Uusi kokemus tämä V golf... Vaihdoin juuri alle oston mukana tulleet 18" vanteet alle, joissa 225/40 Michelin pilot sport kumit. Aivan käsittämätön rengasmelu!!! Osasin kyllä odottaa melutson nousua näin matalalla kumilla, mutta en näin isoa melua. Olen aina luullut, että Misukat on hiljaiset...
Vanhassa IV Golffissa 17" tuumanen 225/45 halpiskumi (Sunny) oli 10 kertaa hiljaisempi.
nyt siis autona V sportline.
Muutenkin ihmetyttää tuo renkaan kuviointi. Pyörimissuuntaa ei ole vaan inside/outside merkinnät. Kuvio ei kuitenkaan ole täysin symmetrinen. Miten teillä muilla tämän kokoiset renkaat ääntelevät?
Golf V rengasmelu
Valvoja: ffp jäsenet
Ei se vika niissä kumeissa ole. Kyllä se tuo gen 5:sen äänieristys on sen verta huono, varsinkin jos ajaa matalilla kumeilla ajourissa. Kohisee ainakin arvosanalla riittävästi.
Mutta melu katoaa aika paljon, kun nostaa auton pois urista. Ite oon harkinnu sisälokareita, mutta oon vissiin jo turtunu tuohon ainaiseen meteliin niin ei sitä enää rekisteröi xD
Mutta melu katoaa aika paljon, kun nostaa auton pois urista. Ite oon harkinnu sisälokareita, mutta oon vissiin jo turtunu tuohon ainaiseen meteliin niin ei sitä enää rekisteröi xD
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Tuo oli niin pirun työlästä saada taipumaan Touranin lokareihin tuo 4mm raskasmatto, varsinkin nyt tuntuisi toivottomalta kun on tottunut Vibroplastin helppouteen :)
Noisekiller tuotteena on mm. Motonetin myymää litkua, joka oli aiemmin kohtuullista, mutta nykyisin sen teho on lähinnä mitä tahansa maalia vastaava (on ihan erilaista kuin aiemmin). Sitä tarkoitin, että paremmilla aineilla saa enemmän aikaan ja edullisemmin. Noisekilleriä käytin itsekin aluksi tuossa Touranissa mistä kuvia on tuossa yllä, mutta nykyisissä autoissa tuli todettua mm. Braxin eXvibration paljon paremmaksi.
Noisekiller tuotteena on mm. Motonetin myymää litkua, joka oli aiemmin kohtuullista, mutta nykyisin sen teho on lähinnä mitä tahansa maalia vastaava (on ihan erilaista kuin aiemmin). Sitä tarkoitin, että paremmilla aineilla saa enemmän aikaan ja edullisemmin. Noisekilleriä käytin itsekin aluksi tuossa Touranissa mistä kuvia on tuossa yllä, mutta nykyisissä autoissa tuli todettua mm. Braxin eXvibration paljon paremmaksi.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Mitäs mieltä arvon raati on, että kannattaako rueta hommaan ollenkaan, jos aikomuksena olisi laittaa etusisälokareihin pelkkää vibroplastia sille piiloonjäävälle pinnalle ?
Eli onko tuosta käytännössä mitään apua ? Muita eristyksiä, kun ei nyt tähän hätään ainakaan olisi suunnitteilla.
Kuten jo aiemmin mainittiin niin urien välissä ajaminen auttaa kyllä mukavasti rengasmeluun, mutta jos tuollaisella pienellä projektilla saisi tilannetta vielä paremmaksi niin sitten hommaa voisi harkita vakavammin.
Eli onko tuosta käytännössä mitään apua ? Muita eristyksiä, kun ei nyt tähän hätään ainakaan olisi suunnitteilla.
Kuten jo aiemmin mainittiin niin urien välissä ajaminen auttaa kyllä mukavasti rengasmeluun, mutta jos tuollaisella pienellä projektilla saisi tilannetta vielä paremmaksi niin sitten hommaa voisi harkita vakavammin.
Laitettiin vaimon kanssa autopolitiikka uusiksi ja hommasin BMW 5-sarjalaisen tilalle (E61). No, golf v gti mallinen tuli eilen Saksasta ja alla 17 vakiovanteet (vai onko ne 18"?). Renkaat oli runflatit.
Rengasmelu oli niin järkyttävä, että rupesi naurattamaan. Aivan infernaalinen vollotus ja hurina :)
Vaihdon tänään uudet misukan nastarenkaat alle koossa 205/55/16 ja rengasmelu puolittui, vähintään. EI se hiljainen ole vieläkään, mutta siedettävä. Vertailukohtana on toisaalta luokkansa hiljaisin auto.
Saa tuosta kesärenkaisenakin hiljaisemman kun vaihtaa esim. Hankookit alle ei-runflatteina. Lopputulos on, että ajomelu on sitten asiallinen.
Rengasmelu oli niin järkyttävä, että rupesi naurattamaan. Aivan infernaalinen vollotus ja hurina :)
Vaihdon tänään uudet misukan nastarenkaat alle koossa 205/55/16 ja rengasmelu puolittui, vähintään. EI se hiljainen ole vieläkään, mutta siedettävä. Vertailukohtana on toisaalta luokkansa hiljaisin auto.
Saa tuosta kesärenkaisenakin hiljaisemman kun vaihtaa esim. Hankookit alle ei-runflatteina. Lopputulos on, että ajomelu on sitten asiallinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa