Kun painaa poljinta niin jarruttaa muuten normaalisti mutta juuri kun auto on pysähtymässä rupeaa jarrut surisemaan samallalailla kun ajonvakautus surisee ja poljin samalla hieman vispaa.
Mikähän voisi olla vikana? Ei vika koodia.
Passatin jarruissa jotain outoa...
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla tuli sama "vika" kun vaihdoin ulomman vetonivelen. surisi hiljasessa (alle 30 km/h) vauhdissa ja ABS & jarruvikavalot helähti piipityksen kans päälle ku ajo muutaman kilsan yli satasta. olin onnistunu liikauttamaan abs-anturia millin/puolitoista ulospäin kolostaan kun runnoin vetoniveltä pois. pari napautusta puupala välissä pienellä vasaralla ja ongelma hävis. veikkaisin että anturi liian kaukana kehästä -> ei saa tarpeeks voimakasta kanttiaaltoa tehtyä -> pienellä nopeudella kanttiaaltosignaalin voimakkuus niin pieni että abs luuli ettei ratas pyöri ollenkaan. ja vastaavasti kovalla nopeudella niin nopea se hammaskehän pyöriminen että anturin näkökulmasta se oli hampaaton -> ei signaalia -> "rengas ei pyöri" -> vika päälle. abs:n vikakoodi oli suurinpiirtein "ei tulkittavissa oleva signaali, ajoittain, edessä vasemmalla" eli implausable signal, intermittent, front left.
EDIT: vikakoodi tuli mullekkin vasta sitten motarilenkin jälkeen ku absit heitti toimimasta ja tuo vikavalo sytty. vikavalo sammu ku pysähty, sammutti auton, uudestaan käyntiin ja ajoa n. 5 metriä mutta muistiin jäi onneksi.
EDIT: vikakoodi tuli mullekkin vasta sitten motarilenkin jälkeen ku absit heitti toimimasta ja tuo vikavalo sytty. vikavalo sammu ku pysähty, sammutti auton, uudestaan käyntiin ja ajoa n. 5 metriä mutta muistiin jäi onneksi.
Omassa B5:sessa tuo johtui murtuneestä hammaskehästä takavetarin
nivelen ympäriltä. Aiheutti juuri tuon että jarrutettaessa ja vauhdin tippuessa
noin kävelyvauhtiin ABS:ät ruksuttivat lyhyesti. Ei vikakoodia tai mitään,
saatiin ongelma vain kiinni kun oli muuta tavaraa menossa vaihtoon taka-
päässä ja tuo murtunut hammaskehä löytyi.
Jos anturi on vielä irroitettavissa, sen hammaskehän voinee tarkastaa
anturin reiästä.
nivelen ympäriltä. Aiheutti juuri tuon että jarrutettaessa ja vauhdin tippuessa
noin kävelyvauhtiin ABS:ät ruksuttivat lyhyesti. Ei vikakoodia tai mitään,
saatiin ongelma vain kiinni kun oli muuta tavaraa menossa vaihtoon taka-
päässä ja tuo murtunut hammaskehä löytyi.
Jos anturi on vielä irroitettavissa, sen hammaskehän voinee tarkastaa
anturin reiästä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa