golf 2 gti 8v -> 16v onko mahdollista?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

_TM_
-
Viestit: 86
Liittynyt: 17.2.2008 15:44

golf 2 gti 8v -> 16v onko mahdollista?

ViestiKirjoittaja _TM_ » 14.4.2008 16:20

eli tuommoinen laite löytyy ja on mekaanisella ruiskulla ja sehän taitaa olla se 112hv versio.koneen mallista ei minulla tietoa.eli onko mahdollista laittaa 16v kansi ja tietenkin imusarja ja jotain muuta pikkunippeliä? ja mistäs 16v konemallista osat käy kun eikös niitäkin ole useampia?

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 14.4.2008 16:40

Samalla menee vaihtoon sisuskalut yms. sälää, joten helpommaksi tullee vaihtaa koko moottori.
16v:tä löytyy kahta mallia: KR ja PL. Searchilla löytyy lisätietoa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.4.2008 17:19

Sama kai ne erot on laittaa tännekin!?

Eli KR on 16-venttiilinen, mekaanisella Bosch K-jetronic polttoaineen suihkutus järjestelmällä varustettu moottori, josta tehdas ilmoittaa 139hv. Ei vähäpäästöinen.

PL taas on vähäpäästöinen versio KR:stä. Eroina KR:ään on hieman erilainen ruiskusysteemi, joka kantaa nimeä Bosch KE-Jetronic, katalysaattori ja loivempi imunokka.
Tästä konversiosta tehdas ilmoittaa 129hv.

Siinä ne oleellisimmat erot KR:n ja PL:n välillä.

_TM_
-
Viestit: 86
Liittynyt: 17.2.2008 15:44

ViestiKirjoittaja _TM_ » 14.4.2008 17:44

kiitoksia informaatiosta.haaveilin että pääsiskö noin helpolla mutta kerta sisuskalut joutuu vaihtamaan niin olkoon.virittämään tuota tuskin kannataa ruveta kun varmaan 16v motin saa halvemmalla kun tuosta sen 139hv.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.4.2008 17:54

Paljon mahdollista.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.4.2008 17:58

tai sit ahtaminen on yks mahdollisuus.. ainaski ennen oli tuol teksteissä hyvätki ohjeet siihen... halvemmaksi se tulee jos haluat tehoja.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 14.4.2008 18:28

Täällä kerat noista sopivuuksista keskustellaan ni mites KR moottorin kansi sopis PG koneen lohkoon? Mäntiin joutuu kaiketi jyrsii kolot venttiileille, mutta se ei haittais ku sisuskalut menis kuiteskin uusiksi. Mutta lähinnä et sopiiko kaikki öljykanavat yms. kohdilleen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 14.4.2008 18:39

^Tässähän jotain tuon tapaista on tehty

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 15.4.2008 9:08

Tuossa on myös vaihdettu 20vt:n männät ja veivit. Pg:n sisuskaluilla ja 16v kannella puristukset jäävät liian mataliksi. On noitakin kyllä tehty plaanaamalla lohkosta siivu pois puristusten nostamiseksi, mutta kikkailuksi menee...

_TM_
-
Viestit: 86
Liittynyt: 17.2.2008 15:44

ViestiKirjoittaja _TM_ » 15.4.2008 11:06

kylläpä kyllä "vain" 180 tkm ajettu tuo kone niin en kehtaa sitä ruveta purkamaan ja sekottelemaan osia.ja turbotus voisi tulla kyseeseen jos olisi ns harrasteauto mutta tämä kapine on ihan käyttöpirssi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa