16V mk2 Scirocossa EI ole jarrupaineensäädintä taakse? Kuvia

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

16V mk2 Scirocossa EI ole jarrupaineensäädintä taakse? Kuvia

ViestiKirjoittaja TiPu » 23.4.2008 22:06

Pitääkö paikkaansa? Eli tehokkaimmassa malliversiossa (onko se nyt 16V KR 139hv) ei olisi ko. säädintä olemassa. Jos siellä sattuu olemaan sellainen, niin voisiko joku ystävällinen kertoa minkälainen ja missäpäin se sijaitsee siellä? Samalla tavalla kuin Golffin GTI mallissa? Kuvakin olisi poikaa..
Ei siinä muuta mutta kun pitäisi Corradon versiosta sellainen väsätä eikä ole tietoa minkäänlaista.
Viimeksi muokannut TiPu, 25.4.2008 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.4.2008 23:56

Onkohan näissä paineen rajoittimet siinä pääsylinterin lähdössä?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 23.4.2008 23:56

Ei ole säädintä ko. autossa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 24.4.2008 8:13

No kato perhana, sittenhän pääsen helpolla että ei tarvitse laittaa tähän hätään mitään säädintä :D levythän siellä on takana kuitenkin? Tero, siullahan on turbokone Roccossasi ja varmaankin levyt takana?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 24.4.2008 8:56

On levyt. Edellisessä elämässä 16V -malli.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 24.4.2008 14:43

Vielä varmistuksen varmistukseksi: että pelkät putket menee pääsylinterissä satuloille ilman mitään ylimääräisiä hilppeitä tai säätimiä, niinkuin tuo Pipo_esa mainitsi? Onko pääsylkän lähdöt suoraan jokaiselle satulalle että ei ole muita kuin ne neljä lähtöä sivuilta?

Anteeksi kun näin tarkasti kyselen mutta siulla Tero taitaa olla ainut vakiona 16V tekniikalla oleva Scirocco ja pystyt antamaan varmat tiedot suoraan avaamalla konepellin ;)

ps. Kaippa se tasaisesti alkaa ottamaan paskarottelossakin kun jarruttelee ja herkistelee jarruja seisonnan jäliltä. Leimaan näet pitäs viedä että pääsis Bugruniin..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 24.4.2008 16:16

Perhealbumi kertoo että pääsylinterissä pitäisi olla kaksi kappaletta paineensäätimiä kaikissa malleissa n. vuodesta 84 eteenpäin ja 16V mallissa on omat versiot.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 24.4.2008 17:33

Hupsista, jotain tälläistä epäilinkin. Oisko mahdollista kuvaa systeemistä? Miullahan on se 22mm (muistaakseni) pääsylinteri ja 9" tehostajalla..

Kiitos etukäteen!

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 24.4.2008 20:49

Saattaa olla joo konehuoneen puolella jotain murkuloita, ei ole ollut tarvis niin hirveesti perehtyä. Jollainhan takapainetta pitää hillitä. Saatto olla sylkkyyn ruuvattuna semmoset pitkulaiset palikat. Vastaavat oli muistaakseni edellisessäkin roccossa, siinä tosin putkien välissä.

Voin koittaa napsia kuvaa, kunhan meen tallille. Ei tarvi ees konepeittoo avata, ei se ole paikallaan :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 24.4.2008 21:06

Noita pötkylöitä hieman ihmettelen, kun ykkös gti:ssä on taka-akselilla tuo säädin ja kuitenkin takajarruihin menevissä putkissa on nuo pötkylät. Etkasta en kyllä -80 gti:stä noita pötkylöitä löytänyt

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.4.2008 17:37

Odotellessa etsin vanhan sylkän ja siinä onkin aika ovela mokkula alapuolella, liekö juuri paineensäädin? Kaikenkaikkiaan lähtöjä on niin paljon ettei oikein ota selvää minkä takia. Onko Terolla samanlainen?

Kuvia alla:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 25.4.2008 21:26

Mutuillaan taas.

Toi on varmaan ei-16v:n paineensäädin.

Tero vois laittaa kuvan millainen se on 16v:n pääsylkyssä

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 26.4.2008 9:50

Kävin tsekkaamassa rottaykkösen (Golf mk1 vm.-83 1.5 automaatti) ja siellä oli sellaiset pötkylät takajarruille n.15cm pääsylinterin jälkeen. Mutta autossa on rummut takana, jotenka ei varmaankaan sovi setuppiin..

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 26.4.2008 15:13

Tulin myös hämmentämään tätä soppaa kun TiPun kanssa ollaan tästä jo mailailtu keskenämme. Itsellä on juuri omaan Sciroccoon mennossa jarrujen päivitys 8V->16V ja mietin itsekkin tuota että otanko tuosta vanhasta pääsylinteristä vaan nuo "pötkylät" ja pistän ne tuohon uuteen 22mm pääsylkkään takajarrujen lähdöille niin kuin vanhassakin?!? Kuitenkin olisi hauska tietää miten ne oikeasti on toteutettu 16V versioissa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 27.4.2008 19:05

Pientä selvyyttä asiaan eli ilmeisesti 16V on käytetty 3/15 paineensäätimiä takajarruille ja ne on juurikin tuollaiset "pötkylät" jotka ruuvataan tuohon pääsylkän lähdöille. Oman Scirocon vanhassa pääsylinterissä nuo säätimet on 3/35 ja eivät siis ole käypäiset levyjarulliseen kokoonpanoon.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 11.5.2008 1:11

Pällistelin tallilla tänään hetken ja semmoiset pötkyläthän siellä oli. Toinen on ruuvattu suoraan sylkkyyn, toinen on noin 20cm päässä.
Ovat tällä hetkellä hieman ahtaassa välissä, että mitään numeroita ei pysty lukemaan.

Sam75
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.9.2005 16:44

ViestiKirjoittaja Sam75 » 2.8.2008 16:35

Onkos noihin paineensäätimiin saatu jo selvyyttä? Itsellä samanlainen projekti menossa ykköskoppasessa golffissa. Edessä 256mm Scirocosta ja takana levyt Golffista. Pääsylkkä taitaa olla se 20mm. Löytyy noi pötkylät, mitkä rumpujen kanssa on.
Mietin vain voisiko ne korvata jollai säädettävällä systeemillä. Esim. tollasella http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... cts_id=287

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 2.8.2008 18:22

Se on ainakin varmaa että 16V Scirocossa on ihan oman malliset paineensäätimet ja niitä helvetin vaikea saada mistään. Ebayta ja yhtä toistakin kautta nuo on ollut hakusessa jo hetken aikaa mutta aika pahalta näyttää. Ajattelin itse jos virittäisi mk2 Gti Golfin taka-akselilta löytyvän paineensäätimen Sciroccoon.

Tiedän että jotkut ovat laittaneet ihan noita rumpujarrujen paineensäätimiä levujarrulliseen mutta itse en lähde tuolle linjalle kyse on kuitenkin jarruista ja jos ne paniikkijarrustuksessa vaikka heittävät takapään lukkoon niin siitä on leikki kaukana.

Tuollaisesta säädettävästä paineensäätimestä ei ole mitään kokemuksia mutta miksei tuokin saattaisi toimia?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 2.8.2008 21:49

Ai tiedät Ripa ;) En ole saanut takapyöriä millään lukkoon ennen etuja ainakaan tähän asti. Toki nuo säädettävät on paremmat mutta pitää laittaa käden ulottumattomiin ajossa ja säätää niitä oikeaan paineeseen tieliikenteeseen..

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 18.8.2008 14:48

^Muistelin että sulla oli jotkut Corradon paineensäätimet siellä pysyväisväliaikaisesti ;)

Visioin jo tuossa että virittelisin mk2 Golf GTi:n paineensäätimen tuohon Scirocon taka-akseliin kun ei noita alkuperäisiä 16v Scirocon säätimiä löydy enää mistään... tai ainakaan edullisesti. Kun olis yksi sopiva taka-akseli josta tuon Golfin säätimen saisi irti. Tuohan ajaa ihan samaa asiaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa