vw golf vr6 "baby face"

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Asso
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2007 20:07

vw golf vr6 "baby face"

ViestiKirjoittaja Asso » 14.12.2008 20:18

Jeps elikkäs tarkoitus on/oli ruuvata tuota volskia vähän parempaan iskuun talven aikana.

Lähtökohta oli tämä
välissä kävi keulalla purskuri joka nyt ei tykännyt motoparkista ja pienestä ulosajosta..

Pieniä takaiskuja tuli kesän ja syksyn aikana, kun tuo supersportin alusta antautui ja päästi mehut pihalle, noh siinä mentii kesä aivan hirveällä alustalla. Sitten tuossa syksyllä kun ensimmäiset liukkaat tuli niin pitihän sitä kokeilla mitenkä sitä mennään, ilo oli pitkä kunnes tuo laatikko alkoi huutamaan kolmosella, pari viikkoa sitten otin moottorin ja laatikon pois ja sieltähän paljastu reikä kytkinkopassa siinä tasauspyörästön kohdalla ja ilmeisesti joku rattaan tappi oli irronnut, katkennut ja tullu kurkkaamaan päivänvaloa.
kottero nyt

Joten:

Moottori/laatikko:
-uusi vaihdelaatikko, ei kellään sattuisi olemaan?
-Kansi irti ja kunnostus, pientä kanavien siistimistä.

Kori:
-Lokarin kaarien pullistus
-konepeltiin valoluomet

Alusta uusiksi.

Hifit:
2x mds dynamics 12`
edessä mds dynamics 6.5` erkka
takana dls r6a 6.5` erkka
Vahvistimet: spl dynamics 1200d ja 2604
stinger 1 faradin konkka
tarkoitus on siistiä konttia kuidulla, vaihtaa virtajohto suurempaan ja ovi pahvit muokata.

tuossa perjantaina kävin hakemassa uudet vanteet 17tuumaa ja 9,5 leveät

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 15.12.2008 22:46

Omassa VR6:ssa (kohta ex) vaihdelaatikossa ilmeisesti täysin sama vika!!.. Ilmeisesti joku tasauspyörästön tms. tappi keskeltä poikki ja toinen puolikas lähtenyt karkaamaan ulospäin ja nakertanut kuoreen semmosen pienen reiän, josta sit öljyt pihalle...
Korjattiin paikkaamalla laatikko ja hommaamalla uus paketti volkkarilta missä tuli se tasauspyörästön murikka (tais olla jotain 160€). Lisäksi meni kytkinlevy vaihtoon, kun se oli vähän öljyinen... Alla kuva siitä tapista:
Kuva

vielä vähän edittiä 19.12. (sori et vuodatan tänne, mut oli pakko jakaa kokemusta..):
Eli Golffi jo keskiviikkona uudella tulevalla omistajallaan ajossa ja käytiin ilmaamassa kytkintä, kun sinne oli remontissa jääny ilmaa.. ja kuinkas ollakkaan huomattiin samalla että laatikko vuotaa taas! Ei voi olla totta.. No auto jäi pajalle ja lainasin oman Audin kaverille. No tämä lähti sitten eilen käymään kotopuolessaan Tampereellapäin ja soittaa mulle Hämeenlinnasta että Audi on ny paskana! Ei voi olla oikeesti totta. Autosta oli tehot hävinny.. Noh, puhelimessa on vähän vaikee antaa mitään diagnoosia, että eikun hinuri vaan paikalle ja hinaus Laakkoselle (1km = 103€), että josko joku ehtis heti katsomaan. Tsäkällä Laakkosen pikaserviisi oli vielä puol tuntia auki ja otti auton heti käsittelyyn.. Ja huomasivat että Forgen bypass oli hajonnu.. No ei ihme jos tehot hävis. Hyvä on tsäkä, kun auton originaaliosa löytyi hanskalokerosta!..Ja eikun takas liikenteeseen..Huh!

Ja Golffin kohdalla taas laatikko taas alas ja tutkinnan jälkeen toteamus että nyt oli kytkimen paineasetelma päässyt nakertamaan reiän about samaan kohtaan.. Vaikka se paikka ei ollut mitenkään kohollaan.. Uskomatonta. Nyt on taas korjattu ja NYT toivottavasti kestää. Ei jaksais enää yhtään murhetta ton auton kanssa. :-)
Viimeksi muokannut weke, 21.12.2008 11:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.12.2008 5:59

Oliskos näissä vr6:sen laatikoissakin samaa ongelmaa mitä mm. mk2:sen laatikoissa eli ne tasauspyörästön niitit pettävät kovemmassa ajossa. Isot pojat kertoo että jotain niitit korvaavaa pulttisarjaakin olisi saatavilla.
välissä kävi keulalla purskuri joka nyt ei tykännyt motoparkista ja pienestä ulosajosta..

Noin ruma puskuri kyllä ansaitseekin tuon kohtalon ;)
Uudet vanteet näyttää kyllä hyvältä.

Spindf
-
Viestit: 30
Liittynyt: 23.7.2008 23:46

vanteet

ViestiKirjoittaja Spindf » 2.1.2009 3:55

mitkäs vanteet sattuvat olevan kyseessä? olen pitkään tutkinut omaan VR6 vanteita ja yhtäkään miellyttävää sarjaa en ole kohdannut. Mutta nämä kieltämättä näyttävät todella hyvältä!! jos sattuu olemaan kuvia sivuprofiilista vanteet alla niin laitappa tulemaan!!

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 2.1.2009 7:58

^shaper on nimi ja malli on champ.

tuossa corradon alla..

http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 1230881014

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 2.1.2009 8:31

Oikein katoin sitte vanteista. Itsellä samat vanteet kans vectrassa. Saakohan tuota mallia enää uutena. Vois 9" leveät ostaa taakse.

Golffi ihan jees, miten meinasit noilla vanteilla madaltaa autoa? :) ei tiete vakiokaarilla kyllä mahdu pyörii jos meinaa reilummin madaltaa

Asso
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2007 20:07

ViestiKirjoittaja Asso » 2.1.2009 10:43

Kunnolla tonttiin on tarkoitus, joutuu muokkaamaan niitä kaaria aika pirusti mutta eiköhän se siitä.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 2.1.2009 11:31

hm.... Tutun näköinen peli! taitaa olla tutun vanha auto kyseessä.

Tuossahan pari hassua vuotta sitten vaihdettiin kone koska toi vanhan koneen kansi hajosi.

Kuulemma vaihtokone osottautui corradon 2.9l koneeksi tai ainakin se jakopään osat tuohon koneeseen oli vaan käynyt.

Mitä hän omien sanojen mukaan minulle sanoi niin piti olla tossa koneessa lastu, kantta duunattu ym... tehot vaihteli päivän mukaan 200-250hv välillä.

Asso
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2007 20:07

ViestiKirjoittaja Asso » 2.1.2009 18:02

voipi olla, turengista hain pari vuotta sitten.. ei siellä koneessa ollu kun tuo lastu ja sekin vaihdettu nyt parempaan, muuten oli vakio ostaessa, takapönttö oli myös vahdettu supersprintin tekeleeseen. minun aikana on tullu peltipakosarja ja 2,5 tuuman putkisto, ja kun tuo kone nyt on levällään niin sama kai tuota kantta olisi siistiä..

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 3.1.2009 2:47

sama auto kyseessä.

Tosiaan piti tossa moottorissa olla jo kansi työstetty ym...

Asso
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2007 20:07

ViestiKirjoittaja Asso » 13.1.2009 16:24

ei ole mitään tehty kannelle, valujäljet näkyy vielä kanavissa. btw mistähän löytää tuon moottorin tyyppimerkinnän?

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 13.1.2009 16:35

Löytyy stanssattuna kansitason laidasta lohkon päädystä. Muistaakseni "oikealla" puolella konetta, eli apulaitepuolella.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 13.1.2009 19:18

näethän sä siitä että kumpi kone kyseessä kun eiks toi 2.8l ole 12v ja 2.9l ole 24v?

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 14.1.2009 18:18

näethän sä siitä että kumpi kone kyseessä kun eiks toi 2.8l ole 12v ja 2.9l ole 24v?


Ei, molemmat koneet ovat 12v. BTW venttiilikopassa on myös tarra josta löytyy konetyyppi.

Asso
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.10.2007 20:07

ViestiKirjoittaja Asso » 14.1.2009 20:45

kiitos sulle. :) löyty ne numerot mutta on vähän ruostunu niin pitää käydä vielä kahtomassa tuo venakoppa.
e: ja löytyhän se. tuli nuita etulokareita pulistettua, vielä pittää parsia kasaan.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa