Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.2.2011 18:58

Toi mun työrupeama vaihtoautoliikkeessä oli vuonna 2003-07. Outoa, luulisi että tuohon tavaramäärään olisi mun tuurilla sattunut huonojakin mutta ei. En ole muita tarvikepaloja käyttänytkään omissa autoissani.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 12.2.2011 19:10

Kyllähän ne arkisessa peruskäytössä kai toimi "ihan ok" mutta niihin tutustumisen jälkeen olen kyllä kiertänyt Remsat kaukaa... Onhan niitä aina joskus poikkeuksia.

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 12.2.2011 21:28

Remsa ei tee kaikkia palamalleja itse vaan ostaa alihankkijoilta. Kuitenkin väittäisin, että kun puhutaan tarvikepalojen laadusta ei Remsaa voi missään tapauksessa haukkua. Omassa perheessä on tällä hetkellä kolme VAG autoa, oma auto mukaan lukien, varustettuna Remsan paloilla, eikä valittamista.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 13.2.2011 1:25

Jarrupalat unhoittakaamme ja palatkaamme siis aiheeseen.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 29.4.2011 22:07

Talven etujarruhulabaloon jälkeen olen velttoillut koko kevään, talvikulkinekin tuli myytyä hätäisesti joten etujarrujen paikoilleenlaitto on jäänyt.. No jos ne kuitenkin ennen bugrunia saisi paikoilleen kera uuden alustan ja uretaanien.
Sain sentään aikaiseksi uudemman keulan, uusi harvaripainen OEM-maski kera uusien umpioiden löysi tiensä paikoilleen. Jouduin tyytymään TYC:in umpioihin kun Hella ei enää toimita alkuperäisiä ja marmorin kautta toimitusaika olisi venynyt liikaa.
Kuva

Kuva

Sisälle tuli myös hommattua pakolliset lisämittarit keskikonsoliin:
Kuva

Huomenna Räyskälään testaamaan oliko pakosarjan vaihdosta muuta kuin henkistä apua :D
Pari vuotta takaperin täysin vakiokuntoisena 15" BBS-kopioilla 400m taittui 17.8s/118kmh.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 30.4.2011 16:19

Aamupäivä Räyskälässä..
Kuva
"Viritys" ilmeisesti onnistui, paras aika 17.71s/122km/h. Hiukan ehkä fuskasin kun eteen ruuvattiin toisesta harrastepelistä 175/50-15 kumit mutta eihän sitä kannata tasoitusta antaa ainakaan tarkoituksella. Parantamisen varaakin taisi aavistus jäädä, aamulla onnipäässä kotoa lähtö unohdutti rengaspaineiden tarkistamisen ja takamoottorisen eturenkaina olleet lainapyörät olivat pahasti alipaineiset, 1.3bar 2.0 sijasta, eikä tietenkään Räyskälässä kompressoria kellään.. loppunopeutta olisi voinut saada ainakin hieman lisää. No, pääasia että aika parani ja loppunopeuskin kertoo että suunta on oikea :D

Joba
-
Viestit: 45
Liittynyt: 5.8.2008 13:00

ViestiKirjoittaja Joba » 27.5.2011 1:01

Vai notta akseli ruostuu.. P******s sentään. Tänään auto tuli vastaan Lahelassa, on se makee vieläkin :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 27.5.2011 20:58

Eihän mikään kestä ikuisesti, ei edes taka-akseli :D Onhan tuo hyvänä pysynyt ja varmaan pysyykin kun talviajelut on takana.
Sensijaan kesäajelut rajoittaa valmisosavuoren siirtämistä kiinni autoon, tuossa asennusta odottavat osat:
Kuva
Nämä ensisijassa odottavat vuoroaan, jospa tulevana ke korjaamoillassa saisi takalevyt paikoilleen:
Kuva

Voisiko joku ystävällinen lukija mitata levyjarrullisesta kakkosesta kuvassa näkyvän mitan, eli vaijerin kannakkeesta käsijarruvivun "kuulapesään" mulla tuo mitta on n.80mm, saisin varmuuden että 9N Polosta peräisin olevissa satuloissa olisi edes suurinpiirtein oikea mitta. Olisi ikävä huomata kun kaikki on paikoillaan ettei käsijarrusysteemi toimi..
Kuva

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 28.5.2011 18:59

Kai sä Jyri muistit vahata noi satulat ennen kiinni laittoa? ;)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 28.5.2011 23:20

No totakai..
Toisen kerran sitten asentaessa! :D
Mittaisiko Ripa Jetasta vikassa kuvassa näkyvän välin? 78mm näkyy olevan 9N Polossa..

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 641
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 29.5.2011 12:46

Täytyypä mittailla, kunhan tässä taas kotia ehtii.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 1.6.2011 21:04

Kevään velttoilun jälkeen, kylppäriremontin lomassa sain "hallitukselta" vapaaillan ja takajarrut paikoilleen. Hommahan lähti het menemään persiilleen, 2.5v sitten uusitut takaputket oli aivan haperot (vaikka asennettaessa suojattiin kaikki putket Tectylillä) ja eka tunti menikin uusia putkia järjestellessä. 3h 45 min ja homma oli pulkassa.
Pari kuvaa hommasta, kamera unohtui purkuhommien lomassa autoon joten kuvitus painottuu loppupuolelle.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Unohdin eilen laittaa listan takajarrujen kokoonpanosta, osat siis seuraavasti jos joku haluaa päivittää kakkiksen takasatulat moderneiksi:
-Satulat 9N Polosta (olettaisin että 4golfin vastaavat sopii myös)
-napatapit, satulankannattimet ja levyt G2:sta
-9N Polon takalevyt on paksummat kuin kakkosessa joten olisi ollut viisasta käyttää saman vehkeen takapaloja, huomasin asian vasta eilen joten millin pari ohuemmat G2 palat jouduin laittamaan paikoilleen, näitä ei voi ajaa loppuun asti ettei käy hullusti..
-takaletkut on Passat 3B:n takajarruletkut
-letkujen banjoruuvit jouduin modaamaan itse ylipitkistä 12x1 banjoruuveista, nämä tilasin tarvikeliikkeestä kun marmorilta ei pelkkiä ruuveja saa, tulevat näet 9N ja 4 Golfissa takaletkuputkihässäkän mukana. 3B Passatin banjoruuveja en tajunnut tiedustella..
-käsijarruvaijerit G2:sta, jouduin puristamaan viilapenkissä satulan käsijarruvipuja hieman ahtaammaksi, vaijerin kuula on kakkoksessa poloa pienempi,ainakin tarvikevaijereissa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

BBS RX 214 7x16

ViestiKirjoittaja jyri.h » 30.6.2011 0:14

Kuva

Kuva

:D

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.8.2011 21:49

Pari viikkoa takaperin meinasi Ahveniston reissu päättyä nolosti, koneessa olleet 5w30 öljyt lämpenivät rata-ajossa 6kierroksen yhtäjaksoisen puuskuttamisen seurauksena sen verran rajusti että tyhjäkäynnille pudottaessa rupesi vilkuttelemaan öljyvaloa.. koneessahan ei ole mitään öljynjäähdytystä eikä öljynlämpömittariakaan, vielä.
45min jäähdyttelyn jälkeen kone uudelleen käyntiin, ei ylimääräisiä ääniä tms joten ajelin kotiin erään päätöksen tehneenä.. 5w30->helevettiin..

Öljyjäähy on asennusvalmiina, 1-korin GTI:stä peräisin huollettuna ja uusilla letkuilla:
Kuva
Kuva

Onko noissa termostaattiohjatuissa ö-jäähdyttimissä ollut toimintahäiriöitä, tuota vastaavanlaistahan on käytössä ymmärtääkseni myös Audi 80TD:ssä? Ajattelin jos sen termostaattiohjauksen poistaisi kun auto on vain kesäkäytössä?

BBS:ät sain viimein alle ja kuvauskuntoon, 7x16 et35. Jotenkin tuo RX pienentää optisesti tuota rengaskokoa, näyttää ainakin mun silmään jotenkin alikokoiselta, rengas on kuitenkin se "oikea" eli 195/45. Nooh kai se siitä.. :D
Kuva

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 1.9.2011 23:38

Viimeinkin isot etujarrut paikoillaan! :D
Uskokaa tai älkää, homma meni jokseenkin kuin elokuvissa, mikään homma ei kussut kuten yleensä AINA kun ollaan tekemässä jotain vieraassa tallissa :D

Jarrujen lisäksi paikoilleen menivät olka-akselit uusine laakereineen, vahvistetut tukivarret uretaanipuslien ja Lemförderin alapallojen kera, käytännössä uudet Monroen kaasuiskarit, 15mm madaltavat jousilautaset, G60 vakaajan välitangot jotka tosin modattiin itse tavallisista, Venton 22.2mm rempattu jarrupääsylkky sekä uudet etujarruputket ja tietenkin letkut.
Aikaa tähän pulaamiseen tuhrautui n.10 työtuntia, samassa ajassa olisi joku ammattimies varmaan tehnyt puolet enemmän mutta multahan ei mikään oma homma suju nopeasti..

BigBrake-setuppi mulla siis:
-Passat B4 VR6:n ATE 54 satulat ja satulankannattimet (samat löytyy G4 GTI)
-Rellun Grand Scenicin 300x24 laikoista modatut 290x24 levyt (keskireikä ja halk. sorvattu sopivaksi)
-Venton olka-akselit
-3.5mm spacerit olka-akselien ja satulankannattimien välissä, menee tällöin Venton orig kannattimien pulteilla

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja nyt pitäis pysähtyä!
Kuva

Koko kansio:
http://s852.photobucket.com/albums/ab85 ... ?start=all

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 2.9.2011 9:52

Muutamia tyhmiä kysymyksiä (tai tyhmä kysyjä): Mitäs vahvistettua noissa tukivarsissa on? Nopealla vilkaisulla en ainakaan ite tajunnut. Jarruihin ei tullu minkäänlaisia kilpiä ilmeisesti? Onko kilpien pois jättäminen kovinkin yleistä ja mitä hyötyä/haittaa siitä mahdollisesti on? Ja sit vielä, eikö teräspunosletkut ois olleet aika kivat noiden jarrujen kaveriks?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.9.2011 11:03

Ei kai tyhmiä kysymyksiä olekaan
Tukivarret on vahvistehitsattu vaikkei se mustista tukivarsista oikein näy, alunperinhän nuo puoliskot on vain pistehitsattu, kai se niilläkin kestää kaiken mitä voi ajatella, mutta kaveri vetäisi malliksi yhtenäistä saumaa muutaman sentin pätkissä. Ainakin näytti hienolta ennen maalausta :D

Kilvet puuttuu kun hölmönä unohdin niiden muokkauksen, kilvet on 3B Passatin mutta toinen kiinnitysruuvi ei osu lainkaan paikalleen-> täytyy tehdä peltilipareet ja pistehitsata ne kiinni kilpeen jotta saa kiinni Venton olkaan, siksi ne puuttuu. Toisaalta, eipä vanhoissa jarruissakaan niitä enää ollut vuosiin eikä tähän mennessä ole haitannut ajossa eikä leimalla. Ilman kilpiä ajettaessa talvella suolainen loska saattaa aiheuttaa ikävän yllätyksen jarrua painaessa, mutta ei tällä ajeta enää talvisin.
Teräspunosletkuja en hankkinut sen takia kun ei ollut varmuutta sopiiko valitsemani jarruletkut kokoonpanoon lainkaan. Täytyy varmaan harkita noita jatkossa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 2.9.2011 18:40

Hieno homma että näitä kakkiksia jaksaa muutkin väsäillä. Kohta joudut kaivamaan tehoa kun jarrutkin riittää nyt. Hyvältä näyttää nykysillä vanteilla.

Ei ole itelläkään jarrukilpiä eessä eikä takana, hyvin toimii.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.9.2011 20:44

Pellikka, johan sitä lisätöykkyä ollaan rakentamassa :-)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=128225&highlight=

ADY-ryhmä on parhaillaan koneistamossa, ehkä jos jo ensi viikolla saisi takaisinpäin.

Läpikäyty 2Y vaihteisto ja uusi 16v Sachs kytkinpakettikin on kotona. Mmmm! :D
"Uuden" vetoakseliparin kun saisi vielä hipisteltyä, taitaa vaan olla melko hintavia Löbron isot nivelet kun kaikki 4 pitäs laittaa, laatikon mukana saadut irtoakselit ei tuntuneet kovin hyviltä.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 10.9.2011 11:51

Ai että kun on nätti ajopeli tuossa pari postia ylempänä uusilla vanteilla. Kelpais mullekin! Jatka samaan malliin. :) Nyt kun on jarrut kunnossa niin jäädään seuraamaan sitä moottorin viritystä. :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 10.9.2011 13:04

Kiitosta.
Pikku ongelma uusissa etujarruissa, alkuviikosta muutaman todella kovan jarrutuksen jälkeen oikea jarru jäi makaamaan päälle, palat liikkuvat satulankannattimessa mutta satulan mäntä ei palaudu. Ajan puutteen vuoksi jouduin vain painamaan männän väkisin takaisin ja kokoamaan jarrut. Vika ei ole toistunut sen jälkeen kun on välttänyt teräviä jarrutuksia, jälkikäteen jäin miettimään tuota syytä. Liekö uusi letku viallinen vai meneekö satula kuumentuessaan soikeaksi jolloin mäntä alkaa jumiamaan. Pölysuojat ja satulan tiivisteet uusin luonnollisesti satuloiden kunnostuksen yhteydessä mutta uusia mäntiä ei näihin ATEn satuloihin saanut eikä saa vieläkään.
Täytynee houkutella vika uudelleen esiin ja kokeilla ilmausruuvin avaamista, sillä ainakin letkussa oleva vika löytyy.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 21.8.2012 23:00

Nyt olisi avun tarvetta, minkähänlaisia arvoja pitäisi auraukseen/camberiin uretaanipuslien kera laittaa?

Lauantainen reissu Härmälän miittiin uraista moottoritietä sai hien pintaan; hakee urissa vallan perkeleesti. Kulmat säädin syksyllä Jetta GTX 16v:n ohjearvojen mukaan, mutta auto ei tunnu hyvältä nyt. Hakee siis urissa pahasti, suorastaan huojahtelee ja parissa kohtaa Hyvinkään ja Hämeenlinnan välissä ei meinannu kaista riittää kun oli toispuoleisesti paikattuja kohtia ohituskaistalla, meinasi todella säikäyttää :/

Onko muilla vastaavia kokemuksia vai onko mulla aurausta vain liian nirkoisesti?

Tässä kuva syksyn mittaraportista:
Kuva

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 22.8.2012 7:13

Itellä on kans camberia -1 ja auraus on tasan nollassa. Ei kyllä hae muuten ku täyskiihdytyksissä. Mitkä renkaat on? Jos on kovin teräväolkaset niin voi haeskella. Miten taka-akseli, saiko säädettyä hyväksi sen, esim. kulkukulman?

Ainakin 200 tutkaan oon ajanu suljetulla alueella ja pysyy tiessä ;) Itellä 195/40r16 ja vanteet 8" et 30.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 22.8.2012 12:58

Täällä kans Powerflexit kunnon holkeilla jo vuodesta -08, ja hakemista ollut aina havaittavissa rengastuksesta riippumatta jos vähäkään uraisempi pätkä. Taitaa olla autot pikkuhiljaa liian hyviä näille teille :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.8.2012 22:36

Renkaat on edessä hyväkuntoiset tasaisesti kuluneet Michelinin PilotSportit 195/45-16, takana saman kokoiset lähes uudet Semperitin SpeedLifet, vanteet 7x16 et25/28, ongelma ei pitäisi niistä johtua, olen noilla jo kaksi kesää ajellut ja ongelma ilmaantui uretaanien laiton jälkeen. Voi toki olla että olen jotenkin tyrinyt kulmien säädön eikä todellisuus vastaa raporttia tai sitten joku paikka on kääntynyt ja arvot mitä sattuu.

Takapään sain jo aikoinaan hyväksi, arvot on olleet GTI-akselin asentamisesta saakka samoissa eikä ongelmia ole aiemmin ollut. Semperitit on takana ja niissä on kyllä jyrkän puoleinen olkapää, siksi ne taakse laitoinkin.

Hanakasti kääntyy mutkiin sisään joten ajatukset on kyllä käynyt puhtaasti harituksen puolellakin. Autolla ei aja kukaan muu enkä ole sillä mihinkään osunut ellei paria kuoppaan ajoa sellaiseksi lasketa :)

Mitäs Jak3 tarkoittaa kunnon holkeilla?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 23.8.2012 7:38

katos, kohtalotovereita :)
Täällä ollaan saman ongelman äärellä ja nytkun miettii asioita taaksepäin, niin kaikki tais kanssa alkaa noista uretaanipuslista..
Melkoisen uraherkkä tuo omakin kikotin ollut nyt pari kesää ja vikaa olen koittanut hakea vaihtamalla kaiken mahdollisen kuluvan etupäähän.
Taakse ei ole tullut puututtua, mutta ensitalvena sekin olis ohjelmassa.
Saattaa olla että uretaanit väistyy oem osien tieltä myös etupäässä.. no, katsotaan :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.8.2012 10:38

Aluksi kasasin nuo niillä orkkiksilla peltilirvake holkeilla, siis sen takimmaisen puslan osalta. Eihän ne siellä toimineet, jotain naksetta kuulu jatkuvasti ja vetely oli sanoinkuvailematonta vaikka rengastus perus 15". Väänsin sinne sitte kunnon rautaholkit jotka on timmit paikalleen, vaikka pultitkin olis löysällä - silti vetelyä havaittavissa tosin nykysin rengaskoko 205/40-16" ja vanne 16x9" et20. Ongelma tosin lieveni huomattavasti, kun vaihdoin eteen uudet renkaat sisäreunoistaan kuluneiden (kiitos nps) tilalle.

Kulmat on camberin osalta suht nollissa ja aurausta on hitusen verran, vähän ehkä rauhallisempi äkillisissä vedätyksissä/jarrutuksissa. Itse urissa vetelyyn en ole huomannu olevan vaikutusta, jos kääntää haritukselle.

Jännä kun mk1:ssä oli Prothanet ja rengaskoko myöskin kaikkea muuta kuin vakio, niin ei vedelly missään tilanteessa.. Kaverin kakkiksessa myös Prothanet ja olleet vissiin jo yli 100tkm, niin silti auto on loistava ajaa niiden puolesta. Perkeleen powerflux.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.8.2012 20:20

Nuo uretaanipuslat on jostain syystä väljät tuon alatukivarren takapuslan osalta itelläkin. Toki saman kokonen se reikä on tarvikemallin kumipuslissa. Kiva ku jousittamaton sintteri, uretaania kaikki puslat ja moottorin kumeja jäykistelty, tahtoo paukkua sieltä missä on löysää puslassa :)

Se kyllä kannattaa tarkistaa. Alkuperänen pultti on 12mm ja pusla 17mm, eli holkkia vois väliin kehittää. Vaikuttaahan se auraukseen jos sieltä antaa periksi ajossa.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 23.8.2012 21:49

^ mulla oli kans sama homma että väljä tuo taaempi pusla ja minähän tein siihen soviteholkin jolla sain sitä väljyyttä vähän pienemmäksi ja en oo kyllä hoksannu mitään vetelyä ajaessa. Tein sovitteen ihan 18mm kupariputkesta josta hiekkapaperilla hioin tuon millin pois ja sitte 18 cu-putken sisään menee 15mm cu-putki ja näin ollen sain sisähalkaisijaksi n. 13mm, oli vaan vittumainen laittaa alatukivarsi paikoilleen niin että sai pultin lähteen oikeille kierteille. Onkohan tuohon joku syy miksi se alunperin on väljä, että pitääkö patentit purkaa:-)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.8.2012 22:37

Ite en saanu niien holkkien asennuksen jälkeen pultteja muuten kierteille ku auton ollessa pyörillään ilman tunkkailuja, nii että tukivarsi oli suorassa apurunkoon nähden. Ei luulis väljiä tosiaan olevan, mutta veteleepä silti :) Tosin ei enää niinkään häiritsevästi, että alkasin puslanvaihtoon.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 15.9.2012 23:14

Syksyn kunniaksi jotain pientä uutta tännekin, motorsporttia tuleviin ratapäiviin..
Kuva
Kuva

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 25.10.2012 21:52

Noniin, raju vetely urissa moottoritienopeuksilla selvisi, näennäisesti kaikki oli tikissä, pultit kireellä ja puslat ja kelkka liikkumattomia joten päätin tarkistaa vielä kerran kulmat ja kas kummaa, vasen rt-pää olikin aivan pärkkeleen väljä. Autohan oli juuri leimattu mutta väljä katosi kun etupyörät nosti ylös ja kyseinen katsuri tarkisteli väljät keulasta nostettuna, noo...
Jännä juttu, ajossa tai kaarreominaisuuksissa tuota väljää en huomannut. No nyt tolla taas kelpaa ajella, kyllä toi vieläkin urat tuntee aika selkeesti mutta haluttu ajolinja sentään pysyy :)

Pyöräytin vielä syksyn loppuajoihin valkoisiksi maalatut Stillit alle..
Kuva

Ja tekaisin uudet päätteet kun Walkerin GTX-pöntön liian lyhyet hännät rupesivat ärsyttämään, pakoputkenpää-tuunaaja :D
Kuva

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 28.10.2012 20:21

Kausi lopussa ja Jetta lähdössä talvilevolle.
Kuva

Tällä CS quattrolla mennään tulevat 6kk :)
Kuva

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.10.2012 23:29

Hienoa settiä edelleenkin! Hyvä kun jaksat hioa autoasi yksityiskohtia myöten.

Hauskoja luisteluita on varmaan luvassa myös lötkön kanssa!

_AMIS_
-
Viestit: 126
Liittynyt: 18.3.2010 18:52

ViestiKirjoittaja _AMIS_ » 10.11.2012 16:22

Kirjottelit tuolla että yllätys suuri kun ei venakopassa näy kilometrit.. miten se huono huolto/kilometrit siellä vois näkyä? Onkohan nuo miten ranttuja nuo nokka-akselia paikallaan pitävien kaulojen pultit oikeesta momentumista?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 11.11.2012 14:56

Noh, oletko koskaan katsonut parisatkua ajetun koneen sisään? :)

Tuossa verrokkina 190tkm ajetun -01 1.6 8v Passatin kone, avattiin runsaan öljynkulutuksen takia. Täysi merkkiliikkeen huoltokirja, LongLife auto, huoltovälit olleet 18-26tkm. Hyvä LongLife...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tässä uudemman kerran Jetan RP:n kansi:
Kuva
Huomaatko nyt eron? :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 18.5.2015 10:28

2,5vuotta ilman päivityksiä tänne.. Kirjoitetaanpa jotain :)
Edelleen mennään RP:n voimin, 2litrainen kone edelleen moottoripukissa. Tuli hommattua talo, talli ja vähän muutakin ;)
Kuva

2013 ei tullut tehtyä autolle muuta kuin Öettingerin ujo virinokka vakion tilalle, takapäähän Spaxin säädettävät coiloverit ja kilometrejä mittariin.
Kuva
Melko freesin näköinen on RP edelleen sisältä :)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

2014 kaudelle vaihdoin ATH askin tilalle 2Y:n, huolsin ja kumitin vetarit, vaihdoin täysin mätineen tarvikelukkopellin tilalle alkuperäisosan sekä lisäsin keulalle ykkös-GTI:n öljyjäähdyttimen syylärin viereen. Joutui melkolailla paljon muokkaamaan osia kun tuli teetettyä vähän liika lyhyet letkut..
Ohessa muutama foto.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

ADY/PG koneen osalta mennään mock-upia lukuunottamatta alkutekijöissä, alakertaan on kaikki osat valmiina, pitäisi vain löytää aikaa laittaa se kasaan. Kansi pitäisi kiikuttaa kansivelholle kun saisi sen 500e irroitettua jostain. Nyt on sentään kaikki tavarat omassa tallissa eikä pitkin sukulaisten nurkkia niin ehkä jo ensi talvena voisi saada valmiin motin siirrettyä keulille. Tuossa mennään nyt;
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.8.2015 8:39

Itsekin olen ollut reilun pari vuotta pois FFp:ltä, nyt kun tuli takaisin niin on mukava että Jyrin Jetsoniin on tullut päivitystä! :-) Olen katsellut talviautoksi Quattro A6:sta, nyt rupeaa tekemään mieli vanhempaa kalustoa... Melkein tuli ikävä omaa myytyä -92 Jettaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 25.10.2016 22:59

Pitkän harkinnan jälkeen tämä tullee myyntiin keväällä.
Jos jotakuta kiinnostaa voi ottaa yhteyttä yyveenä tai jyri.kasi ät geemail piste com.
Toivottavasti tämä postaus ei riko foorumin sääntöjä.

1395447_10200729092291869_815735607_n.jpg
1395447_10200729092291869_815735607_n.jpg (77.02 KiB) Katsottu 52148 kertaa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.4.2017 23:52

Tämä on myynnissä, hyvää kotia etsitään. Vaihdossa voi tarjota hyväkorista 2-ovista Jettaa tai Golfia.
Liitteet
20170325_141832.jpg
20170325_141832.jpg (3.52 MiB) Katsottu 48725 kertaa

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja Entris » 2.10.2017 19:30

Näyttäisi Jetta olevan edelleen liikennekäytöstä poistettuna, ei mennyt kaupaksi?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 25.1.2018 9:13

Juuh, tuolla se lepäilee lämpimässä tallissa :D
Liitteet
20171014_221632.jpg
20171014_221632.jpg (3.03 MiB) Katsottu 44094 kertaa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 25.4.2018 11:00

No niin, peli ajossa taas lähes 3v tauon jälkeen. Ekana iltana katkesi oik takaoven ulkokahva, jos joltain löytyy ehjä orkkisosa niin saa tarjota. Vain oem siis.
Liitteet
20180418_183302.jpg
20180418_183302.jpg (2.78 MiB) Katsottu 42732 kertaa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.11.2018 19:56

Ajokausi takana, 10v juhlavuoden kunniaksi tuli 9500km tauluun huhti-lokakuu aikana, Jetan palvellessa mun käyttöautona. Tekniikkamurheita ei varsinaisesti ollut, huonosti irroittavan kytkimen takia tosin kytkin ja samalla vaihteisto vaihtui ja 2Y sijasta paikallaan nyt "oikea" AEN kuten GT:hen kuuluukin, kytkimeksi löytyi wanha orkkis-paketti, GU-koneen jatkoksi tarkoitettu vahvistettu kykäpaketti. 2Y jäi odottelemaan mahdollista kiukkuista vaparia kaverikseen.
Liitteet
20180719_123232.jpg
20180719_123232.jpg (3.77 MiB) Katsottu 40326 kertaa
20180717_220713.jpg
20180717_220713.jpg (3.8 MiB) Katsottu 40326 kertaa
20180502_202537.jpg
20180502_202537.jpg (2.87 MiB) Katsottu 40326 kertaa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.11.2018 20:09

Kesälomalla purkasin keulan ja vaihdoin Jetta-keulan takaisin, samalla uusin syylärin 28vuotta palvelleen tilalle. Vielä punainen GT-logo maskiin niin oli mukava ajella kesäkelit loppuun.
Liitteet
20180817_132456.jpg
20180817_132456.jpg (4.71 MiB) Katsottu 40324 kertaa
20180817_143008.jpg
20180817_143008.jpg (4.56 MiB) Katsottu 40324 kertaa
20181012_175208.jpg
20181012_175208.jpg (3.5 MiB) Katsottu 40324 kertaa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.11.2018 20:25

Kämppäkaveri ei oo vaihtunu, kevyellä ranskalaisaksentilla menee tulevakin talvi.

Tulevaksi talveksi löytyi Turbo-Beetle, vankkumaton vaparimies ihmeissään :D
Liitteet
20181117_180413.jpg
20181117_180413.jpg (4.11 MiB) Katsottu 40317 kertaa
20181019_143605.jpg
20181019_143605.jpg (3.56 MiB) Katsottu 40317 kertaa

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 29.5.2022 18:26

Taas on aikaa kulunut edellisestä päivityksestä, kilsoja on tullut aika kivasti, nyt ajomäärä 249tkm.
Etujarrut uusin nyt modatuilla satulankannattimilla nelos-GTI:n levyihin ja RedStuff-paloin. Kiitokset Ripalle
BBS RX:tkin tuli viimein kunnostettua ja vähän paksummat kumit laitettua.
Mittaristoa päivitettiin uudella matkamittarilla vanhan pysähdyttyä lukemaan 228tkm ja samalla kierrosluku vaihtui tuleva kone ajatuksissa16V versioon ja Votexin konsoli lisämittareilla lisättiin kabiiniin.

RP on edelleen avaamaton, öljyä joutuu ajokauden aikana litran verran lisäämään eli n.litran 10tkm vaihtovälillä.
Liitteet
20200712_132228.jpg
20200712_132228.jpg (4.26 MiB) Katsottu 24551 kertaa
20190916_164114.jpg
20190916_164114.jpg (3.32 MiB) Katsottu 24551 kertaa
20190915_172041.jpg
20190915_172041.jpg (3.85 MiB) Katsottu 24551 kertaa
20190809_175345.jpg
20190809_175345.jpg (3.35 MiB) Katsottu 24552 kertaa
20190806_214450.jpg
20190806_214450.jpg (2.67 MiB) Katsottu 24552 kertaa
20190724_193230.jpg
20190724_193230.jpg (3.91 MiB) Katsottu 24552 kertaa
20190527_212201.jpg
20190527_212201.jpg (1.61 MiB) Katsottu 24552 kertaa

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja htm » 31.5.2022 12:49

Onko alkuperäinen votex vai mecatechnic ymv. uustuotantoa?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Re: Jetta Gt Flair 1.8 RP -90

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.6.2022 11:49

Votexilainen tämä.

Pikkulokero on mk4:n kojetaulusta peräisin ja istutettu tuohon.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa