Auto sama vanha 1998 Audi A6 1.9TDI AFN koneella
Juuri tallista tulin mittailemasta lohkolämmittimen vastusta ja havaitsin sen olevan rikki. Ei kuluta energiaa ollenkaan eikä anna minkäänlaista lukemaa yleismittariin minkään navan välille. Panssarikaapelit ja sisähaara ovat ehjiä (mittasin nekin erikseen) ja sisähaara toimii täysin normaalisti.
Historiaa: Auto saapui maahan saksasta muuttoautona 2004 ja silloin siihen asennettiin ensimmäistä kertaa lohkolämmitin ja sisähaara jossain pikkakorjaamossa. Tämä lämmitysvastus meni oikosulkuun joulukuussa 2006 ja se vaihdettiin uuteen Bosch-huoltamossa. Sama kaava näyttäisi toistuvan ja se herätti epäilemään jotain muuta kuin huonoa tuuria.
Sähkössä ei lienee mitään vikaa kun porterissa ei ole ilmennyt samoja vikoja, auto on suht normaalissa käytössä joten sekään tuskin rasittaa tätä osaa. Lämmitystolppa 2 tunnin ajastimella joka lienee yleisin tapa lämmittää tässä maassa joten tuskin tästäkään johtuu.
Selailin Defan sivuja ja löysin tällaisen sivun asennuspaikoista http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=AUDI&modell=A6&type=2&lang=6&ndid=
Sivu ja linkin 781 pdf ilmoittavat kyseiseen moottorimalliin asennuspaikaksi C eli kuskinpuolelle.
NO,
itselläni se on paikassa A eli matkustajan puolella moottoria, lohkon ja turbon "välissä", suojattuna pirun paksulla foliolla.
Voisiko tämä epävirallinen asennuspaikka olla syynä vastuksen jatkuvaan tuhoutumiseen?
Missä teillä muilla on lohko asennettuna? Vanhemmissa AFN Passateissa lienee sama tai eri asennuspaikka.
Lohkolämmitin - jo toinen rikki 3 vuodessa
Valvoja: ffp jäsenet
Itseltä oli ostaessa palanut pakkastulppaan laitettava lämppäri juuri tuosta paikasta A, eli repsikan puolelta lohkosta.
Tilalle laitettiin letkulämppäri paikkaan C näin: http://www.hiflow.org/img/misc/audi/lamppari01.jpg
Tuokaan ei kestänyt ja viaksi osoittautui väärä asennusasento. Letkuja jatkettiin hieman ja nyt letkulämppäri on pystyssä kuten pitääkin lohkon ja öljysuodattimen jalan välissä. Lämppäri on ollut noin nyt 3kk ja hyvin on kestänyt. Tuntuu myös lämmittävän todella hyvin, sillä tuohan lämmittää nyt myös moottoriöljyä. Konepellissäkin on selvät sulat kohdat 2h lämmityksen jälkeen.
Lämppäri on Calixin letkulämmitin.
Tilalle laitettiin letkulämppäri paikkaan C näin: http://www.hiflow.org/img/misc/audi/lamppari01.jpg
Tuokaan ei kestänyt ja viaksi osoittautui väärä asennusasento. Letkuja jatkettiin hieman ja nyt letkulämppäri on pystyssä kuten pitääkin lohkon ja öljysuodattimen jalan välissä. Lämppäri on ollut noin nyt 3kk ja hyvin on kestänyt. Tuntuu myös lämmittävän todella hyvin, sillä tuohan lämmittää nyt myös moottoriöljyä. Konepellissäkin on selvät sulat kohdat 2h lämmityksen jälkeen.
Lämppäri on Calixin letkulämmitin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa