Herätetäänpäs tämmöinen keskustelu.
Volvopiireistä siirtyvänä olen tottunut käyttämään ruotsista ostettuja volvo -huoltojen lopetettuaan myymiä "virheäkantisia", eli oikeita korjaamokäsikirjoja.
Onkos VW maailmassa olemassa tällaisia? Alfamerin perusoppaat ovat monelta osin liian yleispäteviä ja opastavia, jolloin sisältö jää kovin epätarkaksi.
Tai jos ei moisia löydy niin onko vastaavia olemassa jonkunlaisessa sähköisessä muodossa?
Vastauksista kiittäen
Kunnollisia korjaamokäsikirjoja / korjausoppaita?
Valvoja: ffp jäsenet
Vanhoihin vessoihin tällaisia löytyy paperimuodossa, monta kansiollista per automalli.
Uudempiin ei saa kuin sähköisessä muodossa.
Kovin paljoa ei näitä dokumentteja liiku, sillä niiden luovuttaminen VW-organisaation ulkopuolelle on kiellettyä. Tosin niitä saa kyllä VW:ltä ostaa melkeinpä kuka tahansa.
Uudempiin ei saa kuin sähköisessä muodossa.
Kovin paljoa ei näitä dokumentteja liiku, sillä niiden luovuttaminen VW-organisaation ulkopuolelle on kiellettyä. Tosin niitä saa kyllä VW:ltä ostaa melkeinpä kuka tahansa.
Offtopic:
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa kuinka kattava tämä kirja on?
Kattaako vain noita jenkkimalleja, kun on kuitenkin amerikkalainen kustantaja?
Ja aiheeseen:
Löytyi tuolta bookplussan sivulta tämän kirjan. Eli passatit 1998 - 2005. Taas laajuudesta en tiedä, enkä myöskään siitä, koskeeko jenkki- vai euromalleja.
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa kuinka kattava tämä kirja on?
Kattaako vain noita jenkkimalleja, kun on kuitenkin amerikkalainen kustantaja?
Ja aiheeseen:
Löytyi tuolta bookplussan sivulta tämän kirjan. Eli passatit 1998 - 2005. Taas laajuudesta en tiedä, enkä myöskään siitä, koskeeko jenkki- vai euromalleja.
Onko kukaan löytänyt torrenttina tehdasmanuaaleja? Puolan kielellä löysin nopealla haulla, onko joku löytänyt englanniksi?
Sitten on tämä -> https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do, onko kellään kokemuksia? Kuinka nopeasti pystyy printtaamaan koko manuskan ulos? On turhan tyyris pitkässä juoksussa.
Sitten on tämä -> https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do, onko kellään kokemuksia? Kuinka nopeasti pystyy printtaamaan koko manuskan ulos? On turhan tyyris pitkässä juoksussa.
Offtopic:
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa kuinka kattava tämä kirja on?
Kattaako vain noita jenkkimalleja, kun on kuitenkin amerikkalainen kustantaja?
Mulla on sekä toi kirja, että ykköskoppaisen vastaava punakantinen. Toi harmaa kirja on todella kattava, löytyy esim. kytkentäkaaviot kaikkiin mahdollisiin malleihin, en ole jäänyt pulaan tämän kirjan kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa