G3 virtalukosta
Valvoja: ffp jäsenet
G3 virtalukosta
Haulla koitin mutta tähän kyssäriin ei vastausta eli farmarissa kun virrat sammuttaa niin avain kyllä tulee pois mutta se pesä ei välillä pomppaa ylös (eli mankka on hetken päällä vaikka avain on pois virtalukosta). Varotteleeko virtalukko mitenkään jos on hajoamassa? Saako öljytä esim lukko/aseöljyllä? (mersussa jos virtalukko takertelee niin se varoittaa sillä että vaihto edessä ja jos pitkään takertelee niin lopuksi leipoo rattilukon jumiiin. Eikä mersun lukkoon saa mitään laittaa). Eikai tuon nyt vielä hajoamassa pitäisi olla kun mittarissa vasta 216tkm? Johtuisko kosteudesta kun toimii ok jos auto lämmin/kuiva?
Volkkarissa ei ole tyyppivikoja -vain vikoja. On se hieman outoa, että noinkin järeä osa kuin virtalukko, jonka pitäisi estää auton anastaminenkin, pätkii jo varsin vähillä kilometreillä.
Omani on ajettu hieman enemmän ja samaa vikaa pukkasi. Kokeilin noita yleisvoiteluaineita, kuten WD40 ja CRC, mutta ei mitään apuja. Sitten suihkin lukkopesään jarrukliineriä sen verran, että lattialle valui paksu musta liemi. Paineilmaa perään ja lopuksi aseöljyä, toiminut toistaiseksi.
Omani on ajettu hieman enemmän ja samaa vikaa pukkasi. Kokeilin noita yleisvoiteluaineita, kuten WD40 ja CRC, mutta ei mitään apuja. Sitten suihkin lukkopesään jarrukliineriä sen verran, että lattialle valui paksu musta liemi. Paineilmaa perään ja lopuksi aseöljyä, toiminut toistaiseksi.
^Onpa ollut heikkoa tekoa, mulla virtalukko on vielä ihan timmissä 365tkm jälkeen :)
Jotenkin ihmettelen, miten noiden lukkojen kestoikä noin suuresti vaihtelee. Ainakin lukkosula ja muut mömmöt lukossa oletettavasti heikentävät sen kestoa. Avaimen mukana virtalukkoon päätyy helposti hienoa hiekkaa ja muuta töhnää oven lukosta. Myöskään kaikenlaisten Leathermanien roikkuminen avainnipusta ei ainakaan pidennä lukon kestoa.
Tokihan pätkä-ajossa virtalukkoa tulee useammin käytettyä, mutten usko sen selittävän eroja. Vai onko noita tullut esimerkiksi eri valmistajilta vuosien saatossa?
Jotenkin ihmettelen, miten noiden lukkojen kestoikä noin suuresti vaihtelee. Ainakin lukkosula ja muut mömmöt lukossa oletettavasti heikentävät sen kestoa. Avaimen mukana virtalukkoon päätyy helposti hienoa hiekkaa ja muuta töhnää oven lukosta. Myöskään kaikenlaisten Leathermanien roikkuminen avainnipusta ei ainakaan pidennä lukon kestoa.
Tokihan pätkä-ajossa virtalukkoa tulee useammin käytettyä, mutten usko sen selittävän eroja. Vai onko noita tullut esimerkiksi eri valmistajilta vuosien saatossa?
Onko kolmosen ominaisuus että avain ei mene paikalleen muulloin kun ratti on rattilukossa?
Entä onko muilla kolmosen omistajille sitä että kun kääntää startti asentoon niin alussa on tyhjä kohta jolloin starttaa mutta virrat ei ole päällä, mutta sitten kun kääntää ihan oikeilla ääriasentoon niin sitten se starttaa ihan normaalisti?
Entä onko muilla kolmosen omistajille sitä että kun kääntää startti asentoon niin alussa on tyhjä kohta jolloin starttaa mutta virrat ei ole päällä, mutta sitten kun kääntää ihan oikeilla ääriasentoon niin sitten se starttaa ihan normaalisti?
Onko kolmosen ominaisuus että avain ei mene paikalleen muulloin kun ratti on rattilukossa?
Kyyllä mulla ainakin menöö...
Entä onko muilla kolmosen omistajille sitä että kun kääntää startti asentoon niin alussa on tyhjä kohta jolloin starttaa mutta virrat ei ole päällä, mutta sitten kun kääntää ihan oikeilla ääriasentoon niin sitten se starttaa ihan normaalisti?
Ei ole. Taitaa sullakin olla v-lukon pohja menossa. Aika monesti (kuulemma) tekee justiin tuon, että startatessa ei oo virta päällä.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa