Eli auto on alkuperäinen -91 g60 syncro passat, joskus 2000- luvun puolessa välissa uitettu suomeen. Autoa hakiessa oli jo tiedossa että ahdinta autossa ei ole. Hetken tutkimisen jälkeen autosta löytyi kaikenlaista pientä puutetta, josta omistaja oli unohtanut mainita. mm. ilmastoinnin kompura oli mennyt romukoppaan. Konehuone näytti kokonaisuudessaan tältä:
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0181.jpg
Jokainen alkuperäinen ahtoputki oli sahattu poikki ja liitetty toiseen gorilla teipillä tai muulla paskalla... Hilpeyttä herätti myös imupuolen ratkaisu: Alkuperäinen ahtoputkisto oli "sovitettu/kötöstetty" siten, että auto otti imuilman alkuperäisen välijäähdyttimen kautta.
Autosta löytyi myös kaikenlaista muuta fiksattavaa, joka sitten näkyi kauppahinnassa ja auto vaihtoi omistajaa. Kotimatka n. 350km sujui ilman ongelmia. Kaikenlaista normaalia fiksattavaa autossa on ollut.mm. Jakopään remontista ei ollut mitään tietoa joten jakopäähän uudet stefat ja hihna, kaikki apulaitehihnat, takapyörien laakerit, etupään niveliä, jarrut ympäriinsä (jossain vaiheessa satuloiden lasikuulapuhallus ja maaluu) jne...Kaikki huoltotyöt on tehty ja tullaan tekemään, joko alkuperäisillä tai niitä vastaavilla osilla.
Öljynvaihdon yhteydessä vaihdettiin md-comprexin toimittamat alkuperäiset glycon kiertokangen laakerit ja samalla putsattiin öljypumpun sihti ikävien sattumien välttämiseksi.
Tässä auto tulohetkellä.
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... utattu.jpg
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0285.jpg
Hommasin alkajaisiksi FK AK Coilover satsin, jolla autoa saatiin laskettua hieman lähemmäs maata, sarja ei kuitenkaan ollut mitä odotin. Sopivalla madalluksella perä oli kuin kumipallon päällä ja n.3000km jälkeen etuiskarit aivan elottomat. Takuuasioissa ei tunnu olevan mitään epäselvää ja palvelu pelaa mallikkaasti. Mikäli mahdollista alusta vaihdetaan hyväksi havaittuun weitec hicon gt satsiin. Tässäpä kuva nykyisestä korkeudesta.
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0288.jpg
Passat sai uuden alahuulen. Tavallinen kolmos golffin alalippa, josta kiinnikkeitä piti hiukan muokkailla. Aivan täydellisesti lippa ei istunut sillä lippa jäi molemmista päistä n. 10mm lyhyeksi. Menköön nyt vielä jonkin aikaa.
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0325.jpg
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0327.jpg
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0333.jpg
Takavaloja piti hieman hiaista ja pintaan paria eri sävylakkaa
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0364.jpg
Tässä auto aikalailla nykyisessä ulkoasussaan. Vanteina Stillauto Sigma 7,5x16. Taakse pitäisi hommata spacerit
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0414.jpg
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0399.jpg
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... G_0401.jpg
Passatilla on höylätty nyt n.210km ja kilometrit pitävät ilmeisesti aikalailla paikkansa.
Autossa on kaikenlaista pientä lommoa ja naarmua siinä määrin, että ensi kesänä maaluu hommat odottavat. Tällä hetkellä auto toimii ilman ahdinta ja uusi 600x300x76 kiinacooleri odottaa paikkaansa keulalla. Näillä näkymin alkuperäinen iso syyläri mahtuu myös paikalleen coolerin kanssa ja näille on työn alla teline, jolloin syyläri ja cooleri tulevat samaan pakettiin. Uusi ahtoputkisto on työn alla ja valmistusmateriaali on haponkestävä teräs. Kuvia tulossa myöhemmin
Pakoputkisto on jonkin kyläsepän valmistama ja toimii ahtimen kanssa oivana pakokaasujarruna, uusi 2,5" cat-back putkisto parilla läpiviraavalla vaimentimella on suunnitemissa kunhan nosturipaikka vapautuu.
Sisusta on nyt aikalalla orkkiskunnossa, poisluettuna etuovien säilytyslokerot, joihin oli joku edellinen omistaja ruuvannut 8" bassoelementit. Muuten melkeen kaikki pahimmat peltiruuvi/pikaliima patentit on saatu pois. Alkuperäiset etuovien kaiutinkotelot ovat hakusessa ja niitä saa tarjota. Sisusta on alkuperäinen musta nahkasisusta recaron jakkaroilla, jotai ei sen kummmemmin ole tarkoitus raiskata. Etu peilikolmioihin tehtiin paikat diskanteille ja pintaan vedettiin keinonahka. Alkuperäiset kojelaudan kaiutinpaikat oli raiskattu ja uudet hommattiin romuttamolta. Erillissarjaksi hommattiin puoli-ilmaiseksi saatu hertz HSK 134 erillissarja.
Hommat on vielä pahasti vaiheessa ja tekemisen määrä on loputon. Varastossa odottaa ABT-maski+valot, Hellan DE- umpiot,alkuperäinen, variant passatin takaspoileri, parikin erillaista bbs rattia (näihin saa tarjota keskiöitä). Kaikkea vw-osaa kannattaa tarjota
Ideoita auton kehittämiseen otetaan avosylin vastaan. Tyhmiä ideoita ei ole, on vain tyhmiä ihmisiä :D
-91 Passat g60 syncro
Valvoja: ffp jäsenet
Ulkonäöllisesti aika hyvä, ehkä hieman enempi tonttiin ja irrotettava koukku. Jos on vajavetosen alustasatsi niin perä ei toimi hyvin millään merkillä koska syncrossa erimittaiset tolpat.
Taitaa olla samanlainen sammalenvihreä kuin mulla jouten :)
Taitaa olla samanlainen sammalenvihreä kuin mulla jouten :)
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Joo kyllä tuota olis tarkotus ensi kesäksi alemmas saada, nimenomaan oikeanlaisilla tolpilla... Nettiä selatessani kw variant 1-3 olivat ainoat joista löytyi passattin 4wd malliin sopiva sarja, liekkö krapulalla jotain tekemistä asian kanssa. :D
Onko kellään kokemusta kw variant 1 kyseisessa autossa?
Väri ei ole vihreä, vaan LA9V elikkäs brilliantscwartz. Hyvällä tavalla aika erikoinen väri tuo sammaleen vihreä :)
Onko kellään kokemusta kw variant 1 kyseisessa autossa?
Väri ei ole vihreä, vaan LA9V elikkäs brilliantscwartz. Hyvällä tavalla aika erikoinen väri tuo sammaleen vihreä :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa