S4 -93 Ufojarrut
Valvoja: ffp jäsenet
S4 -93 Ufojarrut
Meneekö nuo ufojarrujen (tuosson vissiin vielä ne"yhellä kengällä") -niin meneekö net vaihtaa tuossa pihalla, eli pitääkö siinä käyttää napaa palasina vai pääseekö ne vaihtaan sieltä niinkuin normaalit?
(En ole edes rengasta käyttänyt pois - kävin vaan tilaan palat, ja aattelin teiltä kysyä etukäteistietoa että puranko sen tuohon pihalle?)
(En ole edes rengasta käyttänyt pois - kävin vaan tilaan palat, ja aattelin teiltä kysyä etukäteistietoa että puranko sen tuohon pihalle?)
Viimeksi muokannut nolimit, 5.12.2007 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se "peltivanne" siellä oikean vanteen sisällä on se, missä levy on kiinni ulkoreunoistaan. Jarrusatula on siis sisäpuolella tuota jarrulevyä, samoinkuin palat. Saatu mahtumaan pieni vanne isolle jarrulevylle.
Tuo jarrulevy/peltivanne paketti vain alas, yhdellä pultilla kiinni (normi renkaan pulttien lisäksi), sen jälkeen pääsee ne palat vaihtamaan.

Tuo jarrulevy/peltivanne paketti vain alas, yhdellä pultilla kiinni (normi renkaan pulttien lisäksi), sen jälkeen pääsee ne palat vaihtamaan.

no jopas
No johan on keksintö...? ;-) - Hyvä sit kiitos tästä.
Takana ei varmaan ole jarruissa mitään senkummempaa vai?
Jatkoa:
-Entäs tuo hammastangon haitarikumi, sekin on aika merkillisessä paikkaa? - Onkos siihen joku "perus-konsti"?
Näitä näköjään vähän riittää että saadaan auto huollettua oikeesti kuntoon?
(Etellinen "vaimon duuniauto" oli Dynamic 4 Mitsu - ja se kun viimein saatiin vimpanpäälle kuntoon, niin avot - kaveri soittaa Rovaniemeltä että "terve, nyt olis tämmönen neliveto S4 Audi, ja mie aattelin että sulla vois kiinnostaa.." - Puolituntia siiä poristiin ja puntaroitiin, sit kaveri sano että "miepä lähen ajeleen sinne niin katothaan" (Lappalainen autojoppari..;-)
-No, vähän toista tuntia sillä meni (Roista on reilu sata tänne Keminmaahan) - ja se oli tuossa keittiössä kahvia vailla.. -Kaffiteltiin ja käytiin koeajaan se tötterö ja hyvältähän se tuntui? - Keskusteltiin väliraha (ilman tinkaa - tai sinakaan painia..;-), eikä se käynyt edes kattoon sisälle saatikka ajaan koko Mitsua - kysy vaan että onko se kunnossa - joo.
-Koparaa päälle ja papereittentekoon.
-Eli puhtaasti hetken mielijohteesta kauppiaan koukkuun..;-) -Eniten mulla kiinnosti siinä se bensa-turbo, kun ei ole koskaan sellaista vielä ollut, nyt on.
Eikait tuo nyt huonompaan menny kun Mitsusta S4:seen - ei sillä etteikö mitsukin kiva tötterö ollut?
Sellainen tarina...
Mutta takaisin asiaan:
-takajarruissa onko mitää eritystä huomiota vaativaa?
-ja miten se hammastangon suojakumi siellä ylhäällä vai mikäsoli..?
Takana ei varmaan ole jarruissa mitään senkummempaa vai?
Jatkoa:
-Entäs tuo hammastangon haitarikumi, sekin on aika merkillisessä paikkaa? - Onkos siihen joku "perus-konsti"?
Näitä näköjään vähän riittää että saadaan auto huollettua oikeesti kuntoon?
(Etellinen "vaimon duuniauto" oli Dynamic 4 Mitsu - ja se kun viimein saatiin vimpanpäälle kuntoon, niin avot - kaveri soittaa Rovaniemeltä että "terve, nyt olis tämmönen neliveto S4 Audi, ja mie aattelin että sulla vois kiinnostaa.." - Puolituntia siiä poristiin ja puntaroitiin, sit kaveri sano että "miepä lähen ajeleen sinne niin katothaan" (Lappalainen autojoppari..;-)
-No, vähän toista tuntia sillä meni (Roista on reilu sata tänne Keminmaahan) - ja se oli tuossa keittiössä kahvia vailla.. -Kaffiteltiin ja käytiin koeajaan se tötterö ja hyvältähän se tuntui? - Keskusteltiin väliraha (ilman tinkaa - tai sinakaan painia..;-), eikä se käynyt edes kattoon sisälle saatikka ajaan koko Mitsua - kysy vaan että onko se kunnossa - joo.
-Koparaa päälle ja papereittentekoon.
-Eli puhtaasti hetken mielijohteesta kauppiaan koukkuun..;-) -Eniten mulla kiinnosti siinä se bensa-turbo, kun ei ole koskaan sellaista vielä ollut, nyt on.
Eikait tuo nyt huonompaan menny kun Mitsusta S4:seen - ei sillä etteikö mitsukin kiva tötterö ollut?
Sellainen tarina...
Mutta takaisin asiaan:
-takajarruissa onko mitää eritystä huomiota vaativaa?
-ja miten se hammastangon suojakumi siellä ylhäällä vai mikäsoli..?
Koparaa päälle ja papereittentekoon
rupesi suunnattomasti huvittamaan tuo pohjoisen lunki meininki. Tuli myös mieleen se Jopet shown skootterilla ajleva kaveri.
Ei sitten kannata ihmetellä, jos hieman ravistaa jarruttaessa. UFOt on normikäyttöön hyvin tehokkaat jarrut, onhan pieneen tilaan saatu julmetun kokoinen yli 300 mm levy, mutta niillä on sellainen lämpölaajenemisongelma, että kuumana lätäkköön ajaessa vetää kieroon. Levyt maksavat sitten aivan hurjia, että kannattaa pitää huolta.
Takana ei mitään ihmeitä, kunhan muistaa käyttää käsäriä säännöllisesti, että sylinteri pysyy "liikkeessä" ja vaijerien kuoret pitää olla ehjät, että vesi ei pääse jäätymään sisään jumittamaan.
Vilä vähän
vielä vähän lunkia meininkiä:
Teiston varmaan moni jo tään katsonutkin:
http://www.youtube.com/watch?v=YcOHlm8WkdM
- mutta katsokaa nyt vielä kerran, järjestettiin kesällä melko mukava "lunki" tapahtuma ja video on "Hand made by Hannu" - and he´s just a little proud of it...;-)
Teiston varmaan moni jo tään katsonutkin:
http://www.youtube.com/watch?v=YcOHlm8WkdM
- mutta katsokaa nyt vielä kerran, järjestettiin kesällä melko mukava "lunki" tapahtuma ja video on "Hand made by Hannu" - and he´s just a little proud of it...;-)
unohtamatta tietenkään
Unohtamatta tietenkään sitä suojagummia..?;-)
Hannu
Hannu
Mä taas puolustelen UFOja. Audifinnssillä niistä lienee jo enempikin jeesustelua, mutta muistetaan taas se perus-asua, S4 ei ole mikään rata-ajoon suunniteltu auto.. Lisäksi ihan vertailuna, UFO:t pesee esim.S2:sen vakiojarrut mennentullen.
Itsellä ollut UFO:t alla noin 120tkm, levyt joskus aiemmin Saksassa vaihdettu, koskaan ei ole ravistanut isommin. Itse olen autolla käynyt muutamia kertoja radallakin. Nyt luonnollisesti seisominen tehnyt tehtävänsä ja ravistaa aivan helvetisti, no, jos ens kesäksi sitten vähän erilaista jarrusetuppia.
Takana ei ole mitään ihmeellistä, löytynee tarvikeliikkeestäkin. Etujarrut sen sijaan maksaa nykyisin todellakin paljon, 392eur/kpl jarrulevy, VAG ilmeisesti nostanut palasarjankin hinnan 160e+ luokkaan. - Kallista on, toisaalta ei myöskään nuo isot Porsche/Movit etc. setitkään ilmaisia ole, lisäksi jos ei satu olemaan sopivia 17"-18" vanteita kesä ja talvirenkaina..
Jarruremppaa tehdessä kannattaa muistaa putsata takana ne liukutapit, ja niiden kumit kannattaa myös tarvittaessa uusia.
Itsellä ollut UFO:t alla noin 120tkm, levyt joskus aiemmin Saksassa vaihdettu, koskaan ei ole ravistanut isommin. Itse olen autolla käynyt muutamia kertoja radallakin. Nyt luonnollisesti seisominen tehnyt tehtävänsä ja ravistaa aivan helvetisti, no, jos ens kesäksi sitten vähän erilaista jarrusetuppia.
Takana ei ole mitään ihmeellistä, löytynee tarvikeliikkeestäkin. Etujarrut sen sijaan maksaa nykyisin todellakin paljon, 392eur/kpl jarrulevy, VAG ilmeisesti nostanut palasarjankin hinnan 160e+ luokkaan. - Kallista on, toisaalta ei myöskään nuo isot Porsche/Movit etc. setitkään ilmaisia ole, lisäksi jos ei satu olemaan sopivia 17"-18" vanteita kesä ja talvirenkaina..
Jarruremppaa tehdessä kannattaa muistaa putsata takana ne liukutapit, ja niiden kumit kannattaa myös tarvittaessa uusia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa