Passat 3B hanskalokeron kahva hajosi.
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3B hanskalokeron kahva hajosi.
Onko kukaan vaihtanut tuota itse, löytyiskö jostain ohjeita kuinka tuon saa irti?
3BG:hen kansi olis ollu 125e.
Oho, aika isoja hintaeroja näyttää olevan. Itselläni hajosi juuri tuo lukkomekanismi (mullakin toisen puolen akselitappi irti ja kahva repsotti) edellisestä 3BG:stäni. Ostin uuden kannen merkkiliikkeestä hintaan 80eur (ja tuo hinta 2003 kesältä). Sain liikkeestä kopion ohjeesta miten kansi irrotetaan ja lukko vaihdetaan vanhasta (niin ettei riko mitään ;-) )
Tuolta näkee miten koko hanskalokerosysteemi irrotetaan:
http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/ ... kasten.htm
Kannen saa sitten irti tuosta irrottamalla ne muoviset saranatapit, joista toinen oli aika tiukassa, niiden kanssa kannattaa olla hiukka varovainen etti katkaise niitä, niitä ei tullut uuden kannen mukana.
Itse kyllä ensin myös kokeilin pähkäillä miten tuon saa korjattua, muta ilmeisesti se kansi olisi pitänyt "halkaista" siitä saumasta, mutta kun ei ihan suosiolla alkanut irrota niin hommasin koko kannen uuden.
Se on muuten aika herkkä hajoamaan se lukkomekanismi. Itse tungin vähän liikaa CD-levyjä hanskalokeron täyteen ja hiukan voimalla tungin kannen kiinni ja siinä se hajosi.
Niin se kansi näyttää siltä että se kahva on ensin kasattu paikalleen ja sitten "valettu" sisä- ja ulkopinnat kiinni, en alkanu sitä halkasemaan (vaikka kävi kyllä mielessä...).
Ravistelin ensin tietenki sen irroneen tapin ulos sieltä luukun sisältä. Sit teippasin ne lukkosalvat sisäasentoon luukun reunoista, ettei ne pännää sitä kahvaa ja saa rauhassa turata. Sit wittumaisin osuus, eli tuskailemaan miten sen tapin saa takasin oikeelle paikalleen: pienillä kärkipihdeillä ja pienellä ruuvimeisselillä kampeamalla se tappi viimein muljahtikin sinne. Kahvasta tai luukusta (en nyt muista enää) joutui vähän veistämään siivua että se akselitapin paikka näkyy ja työkalut mahtuu ja pääsee työstämään, valmiina tuota puukotusta ei huomaa. Homma siis onnistuu siitä ulkopuolelta, kahva auki-asennossa. Laitoin myös liimaa sinne akselitapin reikään ennen tapin asennusta ettei irtoa enää toista kertaa.
Täytyy sanoa, että lievää väkivaltaa, järjetöntä sorminäppäryyttä, pitkää pinnaa ja rutkasti tuuria vaativa toimenpide, mutta jäipähän nekin 125eeroa johonkin ihan muuhun.
Ravistelin ensin tietenki sen irroneen tapin ulos sieltä luukun sisältä. Sit teippasin ne lukkosalvat sisäasentoon luukun reunoista, ettei ne pännää sitä kahvaa ja saa rauhassa turata. Sit wittumaisin osuus, eli tuskailemaan miten sen tapin saa takasin oikeelle paikalleen: pienillä kärkipihdeillä ja pienellä ruuvimeisselillä kampeamalla se tappi viimein muljahtikin sinne. Kahvasta tai luukusta (en nyt muista enää) joutui vähän veistämään siivua että se akselitapin paikka näkyy ja työkalut mahtuu ja pääsee työstämään, valmiina tuota puukotusta ei huomaa. Homma siis onnistuu siitä ulkopuolelta, kahva auki-asennossa. Laitoin myös liimaa sinne akselitapin reikään ennen tapin asennusta ettei irtoa enää toista kertaa.
Täytyy sanoa, että lievää väkivaltaa, järjetöntä sorminäppäryyttä, pitkää pinnaa ja rutkasti tuuria vaativa toimenpide, mutta jäipähän nekin 125eeroa johonkin ihan muuhun.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa