Audi Coupe Quattro 20V pulttijako

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Steffe
-
Viestit: 206
Liittynyt: 28.7.2003 12:17

Audi Coupe Quattro 20V pulttijako

ViestiKirjoittaja Steffe » 11.2.2008 14:24

Terve,

Tietääkö gurut mikä pulttijako on vm. 89-90 Audi Coupe Quattro 20V autossa? Itse voisin arvata että joko 4*108 mikä seuraisi 80/90 sarjaa tai sitten 5*112 joka löytyy taas S2 versioista.

Onko kellään varmaa tietoa asiasta?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.2.2008 14:26

4x108 on jako.

Steffe
-
Viestit: 206
Liittynyt: 28.7.2003 12:17

ViestiKirjoittaja Steffe » 12.2.2008 9:59

Ok. Sitten seuraavaan kysymykseen. Miten paljon palikkaa menee vaihtoon jos sinne sovittaisi 5*112 pulttijako? Silloin saisi jarrut mukavammin päivitettyä isommilla levyillä ja enemmän vanteita tarjolla. Osaako joku viisas vastata tähän?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 12.2.2008 10:11

Navat nyt ainakin. Eikös S2:ssa ole hyvinpitkälle samaa tavaraa, levyt vain 5/112 jaolla..

Steffe
-
Viestit: 206
Liittynyt: 28.7.2003 12:17

ViestiKirjoittaja Steffe » 12.2.2008 13:07

Tere,

Miksi juuri navat? Jos vaikka keskiö sopisi suoraan auton omaan etupyörälaakeriin. Eiköhän ne etupään laakerit on prässätty kiinni napaan jolloin pelkkä keskiön vaihto riittäisi jos ovat samaa kokoa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.2.2008 13:41

Jos vaikka keskiö sopisi suoraan auton omaan etupyörälaakeriin. Eiköhän ne etupään laakerit on prässätty kiinni napaan jolloin pelkkä keskiön vaihto riittäisi jos ovat samaa kokoa.
.
Ööö, häh? Tarkoitetaanko nyt keskiöllä sitä mitä normaalisti kutsutaan navaksi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2008 13:47

7A:ssa ja 3B:ssä on sama laakeri joten voishan se napa mennä heittämällä...

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 12.2.2008 17:45

Rengas -> jarrulevy ->napa -> laakeri -> laakerikotelo, kun vaihtaa navan, joutuu luultavamminkin vaihtamaan myös pyöränlaakerin, koskapa ulompi sisäkehä lähtee navan mukana irti.. Eli sun pitää löytää sopiva laakeri ja siihen sopiva napa niin saat tuon pulttijaon muutettua

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 12.2.2008 17:51

Asiastahan en mitään tiedä, mut yks kysymys heräs. Mites vetoakselit sopii keskenään?

Steffe
-
Viestit: 206
Liittynyt: 28.7.2003 12:17

ViestiKirjoittaja Steffe » 12.2.2008 20:49

Joo siis tarkoitin keskiöllä just sitä napan osaa mihin pyöränpultit tulee kiinni. Jos 7A ja 3B mallit käyttää samaa laakerityyppiä ne se jo kertoo että napa voisi sopia.
Sitten on eri asia jos 7A vetonivelen spoorit sopii 3B napaan. Joku viisas voisi kertoa vielä jos vetonivelet ovat jokseenkin samanlaisia niin homma on sillä aika selvä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2008 21:18

Semmonen epäilys olisi että itse akseli olisi kaksi milliä paksumpi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 16 vierailijaa