunnittelin tuossa bensan täytön siirtoa takarontin puolelle, mutta tuo kiinteä täyttöputki on aika erikoinen, mitenkäs saako sitä muklattua ollenkaan vai pitääkö jättää reikä takakylkeen että saa lientä tankkiin?
Kaarilevikkeitä tuossa suunnittelin, kantti jää kokonaan veks ja kaaria pullistetaan 3cm per puoli, eli renkailla tulee lisää tilaa se reilu 5cm. eli 8x15 vanne sopii hyvin pyörimään sitten. purin edestäkin muovikaaret pois, kuskinpuolen kaari oli aika witun mätä, apparin ei niinkään.
Aloitan apparinuolen takaikkunan reunan paikkailunkin, huomenna paikkailen loppuun. tuostakin kuvia tuolla photobucketin puolella. kyl tossa hommia on, ei siit pääse mihinkään. Siivoilin tuossa tallia taas ja silmään osui kierroslukumitarillinen mittaristo joka sopii tuohon vanhempaan vuosimalliin :P täydellistä.
Jeps, aikaa on menny ja aika vähän saatu tehtyä, takapuskurin aukot on tilkitty umpeen ja levikkeitä tehty, yksi on nyt paikoillaan. uutta kuvamatskua taas tutussa osoitteessa:
http://s228.photobucket.com/albums/ee20 ... de/kakkis/
siinä nyt hieman maistiaisia mitä tääl tehään. kommenttia saapi antaa. kaari ei siis ole läheskään valmis.
http://s228.photobucket.com/albums/ee20 ... de/kakkis/

siinä nyt hieman maistiaisia mitä tääl tehään. kommenttia saapi antaa. kaari ei siis ole läheskään valmis.
taas on tapahtunut. bensatankin täyttöputken ympäristöä sai tehdä uusiksi aikatavalla ennenku ite tankki sopi paikalleen, ois voinu mallailla aikasemminkin... kele.
kaarta on muovailtu pyöreämmäksi sekä sisäkaari rakennettu. iskarin tornin jos huomenissa saisi viimeinkin takaisin paikalleen, alkaa tuskastuttamaan kun ei mitään näkyvää saa aikaan vaan aika menee näperrellessä. happomaalasin paikat ulkoa ja sisältä, tiivistelin saumat saumaliimalla vaikka 100% saumaa onkin vedetty niin on sinne saattanut pari huokosta ja reikiä jonnekkin jäädä., tuskin mätänee tuolta enään tuon auton elinaikana...
Värin vaihtokin tais tulla ajankohtaiseksi, kun kerta noin paljon tehdään uusiksi niin kyllähän se värikin vaihtuu nyt sitten mieleiseksi, eli opelin värikartasta signal blau, eli kansankielellä "tornoolin sininen" tai "iikennemerkki sininen".
vanteeksi on tulossa tod,.näk. käännettyä ja levitettyä peltiä, jos rahatilanne sallii niin joko 8x15 RH cupit tai 9x16 azev a:t
kaarta on muovailtu pyöreämmäksi sekä sisäkaari rakennettu. iskarin tornin jos huomenissa saisi viimeinkin takaisin paikalleen, alkaa tuskastuttamaan kun ei mitään näkyvää saa aikaan vaan aika menee näperrellessä. happomaalasin paikat ulkoa ja sisältä, tiivistelin saumat saumaliimalla vaikka 100% saumaa onkin vedetty niin on sinne saattanut pari huokosta ja reikiä jonnekkin jäädä., tuskin mätänee tuolta enään tuon auton elinaikana...
Värin vaihtokin tais tulla ajankohtaiseksi, kun kerta noin paljon tehdään uusiksi niin kyllähän se värikin vaihtuu nyt sitten mieleiseksi, eli opelin värikartasta signal blau, eli kansankielellä "tornoolin sininen" tai "iikennemerkki sininen".
vanteeksi on tulossa tod,.näk. käännettyä ja levitettyä peltiä, jos rahatilanne sallii niin joko 8x15 RH cupit tai 9x16 azev a:t
Entris, kyllähän tuo juu on mätä ihan jokapuolelta... pahin on tuo apukuskin takapyöränkotelo+ iskarintorni seutu. Kyllähän tuohon varapyörän kotelonpohjaan sai peltiä paljonkin juottaa, tankin kiinnityskohdasta pelti oli väsynyt+murtunut pikkuhiljaa, eli oli iiihan helvetin hapan siitä :D kuten kuvista näkyykin =)
8x15 saattavat joo olla alimitoitetut, mul on yhet 7x15 et38 vanteet joilla olen mallaillut aina välillä 15mm spacerin kanssa eli et on ollu 23. nuo mahtuvat ainakin todella leikiten pyörimään tuolla, kunhan saan alustasarjan hommattua niin pääsen todenteolla sovittelemaan mitä sinne alle mahtuu pyörimään, tuppaa vaan noi vanteet maksamaan hunajaa :E siks siis niihin peltivanteisiin saatan taipua kun ne pystyy itse levittämään ja kääntämään. Kuten näkyy niin naurettavalla pudjetilla tässä on nyt menty, mitään ei käytännössä ole ostettu (alle 100e mennyt osiin). Pelti on onneksi halpaa, kaasu ja sähkö nyt maksaa jonkun verran ikävä kyllä, taitoja sais vaan olla hieman enemmän kun tää on tämmöistä helvetin turaamista ja ryssimistä ja saa asioita tehdä moneen kertaan ennenku tulee edes välttävää jälkeä.
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0231.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0232.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0233.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0235.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0236.jpg
Tuossa onkin muutama kuva mitä tänään tuli touhuttua, eli hiekkapuhaltelin tuota iskarintornia ensitöikseni että kuinka mätä mahtaa olla, ja olihan se. sitten tein korjauspalat 1.5mm sähkösinkitystä pellistä ja tuossa on lopputulos. Hitsasin tuon takapenkin selkänojan kiinnikkeen läpeensä kiinni, aikaisemmin oli parilla pisteellä kiinni, tiedä vaikka jäykistäisi jotain :D
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0234.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0237.jpg
Siinä on sitten photoa taasen siitä pyöränkotelosta, siinä näkyy vähän sitä miten toteutin tankin täyttöaukon sisäpuolen, itse täyttöaukon lopullisesta muodosta en vielä uskalla sanoa mitään, saa nähä mitä hullun mieleen tulee. Sitten se illan päätös, eli iskarintorni löysi viimeinkin paikkansa autossa kunhan se oli vain ensin korjattu. kohtuullisen hyvin sain sen jopa linjaan toisen tolpan kanssa, onneksi oli tullut tehtyä muutamia merkintöjä ennenkuin tolpan aikoinaan laikkasin irti.
Huomenissa tarttee tankki taas kerran laittaa paikalleen jotta saa katsoa miten tuon takasisälokarin voi tehdä. huomenissa siis taas tapahtuu.
8x15 saattavat joo olla alimitoitetut, mul on yhet 7x15 et38 vanteet joilla olen mallaillut aina välillä 15mm spacerin kanssa eli et on ollu 23. nuo mahtuvat ainakin todella leikiten pyörimään tuolla, kunhan saan alustasarjan hommattua niin pääsen todenteolla sovittelemaan mitä sinne alle mahtuu pyörimään, tuppaa vaan noi vanteet maksamaan hunajaa :E siks siis niihin peltivanteisiin saatan taipua kun ne pystyy itse levittämään ja kääntämään. Kuten näkyy niin naurettavalla pudjetilla tässä on nyt menty, mitään ei käytännössä ole ostettu (alle 100e mennyt osiin). Pelti on onneksi halpaa, kaasu ja sähkö nyt maksaa jonkun verran ikävä kyllä, taitoja sais vaan olla hieman enemmän kun tää on tämmöistä helvetin turaamista ja ryssimistä ja saa asioita tehdä moneen kertaan ennenku tulee edes välttävää jälkeä.
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0231.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0232.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0233.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0235.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0236.jpg
Tuossa onkin muutama kuva mitä tänään tuli touhuttua, eli hiekkapuhaltelin tuota iskarintornia ensitöikseni että kuinka mätä mahtaa olla, ja olihan se. sitten tein korjauspalat 1.5mm sähkösinkitystä pellistä ja tuossa on lopputulos. Hitsasin tuon takapenkin selkänojan kiinnikkeen läpeensä kiinni, aikaisemmin oli parilla pisteellä kiinni, tiedä vaikka jäykistäisi jotain :D
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0234.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0237.jpg
Siinä on sitten photoa taasen siitä pyöränkotelosta, siinä näkyy vähän sitä miten toteutin tankin täyttöaukon sisäpuolen, itse täyttöaukon lopullisesta muodosta en vielä uskalla sanoa mitään, saa nähä mitä hullun mieleen tulee. Sitten se illan päätös, eli iskarintorni löysi viimeinkin paikkansa autossa kunhan se oli vain ensin korjattu. kohtuullisen hyvin sain sen jopa linjaan toisen tolpan kanssa, onneksi oli tullut tehtyä muutamia merkintöjä ennenkuin tolpan aikoinaan laikkasin irti.
Huomenissa tarttee tankki taas kerran laittaa paikalleen jotta saa katsoa miten tuon takasisälokarin voi tehdä. huomenissa siis taas tapahtuu.
Nyt olisi kuvia räpsitty mutta toisen läppärin laturi sippasi ja täs konees ei oo muistikortin lukijaa, tarttee huomen käydä kinumassa uusi laturi. Tosiaan, olin ihan unohtanut että turvavyön rullan kiinnikekkin pitäs hitsata takasin paikalleen :D eli enpäs siirtynyt tänään vielä kuskin puolelle, sen sovittelin paikalleen, pitäs olla suhtkoht oikealla paikallakin. Sitten putsailin saumat ja ympäristön teräsharjalla ja pohjamaalasin saumat ja paikat dupont 820r happopohjamaalilla, tuo nurkka ei mätäne ihan ensimmäiseksi enään :D
Sitten tässä on vähän ristiriitaisia fiiliksiä sisustasta, pitääkö sinne työntää kaaret ja kuppipenkit ja muutoskatsastaa kakspaikkaseks, nyt olis sopiva sauma meinaan tehä kaaret ku sisusta on veks. toisaalta taas gti sisusta olisi ihan jees, no eiköhä täs koht keksi mitä tekee. kuppien laittoa taasen puoltaa se et itsellä olisi valmiina kaks cobra imola II kevlar penkkiä... kele ku on vaikeeta. tosiaan huomenna pääsen viimeinkin kuskinpuolelta laikkailemaan mätiä veks, onneks ei oo ihan niin mätä ku toi aappanan puoli.
Laturi koki näköjään ihmeparaantumisen kun sen uudestaan tökkäsin kiinni niin nyt pelaa. eli nyt niitä kuvia.
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0238.jpg pyörän kotelo valmis
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0239.jpg turvavyön rullan kiinnike paikallaan
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0245.jpg pohjamaalattu
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0247.jpg pohjamaalattu alapuolelta
Tommosta täällä, huomaa hyvin että ollut 1 1/2v tauko hitsailuissa, sen näköstä paikoitellen.
Sitten tässä on vähän ristiriitaisia fiiliksiä sisustasta, pitääkö sinne työntää kaaret ja kuppipenkit ja muutoskatsastaa kakspaikkaseks, nyt olis sopiva sauma meinaan tehä kaaret ku sisusta on veks. toisaalta taas gti sisusta olisi ihan jees, no eiköhä täs koht keksi mitä tekee. kuppien laittoa taasen puoltaa se et itsellä olisi valmiina kaks cobra imola II kevlar penkkiä... kele ku on vaikeeta. tosiaan huomenna pääsen viimeinkin kuskinpuolelta laikkailemaan mätiä veks, onneks ei oo ihan niin mätä ku toi aappanan puoli.
Laturi koki näköjään ihmeparaantumisen kun sen uudestaan tökkäsin kiinni niin nyt pelaa. eli nyt niitä kuvia.
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0238.jpg pyörän kotelo valmis
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0239.jpg turvavyön rullan kiinnike paikallaan
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0245.jpg pohjamaalattu
http://i228.photobucket.com/albums/ee20 ... G_0247.jpg pohjamaalattu alapuolelta
Tommosta täällä, huomaa hyvin että ollut 1 1/2v tauko hitsailuissa, sen näköstä paikoitellen.
Ihan migillä mä räin... kyllä se omaankin silmään on kaikkea muuta kuin hilpeä näköstä, noh kunhan palat on ja pysyy kiinni ni riittää mulle. ei noita kukaan näje. Ja tosiaan, ohuita peltejä en ole hitsaillut herra ties koska, puikolla kylläkin +8mm aineita ties kuinka ja paljon, onse vaa vähä eri touhua ;D noh kattoo josko toiselle puolelle tulis vähä paremmat räät leviteltyä.
vanhempi peltiseppä haettu opastamaan telwinin säätöjen kanssa, johan alkoi rokkaamaan. paikkailin apparinpuolen takaikkunan karmin loppuun, aloitettu aikoja sitten. sitten purkailin sisustasta loput rojut veks. kuskinjalkatilassa olevat äänieristys matot olivat vieläkin märkiä vaikka auto on ollut kuukauden lämpimässä. no onneks ei tartte niitä enään takas laittaa.
hieman ollut hiljaiseloa projekti suhteen, pitänyt välillä tehdä jotain mistä saa rahaa eikä vaan mene. kävin päivällä höyrypesurilla pesemässä alustan (140c ja 160bar) jaa kaikki vähänkään irtoamassa ollut massa ja muu paska tuli pestyä veks. auto nostettiin pystyyn operaation ajaksi, liinat vedettiin takalampun reijistä läpi ja kobelkolla vaan perse ilmaan =) puhdasta kyllä tuli.
nyt auto on taasen tallissa kuivumassa ja kaavin jo taltan kanssa taas lisää massoja veks ja purin loppuja äänieristeitä veks kabiinista. huomenissa jatkuu taas hitsaushommat.
nyt auto on taasen tallissa kuivumassa ja kaavin jo taltan kanssa taas lisää massoja veks ja purin loppuja äänieristeitä veks kabiinista. huomenissa jatkuu taas hitsaushommat.
jepojee. totesin eilen tuon takahelman olevan niin huono että kannattaa samantien vaihtaa uuteen kun uusi maksaa alle 30e. nyt takahelma on kotona, illan rojektsuuni olisi vanhan poisto ja huomenna uuden paikalleen laitto, tänään ollut kaikkea muuta puuhaa niin ei ole ehtinyt kakkikseen paneutua kuin vasta nyt.
Rakentaja ollut kuumeessa välissä viikon verran ja muut kiireet taas painaneet päälle. mutta takahiekkapelti on poistettu, samaten vasemmanpuoleisesta pitkittäisestä palkista apaut 30cm pätkä, oli niin vitun hapan kuin olla ja voi. uuden palkin leipominen 1.5mm pellistä seuraavaksi ohjelmassa ennenku takahiekkapellin voi laittaa paikalleen.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa