minkälaista poweria meinasit emoon tuupata kiinni ja miten ohjata käynnistymisiä?
Mulla oli vuoden päivät Thinkpadiin pohjautuva autopc (käytännössä telakka takakontissa et PC:n sai poiskin) ja 7" kosketusnäyttö koelautaan upotettuna. Otin pois kun Touchi alko temppuilemaan enkä saanut sitä enää kalibroitua niin että oikeata laitaa näytöstä olisi voinut käyttää. Pitäis varmaan korjata näyttö ja laittaa systeemi takaisin kiinni tai myydä pois...
kannettavan kovo ei käytössä nillittänyt millään tavalla vaikka tuli joskus -30'C pakkasillakin käytettyä mutta nyt kun kone on muussa käytössä on siellä muutama bad sectori ilmestynyt eli iskunvaimennukseen suunnitteluun kannattaa uhrata muutama minuutti. mulla ei ollut kun pienet pehmikkeet läppärin alla ja niidenkin päätarkoitus oli nostaa konetta senverran että sain ilman puhaltamaan myös koneen ali. Olivat lisäksi varmaan liian kovat.
jos nyt lähtisin uutta systeemiä tekemään niin todennäköisesti ottaisin käyttistä varten 4GB flash muistin ja laittaisin käyttiksen sinne. Mahdollisesti jonkun RAM-levy hässäkän kanssa jonne bootissa käyttis ladataan. medialle sitten joku ulkoinen USB-kovo vaikka hanskalokeroon. sen vois sitten tuupata mankkaan kiinni kun PC jysähtää... =)
Mulla oli tuossa systeemissä BT kännykkää varten tosin sitä en ikinä ehtinyt saamaan kunnolla pelaamaan että oikeasti olisi voinut käyttää systeemiä handsfreenä. Wlanilla siirtelin tiedostoja auton ja kotiverkon välillä sekä kämänen webbikamera oli peruutus tutkana. Road Runner oli WinXP:n kanssa tuossa pohjana ja navigaattorina Destinator PN:n karttoja käyttävä Map Monkey.
Powereita ohjailin itse tehdyllä relekortilla jossa oli mikrokontrolleri ohjaus tarkoituksena tehdä siitä automaattinen niin että seuraa esim. hälärin tilaa. Jos häly päällä PC sammuttaa itsensä ja käynnistää kun häly otetaan pois. tuotakaan en ehtinyt loppuun saakka vääntää vaan toimi käytännössä koelaudassa olevilla kytkimillä joilla ohjailin kortin releitä kytkien sähköjä päälle ja pois sekä ohjasin läppärin poweri nappulaa.
ei muuta kun onnea projektille. tuo on varsin mielenkiintoinen harrastus muuta aikaa siihen saa kyllä kulumaan.
ja jos ei vielä ole tuttu niin tuolla on kauheesti kaikkee aiheesta
http://www.mp3car.com ja lähinnä forum mutta on tuolla muutakin.