Passat 1.8T mittaristo

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

fiina
-

Passat 1.8T mittaristo

ViestiKirjoittaja fiina » 22.1.2008 11:11

Joo eli siis.

Minulla on -97 vuodet Passat.
Ostaessani sen, siinä oli jo bensamittari rikki. Eli siis se näytti kokoajan että tankki on aivan tyhjä. Käynnistäessä bensan varoitusvalo syttyi ja piippasi.

Sitten kysyin eräältä fiksulta kaverilta että mikä neuvoksi, ja hän kertoi että jokin pikkujohto poikki tankin läheltä.

Kaveri neuvoi kuinka korjataan. Kun päästiin kyseisen johdon luo huomattiin että se oli poikki. Se jäi nimittäin käteen kun siihen koski.

Korjattiin ongelma, käynnistettiin auto ja wuhuu! Bensamittari toimii. Lähdettiin hetken päästä ajelemaan, päästiin n. 6km kun tuli lievä sähkön haju ja sekä bensa- että lämpömittari kuolivat.

Epäiltiin että jännitteen tasaaja kärähti, mutta eihän siellä edes ollut sellaista. :E

Hyviä ehdotuksia? Uusi mittaristo? :|

Kiitos jo etukäteen =D

MBT
-

ViestiKirjoittaja MBT » 22.1.2008 11:14

TT:stä tuttu mittariston vika?

fiina
-

ViestiKirjoittaja fiina » 22.1.2008 13:26

jep sitä samaa oikkuilua.

bensa- ja lämpömittari ovat tosin aivan nollassa kokoajan, etteivät vain näytä omiansa.

Sen verran kuitenkin toimii että bensavalo syttyy ja varoitusääni kuuluu.

Blade
-

ViestiKirjoittaja Blade » 23.8.2008 13:06

Mulla audi a4 1,8T-97:ssa on sellainen vika, että bensamittari alkaa näyttää vasta puolen tankin jälkeen jotain, mutta muuten näyttää niinku tankki olis tyhjä. Joissain auton kuiteissa luki,että johtus siitä,että tuo muovitankki on jotenkin rutussa. Voiko johtua siitä? itse en oo vielä kerenny kattoa tankkia, kun olen vasta auton hankkinu.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”