Mitä eroa Golf Variant mk4 alustassa??

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pulari
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.2.2008 10:14

Mitä eroa Golf Variant mk4 alustassa??

ViestiKirjoittaja Pulari » 18.2.2008 1:36

Eli mitä eroa on neloskoppasen farmari golfin alustassa verrattuna hb -malliin? Onko mitään? Eli jos koke on sama niin sopiiko samat osat? Voiko raskaampikeulasen osia käyttää kevyempikeulasessa?
Sopiiko GTI:n alusta 1.4 varianttiin suoraan, osittain vai ei ollenkaan?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.2.2008 7:31


Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 18.2.2008 8:41

Yleensä Search auttaa moneenkin pulmaan.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.2.2008 9:44

Toki search auttaa, mutta yleensä noi topicit jää monien sivujen taakse.
Joten on aika työlästä etsiä. Toki jos kaikki etsisi niin ei olisi niin paljon turhia topiceja. =)

Pulari
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.2.2008 10:14

Luin kyllä..

ViestiKirjoittaja Pulari » 18.2.2008 11:14

Luin kyllä jo ton topicin, mut ei siitä selvinny esim et miten painavamman auton jousien istutus kevyemmän keulalle tapahtuu. Onko kellään tietoa noista akselimassoista, et paljon ne on GTI:ssä ja paljon HB 1.4:ssa ja paljon varmarin perän paino heittää hb:n perän kanssa yms..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.2.2008 11:46

Ne on fyysisesti samanlaiset, eli istuu paikalleen.
Säädettävissä tolpissa ei niinkään merkitystä koska korkeutta voi veivata sopivaksi.
Painavemman auton auton alustassa on jäykemmät jouset. (oma käsitys).
Eli silloin auto jää hieman korkeammalle, kuin kevyempään autoon kuuluvilla pehmeämmillä jousilla.

Leimalle jos meinaat niin tarviit TÜV laput ja sillon pitäis olla autokohtainen sarja.
Toki hakemalla netistä oman auton laput ja muokkaamalla jousista numerot TÜV lappuihin oikealle paikalle.

Ja toi oli, jos aiot muutoskatsastaa jonkun alustasarjan.

Pulari
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.2.2008 10:14

Jess..

ViestiKirjoittaja Pulari » 18.2.2008 14:32

Kiitos. Selvensi hieman asiaa. Tarkotus olis koittaa gti:n vakioalustaa 1.4 farkkuun. Mut sitä ei kai tiedä kun kokeilemalla et miten vaikuttaa korkeuteen. Oikeestaan eniten just arveluttaa toi painoero noissa moottoreissa. Ja vakio gti:n alusta ei kai ole säädettävä edes etutolppien osalta...? Vai onko..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.2.2008 16:07

Ei ole vakio tolppa säädettävä.
Ehkä semmone gti vakio alusta vois mennä leimastakin semmoisenaan.. kunhan ei ala putsailee niitä liikaa, ettei näytä uusilta ja katsuri tutki tarkemmin =)

Pulari
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.2.2008 10:14

Juu..

ViestiKirjoittaja Pulari » 18.2.2008 17:35

Oon huomannu et ku tarpeeks on paskaa päällä niin menee muutettu alustakin läpi ilman muutoskatsastusta.. ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa