Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Kun halvalla sai ja pitkään himoinnut kakkista. Tämä yksilö sattuu olemaan täydellä huoltokirjalla ajettu 200tkm.
Tarkoitus ensiksi laittaa katsastus kuntoon jonka jälkeen paremmin suunnitella tekniikan vaihtoa.
Kerkesin hankkia osia, a9 16v kansi ja kr nokka akselit mahdolliselle 2.0 8v moottorille. Männät ja veivit vasta kun varmistuu mikä lohko. 40mm moottoripyörän kaasarit.
Sunnuntaina ajoin auton saksinostimelle aloitin korin tutkimisen. Takalokasuojan etunurkkista poistin muovit ja epäilys vauriosta oli varma. Nimittäin lasikuidun reuna näkyi, molemmin puolin tempaisin lasikuidut irti. Reikähän se sielä molemmin puolin. Pohja näyttää hyvältä kun sitä yritin lelu painepesurilla pestä. Lähti massaa irti ja alta pastoi punainen maali.
Eilen hyökkäsin apparin puolen vaurion kimppuun rälläkällä. Korjasin kaaren sisäreunan ja sain korjauspellin heftattua paikoilleen.
Tarkoitus ensiksi laittaa katsastus kuntoon jonka jälkeen paremmin suunnitella tekniikan vaihtoa.
Kerkesin hankkia osia, a9 16v kansi ja kr nokka akselit mahdolliselle 2.0 8v moottorille. Männät ja veivit vasta kun varmistuu mikä lohko. 40mm moottoripyörän kaasarit.
Sunnuntaina ajoin auton saksinostimelle aloitin korin tutkimisen. Takalokasuojan etunurkkista poistin muovit ja epäilys vauriosta oli varma. Nimittäin lasikuidun reuna näkyi, molemmin puolin tempaisin lasikuidut irti. Reikähän se sielä molemmin puolin. Pohja näyttää hyvältä kun sitä yritin lelu painepesurilla pestä. Lähti massaa irti ja alta pastoi punainen maali.
Eilen hyökkäsin apparin puolen vaurion kimppuun rälläkällä. Korjasin kaaren sisäreunan ja sain korjauspellin heftattua paikoilleen.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Kuskinpuoli olikin sitten pahemmassa kunnossa. Kittaukset ja epoksit päälle. Löytyi kuskin puolen takatolpan yläpäästä ruostevaurio vielä. Tornado red pintaväriksi koko autoon.
Oliko tarvike etulokasuojat kuinka hyvin istuvia kun 100€ olis pari?
Oliko tarvike etulokasuojat kuinka hyvin istuvia kun 100€ olis pari?
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Olisko kellään tietoa että meneekö mk3 golfista polkimet mk2. Tuota automaatti manuaaliksi konversiota pähkäilen.
Edit corradosta tai passatista jos nestekytkimen haluaa.
Edit corradosta tai passatista jos nestekytkimen haluaa.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Itse hommasin tarvike lokasuojat ja mielestäni ihan ok ne sopivat. Vähän on kantit ehkä loivemmat... Kannattaa istuttaa kunnolla paikoilleen enne maalausta.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Klokkerholmit tuli paikallisen varaosaputkan kautta. Ei ihan priimat oo, jos vimpanpäälle niin oikomaan ja kittaamaan joutuu.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Filleri pohjamaalia epoxin päälle korjattuihin kohtiin. Peräkontinluukku ja alaosa oli maalattu miranolilla tms maalilla. Oli jääny nitromorsea purkin pohjalle, sivelin pintaan ja maali alkoi valua pois. Pinnat joutui hiomaan puhtaalle pellille asti. Epoxia ja filleri pohjamaalia myös näihin.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tähän löysin ebayn maailmasta yamaha r1 40mm kaasarit, 9a 16v kanteen sovittaa.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Etulokarit ja hiekkapelti olis nyt epoksilla kyllästetty. Mitä maalia porukka on vetäny lokarien sisäpuolle. Yksiin audin lokasuojiin vedin hammeriten sisäpuolelle.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
itellä ei kokemusta, mutta miten olis raptori noiden lokarien taakse?
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Minun lokasuojiin vedettiin Temadurit.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Temaduri olis kyllä hyvä. Pitääpä tarkistaa hyllyt ettei olisi jääny bilteman 2k uretaanimaalia hyllyille.
Edit: olihan sitä ja reilusti tuli laitettua.
Edit: olihan sitä ja reilusti tuli laitettua.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Ovien alaosat tuli hiottua ja hiekkapuhallettua ruosteiden osalta. Inerta 5 epoxi ja acryyli filleri päälle.
Tässä yrittäny etsiä ehjiä etupenkkiä niin huonosti on tarjolla.
Tässä yrittäny etsiä ehjiä etupenkkiä niin huonosti on tarjolla.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Borbet a 9x16" 195/45 r16 renkailla tuli hankittua. Selviääkö kaarien mankeloinnilla vai pitääkö ottaa rajummat koneet käyttöön että saa sopimaan. Tarkoitus ei ole tehdä tuosta mitään apurungon kuluttajaa vaan miedompi madallus vain.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
2.0 8v kellari, hatuksi 9A, eaton m62, mega ohjaukseksi. Onko tälläisiä suomessa montaa liikenteessä?
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Eaton m62 saapui 100tkm ajettu 2003 vuosimallin mesestä.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tino.O kirjoitti:Tässä yrittäny etsiä ehjiä etupenkkiä niin huonosti on tarjolla.
Etsi ehjä repsikan penkki ja vaihda sen päälly kankaat kuskin penkkiin ;)
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Se kuskinpenkki on istuttu aika huonoksi niin kannattaako pelkkää päällistä vaihtaa.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tino.O kirjoitti:Se kuskinpenkki on istuttu aika huonoksi niin kannattaako pelkkää päällistä vaihtaa.
Saa siitä ehjästä repsikan penkistä ne superlonitkin vaihdettua.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
oletko jokkis foorumeilta kysellyt? noita kakkiksia on jonkun verran käytössä. tuskin säästelevät sisustusta kun rakentavat uusia kilpureita. jostain uudesta projektista varmaan löytyisi.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Ei muuten tullut mieleen jokkis porukat. Kuinka mk3 golfin penkit menis paikoilleen voisi helpommin löytää.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Minkä näköisellä kuosilla on penkki hakusessa?
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Näyttäisi saavan mk3 gti penkit ihan vaihtamalla penkin alaosan rungon mk2 runkoon. Tähän sitten heittää mk3 selkänojan. Taidan unohtaa nykyisten penkkien kunnostamisen.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Löytyi sitten vielä yksi ruostevaurio kopasta. Kaiken kukkuraksi se on tankin luukun kohdilla. Noin 20mm ruostunu sisäpelti pois ympäriltä. Joutuu pudottaan tankin pois.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Olihan työmaa vaihtaa tuo tankiluukun sisäpelti. Se olisi hitsaukset näiltä osin tehtynä tuohon koppaan. Kaarien mankelointia ja kittausta luvassa niiltä osin vaikka muovit tulee päälle.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tää alkaisi olla maalausta vaille kohta. Kaarien pohjatöitä samalla tarkistelin kun maalailin korjauksia.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Löysin mk3 gti golfin elinluovuttajaksi. -92 2e 2.0L 8 venanen kone. Tarkoituksena olisi näistä yhdistellä budjekti kones. 9A 16v kansi, kr nokat sekä m45 eaton. Imusarja ahioksi sain kaverilta aan 2.2 20vt imusarjan.
Lähinnä tuleva anturointi mietityttää esim 60/2 triggeri ja sen toteutus. Kaasuläppä ja tyhjäkäynti vermeet audista tai sitten jotain muuta.
Microsquirt tai maxxecu mini ecuksi.
Lähinnä tuleva anturointi mietityttää esim 60/2 triggeri ja sen toteutus. Kaasuläppä ja tyhjäkäynti vermeet audista tai sitten jotain muuta.
Microsquirt tai maxxecu mini ecuksi.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tänään kävin hakemassa tuo gti:n rekkari OOG-900 onko tuttu tapaus kellekkään. Melko ruosteeton konepelti ja peräkontin luukku hyväs kunnos harvinaista. Mittarissa joku 3000km eli 303tkm olis kokonaisuus. Korin osat myyn pois tästä oli toimiva kattoluukkukin.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Hiontapölyä ja tinneriä käryä on ollut ilmassa. Puskuri oli noin 30cm halki pituus suunnassa. Kolvilla sulattelin muovit yhteen.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tuossa keulaa kokeilin kasailla ennen lokasuojien liimausta huomasin että puskurissa ei ollukkaan kaikkia kiinnikkeitä.
Aisapalkkien sisälle tulevat kiinnikkeet ei ihan ole oikeassa kulmassa jää roikkumaan.
Olisko kellään risaa puskuria mistä voisin lunastaa kiinnikkeet.
Aisapalkkien sisälle tulevat kiinnikkeet ei ihan ole oikeassa kulmassa jää roikkumaan.
Olisko kellään risaa puskuria mistä voisin lunastaa kiinnikkeet.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Triggeri pyörän saa kiinni esim ADZ koneen kiinteään alahihnapyörään. Imusarjan paine varmaan menee kummassakin ecussa suoraan letkulla purkkiin?
Ei taida microsquirtti tukea seqventiaalia ruiskutusta?
Mutta jos sellaiseen päädyt, niin orkkis jakajasta saa nokka-akselin asentotunnistimen. ”Tfsi” puolat saa venakoppaa koneistamalla sopimaan paikalleen.
Sopiiko imusarjaan joku sähköisellä tyhjäkäynnin säädöllä oleva vaijerikäyttöinen kaasuläppä? Sellaisellahan voisi tyhjäkäynnin säätö onnistua.
Ei taida microsquirtti tukea seqventiaalia ruiskutusta?
Mutta jos sellaiseen päädyt, niin orkkis jakajasta saa nokka-akselin asentotunnistimen. ”Tfsi” puolat saa venakoppaa koneistamalla sopimaan paikalleen.
Sopiiko imusarjaan joku sähköisellä tyhjäkäynnin säädöllä oleva vaijerikäyttöinen kaasuläppä? Sellaisellahan voisi tyhjäkäynnin säätö onnistua.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Hyvää tietoa kiitos.
Kaasuläpän mallilla ei ole niin väliä kun joka tapauksessa joudun sen imusarjan tekemään alusta loppuun. Laitetaan siihen joku järkevä missä just nuo ominaisuudet. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Tfsi puolien kanssa taisi olla se että piti reijän kohdalta madaltaa sitä olaketta.
Fordin edis puolapaketti olis halpa ratkaisu.
Tässä ainakin lukee sekventaalinen ruiskutus 1-4 cyl koneille. Eikä hinta oo todellakaan paha.
https://www.autotune.fi/tuote/891/atecu ... ksenohjain
Kaasuläpän mallilla ei ole niin väliä kun joka tapauksessa joudun sen imusarjan tekemään alusta loppuun. Laitetaan siihen joku järkevä missä just nuo ominaisuudet. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Tfsi puolien kanssa taisi olla se että piti reijän kohdalta madaltaa sitä olaketta.
Fordin edis puolapaketti olis halpa ratkaisu.
Tässä ainakin lukee sekventaalinen ruiskutus 1-4 cyl koneille. Eikä hinta oo todellakaan paha.
https://www.autotune.fi/tuote/891/atecu ... ksenohjain
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Kasaamista siinä vielä olis edessä että voisi leimalle koittaa.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Hommat on edistyny melko vähän ollut skotlannis ja ranskassa töissä. Joka tapauksessa sain oven kahvat laitettua ja etuovien tiivisteet paikoilleen.
Tuulilasinpyyhkiän vivuston vaihtelin niin tuli ongelmaksi että uuteen tulee varret m8 mutterilla kiinni kun vanhassa oli m6. Onko näitä nyt sitten kahdella eri koolla? Jostain nyt sitte etsiä varret mitkä on m8 muutterilla kiinni.
Tuulilasinpyyhkiän vivuston vaihtelin niin tuli ongelmaksi että uuteen tulee varret m8 mutterilla kiinni kun vanhassa oli m6. Onko näitä nyt sitten kahdella eri koolla? Jostain nyt sitte etsiä varret mitkä on m8 muutterilla kiinni.
Re: Tuubisarja 1.8t pitkittäinen kone.
Muovikaarien liimausta ja maskin ehostus. Vielä olis yksi kaari liimattavana, syylärin vaihto sekä etuvilkuille pitää liittimet vaihtaa. Maskin ehostin paklan tinnerillä. Nopeilla liikkeillä ettei kuituliina liimaudu kiinni. :D
edit. Syyläri vaihdettu uuteen tosin kantewn kiinnitetty muovinen osa on aika rapsakka.
edit. Syyläri vaihdettu uuteen tosin kantewn kiinnitetty muovinen osa on aika rapsakka.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Siinähän kävi etukaarien osalta niin että oli pp muovia ja kaaret tippui pois. Seuraavaksi kokeillaan 2-puoliteippiä, tai jos jotain hyvää niksiä on tarjolla niin otetaan vastaan?
Kannen muovinen letkulähtö oli paskana. Uuden osan hankin joensuun motonetistä kun siitä ohi ajoin. Ensi viikko lomaa niin toivon mukaan ehdin laittaa valmiiksi asti ja katsastaa.
Kannen muovinen letkulähtö oli paskana. Uuden osan hankin joensuun motonetistä kun siitä ohi ajoin. Ensi viikko lomaa niin toivon mukaan ehdin laittaa valmiiksi asti ja katsastaa.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Onko kantit leikattu pois vai miksei voi kiinnittää niiteillä?
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Vielä ei oo leikattu mutta voi käydä niin että ne pitää leikellä.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Eilen kävin konttorilla näyttääs. Päästöjen osalta perseellää, toinen jarruletku oli halki eipä muuta. Kaasarina on weberin 32/34 mallikohtainen korvaus kaasari. Suuttimet näytti olevan 55/155 60/155
Päästöjen osalta bensa oli luultavasti jo vanhaa vaikka oon tuoretta sekaan kaatanu. Tuo kone tyhjäkäynnillä ampuu putkeen kierroksia nostamalla tasaantuu. Eilen otin kaasarin adapterilevyn irti kumilaipasta ja tiivistin sen välin. Sen lisäksi uusi tiiviste kaasarin ja adapterin väliin. Kokeilin lopuksi vielä tehdä tyhjäkäynnin seoksen säädön mutta ei vaikutusta käyntiin.
Virranjakankannen vaihdoin uuteen ei vaikutusta. Tulpat näyttää lähes uusilta ngk 3 kärkiset, toki uudet bossin normaalit löytyy jo hyllystä.
Virranjakajan säätö sekä puristuspaine mittaus seuraavaksi.
edit. Kokeilin kääntää virranjakajaa myötäpäivään vähän, tyhjäkäynti rauhoittui ja käy tasaisesti. Kaverilta hakea ajoituslamppu ja tarkistaa mitä se nyt on.
Päästöjen osalta bensa oli luultavasti jo vanhaa vaikka oon tuoretta sekaan kaatanu. Tuo kone tyhjäkäynnillä ampuu putkeen kierroksia nostamalla tasaantuu. Eilen otin kaasarin adapterilevyn irti kumilaipasta ja tiivistin sen välin. Sen lisäksi uusi tiiviste kaasarin ja adapterin väliin. Kokeilin lopuksi vielä tehdä tyhjäkäynnin seoksen säädön mutta ei vaikutusta käyntiin.
Virranjakankannen vaihdoin uuteen ei vaikutusta. Tulpat näyttää lähes uusilta ngk 3 kärkiset, toki uudet bossin normaalit löytyy jo hyllystä.
Virranjakajan säätö sekä puristuspaine mittaus seuraavaksi.
edit. Kokeilin kääntää virranjakajaa myötäpäivään vähän, tyhjäkäynti rauhoittui ja käy tasaisesti. Kaverilta hakea ajoituslamppu ja tarkistaa mitä se nyt on.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Mk3 gti golfin kippaavat penkit löytyi tähän tänään. Saa myydä omasta mk3 gti stä sisustan pois.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Ny on leima golfis.Tulpat, virranjakajankansi sekä pari tiivistettä kaasariin, ilmansuodatin roskiin. Näillä avuilla lähes katillisen arvot oli päästöt.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Microsquirt v3 olisi tulossa siihen mk3 gtin koneen ecuksi mikä tähän on tulossa. Todennäköisesti ihan vakiona näin aluksi että saa keppivaihteiseksi muutettua nopeammin.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Eikö tuo olisi kiva rakentaa 2.0 16v ahdettuna. Jättää moottorin alakerran noin. Ja vaihtaa vaan 16v kannen osineen paikkaan. Puristukset tippuu noilla 8v männillä ja 16v kannella sopivasti.
Tiedän että joku huutelee kohta vaihda 1.8 20vt mutta muutakin jo välillä.
Tiedän että joku huutelee kohta vaihda 1.8 20vt mutta muutakin jo välillä.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tuosta kun luet ylempää niin tarkoitus olisi. Se vain että tuo 9A kansi vaatii koneistusta ja muutakin osaa pitäisi hankkia ennenkö sen saisi niputettua. Reissuhommia kun tekee niin millään aika riitä sen toteutukseen nyt.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Välissä 2.0 20vt stroukerin pakosarja. Seuraavaksi pystyy keskittymään mk3 gtin purkamiseen. Tosin natikan sisätilanlämppärin puhallin pitää saada toimimaan ennen sitä.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Kävin noutamassa http://www.protoparts.fi Tuukalta tuon microsquirt ecun tarvikkeineen tänään. Pitäisi ottaa tuo mk3 purkuun talliin vissiin seuraavaksi että saisi homman etenemään.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Mk3 kippaavat recarot löysin tähän. Välttävä kunto tosin niillä että vaatisi uuden verhoilun.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Nätti pakosarja tulossa, minkä ahtimen meinasit laittaa?
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tuon tein kaverille. Tähän ilmeisesti pitää tehdä tosin päin että saa ahtimen ylös.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Elinluovuttajasta pudotettu paketti tallin lattialle. Sivu huomiona tämän -94 vuotisen suomi gtin ruostevaurio.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Olikos se niin että tuon gtin 5v laatikon kanssa käy ne mk2 1.8 8v vetarit esim. Ei ollu ajatusta levittää raideväliä mk3 mittoihin tässä että mahtuu borbetit pyöriä alla.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Pikkasen on rapsakka. Oma elinluovuttaja Vr6 kohtuu hyvä peltinen vaikka ulkokuori onkin pelkkää kittiä. Jos Vr6 vetareita tarvit tai lootaa niin löytyisi. Eikös nekin kakkikseen istu. Hienoo tekemistä, voisin harkita sulta pakosarjan tilausta tuohon omaankin projektiin kun ajankohtaseksi tulee.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
vetarit käy vaikka 1,6 kakkiksesta. 020 ja 02a ainakin sama peränleveys(laatikon laipat siis). todennäköisesti myös 02j on sama. Katsoo vaan että murrokset on oikeanlaiset, mutta nehän on simppelit vaihtaa tarvittaessa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Vaikuttaako tuo automaattilaatikko vetarien mittoihin?
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Aidon kiinalaisen peltipakosarjan klikkasin ebaystä tähän. Saa heittää sen valurauta klöntin romun keräykseen.
7.1 tänään tuo sarja kotiutui. Laipan puolella putket vain rumasti tökättynä läpitte. Tuota joutuu vähä tuurnaalla hakkaan ja tigillä sulatella.
7.1 tänään tuo sarja kotiutui. Laipan puolella putket vain rumasti tökättynä läpitte. Tuota joutuu vähä tuurnaalla hakkaan ja tigillä sulatella.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tuossa gti apurungossa olisi nyt tehostettu hammastanko oliko mahiksia nostaa suoraa paikoilleen. Vai pitikö olla mk2 oma tehostettu tanko. Letkut säiliö jäähdytin nyt ei ainakaan heittämällä sovi.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Kaveri laitto samantyylisen pakosarjan, olikohan jopa TA-technics merkkinen niin aika paljo joutu vinguttaa pultin reikiä että sai kiinni. Samoten tuo pinta kantta vasten ei ollu täysin suora
Jospa tuo sinun olisi parempi
Hieno prokkis muuten, tykkään :)
Jospa tuo sinun olisi parempi
Hieno prokkis muuten, tykkään :)
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tuo antaa sen verran periksi että saa väänneltyä paikoilleen. Ekan kerran kun puhahehkuiseksi tuon saa niin alkaa väännätykset kadota ellei jopa halkea jostain. :D
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Jakopäähän nakkasin uuden remmin sekä kiristimen. Vesipumppu siinä vaihtui sitten samalla kun oli avaimet vieressä.
Siinä hetken mielijohteesta pilkoin tuo mersun kärsän eatonista ja jalostin toisen näköiseksi. Kyllä tuossa tietysti mahdollisuuksia olisi käyttää remmiahdintakin.
Siinä hetken mielijohteesta pilkoin tuo mersun kärsän eatonista ja jalostin toisen näköiseksi. Kyllä tuossa tietysti mahdollisuuksia olisi käyttää remmiahdintakin.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Vein puhallukseen ja polttomaalaukseen etuapurungon eilen. Taka-aksilan pudotin illasta lattialle. Pitäisi sekin kiikuttaa maalarille tänään. Sen verran harmitti ruskea väri että laitetaan kaikki kerralla kuntoon.
Edit. 25.3 tänään hain osat maalauksesta ja sopivasti tuli nimarkilta tilatut osat. 10mm kierretangolla ja erinäisillä apupaloilla nykäisit akseliin puslat paikoilleen. Huomenna pääsee asentaan napatapit ja jarrut.
Edit. 25.3 tänään hain osat maalauksesta ja sopivasti tuli nimarkilta tilatut osat. 10mm kierretangolla ja erinäisillä apupaloilla nykäisit akseliin puslat paikoilleen. Huomenna pääsee asentaan napatapit ja jarrut.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Taka-akseli on heitetty paikoilleen h&r vakaaja asennettu sekä levyjarrut laitettu paikoilleen. Vääntelin yhden uuden jarruputken taakse jo ennakoivasti.
Letkut/putket kiinni sekä käsijarruvaijerit puuttuu enää takaa. Vanha moottori ja automaatti olisi apumiestä vaille pudotettuna lattialle.
H&R vakaaja asennettu maalattuu etuapurunkoon tänään. Mk3 gti stä pääjarrusylinterin joutuu vielä irroittaan ja vaihtaan tähän.
Letkut/putket kiinni sekä käsijarruvaijerit puuttuu enää takaa. Vanha moottori ja automaatti olisi apumiestä vaille pudotettuna lattialle.
H&R vakaaja asennettu maalattuu etuapurunkoon tänään. Mk3 gti stä pääjarrusylinterin joutuu vielä irroittaan ja vaihtaan tähän.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Pudotin kone/laatikkopaketin lattialle hetki sitten. Ei ihan huomenna asenneta 2.0 keulalle. Tulipelitiin saa laittaa 3 paikkaa hitsillä, molemmat kohdat jarruputken kiinnikeiden alta sekä kolmas alempana.
Jarrutehostin on sen verran ruosteessa että saa lentää roskiin. En vielä käyny katsomassa missä kunnossa tuon elinluovuttaja gtin tehostaja on. Siitähän saisi sitten heittää koko paketin pääsylinterin kera paikoilleen.
Huomenna jos aloittaisi ihan konehuoneen pesun rasvanpoistolla ensiksi niin näkisi ruosteet ja huomiota kaipaavat kohdat.
Jarrutehostin on sen verran ruosteessa että saa lentää roskiin. En vielä käyny katsomassa missä kunnossa tuon elinluovuttaja gtin tehostaja on. Siitähän saisi sitten heittää koko paketin pääsylinterin kera paikoilleen.
Huomenna jos aloittaisi ihan konehuoneen pesun rasvanpoistolla ensiksi niin näkisi ruosteet ja huomiota kaipaavat kohdat.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Jarruputken kannakkeiden paikkoja hitsatessa kannattaa melkein olla kaveri sisäpuolella katsomassa ettei sytypalamaan koko keksintö, tämä varmaan olikin tiedossa mutta vinkkinä vain. Itse juuri omastani molemmat hitsailin kuluneella viikolla..
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Kyllä sieltä hajut ja savut nousi. Ei tässä kaveria oo ollu apuna.
-Etuaisat ja tulipelti maalattu. Etuapurungon kiinnistyspaikat puhdisteltu ruosteesta ja maalattu.
-Jarruputket edestä taakse uudet.
-Poljinsetti vaihdettu kytkinpolkimella varustettuun.
Tässä touhatessa kävi mielessä että mites tuo pakkivalon kytkennät mahtaa mennä. Eikös se nyt oo hoitunu tuon automaatin vaihdekepin kautta?
Olis volvon 4 mäntäset satulat hyllyssä. Voisko ne hyödyntää eteen.
Vaihtoon menee nilkan missä ei oo kiinteää jarrukannaketta. Eli g60/gti 16v ja olisko mk3 ympäristössä tdissä. 357407256C näyttäis olevan monessa seatit mukaan lukien.
-Etuaisat ja tulipelti maalattu. Etuapurungon kiinnistyspaikat puhdisteltu ruosteesta ja maalattu.
-Jarruputket edestä taakse uudet.
-Poljinsetti vaihdettu kytkinpolkimella varustettuun.
Tässä touhatessa kävi mielessä että mites tuo pakkivalon kytkennät mahtaa mennä. Eikös se nyt oo hoitunu tuon automaatin vaihdekepin kautta?
Olis volvon 4 mäntäset satulat hyllyssä. Voisko ne hyödyntää eteen.
Vaihtoon menee nilkan missä ei oo kiinteää jarrukannaketta. Eli g60/gti 16v ja olisko mk3 ympäristössä tdissä. 357407256C näyttäis olevan monessa seatit mukaan lukien.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tänään sain pestyä laatikon ja moottorin. Ajelin rullakolla moottori/laatikkopaketin paikoilleen ja pudotin nosturilla kopan alas. Huomenna olisi vuorossa etupalkin maalausta ja asennus paikoilleen.
Sitten siinä riittääkin puuhaa touhua sähköjä ihmetellessä. Autosähkö jutut kun ei sitä omaa osaamista ole niin saattaa miehen pää olla kohtuu harmaan ennenkö savut tästä koneesta otetaan.
Voidaan ottaa vaihtotyönä hitsaushommia jos joku haluaa tehdä sähköt puolestaan. :D
Sitten siinä riittääkin puuhaa touhua sähköjä ihmetellessä. Autosähkö jutut kun ei sitä omaa osaamista ole niin saattaa miehen pää olla kohtuu harmaan ennenkö savut tästä koneesta otetaan.
Voidaan ottaa vaihtotyönä hitsaushommia jos joku haluaa tehdä sähköt puolestaan. :D
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Siinä vierähti töissä 5 viikkoa putkeen ja tänään pitkästä aikaa sain jotain aikaiseksi. Syylärin flekteineen ja vesiletkut sain paikoilleen. Samalla tökin osan irroitetuista sähköistä takaisin paikoilleen.
Hakusessa olisi nyt vr6 vesipumpun hihnapyörä että saan moniurahihnalla pyörimään myös vesipumpun.
Hakusessa olisi nyt vr6 vesipumpun hihnapyörä että saan moniurahihnalla pyörimään myös vesipumpun.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
On siinä melkoinen ero nämä vs vakio sirkkelinterät.
- Liitteet
-
- IMG_20200605_202243.jpg (2.36 MiB) Katsottu 189827 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Tässä nyt pyörittelen lattialla mk2 jetan vaihdekeppiä tankoinee ja mk3 gtin versiota.
Jetan keppi + tanko sinne sujahti.
Perkele mikä työmaa oli kiinan poikien rst peltisarja saada sopimaan. Nämä perkeleen uunot on tehny tuon sarjan sopimaan ei vakaajillisiin autoihin. Olipa virhe kattoa sisälle miten paskasti ne on tuon tehny.
Vetarit ja bensapumppu vielä ennen ecua.
Jetan keppi + tanko sinne sujahti.
Perkele mikä työmaa oli kiinan poikien rst peltisarja saada sopimaan. Nämä perkeleen uunot on tehny tuon sarjan sopimaan ei vakaajillisiin autoihin. Olipa virhe kattoa sisälle miten paskasti ne on tuon tehny.
Vetarit ja bensapumppu vielä ennen ecua.
- Liitteet
-
- IMG_20201208_210921.jpg (2.19 MiB) Katsottu 183489 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Mikä tahansa kakkiksen vetari käy vaihtamalla vain sisäpään murroksen. No tämäkään ei taas pitäny paikkansa.
Kahlasin nettikaupoista mk3/mk2 sisäpään murroksia ja kaikissa näytti olevan sama specsit kun tässä vasurin mk3 kepin päässä.
Urien ulkomitoista mitaten mk3 tässä tapauksessa 31.8mm ja mk2 automaatin 27.9mm
Kahlasin nettikaupoista mk3/mk2 sisäpään murroksia ja kaikissa näytti olevan sama specsit kun tässä vasurin mk3 kepin päässä.
Urien ulkomitoista mitaten mk3 tässä tapauksessa 31.8mm ja mk2 automaatin 27.9mm
- Liitteet
-
- IMG_20210128_191715.jpg (2.89 MiB) Katsottu 182189 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Sopivat vetarit löysin raato mk2 jetasta minkä kaverilta sain. Maalia ja uutta rasvaa ja nakkasin vetarit paikoilleen. Jarruja yrittäny ilmailla mutta ei vain imevällä mtx pöntöllä lähde kunnolla. Pitää apulainen ottaa polkeen poljinta.
Mk3 tankista otin pa pumpun irti ja haen huomenna walbro 255 pumpun sinne.
Microsquirtin asennusta pitäisi aloittaa. Onko porukka vetäny ecun johdot apparin vai kuskin puolen reiästä?
Mk3 tankista otin pa pumpun irti ja haen huomenna walbro 255 pumpun sinne.
Microsquirtin asennusta pitäisi aloittaa. Onko porukka vetäny ecun johdot apparin vai kuskin puolen reiästä?
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Pakoputki tuli värkkäiltyä alle. Tänään sain hihnapyörään sorvailtua triggeri kehän. En ruveta leikkiin sen jakajan hall anturin kanssa. Vaan opeleista tuttu vr anturi.
- Liitteet
-
- IMG-20210519-WA0079.jpeg (1.12 MiB) Katsottu 177455 kertaa
-
- IMG_20210521_183423.jpg (3.73 MiB) Katsottu 177455 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic.
Lauantai ja sunnuntaina heiteltiin microsquirtin johdot paikoilleen. Ekat savutkin sielä saatiin lopulta ulos. Ainut vain että viimmeisen käynnistyksen jälkeen kun sammui kuului kummallinen ääni ja startin ääni muuttui myös. Konetta pyörittelin hylsyllä kampuran pultista eikä mitään outoa tuntunu.Tänään otin startin viilapenkkiin kiinni ja aloitin purkamaan heti ekana bendixin ja hiilisilla tms välinen kuparijohto poikki.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Eilen nakkasin korjatun startin paikoilleen. Kone pyöri niinku kaffetmylly tästä ilmiöstä sitten tarkisteleen onko jako kohdillaan. Kampuran kääntelin merkkiin aukaisin venakopan ja kappas jako sekaisin. Jos sitä tänään sitten kattelis että kumpiko hihnapyörä on kiilan osalta sökö tai mistä se nyt pääsi pyörähtään.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Että semmonen löytyi ruumiinavauksessa. Kuvan raudanpala oli kannen ja nokan laakeripinnan välissä joka magneetissa näkyy.
Ostetaan 2E sopiva ehjä kansi.
Ostetaan 2E sopiva ehjä kansi.
- Liitteet
-
- IMG_20210903_195839.jpg (2.18 MiB) Katsottu 174312 kertaa
-
- IMG_20210903_194617.jpg (2.07 MiB) Katsottu 174312 kertaa
-
- IMG_20210903_194313.jpg (2.79 MiB) Katsottu 174312 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Onko porukalla tietoa että minkä helkkarin takia näitä 8v kansia on 4 nokkapukilla ja sitten 5 niinkun tämä -94 vuoden 2E kun taas esim -91 2E on 4 nokkapukilla.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Laajennettu venttiilienvarsien kumien vaihto kävi nyt sitten. Sattui oleen tuossa 3A kannessa venat tuplajousilla ja g nokka. 3 tuntia tuota tuli portattua ja pitää huomenna virkein mielin vielä tutkia pitääkö jostain vielä jyrsiä.
- Liitteet
-
- IMG_20210916_204807.jpg (470.25 KiB) Katsottu 173801 kertaa
-
- IMG_20210916_204739.jpg (557.75 KiB) Katsottu 173801 kertaa
-
- IMG_20210916_203210.jpg (3.1 MiB) Katsottu 173801 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Sielä se nyt istuu. Huomenna jos sais jakopään kasaan ja loput nippelit paikoilleen.
- Liitteet
-
- IMG-20211009-WA0057.jpeg (1.5 MiB) Katsottu 173251 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Mikä kannentiiviste sulla on tuossa?
laitoitko normi kannentiivisteen vai metallitiivisteen? sullakin näyttäs olevan pieni mismatch kannen ja lohkon huohotuskanavassa, tossa 1 ja 2 pyttyjen välissä, vai onko?
itellä 3A lohko ja ilmeisesti 2E kansi (5-pukkinen), en mistään löytänyt metallitiivistettä joka näiden väliin kävisi, tuon erilaisen huohotus "pahkan" takia. Kaikki metallitiivisteet mitä testasin oli muotoiltu niin että näyttäs puhaltavan huohotukset koneen ulkopuolelle. Sopimattomia tais olla ainakin ABA / 037103383N ja ADY/ABK 048103383D. Jouduin laittamaan perus massatiivisteen, Sekin kyllä on remmiahtimen kestänyt pienillä ahtopaineilla.
Tuo kuvan metallitiiviste istui 3A lohkoon hyvin, mutta ei tähän 2E kanteen.. Saa kertoa jos on tietoa minkä MLS-tiivisteen tonne voisi pistää..
laitoitko normi kannentiivisteen vai metallitiivisteen? sullakin näyttäs olevan pieni mismatch kannen ja lohkon huohotuskanavassa, tossa 1 ja 2 pyttyjen välissä, vai onko?
itellä 3A lohko ja ilmeisesti 2E kansi (5-pukkinen), en mistään löytänyt metallitiivistettä joka näiden väliin kävisi, tuon erilaisen huohotus "pahkan" takia. Kaikki metallitiivisteet mitä testasin oli muotoiltu niin että näyttäs puhaltavan huohotukset koneen ulkopuolelle. Sopimattomia tais olla ainakin ABA / 037103383N ja ADY/ABK 048103383D. Jouduin laittamaan perus massatiivisteen, Sekin kyllä on remmiahtimen kestänyt pienillä ahtopaineilla.
Tuo kuvan metallitiiviste istui 3A lohkoon hyvin, mutta ei tähän 2E kanteen.. Saa kertoa jos on tietoa minkä MLS-tiivisteen tonne voisi pistää..
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Ihan luovuttajan MK3 renkkarilla otin tuon mls tiivisteen. Pitää verrata vähä kuvia toisesta puhelimesta onko tosiaan eroa tuossa huohotuksessa.
edit. Mun mielestä näyttää samalta 3A ja 2E
edit. Mun mielestä näyttää samalta 3A ja 2E
- Liitteet
-
- IMG-20211009-WA0014.jpeg (1.47 MiB) Katsottu 172710 kertaa
-
- IMG_20210906_204113.jpg (2.53 MiB) Katsottu 172710 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Sehän räjähti käyntiin. Pieni testilenkki osoitti jarrujen puuttumisen ja kytkinvaijeri on liian pitkä kun polkimen liike niin lyhyt millä kytkin ottaa. Tästä on nyt hyvä jatkaa kun saa välillä tuo ulos tallista niin saa tehtyä muutakin autoja.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Tässä pätkää samaiselta päivältä kun saatiin käytiin.https://youtu.be/YrLxHYtQRn0
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Mitä kytkin vaijeri käytät kun omassa liian pitkä kun mk3 omalla koitin kytkin ei irrota kunnolla
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Ekan tilasin Ranskasta taisi olla MK2 spec liian pitkä tää toinen oli varaosatiskiltä kuulemma se lyhyempi malli. Kumma kyllä täälä paikallinen sanoi ettei edes saa niitä ei vain jaksanut etsiä. Tarkoitus olis toinen lyhentää ja kaapelin holkkiprässi tms puristaa 2 alumiini holkkia perätysten stoppariksi.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Sähköt alkais olla lähes tulkoon valmiit. Vastus vielä pitäis kolvailla paikoilleen ja orkkis sähköistä ylimääräiset pois.
Tässä kun aloin tutkia tuota MK3 mittariston asennusta niin se olikin tähän ce1 koriin vittumaisempi homma.
Toimisiko sitten yleismallin mittaristo esim moottoripyöriin myytävät tuo microsquirt v3 kanssa.
Esim 8" Windows tabletti tuner studiolla.
Tässä kun aloin tutkia tuota MK3 mittariston asennusta niin se olikin tähän ce1 koriin vittumaisempi homma.
Toimisiko sitten yleismallin mittaristo esim moottoripyöriin myytävät tuo microsquirt v3 kanssa.
Esim 8" Windows tabletti tuner studiolla.
- Liitteet
-
- IMG_20230704_212137.jpg (2.49 MiB) Katsottu 160792 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Vihdoin nytkähti eteenpäin taas projekti. Kaveri selvitteli MK3 mittariston piuhat oikeille paikoille. Tehtiin pikaliitokset vain että näki toimivuuden. Vielä viimmeistelyn johdotuksille tinaa ja kutistesukkaa. Muuta piuhan veto konehuoneen puolelle niin saan öljytlämmöt ja ulkolämmön katsoa mittaristosta. 28 johdosta jäi ainostaa jarrupalojen kulumisen valo kytkemättä revittiin pois liittimisestä.
Olisko Etelä-Pohjanmaalla Megan säätövelhoa että sais katsastusäädöt purkkiin.
Olisko Etelä-Pohjanmaalla Megan säätövelhoa että sais katsastusäädöt purkkiin.
- Liitteet
-
- IMG_20240619_215714.jpg (2.56 MiB) Katsottu 40401 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Heitin 2.0 aba sytkäkartan tuonne ecuun ja afr table 1 kartta tunerstudiosta. Suurin hyöty tuli kyllä kun nakkas tuon aba sytkäkartan alkoi jo vähän vetoja löytyä.
Täyskaasulla afr pysyy luokkaa 12 risat ja alkaa nousta 4000rpm jälkee lähemmäs 14 että sais soppaa lisätä sinne alueelle.
Jarrut ei vissiin ole asettunut kun ei poljin palaudu niin helposti ylös.
Pakoputken peräpönttö on entinen on sitten sellainen meteli että koko kylä kaikuu.
Täyskaasulla afr pysyy luokkaa 12 risat ja alkaa nousta 4000rpm jälkee lähemmäs 14 että sais soppaa lisätä sinne alueelle.
Jarrut ei vissiin ole asettunut kun ei poljin palaudu niin helposti ylös.
Pakoputken peräpönttö on entinen on sitten sellainen meteli että koko kylä kaikuu.
- Liitteet
-
- IMG_20240726_183427.jpg (2.32 MiB) Katsottu 37722 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
No liian rikkaallahan se on melkolailla koko ajan noilla arvolla kun ihanteellinen afr on 14,7/1
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Ja paras teho vaparissa on 13-12,5/1 seoksella
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Kyllä autotune viimmeisellä lenkillä sääti sitä sinne 12.5-13.2 nurkille kun säädin parametriä. Saa ammattilainen tehdä loppuun tämän säädön. Jaksaa nyt jo sutia hiekkatiellä 2 vaihteella ja vetoja on sinne 4000 asti kunnes loppuu kartasta rikkaus.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Todella hyvää tekemistä! Jatka samaan malliin. Penkkilappuja mielenkiinnolla odotellaan :)
Puhumattakaan kun saa remmin kiinni.
Puhumattakaan kun saa remmin kiinni.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Katsastettu ja muutokset otteessa. Itse säädettynä kartat ja meni päästöistä läpi. Etu ja takavaloista 4% otteeseen. Peräpöntön saa vaihtaa ei aja Erkkikään tuolla metelillä mitä nyt lähtee.
- Liitteet
-
- IMG_20240822_192813.jpg (1.9 MiB) Katsottu 20804 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Onko kukaan tutkinut sopiiko näihin minkään muun auton 9" jarrutehostin. ATE 03.7750-1332.4 rellun clion näyttää lähelle samaa kuvissa.
Toki Passatissa ja jopa ekan kopan toledossa sama tehostaja kun golfissa kirjain ero vain osa numerossa.
Löysin Espanjasta ruosteettoman tähän.
Toki Passatissa ja jopa ekan kopan toledossa sama tehostaja kun golfissa kirjain ero vain osa numerossa.
Löysin Espanjasta ruosteettoman tähän.
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Live tunella karttaa. Alkais olla nyt vetoja vähintään sen tehtaan ilmoittaman 115hv verran persdynoa. Olis mielenkiintoista nähdä penkkitulos tästä. Sitten myös ammattilaisen loppuun hiotulla kartoilla tehot.
- Liitteet
-
- IMG_20240913_201930.jpg (2.07 MiB) Katsottu 8882 kertaa
-
- IMG_20240913_201739.jpg (3.04 MiB) Katsottu 8884 kertaa
Re: Golf Mk2 -89 1.6 automatic -> 2.0 8v + 5v laatikko
Hifi asennusta.
- Liitteet
-
- IMG_20241029_200116.jpg (3.39 MiB) Katsottu 4812 kertaa
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa