Pleksin maalaus?? ja kylmäkatodeista

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

Pleksin maalaus?? ja kylmäkatodeista

ViestiKirjoittaja timo » 1.8.2007 14:43

Morjens!

Elikkä tietääkö kukaan saako tavallista pleksiä maalattua ja pysyykö siinä maali??
ja kuinka sen maalauksen kaas pitääs toimia??
Viimeksi muokannut timo, 5.8.2007 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 1.8.2007 19:24

maalaus pysyy akryylis niin ja näin.. Hae joltain mainostoimistolta tai joltain vastaavalta sen väristä ns.kontaktimuovia..

jos itse maalaisin niin vetäisin ehkä otexin tai vastaavan kunnon tartunta maalin ja siihen sitten haluamaa maalia päälle..

Pysyvyys ei kestä kovaa käyttöä..

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 2.8.2007 17:02

eikö ees jos sen karhentais?

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 2.8.2007 17:43

kyllähän silloin paremmin tarttuu/pysyy sehän on selvä.. ajattelin että pitää sileä pinta olla..

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 3.8.2007 17:24

no se nyt välttämättä sileä tarvi olla..

entäs pelaako toi kylmäkatodi putki autoissa ihan normaalisti?? paketissa lukee että input 12v (dc) ja output 620v(dc/ac)
ja revoltecin kylmäkatodit kyseessä.
pitääkös tuohon lätkiä niitä diodeja?

tuossa espanjaksi tuotetiedot,koska englanniksi sivut ovat korjauksessa

Cátodo frío (CCFL) Doble Azul Cátodo frío (CCFL) Doble Verde Cátodo frío (CCFL) Doble Rojo Cátodo frío (CCFL) Doble UV
Material del encapsulado de los extremos: Sintético, Cristal, Metal
Longitud: 2x 100mm ó 2x 310mm
Diámetro: 12mm
Conector: ladrón MOLEX 4-pin estándar
Contenido del Blister: cátodo frío, inversor 12V, material de sujeción, interruptor ON/OFF para slot.

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 3.8.2007 22:50

laturi pukkaa 14.4 V kestääko ne valot?

sami.m
-
Viestit: 74
Liittynyt: 25.5.2006 23:37

ViestiKirjoittaja sami.m » 3.8.2007 23:40

mulla ei aikanaan mersussa kestäneet 14.4v kuin hetken aikaa, joten alensin jännitteet niille 10v niin rupes kestämään eikä käy se niitten muuntaja kuumana...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.8.2007 9:31

Aivan mainiosti. Meillä on Audissa jotain 14.8 V ja sellaiset +30% polttimot, jotka eivät kuulemma kestä jännitettä. Polttimot asennettu muistaakseni vuonna 2003. Ei tosin ole releytettykään.
Caravellessa on jotain 14.3 ja releytetyt valot, siinä tuppaa menemään normipolttimoita.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 4.8.2007 19:24

noo milläs olis helpoiten sitten alentaa tuota jännitettä noille kylmäkatodeille??
mulla on sellanen pakkaus missä on kaks noita valoja.. yhellä muuntajalla..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.8.2007 1:37

Jos ne ei vie tehoa paljoa niin kahdella vastuksella jännitteenjakokytkentä.

Tähän on hankala piirtää mutta kuukle varmasti löytää sopivilla hakusanoilla sen mitä tarkoitan.

Jos kaksi vastusta kytketään yhteen ja vapaisiin päihin kytketään jännite niin niiden vastusten liitospisteessä ja toisessa syöttöpisteessä on vastusten suhteen mukaan pienentynyt jännite.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 5.8.2007 19:53

tuosta ei kyllä ymmärtäny yhtään.. :D

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.8.2007 20:50

ite oon käyttänyt sellasta ratkaisua et oon laittanu vaan kaks diodia sarjaan alentamaan jännitettä. ei tarvii ruveta kikkailemaan mitään.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.8.2007 21:07

Diodi on helppo ratkaisu, 1kpl pudottaa noin 0,7V. Kannattaa kuitenkin huomioida, että diodin täytyy kestää valon ottama virta ja se lämpenee enemmän tai vähemmän riippuen siitä virrasta. Tai sitten 12V regulaattori (7812).

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 6.8.2007 21:08

entäs pelaako toi kylmäkatodi putki autoissa ihan normaalisti?? paketissa lukee että input 12v (dc) ja output 620v(dc/ac)
ja revoltecin kylmäkatodit kyseessä.
pitääkös tuohon lätkiä niitä diodeja?

Mulla oli joskus ventossa revolteci moiset putket.
Ja toimi hienosti kontissa kun piti sen oman muuntajan siinä putkien ja auton 12v piuhan välissä.
Eikä valot tykänny kyttyrää vaikka suoraa alapuolella paukutti pari 15" rokkarin dvc punchia parin kw voimalla.
Virran otin valoille sillon takaluukun sisävalosta.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 7.8.2007 18:29

mistäs noita diodeja löytyy jos semmoset iskis kiinni..vois kyllä kokeilla eka ilman mitään..

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 22.8.2007 11:40

Tai sitten 12V regulaattori (7812).

7812 ei oikein tuohon hommaan pidemmän päälle sovellu. 12-voltin regulla minimi sisääntulojännite pitäisi olla 14,5V. Lisäksi tuo ei kestä pakkasia.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa