Olen tässä katsellut autoon laitetta jossa olisi navi ja mp3-soitin samassa. Vaihtoehtoja ei loppujen lopuksi ole hirveen montaa. Pioneerilta, Blaupunktilta ja Navmanilta olen sopivan laitteen löytämään. Blaupunktin laiteet on 1 din kokosia eli näyttö on navi käyttöön liian pieni. Kun blaukkarit poistetaan vaihtoehdoista edellämainitusta syystä siirrytään puhumaan hinnasta. Kun puhutaan hinnasta niin vaihtoehdot rajottuu tohon Navmaniin, koska Pioneerin AVIC-D3 hinta on ~ 1500€. Navman iDN 3000 olis nyt sitten hinnaltaan sopivampi (699€). Vaikka itse soitin on 1 din kokonen on navin käytössä motoroitu 17,8 cm TFT-näyttö, joka on elektronisesti kipattavissa. Kosketusnäyttöä ei ole vaan tiedot syötettään kaukosäätimellä tai laitteen ohjaussauvan avulla.
Itellä olis tarvetta sekä navilaitteelle että mp3-soittimelle ja Navmanin hinta on jo sellanen, että erikseen hankittuna noi laitteet olis aika samaa luokkaa. Kun molemmat on samassa paketissa niin se on tietysti aina kätevämpää, tai no ei aina, riippuu tiettysti laitteen käyttöominaisuuksista.
Onko kokemuksia ko. laitteesta? Jossain ainakin haukuttiin Navmanin naveja (ohjaavat miten saatuu; ihme reittejä/kääntymisiä).
Navi+mp3
Valvoja: ffp jäsenet
Yleensä päinvastoin.Kun molemmat on samassa paketissa niin se on tietysti aina kätevämpää
Riippuu vähän, millaiselle soittimelle on tarvetta. Soittimia saa parilla satasella ja samoin naveja. Omasta mielestäni ainakin kosketusnäyttö on ehdoton ominaisuus navigaattorissa, helpottaa käyttöä kummasti. Ja saahan sen erillisen navin napattua vaikka toiseen autoon tai patikkamatkalle tarvittaessa.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”