Corradon puhaltimen esivastus?
Valvoja: ffp jäsenet
Corradon puhaltimen esivastus?
Eli soitin volkkarille kun tuo etuvastus pimeni ja hinta oli rapean suolainen, ongelma tuli siinä että kun annoin ton osan koodin niin sanoivat että ainostaan corradoon tarkoitettu, kattelin tossa motonetistä vastaavaa osaa joka on puolet halvempi (vähintään) mutta siellä ei corradoon ole vastaavaa..
ELi käykö kakkos tai kolmos golffin esivastus raatoon vai onko niissä jotain eroa?
Katsoin että kyseisen osan voi myös korjata, mutta oli sen verran homeisen näköinen että päätin että en lähde yrittämään.
ELi käykö kakkos tai kolmos golffin esivastus raatoon vai onko niissä jotain eroa?
Katsoin että kyseisen osan voi myös korjata, mutta oli sen verran homeisen näköinen että päätin että en lähde yrittämään.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Diodi=lämpösulake?
Jos tarkoitat tuota niin kävin lukasemassa noi ohjeet ja eihän se vaihto olis paha homma mutta koko osa on niin karseessa kunnossa että kelasin et vaihdan kokonaan (yleensä kun paikkaa fillarin renkaan niin se puhkee seuraavaks paikan vierestä)
Mut onko tossa esivastuksessa muuta mikä "käytännössä" voi hajota? kun turhaan alan askartelee jos se kohta hajoo jostain muualta..
Jos tarkoitat tuota niin kävin lukasemassa noi ohjeet ja eihän se vaihto olis paha homma mutta koko osa on niin karseessa kunnossa että kelasin et vaihdan kokonaan (yleensä kun paikkaa fillarin renkaan niin se puhkee seuraavaks paikan vierestä)
Mut onko tossa esivastuksessa muuta mikä "käytännössä" voi hajota? kun turhaan alan askartelee jos se kohta hajoo jostain muualta..
Vaikee sanoo, yleensä siitä palaa vaa se lämpösulake (eli tässä tapauksessa diodi). Kannattaa tarkistaa, että se ite puhallinmoottori toimii, ettei polta uudelleen sitä sulaketta. Oma oli kans vähä törkysessä kunnossa mutta puhdistin vähä puhaltelemalla ja vaihdoin sen diodin: http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/uusi_lampovastus.jpg
Oliko toi vaikee kolvata? kun katsoin tuolta tota vaihto-ohjetta niin siinä uhkailtiin että ei oli mikään yksinkertainen kolvata mm. tinan sulamislämmöstä johtuen.
No noin päättelin että tuo esivastus ois kärvähtänyt, koska puhallin toimii kovimmalla nopeudella mutta pienimmillä nopeuksilla virta ei kulje tuosta vastuksesta eteenpäin.
Voisin toisaalta testaa vaan vaihtaa diodin ja kattoo jos se kestäis sillä.
Puhallin on alkanut vähän uikuttaa mutta ajattelin jos puhdistan myös sen ja rasvaan jos se vielä vähän aikaa kestäis.
Onko oikea diodi tuolla ohjeissa esiintynyt 184 asteinen sulake?
No noin päättelin että tuo esivastus ois kärvähtänyt, koska puhallin toimii kovimmalla nopeudella mutta pienimmillä nopeuksilla virta ei kulje tuosta vastuksesta eteenpäin.
Voisin toisaalta testaa vaan vaihtaa diodin ja kattoo jos se kestäis sillä.
Puhallin on alkanut vähän uikuttaa mutta ajattelin jos puhdistan myös sen ja rasvaan jos se vielä vähän aikaa kestäis.
Onko oikea diodi tuolla ohjeissa esiintynyt 184 asteinen sulake?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt, kun itsellänikin tuli puhaltimen lämpövastuksen vaihto eteen, niin otetaanpa juttu taas esille. Sähköliikkeen myyjä toitotti minulle, että vastusta ei saa missään nimessä mennä kolvaamaan, vaikka kuinka kaukaa itse vastuksesta sen kolvaisi. Sanoi sen menevän pilalle saman tien. Ainut oikea tapa on kuulemma kiinnittää se puristusliitoksella, mikä onnistuu helposti ainakin g2:ssa, jossa on valmiit hakaset, jotka voi käyttää auki. Itelläni puhaltimen akselin laakeri oli huonossa rasvassa, johtuen alkusyksyn vesivuodosta, joka etsi tiensä puhaltimen läpi. Laakeri kannattaa ensin rasvata, jollain ohuemmalla litkulla, jotta joka paikka tulee voideltua ja sitten tuupata laakerin ympärille paksumpaa rasvaa, niin puhallinta ei tarvitse aukoa/vastusta vaihdella kuukauden välein. Oulun Hammarin Sähkössä 184- asteen vastus maksoi huikeat 3€. Vaihtoehtoisesti koko tarvikepaketti varaosaliikkeessä 18€.
No veikkaan että on erillainen kun itsellä tuo vastus löyty suoran puhaltimen kyljestä.
Itse kolvasin sen sulakkeen tuohon ja alko sen jälkeen toimimaan, auto jäi samalla reissulla seisomaan, että siitä en tiedä kuinka pitkä aikainen korjaus tuo oli mutta sen aikaa ainakin toimi. itse taisin maksaa tuosta sulakkeesta peräti 1.50€
taggis: jos ei ole selvinnyt niin ja ei ole jo entuudestaan tuttu paikka kun ww.vagcat.com itse löysin ihan kiitettävän hyvin nuo räjäystyskuvat omaan autoon. (vaatii vaan että rekisteröidyt)
Itse kolvasin sen sulakkeen tuohon ja alko sen jälkeen toimimaan, auto jäi samalla reissulla seisomaan, että siitä en tiedä kuinka pitkä aikainen korjaus tuo oli mutta sen aikaa ainakin toimi. itse taisin maksaa tuosta sulakkeesta peräti 1.50€
taggis: jos ei ole selvinnyt niin ja ei ole jo entuudestaan tuttu paikka kun ww.vagcat.com itse löysin ihan kiitettävän hyvin nuo räjäystyskuvat omaan autoon. (vaatii vaan että rekisteröidyt)
En ole vieläkään tuota saattanut päätökseen, alahylly matkustaa takalootassa :D
Nyt kun tuli ne pakkasetkin sitten niin saapi nähdä koska pääsee jonnekin sisälle tutkimaan asiaa paremmin. Mutta tosiaan, autosta löytyy matkustajan airbäg ja lisäksi on vielä ilmastointi. Se vastuspaketti ei nyt varmasti tuossa moottorissa ole, se nyt ainakin tuli selväksi moottoria paloittelemattakin. Puhaltimelle tulevasta johdosta punainen katoaa lähes välittömästi ilmastoinnin kennon taakse ja ruskea menee oven viereen maadoituspisteeseen. Eli ilmeisesti se vastus löytyy jostain kohtaa tuon punaisen johdon varrelta, ellei jopa lämmityslaitteen paneelin takaa? Jos joku varmistaa tämän, niin ei tarvi turhaan lähteä purkamaan koko autoa :D
Niin joo, ne räjäytyskuvat auttaisi toki asiaa niin saisi sen selvitettyä itsekin. Koneella on kyllä ETKAkin, mutta kun on vaihdettu laajakuvamonitoriin niin se ei suostu käynnistymään, vaan herjaa väärää resoluutiota.
Nyt kun tuli ne pakkasetkin sitten niin saapi nähdä koska pääsee jonnekin sisälle tutkimaan asiaa paremmin. Mutta tosiaan, autosta löytyy matkustajan airbäg ja lisäksi on vielä ilmastointi. Se vastuspaketti ei nyt varmasti tuossa moottorissa ole, se nyt ainakin tuli selväksi moottoria paloittelemattakin. Puhaltimelle tulevasta johdosta punainen katoaa lähes välittömästi ilmastoinnin kennon taakse ja ruskea menee oven viereen maadoituspisteeseen. Eli ilmeisesti se vastus löytyy jostain kohtaa tuon punaisen johdon varrelta, ellei jopa lämmityslaitteen paneelin takaa? Jos joku varmistaa tämän, niin ei tarvi turhaan lähteä purkamaan koko autoa :D
Niin joo, ne räjäytyskuvat auttaisi toki asiaa niin saisi sen selvitettyä itsekin. Koneella on kyllä ETKAkin, mutta kun on vaihdettu laajakuvamonitoriin niin se ei suostu käynnistymään, vaan herjaa väärää resoluutiota.
Tuo puhaltimen 1 ja 3 nopeuden toimimattomuus johtuu ilmeisesti puhaltimen nopeussäätimen kärähtämisestä. Ne metalliliuskat oli sieltä namiskan alta osittain sulaneet/katkenneet, eikä niitä saanut hyppylangallakaan toimimaan.
Onko noissa paneeleissa eroja esim. ilmastoitujen ja ilmastoimattomien välillä (muutakin kuin Air Condition -teksti, siinä päälimmäisessä muovissa)?
Eli voinko heittää ilmastoituun autoon minkä tahansa kolmosgolfin lämppärin säätöpaneelin?
Tietysti kun heitän uudet namiskat paikalleen niin vika ei korjaannu mihinkään.
Se säätövastus on muuten mukavasti matkustajan airbagin takana piilossa. Onko tuossa bägon irroituksessa muita jippoja kuin akun miinuksen irroitus ennen hommaan ryhtymistä. Mitään ei ilmeisesti tarvitse uusia purkamisen yhteydessä?
Onko noissa paneeleissa eroja esim. ilmastoitujen ja ilmastoimattomien välillä (muutakin kuin Air Condition -teksti, siinä päälimmäisessä muovissa)?
Eli voinko heittää ilmastoituun autoon minkä tahansa kolmosgolfin lämppärin säätöpaneelin?
Tietysti kun heitän uudet namiskat paikalleen niin vika ei korjaannu mihinkään.
Se säätövastus on muuten mukavasti matkustajan airbagin takana piilossa. Onko tuossa bägon irroituksessa muita jippoja kuin akun miinuksen irroitus ennen hommaan ryhtymistä. Mitään ei ilmeisesti tarvitse uusia purkamisen yhteydessä?
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa