Audi TT:n ikkunoiden huurtuminen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.11.2007 18:56
Audi TT:n ikkunoiden huurtuminen
Mistä lähtee katteleen vikaa ku ikkunat heittää välillä aiva sikakovaa huuruun kesken ajon? Yleensä ok mutta ruvennut temppuileen useammin ja useammin. Jäähdytysnesteen pinta on tippunut sentin verran ja sillon tällöin hälyyttää nestettä. Samalla kun vetää huuruun niin auton sisälle tulee tod subtrooppinen ilmasto. Vuotaako jäähd. nestettä johonki vai mitä mitä v....a? Kiitos
AudiTeeTee:lle. Mikäli jäähdytin nestettä vuotaa sisätiloihin tai ilmanvaihtoon niin silloin tuppaa laseihin tulla rasvainen kalvo sisäpuolelle. Ja ohjaamoon syntyy "makea" tuoksu.
HeikkiJ: Kuivain ei kytkydy päälle eikä pois. Se toimii aina. Kuivain ei myöskään liity huurtumiseen millään tavalla.
Harrin kuvaama toiminta tapa toimii minullakin, ei huurretta. Kun kesän jälkeen ajoissa lopettaa ilmastoinnin käytön. Ehtii höyrystinkenno sekä ilmanvaihto putkisto kuivua ennen kosteita nolla kelejä.
HeikkiJ: Kuivain ei kytkydy päälle eikä pois. Se toimii aina. Kuivain ei myöskään liity huurtumiseen millään tavalla.
Harrin kuvaama toiminta tapa toimii minullakin, ei huurretta. Kun kesän jälkeen ajoissa lopettaa ilmastoinnin käytön. Ehtii höyrystinkenno sekä ilmanvaihto putkisto kuivua ennen kosteita nolla kelejä.
OT: Syy miksi ilmastointi ei voi toimia pakkasella. Ilmastointilaitteen "kylmäaine" R134a ei kaasuunnu nollan alapuolella. Ja kompuran tehtävä on puristaa kaasu nesteeksi ja höyrystin siis höyryttää (aine kaasuntuu) jolloin höyrystin sitoo lämpöä. Jos kompura menisi päälle silloin matalapaine puoli olisi nestemmäisessä muodossa, niin tällöin kompura tuhoutuisi.
Ja kuivain siis imee kylmäaineesta veden pois. Jota pääsee järjestelmään lähinnä vain kun järjestelmää huolletaan.
Ja kuivain siis imee kylmäaineesta veden pois. Jota pääsee järjestelmään lähinnä vain kun järjestelmää huolletaan.
Huurtuminen ilmastoinnin poiskytkeytyessä johtuu siitä että höyrystimeen jäätynyt vesi rupeaa sulamaan ja siten lisää mahdottomasti sisätilan kosteutta. Itsekkin ajelen talvella tuollaisilla keleillä aina ilmastointi pois päältä, "ärsyttävä" ominaisuus vain tuossa vanhassa ilmastoinnin paneelissa on ettei ole nappia mistä saisi se pois päältä jos on sillä hetkellä lämpötila alle kytkeytymiskynnyksen, eikä sitä huomaa jos napsahtaa päälle.
Höyrystin tosiaan kuivaa sisäilmaa, ja kuivain ilmastointijärjestelmän kylmäainekiertoa.
Höyrystin tosiaan kuivaa sisäilmaa, ja kuivain ilmastointijärjestelmän kylmäainekiertoa.
Voisiko talveksi repäistä kompurasta johdon irti niin ei saisi edes
vahingossa ilmastointia päälle?
Keväällä johto kiinni ja vikamuistin nollaus?
Sakke: Helpoimmalla pääset, kun otat paine-anturista johdon irti, niin ei tarvi käsiä enempää likaannuttaa ;)
Niin, tai et vain paina sitä ilmastointia päälle vahingossa, jos sen olet pois kytkenyt napista ;)
Editoitu!!
Viimeksi muokannut Murre, 3.1.2008 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa