Mitä kaikkea pitää muistaa ottaa irti kun irroitan Caddystä kojelaudan?
Päädyissä on 2 pulttia molemmin puolin ja mittaristosta muutama ruuvi mutta mitä muuta?
Tarkoitus olisi saada laudan natinoita vähemmäksi, samalla äänieristettä alle ja ennenkaikkea mittarivalojen lamppuja ehjäksi.
Caddyn (MK1) kojelaudan purku?
Valvoja: ffp jäsenet
Irroitus.
Irroitin omasta caddystä juuri kuukausi sitten kojetaulun. Eka ala härpäkkeet ( hanskalokero ja muut ) irti. Sitten oli kojelaudan yläosa ainoastaan kiinni niillä päädyissä olevilla ruuveilla. Yhteensä neljä ruuvia. Sitten on jollain klipsuilla tuulilasin alareunassa kiinni mutta mulla lähti ihan ensin ylös kampeamalla ja sitten taakse vetämällä. Puhaltimen moottori jää tulipeltiin kiinni eikä ole kojetaulussa kiinni. Muista toki ottaa kaikki napit, mittarit ja muut säätimet irti ennen repimistä. ;)
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 8.8.2007 10:39
kun irroittaa sen muovin palasen mikä ympäröi mittaria ja mihin nappulat yms tulee kiinni niin sitten näkyy kaksi ruuvia millä läppärin säätö"paneeli" on kiinni.
raitisilmasuuttimille tulevat letku/putket kojelaudan sisältä repäsee pois. ne pitäis näkyy kun purat hanskalokeron yms pois. ne irti niin sen jälkeen ei tarvitse miettiä mitään lämppäristä.
mittarin vaijerin saa irti ku vaan irrottaa ne kaksi ruuvia mitkä pitää mittaria paikoillaan niin se tulee vähän ulospäin, silloin ainakin mun läskin käden mahtu työntämään sinne mittarin taakse. klipsua painaa ja nytkyttelee vaijerin irti, varoo kuitenkin ettei se klipsu hajoa.
Kaikki ruuvit mitä näkee kannattaa irroittaa. sitten vaan ronskisti nykäsee kojetaulun irti. Ratin irroitus ja rattiakselin päällä olevat muovit kannattaa myös irrotella pois häiritsemästä.
Noilla menetelmillä oon purkanut pihalla seisovista ykköskoppasista kojetauluja
raitisilmasuuttimille tulevat letku/putket kojelaudan sisältä repäsee pois. ne pitäis näkyy kun purat hanskalokeron yms pois. ne irti niin sen jälkeen ei tarvitse miettiä mitään lämppäristä.
mittarin vaijerin saa irti ku vaan irrottaa ne kaksi ruuvia mitkä pitää mittaria paikoillaan niin se tulee vähän ulospäin, silloin ainakin mun läskin käden mahtu työntämään sinne mittarin taakse. klipsua painaa ja nytkyttelee vaijerin irti, varoo kuitenkin ettei se klipsu hajoa.
Kaikki ruuvit mitä näkee kannattaa irroittaa. sitten vaan ronskisti nykäsee kojetaulun irti. Ratin irroitus ja rattiakselin päällä olevat muovit kannattaa myös irrotella pois häiritsemästä.
Noilla menetelmillä oon purkanut pihalla seisovista ykköskoppasista kojetauluja
Missä siellä sadevesikaukalossa on mutterit?
Niin paljo roinaa edessä ettei näe kunnolla.
Pitäisi omasta G2:sta ottaa kaikki sisustasta irti.. tai melkein kaikki =)
Jos on halukkaita tulla auttamaan (ei renkaan potkijat) Järvenpään suuntaan niin tarjoan asennus juomaa sekä ruokaa jos nälkä yllättää.
YV:llä vaikka yhteyttä...
Huomenna eli lauantaina olen aamusta menossa purkamaan.
Sunnuntaina olisi tarkoitus olla turvakaaret hitsattuna paikallaan ja maanantaina jo ajossa =)
Niin paljo roinaa edessä ettei näe kunnolla.
Pitäisi omasta G2:sta ottaa kaikki sisustasta irti.. tai melkein kaikki =)
Jos on halukkaita tulla auttamaan (ei renkaan potkijat) Järvenpään suuntaan niin tarjoan asennus juomaa sekä ruokaa jos nälkä yllättää.
YV:llä vaikka yhteyttä...
Huomenna eli lauantaina olen aamusta menossa purkamaan.
Sunnuntaina olisi tarkoitus olla turvakaaret hitsattuna paikallaan ja maanantaina jo ajossa =)
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 8.8.2007 10:39
Kiitos neuvoista, sain kojelaudan purettu ja jopa laitettua kiinni.
Tuo nopeusmittarin vaijerin irroitus oli aika kypsä, mulla ei ole kaikkein isoimmat kädet ja sain vääntää tosissaan.
Irroitus:
- Ratti irti
- Alaosan irtoavat tavarat irti, hanskalokero yms. Samoin raitisilmasuuttimet irti.
- Mittaristosta nippelit irti, tämän jälkeen näkyvät ruuvit irti. Lämppärin vivuston peitelevyn takana 2 ruuvia.
- Mittariston kytkimien piuhat irti.
- Kojelaudan päädyistä molemmista 2 ruuvia irti.
- Lämppärin säätövivut irti, kojelaudassa 2 ruuvilla kiinni.
- Nopeusmittarin vaijeri irti.
- Varovasti repimällä/vetämällä lauta irti, varoen samalla lasinpyyhkimien viiksiä.
Mitä tein:
- Laitoin Vibroplastia äänieriseeksi tulipeltiin yms laudan taakse niihin paikkoihin mitkä olivat näkyvissä.
- Samaa tavaraa lautaan "suoriin" osiin, antamaan massaa laudalle ettei tärisis niin pahasti. Ehkä tuo VB oli liian kallista ainetta tuohon mutta olipa saatavilla sillä hetkellä.
- Mittariston valojen uusiminen. Nyt toimivat.
- Valokytkimen valoa en saanut toimimaan, virrat tulevat ja lamppukin toimii irti ollessaa mutta ei vain toimi.
- Samoin lämppärin kytkimien valot lopettivat toimintansa.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, jätin päädyistä ruuvit irti siksi aikaa että sain väännettyä alaosan kunnolla paikoilleen. Vasta tämän jälkeen päädyt kiinni, oikean kohdan näkee raitisilmasuuttimien reijästä. Ja nopeusmittarin vaijerin kanssa sai taas tapella.
Ruuvit kiristin niin tiukalle kuin vain uskalsin...
Kojelaudan tärinä pieneni huomattavasti ja moottorin ääni sisällä tuntui vaimenneen eli hommasta oli jotain hyötyäkin.
Tuo nopeusmittarin vaijerin irroitus oli aika kypsä, mulla ei ole kaikkein isoimmat kädet ja sain vääntää tosissaan.
Irroitus:
- Ratti irti
- Alaosan irtoavat tavarat irti, hanskalokero yms. Samoin raitisilmasuuttimet irti.
- Mittaristosta nippelit irti, tämän jälkeen näkyvät ruuvit irti. Lämppärin vivuston peitelevyn takana 2 ruuvia.
- Mittariston kytkimien piuhat irti.
- Kojelaudan päädyistä molemmista 2 ruuvia irti.
- Lämppärin säätövivut irti, kojelaudassa 2 ruuvilla kiinni.
- Nopeusmittarin vaijeri irti.
- Varovasti repimällä/vetämällä lauta irti, varoen samalla lasinpyyhkimien viiksiä.
Mitä tein:
- Laitoin Vibroplastia äänieriseeksi tulipeltiin yms laudan taakse niihin paikkoihin mitkä olivat näkyvissä.
- Samaa tavaraa lautaan "suoriin" osiin, antamaan massaa laudalle ettei tärisis niin pahasti. Ehkä tuo VB oli liian kallista ainetta tuohon mutta olipa saatavilla sillä hetkellä.
- Mittariston valojen uusiminen. Nyt toimivat.
- Valokytkimen valoa en saanut toimimaan, virrat tulevat ja lamppukin toimii irti ollessaa mutta ei vain toimi.
- Samoin lämppärin kytkimien valot lopettivat toimintansa.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, jätin päädyistä ruuvit irti siksi aikaa että sain väännettyä alaosan kunnolla paikoilleen. Vasta tämän jälkeen päädyt kiinni, oikean kohdan näkee raitisilmasuuttimien reijästä. Ja nopeusmittarin vaijerin kanssa sai taas tapella.
Ruuvit kiristin niin tiukalle kuin vain uskalsin...
Kojelaudan tärinä pieneni huomattavasti ja moottorin ääni sisällä tuntui vaimenneen eli hommasta oli jotain hyötyäkin.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa