Olisi uuden soittimen hankinnan aika ja tällä kertaa ajattelin kokeilla Alpinen tuotoksia kun ei ole vielä yhtäkään ollut.
Onko minkälainen käyttää jne. Ominaisuuksia kattelin jo tuolta alpinen sivuilta ja on ihan kohtalaisesti hintaan nähden. Lähinnä kiinnostais tekeekö niillä suotimilla mitään?
Kokemuksia Alpine CDA9855R soittimesta?
Valvoja: ffp jäsenet
Vuoden verra itsellä ollut kiinni kyseinen soitin. Soittimen jakareilla on tehty kaikki jakosuodatukset aktiiviselle 2-tie etupäälle (DLS Dur1+ Iridium6) ja subbarille. Eli jakarit on täysin säädettevissä, 6-24db/oct jakojyrkkyys, bandbass suodin midbassolle. Aikaviiveet ja Equ löytyy myös. Subbarinn tasonsäätö yhdennapin painalluksella, joten helppo ja nopea säätää ajossa biisin mukaan. Voisin sanoa että paras soitin hintaluokassaan ylivoimaisesti.
Jotkut sanovat tuon GlideTouch kosketinpaneelin olevan vaikea käyttöinen ajossa, jos käyttää i-Podia soittimenkautta. Itsellä ei tuosta kokemuksia, mutta muuten GlideTouch on ihan hyvä käyttää, vaatii vähän harjoittelua.
Hyvä soitin kaikinpuolin, suosittelen ;)
Jotkut sanovat tuon GlideTouch kosketinpaneelin olevan vaikea käyttöinen ajossa, jos käyttää i-Podia soittimenkautta. Itsellä ei tuosta kokemuksia, mutta muuten GlideTouch on ihan hyvä käyttää, vaatii vähän harjoittelua.
Hyvä soitin kaikinpuolin, suosittelen ;)
Mulla oli toi 9855 vuoden verran ja täytyy kyllä sanoa ettei siihen glide touchiin ainakaan siinä ajassa tottunut.Useamman kerran teki mieli heittää jorpakkoon koko laite kun ei meinannut totella.
Seuraavaan autoon tulee pinukan 88rs joka pitäisi olla koko lailla parempi soitin...vielä kun löytyisi halvalla jostain..=)
Seuraavaan autoon tulee pinukan 88rs joka pitäisi olla koko lailla parempi soitin...vielä kun löytyisi halvalla jostain..=)
Alpine 9855
Alpine 9855 soitin on ihan toimiva ja laadullisesti hyvä, mutta "klaid taz" ei aina tykkää toimia....
Puoli vuotta soittimen omistaneena....
Jos nytten olisin ostamassa soitinta, päätyisin pinskun 88-malliin.
Puoli vuotta soittimen omistaneena....
Jos nytten olisin ostamassa soitinta, päätyisin pinskun 88-malliin.
Itse hankin juuri CDA-9853R mallin ja olen siihen ollut erittäin tyytyväinen. Soitinhan on tekniikaltaan ja ominaisuuksiltaan täysin sama kuin 55-malli, mutta vain näyttö on viisvitosessa mallia BioLite ja soittimen mukana tulee kaukosäädin, jota 53 paketissa ei vakiona ole.
Ennen kaikkea äänenlaatu on loistava, samoin kuten jakosuotimet. EQ :n kanssa en ole vielä ehtinyt pelehtimään, mutta sekin näytti varsin pätevältä. Viiveetkin saa säädettyä helposti ja asetuksia on helppo aktivoida muistipaikoilta ajonkin aikana. Itse olen ainakin sinut GlideTouch valitsimen kanssa ja mielestäni se on loistava keksintö, tosin iPodia en käytä soittimen kautta, vaan iPodin kappaleiden navigointiin on käytössä harman/kardon drive+play.
9853R-malli on vielä jonkin verran ko. soitinta halvempikin. Jos ei tarvi kaukosäädintä, eikä graafista näyttöä, niin 53 :ssa saa kyllä sopivaan hintaan loistavat ominaisuudet. Suosittelen!
Ennen kaikkea äänenlaatu on loistava, samoin kuten jakosuotimet. EQ :n kanssa en ole vielä ehtinyt pelehtimään, mutta sekin näytti varsin pätevältä. Viiveetkin saa säädettyä helposti ja asetuksia on helppo aktivoida muistipaikoilta ajonkin aikana. Itse olen ainakin sinut GlideTouch valitsimen kanssa ja mielestäni se on loistava keksintö, tosin iPodia en käytä soittimen kautta, vaan iPodin kappaleiden navigointiin on käytössä harman/kardon drive+play.
9853R-malli on vielä jonkin verran ko. soitinta halvempikin. Jos ei tarvi kaukosäädintä, eikä graafista näyttöä, niin 53 :ssa saa kyllä sopivaan hintaan loistavat ominaisuudet. Suosittelen!
Kiitos kommenteista. Omani onkin juuri tulossa jossain päin eurooppaa tällä hetkellä. Kaverin kanssa juttelin ja hänellä on se 9812R malli ja kertoi että siinä täytyy kuulema vetää erillinen virtajohto mankalle, koska on joku suurtehovahvistin olevinaan.
Siis ettei niin vain ISO liittimestä pelais. Onkos tässä 9855r:ssä sama homma. Täytyykö vetää suoraan akulta virtanen?
Siis ettei niin vain ISO liittimestä pelais. Onkos tässä 9855r:ssä sama homma. Täytyykö vetää suoraan akulta virtanen?
Vai että suurteho vahvistin =) Salli mun nauraa.. Yhdessäkään normaalissa autoradiossa ei ole tehoa yhtään enempää kuin 12-16w per kanava, sillä mosfet tekniikalla, ilman hakkurivirtalähdettä toteutettu vahvistin ei voi antaa sen enempää tehoa, luki sitten etupaneelissa 4x40 tai 4x60 wattia. Eli voit kytkeä suoraan ISO liittimeen sen soittimesi.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”