auto passat 1,9 tdi 1998 110 hv
miten toimii ilmastointilaitten kompressori? ajoittain kytkettäessä jäähdytys päällle, kompuran paikkeilta kuuluu vinkunaa. kytkeytyykö kompura jollain solenoidilla mukaan ja vastuksen kasvaessa alkaa remmi luistaa? vai mikä on toiminta? näin itse ajattelisin yht äkkiä toiminnan olevan. onko muita ehdotuksia?
ilmastointilaite vinkuu ajoittain
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 26.4.2008 16:04
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19.3.2008 20:27
Kylmää tullee mielestäni normaalisti. Vinkuna hiljenee kierrosten kasvaessa ja loppuu samantien kun ilmastoinnin sammuttaa.
Tossa keväällä kuului aamuisin ja kylmällä koneella kitinää jonkin aikaa (ilmastointi ei päällä) nytten ei enää ainakaan yhtä selvästi, voisiko olla sama remmi joka luistaa ? tai sitten se toinen?? vai olisiko vielä muita mahdollisuuksia?
Tossa keväällä kuului aamuisin ja kylmällä koneella kitinää jonkin aikaa (ilmastointi ei päällä) nytten ei enää ainakaan yhtä selvästi, voisiko olla sama remmi joka luistaa ? tai sitten se toinen?? vai olisiko vielä muita mahdollisuuksia?
meillä oli passatissa sama ongelma, kahden päivän kitinän jälkeen moniurahihnan kiristinpyörästä leikkas laakeri kiinni. töineen ja osineen 250€.
Onko muuten tuon lisäflektin vaihto iso homma?
saako siihen pelkkää laakeria, volkkarilta kysyin mutta kauppas vaan koko moottoria siipineen hintaan 319€!
Onko muuten tuon lisäflektin vaihto iso homma?
saako siihen pelkkää laakeria, volkkarilta kysyin mutta kauppas vaan koko moottoria siipineen hintaan 319€!
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Jos ilmastoinnin fläkti on sökö, löytyy ohjeita, ellei FFP:ltä niin kasso Ultimate.
Nykysin saa Motonetista kuulema samaan hintaan ku pari vuotta sitte Saksasta fläktiä (300W), 80-90e.
Niin sen laakerin voi tarkoittaamaani fläktiin kyllä vaihtaa. Tosin en tiedä miten kasaus onnistuu, ko oli semmosia liitostekniikoita käytetty...
Nykysin saa Motonetista kuulema samaan hintaan ku pari vuotta sitte Saksasta fläktiä (300W), 80-90e.
Niin sen laakerin voi tarkoittaamaani fläktiin kyllä vaihtaa. Tosin en tiedä miten kasaus onnistuu, ko oli semmosia liitostekniikoita käytetty...
Mulla piti viime kesänä kompura vaimeaa kitinää/vinkunaa päälle kytkeytyessään, kunnes siitä lensi se magneettikytkimen kytkinlevy mäkeen. Oli löystynyt sen kytkinakselin päässä oleva mutteri, hakannut poorit paskaksi ja lopulta se mutteri irtosi ja levy katosi. No, löytyi myöhemmin moottorin pohjamuovin päältä, mutta pskana se silti oli, koska ne poorit katosivat akselista ja kytkinlevystä.
Talvi meni sitten toimimattomalla kompuralla, mutta nyt kevätkuumilla piti tuo korjata. Kahdesta rikkinäisestä kompurasta tehtiin yksi ehjä. Tuli tehtyä kompuraan käytännössä täys "koneremontti", kun vaihdettiin sinne sen akselin ja levyn lisäksi männät renkaineen.
Talvi meni sitten toimimattomalla kompuralla, mutta nyt kevätkuumilla piti tuo korjata. Kahdesta rikkinäisestä kompurasta tehtiin yksi ehjä. Tuli tehtyä kompuraan käytännössä täys "koneremontti", kun vaihdettiin sinne sen akselin ja levyn lisäksi männät renkaineen.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19.3.2008 20:27
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa