VAG koeneiden kampuran stefan vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

VAG koeneiden kampuran stefan vaihto

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 16.1.2008 14:22

Mitä kaikkea tässä lähtisin uusimaan, kun autossa vuotaa kampiakselin stefa kytkimeen, kytkin toimii, mutta menee samaan työhön uusiksi asetelmineen.

Oma visio tuosta hommasta on seuraava, tapauksessa Vento 2.0:

- laturi, etukannake, vetarit, piuhat, laatikon siirtäjät yms. auki
- laatikko alakautta pois ja uudet osat
- laatikko takaisin

Nythän kait kampuran pään saa näkyviin ja stefan vaihdettua, eikö? Kannattaako muuta kun tuo ja kytkin vetäistä uusiksi, ilmeisesti laatikon stefaa ei saa vaihdettua purkamatta halki, vai saako(020)? Samaan hässäkkään vaihtuu toinen sisempi vetonivel suojakumeineen.

PS. Oli sitten mitä todennäköisimmin myyjä tehnyt kikkakolmosen, koska ekalla tonnilla tuo tuskin alkoi vuotaa, ja ostaessa tsekkasin kytkimen ajotustulpan, se oli puhdas! No alle se pissii, varsinkin ekat 3 dl aika nopeaan, sitten hiipuu.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.1.2008 17:25

Siitähän se stefa vauhtipyörän takaa löytyy eli on siis vaihdettavissa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 18.1.2008 15:35

Eli siis kohtalaisen helppo tehdä, mutta työläs. Stefa siis lähtee sieltä ilman muuta purkua?

Aiheuttaako kytkimen öljy tuollaista, että kytkin takertaa irrottaessa ja luistossa ottaa kiinni älyttömän herkästi ja ravistaa? Hiukan tuollaisia oireita havaittavissa.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 18.1.2008 17:22

Kuvailemasi oireet kuulostavat kovasti tutulta, aikanaan oli eräässä ranskanihmeessä öljyinen kytkin ja samat oireet.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 25.1.2008 11:46

2,0 --93 (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1559 124.00 ?
2,0 94-- (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1694 124.90 ?

Mitähän eroa noilla Motonetin myymillä kytkimillä sitten oikein on? Käsittääkseni VW kytkimet menevät ristiin vähän joka kone-laatikko-yhdistelmiin, mutta tuppaa noita 1.8, 2.0, 8V, 16V olevan aika monta eri mallia. Oma raakkine on siis tuo jälkimmäinen.

Lähinnä siksi, että Motonet tumpeloi noiden kytkimien kanssa, lähettivät Turusta uuden, mutta se meni ennen kuin kerkesin hakea jo eteenpäin. Mielestäni surkeaa palvelua, jos tavaraa ei voi edes varata, vaan se menee ekalle ostajalle, tai sitten toiseen toimipisteeseen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.1.2008 12:33

Mulle on ollut varattuna kamaa Motonetissä. Joku moka käynyt vaan nyt jossain.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 25.1.2008 12:37

Kerran yritin saada tilattua iskarit, kun ei ollut varastossa, niin myyjä nauroi, että ei me noita tilata varastoihin, kun ei niitä kuitenkaan haeta. En näytä rosvolta, enkä ole koskaan varaosiani hakematta jättänyt, kantanut myös kyseiseen liikkeeseen jo jokusen tonnin vuosien saatossa. Motonetissä ei ainakaan siis pari vuotta sitten saanut tilattu tavaraa, kuten ns. normaalissa liikkeessä.

Sain uutta infoa ko. tilauksesta, mennyt toiselle maahantuojalle, koska ei ollut saatavissa (omissa saldoissa mm. JKL ja Turku on).

Passaa kyllä odotella, kun Sachs, LUK tms. osa tuolta maksaa alle puolet merkkiliikkeestä n. 260€::stä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 7.2.2008 10:10

Tjees, Motetille kaikki kunnia tilauksen kolminkertaisesta soheltamisesta ja lopulta siitä, että sain sen edes postimyynnin kautta.

Ensin tilatut osat myytiin toiselle, lopulta tilattiin uutta, niin ne oli maahantuojilta loppu. Uskomaton farssi sano, kolme kertaa kävin tiskillä ja pari kertaa soitin, lopulta en saanut koko osaa! Kuvittelin tuolla aikaisemmassa viestissä, että tilaavat omista liikkeistä, mutta sitä eivät tee, vaan ne on tilattava aina maahantuojilta, joten vaikka Tampereella on kaksi, niin levitellään käsiä ja sanotaan, että hae sieltä. Ekalla kertaa olivat jättäneet ottamatta nimen, enkä sitä huonojen kokemusten valossa enää tyrkyttänyt, sitten kun noudan, niin ukko infossa ihmettelee, että miksei tilauksessa ole nimeä!

Jatketaan aiheesta, että mitähän ovat nuo kytkimen pään vaihdelaatikon stefat, kun siinä on kuvissa sekä "oil seal" että "round seal", eli stefa on 21,8x35x7, mutta mikä on tuo toinen 45,7x1,5 kokoinen "round seal"?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 7.2.2008 11:25

Tuleeks siitä vaihelaatikosta pääakselin sisältä se kytkimen työntötanko? Toi pienempi varmaa sen tiiviste jos on.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 7.2.2008 14:07

Tuleehan noissa kaikissa, eli tanko on, mutta tuo on kuvissa sen stefan päällä, sellainen ohuehko renkula, likö se joku holkki sen stefan päälle, vai mikä?

Lähinnä, että saako sen irti helposti ja tarviiko se vaihtaa, vai saako pelkän akselin stefan vaihdettua?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 32 vierailijaa