Olisin kysellyt että millä konstilla IV Golf Gti -98 autossa on mahdollista saada ovet lukkoon ilman että varashälyytin menee päälle?
Olisin kuvitellut että jos avaimella laittaa, mutta se ei toiminut...
Tietoa kellään?
IV Golfin varashälyyttimen pois päältä kytkeminen?
Valvoja: ffp jäsenet
IV Golfin varashälyyttimen pois päältä kytkeminen?
Viimeksi muokannut rrinne, 27.5.2008 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lainaan vähän topiccia. Eli Borassa kanssa vähän hankaluuksia tuon hälyttimen kanssa. Häly toimii kyllä juuri niinkuin sen on tarkoitettukin toimia, mutta haluaisin saada pysyvästi tuon sisätilan tutkan pois päältä.
Senhän saa kyllä pois jos muistaa aina ennen lukitusta painaa B-pilarin juuresta sitä nappulaa. Mutta arvatkaapa muistaako sitä painaa kun olis tarvis??
Ensinnäkin aina välillä tulee tuota koiraa kuskattua autossa mukana. Eräänkin kerran kaupassa käynnin ajan oli piski ollut autossa ihmeissään, kun hälyt huutanut koko kauppareissun ajan.
Toiseksi totesin tuossa kun oli syksyn eka pakkasyö ja laitoin lämmityksen päälle. Tottahan se sisätutka reagoi tuohon sisälämppärin toimintaan ja taas soi hälyt turhaan.
Tottahan tämä ei olisi mikään ongelma, jos tuota em. nappulaa muistaisi aina tarvittaessa painaa, mutta kun ei...
Eli siis vielä yhteenvetona: Kuinka saan Borasta sisätilantutkan pysyvästi pois päältä, niin että hälytin muuten toimii?
Senhän saa kyllä pois jos muistaa aina ennen lukitusta painaa B-pilarin juuresta sitä nappulaa. Mutta arvatkaapa muistaako sitä painaa kun olis tarvis??
Ensinnäkin aina välillä tulee tuota koiraa kuskattua autossa mukana. Eräänkin kerran kaupassa käynnin ajan oli piski ollut autossa ihmeissään, kun hälyt huutanut koko kauppareissun ajan.
Toiseksi totesin tuossa kun oli syksyn eka pakkasyö ja laitoin lämmityksen päälle. Tottahan se sisätutka reagoi tuohon sisälämppärin toimintaan ja taas soi hälyt turhaan.
Tottahan tämä ei olisi mikään ongelma, jos tuota em. nappulaa muistaisi aina tarvittaessa painaa, mutta kun ei...
Eli siis vielä yhteenvetona: Kuinka saan Borasta sisätilantutkan pysyvästi pois päältä, niin että hälytin muuten toimii?
Modasin tuon oman auton näin, jossa on tuo volkkarin oem sisätilatutka/häly.
Sisätila-anturien eliminointi
1. Vaihdoin takasisävalot anturittomiin lamppuihin -> rosvoliittimillä anturittomien lamppujen johdot (muista katkaista mukaan purkuautosta tms) alkuperäisiin kiinni näin -> ruskea ruskeaan, sini-harmaa sini-harmaaseen ja puna-sininen puna-valkoiseen ja valot pelaa kuten pitääkin. En katkaissut alkuperäisiä johtoja siltä varalta, jos tuleva omistaja haluaa vaihtaa anturit paikoilleen.
Äänitorven kytkeminen pois
2. CCM:stä lähtee kaksi johtonippua (ainakin itsellä, kun sähkölasit yms). Toisessa johtonipussa on selkeästi yksi ja ainut musta-keltainen johto. Tämä poikki, abikot päihin (uros ja naaras, jotta saa kytkettyä yhteen jos haluaa) ja tähän väliin mikä tahansa 2- tai 3-napainen on/off kytkin. Laitoin väliin sen verran pidemmät piuhat, jotta kytkimen saa sulaketaulun yläpuolelle sen päätymuovin alle. Näin se on kytkettävissä päälle pois pienellä vaivalla.
Mikäli hälyt menee päälle, antaa auto vain valomerkin vilkkujen muodossa. Itteeni alko ärsyttää, kun autossa joutuu koiraa kuljettamaan ja tuohon b-pilarin painikkeeseen on luotto nolla. Samoin toisen oven vaihdettu mikrokytkin vi**uilee ja antaa välistä autolle signaalia, että ovi avautuisi, jolloin alkaa parkkiksella huutamaan itsekseen. Samoin ongelmia on aiheuttanut sisätilalämppäri...
VW OEM häly käyttää ERI tööttiä kuin ratin äänimerkki. Tämä hälyttimen torvi löytyy vesikaukalosta ECU:n vierestä kuskinpuolelta. Sen torven irrottaminen vaatii pyyhkijämekanistamin irrottamisen, mutta liittimen irrottaa sieltä päästä helposti. Tosin suojaamaton liitin vesikaukalossa ei ehkä ole paras mahdollinen :P
Sisätila-anturien eliminointi
1. Vaihdoin takasisävalot anturittomiin lamppuihin -> rosvoliittimillä anturittomien lamppujen johdot (muista katkaista mukaan purkuautosta tms) alkuperäisiin kiinni näin -> ruskea ruskeaan, sini-harmaa sini-harmaaseen ja puna-sininen puna-valkoiseen ja valot pelaa kuten pitääkin. En katkaissut alkuperäisiä johtoja siltä varalta, jos tuleva omistaja haluaa vaihtaa anturit paikoilleen.
Äänitorven kytkeminen pois
2. CCM:stä lähtee kaksi johtonippua (ainakin itsellä, kun sähkölasit yms). Toisessa johtonipussa on selkeästi yksi ja ainut musta-keltainen johto. Tämä poikki, abikot päihin (uros ja naaras, jotta saa kytkettyä yhteen jos haluaa) ja tähän väliin mikä tahansa 2- tai 3-napainen on/off kytkin. Laitoin väliin sen verran pidemmät piuhat, jotta kytkimen saa sulaketaulun yläpuolelle sen päätymuovin alle. Näin se on kytkettävissä päälle pois pienellä vaivalla.
Mikäli hälyt menee päälle, antaa auto vain valomerkin vilkkujen muodossa. Itteeni alko ärsyttää, kun autossa joutuu koiraa kuljettamaan ja tuohon b-pilarin painikkeeseen on luotto nolla. Samoin toisen oven vaihdettu mikrokytkin vi**uilee ja antaa välistä autolle signaalia, että ovi avautuisi, jolloin alkaa parkkiksella huutamaan itsekseen. Samoin ongelmia on aiheuttanut sisätilalämppäri...
VW OEM häly käyttää ERI tööttiä kuin ratin äänimerkki. Tämä hälyttimen torvi löytyy vesikaukalosta ECU:n vierestä kuskinpuolelta. Sen torven irrottaminen vaatii pyyhkijämekanistamin irrottamisen, mutta liittimen irrottaa sieltä päästä helposti. Tosin suojaamaton liitin vesikaukalossa ei ehkä ole paras mahdollinen :P
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa