Seat Leon 1.8T 2001 ja vikakoodit..
Valvoja: ffp jäsenet
Seat Leon 1.8T 2001 ja vikakoodit..
Seat foorumilaisen (Stinge) Leoni antoi seuraavat vikakoodit ja auto aiheuttaa päänvaivaa (Tehon puutetta/puutumista, nykimistä jne):
Thursday,15,May,2008,20:12:34:52853
VAG-COM Version: Release 704.1
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 06A 906 032 DE
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0001
Software Coding: 11510
Work Shop Code: WSC 06441
2 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Täältä löysin jo muutaman vastaavanlaisen ongelman, mutta ratkaisuja en. Mitähän suuret gurut sanovat?
Liian laihalla näyttäisi käyvän. Sekä jonkinlaista ahtovuotoako!?
Tässä vielä vag-comilla logattuja arvoja: Eka veto ja toinen:
Thursday,15,May,2008,20:49:04
06A 906 032 DE,,1.8L R4/5VT 0001,
,Group A:,'115,,,,Group B:,'118,,,,Group C:,'003
,,Engine Speed,Engine Load,Charge Pressure,Charge Pressure,,Engine Speed,Intake Air,Charge Pressure,Charge Pressure,,Engine Speed,Intake Air Mass,Throttle Drive,Ignition
,TIME,,,(specified Value),(actual Value),TIME,,Temperature,Solenoid Valve,(actual Value),TIME,,,Angle Sensor 1,Timing Angle
Marker,STAMP, /min, %, mbar, mbar,STAMP, /min,°C, %, mbar,STAMP, /min, g/s, %, °BTDC
,0.59,1960,22.6,990.0,1010.0,0.01,1960,15.0,0.0,1010.0,0.30,1960,8.39,7.1,21.0
,1.51,1960,22.6,990.0,1010.0,0.89,1960,15.0,0.0,1010.0,1.21,1960,8.47,7.1,21.0
,2.41,1960,31.6,1400.0,970.0,1.81,1960,15.0,0.0,1010.0,2.11,1960,8.56,7.1,21.0
,3.32,2080,72.9,1390.0,1300.0,2.71,2000,15.0,5.1,1060.0,3.02,2040,29.97,98.4,12.0
,4.22,2200,75.9,1390.0,1330.0,3.62,2120,14.0,5.1,1330.0,3.91,2160,31.53,94.9,9.0
,5.13,2320,75.9,1390.0,1330.0,4.52,2240,12.0,5.1,1330.0,4.83,2280,32.69,91.0,9.8
,6.03,2440,75.2,1390.0,1330.0,5.43,2360,12.0,5.1,1330.0,5.73,2400,34.75,83.1,14.3
,6.94,2520,75.2,1390.0,1330.0,6.33,2480,12.0,5.1,1330.0,6.64,2520,35.92,77.3,15.0
,7.84,2640,75.2,1400.0,1330.0,7.24,2560,12.0,5.1,1330.0,7.54,2600,37.22,80.8,15.0
,8.75,2760,75.2,1410.0,1330.0,8.14,2680,12.0,5.1,1330.0,8.45,2720,38.78,86.3,16.5
,9.65,2880,75.2,1420.0,1330.0,9.05,2800,12.0,5.1,1330.0,9.35,2840,41.78,91.0,18.0
,10.56,3000,74.4,1440.0,1330.0,9.95,2920,12.0,5.1,1330.0,10.26,2960,43.03,95.7,18.8
,11.46,3120,75.9,1470.0,1330.0,10.86,3040,12.0,5.1,1310.0,11.16,3080,44.53,100.0,19.5
,12.37,3200,75.9,1490.0,1340.0,11.77,3160,13.0,5.1,1330.0,12.07,3200,46.42,100.0,18.0
,13.27,3320,76.7,1500.0,1320.0,12.67,3240,14.0,5.1,1320.0,12.97,3280,47.97,100.0,24.0
,14.18,3440,75.9,1520.0,1330.0,13.58,3360,14.0,5.1,1330.0,13.88,3400,49.19,100.0,19.5
,15.09,3360,10.5,990.0,1060.0,14.48,3440,15.0,0.0,1330.0,14.78,3400,11.75,6.3,6.0
,15.99,3240,12.0,990.0,1030.0,15.39,3360,13.0,0.0,1040.0,15.69,3280,8.39,7.1,1.5
,16.89,3000,12.8,990.0,1020.0,16.29,3160,14.0,0.0,1030.0,16.59,3080,7.97,6.7,1.5
,17.80,2720,13.5,990.0,1010.0,17.20,2880,15.0,0.0,1020.0,17.50,2800,7.33,6.3,0.8
,18.71,2400,13.5,990.0,1010.0,18.10,2600,15.0,0.0,1010.0,18.40,2520,6.50,5.5,0.0
,19.61,2160,13.5,990.0,1010.0,19.01,2320,15.0,0.0,1010.0,19.31,2240,5.92,5.1,-1.5
,20.52,1880,13.5,990.0,1010.0,19.91,2040,15.0,0.0,1010.0,20.21,1960,5.28,4.3,-3.0
,21.42,1760,13.5,990.0,1010.0,20.82,1800,16.0,0.0,1010.0,21.11,1760,4.78,3.9,-3.8
,22.33,1720,24.8,990.0,1000.0,21.72,1720,17.0,0.0,1010.0,22.01,1720,4.44,4.3,12.0
,23.22,1720,30.8,990.0,1010.0,22.63,1720,17.0,0.0,1000.0,22.93,1720,10.22,8.6,19.5
1,24.14,1720,31.6,990.0,1020.0,23.53,1720,17.0,0.0,1010.0,23.83,1720,10.72,9.0,19.5
,25.04,1720,32.3,990.0,1020.0,24.44,1720,16.0,0.0,1020.0,24.74,1720,11.08,9.0,19.5
,25.95,1720,27.8,990.0,1020.0,25.33,1720,15.0,0.0,1020.0,25.65,1720,10.00,8.2,10.5
E: Korjattu kirjoitus virhe..
Thursday,15,May,2008,20:12:34:52853
VAG-COM Version: Release 704.1
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 06A 906 032 DE
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0001
Software Coding: 11510
Work Shop Code: WSC 06441
2 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Täältä löysin jo muutaman vastaavanlaisen ongelman, mutta ratkaisuja en. Mitähän suuret gurut sanovat?
Liian laihalla näyttäisi käyvän. Sekä jonkinlaista ahtovuotoako!?
Tässä vielä vag-comilla logattuja arvoja: Eka veto ja toinen:
Thursday,15,May,2008,20:49:04
06A 906 032 DE,,1.8L R4/5VT 0001,
,Group A:,'115,,,,Group B:,'118,,,,Group C:,'003
,,Engine Speed,Engine Load,Charge Pressure,Charge Pressure,,Engine Speed,Intake Air,Charge Pressure,Charge Pressure,,Engine Speed,Intake Air Mass,Throttle Drive,Ignition
,TIME,,,(specified Value),(actual Value),TIME,,Temperature,Solenoid Valve,(actual Value),TIME,,,Angle Sensor 1,Timing Angle
Marker,STAMP, /min, %, mbar, mbar,STAMP, /min,°C, %, mbar,STAMP, /min, g/s, %, °BTDC
,0.59,1960,22.6,990.0,1010.0,0.01,1960,15.0,0.0,1010.0,0.30,1960,8.39,7.1,21.0
,1.51,1960,22.6,990.0,1010.0,0.89,1960,15.0,0.0,1010.0,1.21,1960,8.47,7.1,21.0
,2.41,1960,31.6,1400.0,970.0,1.81,1960,15.0,0.0,1010.0,2.11,1960,8.56,7.1,21.0
,3.32,2080,72.9,1390.0,1300.0,2.71,2000,15.0,5.1,1060.0,3.02,2040,29.97,98.4,12.0
,4.22,2200,75.9,1390.0,1330.0,3.62,2120,14.0,5.1,1330.0,3.91,2160,31.53,94.9,9.0
,5.13,2320,75.9,1390.0,1330.0,4.52,2240,12.0,5.1,1330.0,4.83,2280,32.69,91.0,9.8
,6.03,2440,75.2,1390.0,1330.0,5.43,2360,12.0,5.1,1330.0,5.73,2400,34.75,83.1,14.3
,6.94,2520,75.2,1390.0,1330.0,6.33,2480,12.0,5.1,1330.0,6.64,2520,35.92,77.3,15.0
,7.84,2640,75.2,1400.0,1330.0,7.24,2560,12.0,5.1,1330.0,7.54,2600,37.22,80.8,15.0
,8.75,2760,75.2,1410.0,1330.0,8.14,2680,12.0,5.1,1330.0,8.45,2720,38.78,86.3,16.5
,9.65,2880,75.2,1420.0,1330.0,9.05,2800,12.0,5.1,1330.0,9.35,2840,41.78,91.0,18.0
,10.56,3000,74.4,1440.0,1330.0,9.95,2920,12.0,5.1,1330.0,10.26,2960,43.03,95.7,18.8
,11.46,3120,75.9,1470.0,1330.0,10.86,3040,12.0,5.1,1310.0,11.16,3080,44.53,100.0,19.5
,12.37,3200,75.9,1490.0,1340.0,11.77,3160,13.0,5.1,1330.0,12.07,3200,46.42,100.0,18.0
,13.27,3320,76.7,1500.0,1320.0,12.67,3240,14.0,5.1,1320.0,12.97,3280,47.97,100.0,24.0
,14.18,3440,75.9,1520.0,1330.0,13.58,3360,14.0,5.1,1330.0,13.88,3400,49.19,100.0,19.5
,15.09,3360,10.5,990.0,1060.0,14.48,3440,15.0,0.0,1330.0,14.78,3400,11.75,6.3,6.0
,15.99,3240,12.0,990.0,1030.0,15.39,3360,13.0,0.0,1040.0,15.69,3280,8.39,7.1,1.5
,16.89,3000,12.8,990.0,1020.0,16.29,3160,14.0,0.0,1030.0,16.59,3080,7.97,6.7,1.5
,17.80,2720,13.5,990.0,1010.0,17.20,2880,15.0,0.0,1020.0,17.50,2800,7.33,6.3,0.8
,18.71,2400,13.5,990.0,1010.0,18.10,2600,15.0,0.0,1010.0,18.40,2520,6.50,5.5,0.0
,19.61,2160,13.5,990.0,1010.0,19.01,2320,15.0,0.0,1010.0,19.31,2240,5.92,5.1,-1.5
,20.52,1880,13.5,990.0,1010.0,19.91,2040,15.0,0.0,1010.0,20.21,1960,5.28,4.3,-3.0
,21.42,1760,13.5,990.0,1010.0,20.82,1800,16.0,0.0,1010.0,21.11,1760,4.78,3.9,-3.8
,22.33,1720,24.8,990.0,1000.0,21.72,1720,17.0,0.0,1010.0,22.01,1720,4.44,4.3,12.0
,23.22,1720,30.8,990.0,1010.0,22.63,1720,17.0,0.0,1000.0,22.93,1720,10.22,8.6,19.5
1,24.14,1720,31.6,990.0,1020.0,23.53,1720,17.0,0.0,1010.0,23.83,1720,10.72,9.0,19.5
,25.04,1720,32.3,990.0,1020.0,24.44,1720,16.0,0.0,1020.0,24.74,1720,11.08,9.0,19.5
,25.95,1720,27.8,990.0,1020.0,25.33,1720,15.0,0.0,1020.0,25.65,1720,10.00,8.2,10.5
E: Korjattu kirjoitus virhe..
Viimeksi muokannut Murre, 16.5.2008 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos Murre eilisestä avusta!
Tässä vielä omistajan tilitys auton ongelmista. Auton tilitys omistajan ongelmista, luettavissa Murren viestistä :)
Autoon on viime syksynä vaihdettu by pass venttiili. (Orkkis by pass siis paikallaan.)
Noin kk. sitten auto alkoi yskiä motarilla reippaamman kiihdytyksen jälkeen, mutta ei vikavaloa. Auto nyki tasakierroksillakin kevyesti ja alle 2000 rpm ei meinannut vetää ollenkaan. Leon lähti sitten erääseen HKIn Seat-pajaan ja siellä vaihdettiin ahtopaine-anturi, sekä löytynyt vuotava ahtoletku.
Pajareissun jälkeen auto tuntui toimivan ihan ok, enkä asiaan sen suuremmin syventynyt. Sitten reissun päällä ollessa, korjausten jälkeen ensimmäinen tiukempi kiihdytys valoista ja tän jälkeen huomasin, että vikavalo syttyi. Siihen loppui kiihdyttelyt mutta normaalisti ajellen auto toimi ihan ok. Ei mitään oiretta. Vikavalo sammuikin sitten itsestään (?..) muutaman käynnistyskerran jälkeen, mutta syttyi tästä taas muutaman ajokerran jälkeen.
Eilisessä eka vedossa täyskaasulla kone puuttui kolmosella 4000 rpm kohdilla. Toisessa vedossa taas veti ihan siististi kolmosella, mutta veti nykien taas nelosella ja siitä eteenpäin. Pellin alta tutkiessa heräsi epäilys siitä, että onkohan tämä em. paja kuitenkaan vaihtanut ahtopaine-anturia. Kovin on likaisen näköinen tämä uusi anturi n. kuukausi sitten vaihdetuksi.. Vieressä oleva, puolivuotta sitten vaihdettu, by pass venttiili on varsin puhtaan näköinen... ......
Tässä vielä omistajan tilitys auton ongelmista. Auton tilitys omistajan ongelmista, luettavissa Murren viestistä :)
Autoon on viime syksynä vaihdettu by pass venttiili. (Orkkis by pass siis paikallaan.)
Noin kk. sitten auto alkoi yskiä motarilla reippaamman kiihdytyksen jälkeen, mutta ei vikavaloa. Auto nyki tasakierroksillakin kevyesti ja alle 2000 rpm ei meinannut vetää ollenkaan. Leon lähti sitten erääseen HKIn Seat-pajaan ja siellä vaihdettiin ahtopaine-anturi, sekä löytynyt vuotava ahtoletku.
Pajareissun jälkeen auto tuntui toimivan ihan ok, enkä asiaan sen suuremmin syventynyt. Sitten reissun päällä ollessa, korjausten jälkeen ensimmäinen tiukempi kiihdytys valoista ja tän jälkeen huomasin, että vikavalo syttyi. Siihen loppui kiihdyttelyt mutta normaalisti ajellen auto toimi ihan ok. Ei mitään oiretta. Vikavalo sammuikin sitten itsestään (?..) muutaman käynnistyskerran jälkeen, mutta syttyi tästä taas muutaman ajokerran jälkeen.
Eilisessä eka vedossa täyskaasulla kone puuttui kolmosella 4000 rpm kohdilla. Toisessa vedossa taas veti ihan siististi kolmosella, mutta veti nykien taas nelosella ja siitä eteenpäin. Pellin alta tutkiessa heräsi epäilys siitä, että onkohan tämä em. paja kuitenkaan vaihtanut ahtopaine-anturia. Kovin on likaisen näköinen tämä uusi anturi n. kuukausi sitten vaihdetuksi.. Vieressä oleva, puolivuotta sitten vaihdettu, by pass venttiili on varsin puhtaan näköinen... ......
System is too lean tarkoittaa, että käy liian laihalla.Liian rikkaalla näyttäisi käyvän. Sekä jonkinlaista ahtovuotoako!?
95% varmuudella sanon syylliseksi ilmamassamittaria. Vähän vaikea oli tota sun taulukko lukea, mutta ilmamäärä pitäisi olla 180hv tehoilla noin 140-150 g/s. Jos on jotain muuta, niin vika on ilmamassamittarissa.
Kuvittelee ahtovuotoa, koska ilmaa menee koneeseen enemmän kuin massamittari mittaa.
tässä lainaus, omasta viestistäni taannoin:
Ilmämäärä pitäis olla noin 0,8*hp.. eli 0,8*180=144g/s (lähde:ross-tech sivuilta "peak airflow should be roughly 0.80 times your horsepower")
Vaihda massamittari, puhdistus tuskin onnistuu. Tai voit kokeilla ensin irroittaa MAF:n piuhan ja kokeilla miten sitten käy. Jos käy paremmin niin vika on selvästi MAF:ssa.
Jos MAF:n vaihtaminen ei auta, niin sit ahtoputkiston paineistus ja katsoa vuotaako se tosiaan.
Perusteluistasi päätellen en kuitenkaan ihan palturia puhunut... eli mittaustulos voi olla virheellinen, joko ahtovuodon tai massamittarin viallisuuden vuoksi. Siksi ensimmäisessä postauksessani luki että lähes sata varmasti voidaan puhua massamittarista. Se (kuumalanka massamittari) sieltä helpommin menee kuin joku ahto- tai imuputkisto tai liitos hajoaa.
Juu, ainakin tuon graafin mukaan, mikäli sitä oikein tulkitsin, puuttuu aika reilustikin ahtopainetta. Eli näinollen veikkaisin tosiaan tuota ahtovuotoa.
Toki kannattaa kokeilla ehjällä MAFilla, sekin kun saattaa oireilla hyvin samalla tavalla. Joku fiksuhan sitä joskus meikäläisellekin sanoi, että 1.8T:ssä varmasti 70-80% tällaisista seossuhde/ahtopaine/nykimis/humppaamisongelmista ratkeaa MAFin vaihdolla...
Toki kannattaa kokeilla ehjällä MAFilla, sekin kun saattaa oireilla hyvin samalla tavalla. Joku fiksuhan sitä joskus meikäläisellekin sanoi, että 1.8T:ssä varmasti 70-80% tällaisista seossuhde/ahtopaine/nykimis/humppaamisongelmista ratkeaa MAFin vaihdolla...
En väitä etteikö tässä tapauksessa MAF vois olla viallinen, mutta pelkästään g/s arvon perusteella MAFfin kuntoa ei voi päätellä.
Maksimiarvo voi hyvinkin olla "oikea" mutta anturi silti viallinen. Vastaavasti arvo voi olla pielessä, mutta ei silti rikki.
Edelleenkään ei nykyautoissa enää käytetä kuumalankamittaria.
Murre: Kymmenissä autoissa tiivisteet hikoilee hiukan, mutta niin vähän että ei ratkaisevaa merkitystä toimintaan. Tiivisteen voi vaikka heittää kokonaan pois, silti ahtopaine pysyy normaalina ja seokset kohdallaan.
Itse koitan välttää mahdollisuuksien mukaan osien vaihtamista turhaan, mikäli keinoja vian selvitykseen/tarkennukseen vielä löytyy. Ko aiheesta tällä(kin) foorumilla on esim merkkiliikkeitä kritisoitu, vaihdetaan nippu komponentteja, lopulta ei edes aina tiedetä mikä vian todellisuudessa aiheutti ja varsinkaan miksi.
Väitän, että 1.8T nyhtämisista 50% johtuu ahto- tai huohotinputkien vuodoista, 25% MAFfista ja 25% muista syistä. Perustan tämän ko moottoreiden korjauskokemukseen (enemmän kuin neljä).
Maksimiarvo voi hyvinkin olla "oikea" mutta anturi silti viallinen. Vastaavasti arvo voi olla pielessä, mutta ei silti rikki.
Edelleenkään ei nykyautoissa enää käytetä kuumalankamittaria.
Murre: Kymmenissä autoissa tiivisteet hikoilee hiukan, mutta niin vähän että ei ratkaisevaa merkitystä toimintaan. Tiivisteen voi vaikka heittää kokonaan pois, silti ahtopaine pysyy normaalina ja seokset kohdallaan.
Itse koitan välttää mahdollisuuksien mukaan osien vaihtamista turhaan, mikäli keinoja vian selvitykseen/tarkennukseen vielä löytyy. Ko aiheesta tällä(kin) foorumilla on esim merkkiliikkeitä kritisoitu, vaihdetaan nippu komponentteja, lopulta ei edes aina tiedetä mikä vian todellisuudessa aiheutti ja varsinkaan miksi.
Väitän, että 1.8T nyhtämisista 50% johtuu ahto- tai huohotinputkien vuodoista, 25% MAFfista ja 25% muista syistä. Perustan tämän ko moottoreiden korjauskokemukseen (enemmän kuin neljä).
Koska otit näin kovan kortin esiin niin voin luovuttaa.Perustan tämän ko moottoreiden korjauskokemukseen (enemmän kuin neljä).
Mutta sen verran vielä perustellaan, että kun vian kuvauksessa kävi ilmi, niin vikaa on välillä ja välillä ei taas mitään... joten -> jos putki vuotaa niin se menee todennäköisesti jokaisella kovemmalla vedolla aina limp-modeen, massamittari taas saattaa välillä toimia ihan ok ollessaan likainen, kovassakin vedossa.
Mikä se sitten on tässä topicin aloittajan nykyaikaisessa autossa? Olenko käyttänyt väärää nimitystä? Kuumalankamittarilla ajoin takaa lian palamista kiinni siihen lankaan. Eikä sen puhdistaminenkaan autuaaksi tee.Edelleenkään ei nykyautoissa enää käytetä kuumalankamittaria.
Mulla ei oo mitään kokemusta ja konekorjauksiakin on takana alle neljä, joten kaivan vain verta nenästä =)
Ei kai tässä sen kummemmin mitään väittelyä ollut, rakentavaa keskustelua sen sijaan.
Kuumafilmimittarihan on ko ajoneuvossa, kuten myös sun autossa.
Toimintaperiaate sama kuin kuumalankamittarissa. Filmiin perustuvissa mittareissa ei käytetä ns jälkipolttoa, jossa lankaa hehkutetaan moottorin sammutuksen jälkeen hetken (esim Audi S2:ssa), jotta mahdollinen lika palaisi pois. Filmi ei ole niin allerginen lialle.
Tosiaan puhdistelu on melko turhaa.
Kuumafilmimittarihan on ko ajoneuvossa, kuten myös sun autossa.
Toimintaperiaate sama kuin kuumalankamittarissa. Filmiin perustuvissa mittareissa ei käytetä ns jälkipolttoa, jossa lankaa hehkutetaan moottorin sammutuksen jälkeen hetken (esim Audi S2:ssa), jotta mahdollinen lika palaisi pois. Filmi ei ole niin allerginen lialle.
Tosiaan puhdistelu on melko turhaa.
Tero:
Ainakin imusarjassa 3 sylinterin suuttimen tiivisteet vuotaa, sillä sen ympäristö oli märkä! Saattaisko olla, että sieltä saisi liiankin hyvin imettyä ilmaa?
RS:ssä huomasin pari viikkoa sitten saman vian mutta ei tuo mitään oiretta tunnu antavan. Vetoja riittää perstuntumalla nyt jotain sinnepäin kuin niitä pitäisikin vakiossa.
Se täällä se tavoite onkin, ja että saadaan faktaa pyötään.rakentavaa keskustelua sen sijaan
Toimintaperiaatteessa on siis eroa. Kiitos tiedosta!Filmiin perustuvissa mittareissa ei käytetä ns jälkipolttoa, jossa lankaa hehkutetaan moottorin sammutuksen jälkeen hetken (esim Audi S2:ssa), jotta mahdollinen lika palaisi pois. Filmi ei ole niin allerginen lialle.
Tästä ei ole ainakaan minulla omakohtaisia kokemuksia. Itse kun pähkäilin ongelman kanssa luin että sitä voisi koittaa. Käsittääkseni menee oletusarvoille ja toimii niiden mukaisesti. Ei toimi kuitenkaan kuten ehjällä ja toimivalla kuumafilmimittarilla.Siis jos mä ny tempasen sen MAFin piuhan irti, niin toimiiko toi vehje sillon jonkun oletusarvojen mukaan? Ja voisi näin toimia paremmin, kuin piuhan ollessa kiinni.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tero: Asia selvä, ajattelin vain pois sulkea yhden mahdollisen vika kohdan kysymällä sitä viisaammalta ;)
Mak383: Ikävä kyllä tuo graafi tuli laitettua tuonne photobukkettiin hiukan liian pienenä..Joten voi olla huono lukea :(
Mutta tarvittaessa voin ottaa lisää infoa Stingen autosta, siis useampia tuloksia, jos on tarvetta!?
Mak383: Ikävä kyllä tuo graafi tuli laitettua tuonne photobukkettiin hiukan liian pienenä..Joten voi olla huono lukea :(
Mutta tarvittaessa voin ottaa lisää infoa Stingen autosta, siis useampia tuloksia, jos on tarvetta!?
Joko kokeilitte mitä tapahtuu MAF:n piuha irti? Kokeilkaa nyt ainakin, ei siellä mitään pitäisi rikki mennä.
Ahto- ja imuputkiston paineistaminen onnistuu ihan kotikonsteinkin:
- 0.5 litran limupullon pohjaan reikä.
- Pullon korkkiin reikä ja siihen tubeless-venttiili.
- Pullo klemmarilla kiinni massamittarin ja ahtimen imuputken liitokseen.
- Varovasti painetta järjestelmään ja kuuntelette mahdollista suhinaa.
Tämän jälkeen kun käynnistää auton, niin pössäyttää sitten pikkasen öljyä. Eli ei kannata säikähtää.
Jos otat vielä dataa vag-comilla, niin tässä ohjeet jolla sen saa luettavaan muotoon excelissä:
Ahto- ja imuputkiston paineistaminen onnistuu ihan kotikonsteinkin:
- 0.5 litran limupullon pohjaan reikä.
- Pullon korkkiin reikä ja siihen tubeless-venttiili.
- Pullo klemmarilla kiinni massamittarin ja ahtimen imuputken liitokseen.
- Varovasti painetta järjestelmään ja kuuntelette mahdollista suhinaa.
Tämän jälkeen kun käynnistää auton, niin pössäyttää sitten pikkasen öljyä. Eli ei kannata säikähtää.
Jos otat vielä dataa vag-comilla, niin tässä ohjeet jolla sen saa luettavaan muotoon excelissä:
avaan tuon Vag-Comin loki csv-tiedoston ja
korvaan (Muokkaa - Korvaa) ensiksi pilkun puolipisteellä
ja pisteen pilkulla,
Sitten valitsen koko taulukon ja
Muotoile Solut kohdasta kaikki solut tekstimuotoon,
Sen jälkeen valitaan A-sarake ja
kohdasta Tiedot- Teksti sarakkeisiin valitaan
Erotettu ja seuraavalta sivulta puolipiste ja OK,
1. Avaa excel-csv-tiedosto.
2. Muokkaa -> Korvaa.
Ensiksi pillku (,) => puolipiste (;). Korvaa kaikki
Toiseksi piste (,) => pilkku (,). Korvaa kaikki. Sulje.
3. VAlitse koko taulukko (ctrl + a)
4. Muotoile -> Solut (ctrl + 1) -> luku -> teksti -> ok. (Kaikki solut tekstimuotoon.)
5. Valitse A-sarake
6. Tiedot -> Teksti sarakkeisiin -> Erotettu -> Seuraava -> Valitse vain puolipiste -> Valmis.
Ahto- ja imuputkiston paineistaminen onnistuu ihan kotikonsteinkin:
- 0.5 litran limupullon pohjaan reikä.
- Pullon korkkiin reikä ja siihen tubeless-venttiili.
- Pullo klemmarilla kiinni massamittarin ja ahtimen imuputken liitokseen.
- Varovasti painetta järjestelmään ja kuuntelette mahdollista suhinaa.
Tämän jälkeen kun käynnistää auton, niin pössäyttää sitten pikkasen öljyä. Eli ei kannata säikähtää.
Juu kyllä löytyy paineistus työkalu, joka on valmistettu viemäriputken päätytulpasta ;)
Tuota 0,5l juomapulloa kokeilin ja totesin todella huonoksi =(
Suhinoiden löytämiseksi käytän myös saippualiuosta, joka helpottaa huomattavasti vuodot etsintää ;)
Joko kokeilitte mitä tapahtuu MAF:n piuha irti? Kokeilkaa nyt ainakin, ei siellä mitään pitäisi rikki mennä.
Hmm.. ei "pitäisi" mennä rikki :) Enikeis, mä tossa testasin MAFin piuha irti ja veti kyllä huomattavasti puhtaammin täyskaasu kiihdytykset x4. Ehkä nyt ei ihan täydet tehot ollu pelissä, mutta veto oli tasainen, eikä tapahtunu vastaavaa puutumista, kun sillon Murren kans diagnoosia ajellessa.
Eli viittais nyt siis vahvasti siihen, et toi massamittari on rikki? Nyt alkaa haiskahtaan kyllä siltä, et toi ahtopaineanturi on vaihdettu "arvaa mikä" -periatteella. Kommentteja?
Ja kyllä, merkkikorjaamotkin sortuu valitettavan usein tuohon lottoamiseen tällaisissa asioissa. Eli vaihdetaan sitä, tätä ja tuota ja todetaan sitten vasta, että vika olikin jossain muualla.
Ja tietysti asiakas maksaa. No, toivottavasti tää vika korjaantuu MAFin vaihdolla. Ens viikolle onkin jo keskustelutuokio varattuna "erääseen helsinkiläiseen" Seat pajaan. Todennäköisesti siinä taas ite jää hopealle, mutta kyl tää nyt yrittämisen paikka on.
Ja tietysti asiakas maksaa. No, toivottavasti tää vika korjaantuu MAFin vaihdolla. Ens viikolle onkin jo keskustelutuokio varattuna "erääseen helsinkiläiseen" Seat pajaan. Todennäköisesti siinä taas ite jää hopealle, mutta kyl tää nyt yrittämisen paikka on.
Ei aina näin, itse taistelin vastaan ja lopulta voitin. Pääsin merkkihuollon kanssa sopimukseen joka tyydytti molempia. Maksoin osat mutta työ tuli ilman veloitusta.
Muuten tuo 10e letku olisi maksanut 1500e. Merkkihuollolla on aina kuitenkin maine joka on heille arvokkaampi kuin mikään muu.
Tosiasia on kuitenkin se, että parast palvelua/huoltoa olen saanut pienistä erikoiskorjaamoista.
Sorry offtopic.
No niin.. Nyt menee jo vähän offtopic, mutta samaan keissiin kuitenkin.
Yllätys yllätys. MAFin vaihto onnistuisi ko. liikkeessä mutta ite sen saa maksaa. Eivät näe tehneensä virhettä, vaikka auto ei korjauksen jälkeen toimikaan kunnolla. Tietenkään eivät myönnä, että olisivat vaihtaneet ahtoanturin turhaan. Autoa ei ole tutkittu testerillä ajossa, vaan vain paikalla ollessan >> What the F###?
No MAFi vaihtuu omalla kouralla. Mutta on tää kans touhua..
Yllätys yllätys. MAFin vaihto onnistuisi ko. liikkeessä mutta ite sen saa maksaa. Eivät näe tehneensä virhettä, vaikka auto ei korjauksen jälkeen toimikaan kunnolla. Tietenkään eivät myönnä, että olisivat vaihtaneet ahtoanturin turhaan. Autoa ei ole tutkittu testerillä ajossa, vaan vain paikalla ollessan >> What the F###?
No MAFi vaihtuu omalla kouralla. Mutta on tää kans touhua..
Minkälaisia lukemia on Saetissa kanavalla 32 (ei tarvi ajaa, voi kattoa millon vaan)?
Eli lamdan arvoja? 0.0% / 0.0%. Pitäs siis olla kunnossa?
Jes. Vaihdon autoon MAFin ja uuden ilmansuodattimen samalla. Käytiin sitten tänään vielä pieni lenkki ajamassa ja kyllä sieltä tuli jo ihan toisenlaiset arvot. Ja tietysti, veto oli kohdallaan ja tasaista murinaa koneesta ylös asti.
Autossa oli muuten kiinni tollanen kuparilankamittari. Ilmeisesti ton -01 vm:n versiossa oli vielä sellanen.
KIITOS Murre, todella isosti avusta. Yhtäläilla suuret kiitokset kaikille, jotka ovat tietämystään jakaneet tämän ongelman ratkaisemiseksi. Hienoa, että täältä löytyy asiantuntemusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa