Passat 1.8 T -97 ajoneston oikut
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.8 T -97 ajoneston oikut
-97 passatin ajonesto ei anna aina käynnistää. Ajattelin vian olevan avaimen sirussa, joka noissa kuulemma vanhempana joskus "väsyy". Vaihatin uuden sirun avaimeen, mutta silloin tällöin tekee yhä samaa vikaa, vaikkakin tuntuu ettei sitä tapahdu niin usein sirun vaihdon jälkeen. Onko kokemuksia missä vika, jos ei kerta avaimessa? Voiko joku vika aiheuttaa sen ettei ajonesto anna käynnistää?
Tuokin näyttää olevan hieman kausiluonteista. Mullakin taannoin alkoi temppuilemaan ja oireili jonkun aikaa. Yhtäkkiä lopetti oireilun ja meni vuosi ettei oireillut yhtään...nyttemmin taas tekee satunnaisesti. Olen ollut huomaavinani että lämpötilan vaihtelut osaltaan vaikuttaa tuohon...En ole alkanut tuota sepittämään, vaan aina startessa odottanut että ajoneston valo sammuu pysyvästi ennen starttausta...jos valo syttyy uudelleen n. sekunnin päästä sammumisestaan, niin ajonesto menee päälle. Tuolloin vain virrat pois ja uusi yritys...ei tartte turhaan höräytellä.
Noniin nyt minullakin on samantyyppinen vika. Autona on VW Passat -97 1.8 T ja joskus mittaristossa vilkkuu ajoneston valo, jolloin tosiaan turhaa yrittää käynnistää. Mutta näin ei ole aina, vaan se tekee sitä vain joskus; noin muutaman kerran kuussa.
Jostain luin tällaisesta ongelmasta kuin: "the aftermarket radio problem".. Onko kenellekään tuttu? Eli kun on vaihtanut vakiosoittimen toiseen tulee ajonesto-ongelma. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt aivan väärin.
Apuja siis otetaan vastaan..
Jostain luin tällaisesta ongelmasta kuin: "the aftermarket radio problem".. Onko kenellekään tuttu? Eli kun on vaihtanut vakiosoittimen toiseen tulee ajonesto-ongelma. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt aivan väärin.
Apuja siis otetaan vastaan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”