Lohkolämmitin ja haaroitussarja!
Valvoja: ffp jäsenet
Lohkolämmitin ja haaroitussarja!
Oottekos väsänneet itse tollasia haaroitussarjoja ja sisäpistokkeita.
Siis kun autossa on nyt pelkkä lohkolämmitin niin ei kai siitä olisi vaikeaa itse haaroittaa johtoa sisäpistokkeelle.
Tahtovat olla kalliita nuo defan sarjat jossa on hieno haaroitin ja johdot!
Siis kun autossa on nyt pelkkä lohkolämmitin niin ei kai siitä olisi vaikeaa itse haaroittaa johtoa sisäpistokkeelle.
Tahtovat olla kalliita nuo defan sarjat jossa on hieno haaroitin ja johdot!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vakuutus pesee kätensä, jos käryää ei-hyväksytyn asennuksen takia.
Toissapäivänä asensin audiin sisäpistorasian. Defan lohkis oli ennestään. Romikselta hain haaroittimen, pistorasian, metrin ja kahden metrin piuhan jo kesällä. Muut osat maksoi vitosen kipale, mutta kahden metrin piuha oli 9€.
Irrotin ulkopistorasialtatulevan johdon lohkolämmittimeltä, jonka kytkin haaroittimeen. Haaroittimelta sitten pitkä jä lyhyt piuha lohkikselle ja sisärasialle. Haaroittimen pulttasin runkoon kiinni. Liitoksiin liimaksi butyylikumia (samaa mitä takavaloissa on tiivisteenä).
Jonkin verran piti tuumata reiän tekemistä rintapeltiin, ettei olisi vahingossa porannut ilmastointia hajalle.
Toissapäivänä asensin audiin sisäpistorasian. Defan lohkis oli ennestään. Romikselta hain haaroittimen, pistorasian, metrin ja kahden metrin piuhan jo kesällä. Muut osat maksoi vitosen kipale, mutta kahden metrin piuha oli 9€.
Irrotin ulkopistorasialtatulevan johdon lohkolämmittimeltä, jonka kytkin haaroittimeen. Haaroittimelta sitten pitkä jä lyhyt piuha lohkikselle ja sisärasialle. Haaroittimen pulttasin runkoon kiinni. Liitoksiin liimaksi butyylikumia (samaa mitä takavaloissa on tiivisteenä).
Jonkin verran piti tuumata reiän tekemistä rintapeltiin, ettei olisi vahingossa porannut ilmastointia hajalle.
Juu ei tosiaankaan kannata ruveta mitään itse virittelemään. Sisähaaroitus tehdään siihen tarkoitetulla tiivisteyllä haaroituskappaleella ja kaapelit ovat metallikuorista panssarikaapelia, kestävät liuottimia ja lämpöä.
Joko käytetty sarja romikselta tai uusi jostain autotarvikepuljusta. Muistaakseni Temro oli hieman Defaa ja Calixia halvempi. Temroa saa muistaakseni noiden em. merkkien jatkeeksi, Motonetin hakuohjelma antaa hakusanalla "Temro" jotain infoa asiasta. Laadusta ei kokemusta.
Joko käytetty sarja romikselta tai uusi jostain autotarvikepuljusta. Muistaakseni Temro oli hieman Defaa ja Calixia halvempi. Temroa saa muistaakseni noiden em. merkkien jatkeeksi, Motonetin hakuohjelma antaa hakusanalla "Temro" jotain infoa asiasta. Laadusta ei kokemusta.
Tuo minipistorasia on aika ahterista: sitä on vaikea asentaa siten, ettei sinne ei menisi vesi. Ainakin Defan rasian luukusta väsyy/katkeaa jousi ja kosteus pääsee sisään.
Viime talvena monet kerrat sulattelin rouvan golfista tuota pistorasiaa.
Jos siellä on vettä, on aivan varma, että joskus käy käry. Muutenkin nuo liitäntätapit ovat vanhan mallin rasiaan/pistokkeeseen verrattuna surkean ohkaisia.
Muuten: jos kiinteät kiitokset on tiivistetty o-renkaalla, miksei siinä liitäntäjohdossa ole mitään tiivistystä? Kun johto on kiinni, sulamisvedet valuvat pistoketta kaulaa myöten rasiaan.
Viime talvena monet kerrat sulattelin rouvan golfista tuota pistorasiaa.
Jos siellä on vettä, on aivan varma, että joskus käy käry. Muutenkin nuo liitäntätapit ovat vanhan mallin rasiaan/pistokkeeseen verrattuna surkean ohkaisia.
Muuten: jos kiinteät kiitokset on tiivistetty o-renkaalla, miksei siinä liitäntäjohdossa ole mitään tiivistystä? Kun johto on kiinni, sulamisvedet valuvat pistoketta kaulaa myöten rasiaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ellei sitten löydä selaista antiikkista lohkista, jossa on neliskanttinen liitäntäjohdon pistoke, niissä taisi olla kiinteä panssarikaapeli. Silloin ei kyllä juuri sisätilanlämmittimistä mitään tiedetty, joten ei ollut tarvista haaroittaakaan.
Golfissani oli joskus -80 -luvun puolella Lohko-Wirtanen kiinteällä liitäntäjohdolla. Oranssinvärinen kaapelikela konehuoneessa. Siihen uskalsin ropata kytkennät omasta päästä sisätilan lämppärille. Dieseliauto kun oli, niin päättelin, että ei se niin helposti kärähdä.
Golfissani oli joskus -80 -luvun puolella Lohko-Wirtanen kiinteällä liitäntäjohdolla. Oranssinvärinen kaapelikela konehuoneessa. Siihen uskalsin ropata kytkennät omasta päästä sisätilan lämppärille. Dieseliauto kun oli, niin päättelin, että ei se niin helposti kärähdä.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa