Olisko kellään vinkkejä 1.8 aam moottorin ilmaukseen? Lämmöt nousee sataan mutta lämppärin kennolle vesi ei nouse. Autoa on kallisteltu joka suuntaan ja jopa termari on poistettu. pumppu on silmämääraisesti ehjä. Vika tuli kansipahvin vaihdon jälkeisessä ensi käytössä.
Moottoria käytettäessä paisarista kuuluu samanmoinen ääni kuin popkornikattilasta.
golf 3 jäähdytysjärjestelmän ilmaus?
Valvoja: ffp jäsenet
Volkkarin koneen ilmaus
Voiss..sentään, vaikuttaa pahasti, että kansi olisi halki. Ymmärsin tekstisi niin, ettei kansitiivisteen vaihtokaan auttanut, vaan edelleen paisari jatkoi porinaansa.
Tuohon jäähdytys järjestelmän ilmaukseen olen omissa rakkineissani tehnyt helpotusta poraamalla 1,5 millin poralla termostaatin laippaan reiän. Koneen käydessä järjestelmä kyllä ilmaa itsensä, koska paisarin yläosaan tulee koneesta pikkuletku, jonka kautta se päästää ylimääräiset ilmat paisariin.
Volsun koneesta ei pitäisi ottaa termaria pois. Koneen vedenkierto häiriintyy, koska vedellä on tapana mennä sinne, missä on vähiten vastusta. Ainakaan lämppäriin ei tahdo vesi vapaaehtoisesti kiertää ilman termaria, kun pumppu alkaa kierrättämään vettä pääasiassa jäähdyttimen kautta. Se riittää jäähdyttämään koneen, mutta kuskille tulee pakkasella kylmä. Hätäkeinona sitä termarin poistoa voi käyttää, ettei keitä koko konetta pilalle ja että pääsee korjauspaikkaan.
Volkkarin jäähdytysjärjestelmässä pitää olla 0,7 -1 Kp.n paine siitä syystä, että osa sen kannen yläosasta on vesipinnan yläpuolella. Sinne ei jäähdytysneste mene ilman järjestelmässä olevaa painetta. Volsun asennuskäsikirjassa on asiasta maininta.
Vaalea töhnä öljyn täyttökorkissa johtuu ihan luonnonlaista (Henryn/Avokadron laki). Auton seisoessa ajon jälkeen öljyyn kondensoituu vettä, jonka pitäisi poistua huohotusjärjestelmän kautta, koneen/öljyn lämmetessä riittävästi. Toisaalta olisi hyvä puhdistaa huohotusjärjestelmä silloin tällöin. Lyhyessä ajossa ei oikein millään keinolla sen töhnän esiintymistä voi välttää. Mineraaliöljyjen kanssa sitä töhnää ilmestyy varmasti, mutta täyssynteettisten- kanssa vähemmän.
Tuohon jäähdytys järjestelmän ilmaukseen olen omissa rakkineissani tehnyt helpotusta poraamalla 1,5 millin poralla termostaatin laippaan reiän. Koneen käydessä järjestelmä kyllä ilmaa itsensä, koska paisarin yläosaan tulee koneesta pikkuletku, jonka kautta se päästää ylimääräiset ilmat paisariin.
Volsun koneesta ei pitäisi ottaa termaria pois. Koneen vedenkierto häiriintyy, koska vedellä on tapana mennä sinne, missä on vähiten vastusta. Ainakaan lämppäriin ei tahdo vesi vapaaehtoisesti kiertää ilman termaria, kun pumppu alkaa kierrättämään vettä pääasiassa jäähdyttimen kautta. Se riittää jäähdyttämään koneen, mutta kuskille tulee pakkasella kylmä. Hätäkeinona sitä termarin poistoa voi käyttää, ettei keitä koko konetta pilalle ja että pääsee korjauspaikkaan.
Volkkarin jäähdytysjärjestelmässä pitää olla 0,7 -1 Kp.n paine siitä syystä, että osa sen kannen yläosasta on vesipinnan yläpuolella. Sinne ei jäähdytysneste mene ilman järjestelmässä olevaa painetta. Volsun asennuskäsikirjassa on asiasta maininta.
Vaalea töhnä öljyn täyttökorkissa johtuu ihan luonnonlaista (Henryn/Avokadron laki). Auton seisoessa ajon jälkeen öljyyn kondensoituu vettä, jonka pitäisi poistua huohotusjärjestelmän kautta, koneen/öljyn lämmetessä riittävästi. Toisaalta olisi hyvä puhdistaa huohotusjärjestelmä silloin tällöin. Lyhyessä ajossa ei oikein millään keinolla sen töhnän esiintymistä voi välttää. Mineraaliöljyjen kanssa sitä töhnää ilmestyy varmasti, mutta täyssynteettisten- kanssa vähemmän.
en oikeen ole tietoinen tosta jäähdytys järjestelmästä joten.
auto on caddy 1.6diesel
jos paisunta säiliön korkin avaa auton käydessä voiko järjestelmään tulla ilmaa?
missä kohtaa lämpö mittaria on normaali lämpö? sen keskellä olevan punasen ledin kohdalla?
ongelma on sellanen että kun 4 ajaa lämmöt nousee melko koviksi eli viisari osoittaa noin 1-2 viisarin paksuuden verran ledin oikealle puolelle.
5vaihteella kun vaihtaa lämmöt tippuu siihen ledin paikkeille sellai että viisarin vasen reuna on hivenen ledin päällä
ja missä asteessa flekti lähtee pyörimääm?
E: onko normaalia että ajon jälkeen paisunta säiliössä oleva neste on kylmää?
auto on caddy 1.6diesel
jos paisunta säiliön korkin avaa auton käydessä voiko järjestelmään tulla ilmaa?
missä kohtaa lämpö mittaria on normaali lämpö? sen keskellä olevan punasen ledin kohdalla?
ongelma on sellanen että kun 4 ajaa lämmöt nousee melko koviksi eli viisari osoittaa noin 1-2 viisarin paksuuden verran ledin oikealle puolelle.
5vaihteella kun vaihtaa lämmöt tippuu siihen ledin paikkeille sellai että viisarin vasen reuna on hivenen ledin päällä
ja missä asteessa flekti lähtee pyörimääm?
E: onko normaalia että ajon jälkeen paisunta säiliössä oleva neste on kylmää?
Itsellä ilmeni tänään juurikin sama vika kuin ensimmäisessä viestissä?
Eli lämmöt nousee mutta sisälle ei tule lämmintä?
Aamulla töihin mennessä toimi normaalisti (oli ollut piuhan päässä lämpenemässä) mutta töistä lähtiessä ei enään lämmintä tullut (ei ollut piuhassa)
ja lämmöt nousi reilusti yli 100 asteeseen. Mikähän mahtaisi olla vikana?
Koneena 1.8 aam.
Eli lämmöt nousee mutta sisälle ei tule lämmintä?
Aamulla töihin mennessä toimi normaalisti (oli ollut piuhan päässä lämpenemässä) mutta töistä lähtiessä ei enään lämmintä tullut (ei ollut piuhassa)
ja lämmöt nousi reilusti yli 100 asteeseen. Mikähän mahtaisi olla vikana?
Koneena 1.8 aam.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa