Mk1 GTI harrasteeksi
Valvoja: ffp jäsenet
Mk1 GTI harrasteeksi
Saksassa autojen rakentelu on jonkin verran vapaampaa mutta astunko pahaankin miinaan, jos haen sieltä esimerkiksi tuommoisen käyttö- ja harrastepeliksi?
VW Golf GTI Mk1 10/83, jossa koneena mk2 GTI, KR 102kW / 139hv
Pitkä linkki
Vai onko tämmöinen selvästi varmempi vaihtoehto noin katsastusmiestä ajatellen:
VW Golf GTI mk1 09/83, 82kW / 111hv
Pitkä linkki
Tuossa KR:ssä taitaa olla muutama hevonen Suomen lakeihin liikaa?
VW Golf GTI Mk1 10/83, jossa koneena mk2 GTI, KR 102kW / 139hv
Pitkä linkki
Vai onko tämmöinen selvästi varmempi vaihtoehto noin katsastusmiestä ajatellen:
VW Golf GTI mk1 09/83, 82kW / 111hv
Pitkä linkki
Tuossa KR:ssä taitaa olla muutama hevonen Suomen lakeihin liikaa?
No tarkennetaan nyt vähän, että ei mene vaan ihan haaveiluksi.
Saako tuommoisen helposti Suomessa rekisteriin? Esimerkiksi jos vaihtaa tuon KR koneen tilalle PL koneen? Onko ollut ongelmia katsastuksissa?
Tai sama kysymys pidemmin: mitä kaikkea alkuperäisestä mk1 GTI Golfista pitää vaihtaa, että siihen saa 1,8 litraisen mk2 GTI koneen? Mieluummin tietenkin 16v koneen. Vai olisiko 8v kone helpompi?
KR:ssä on "liikaa" tehoa, joten pitäisi laittaa PL mutta siinä on sitten katalysaattori. Eli pitäisi virittää KR:ää niin, että tehot eivät menisi rajan yli ja käyttää auto dynossa? Vaikka ei kai tuosta katalysaattorista sinällään mitään haittaa olisi, jos se sinne on pakko laittaa.
Yksi vaihtoehto olisi sitten tietenkin 8v GTI kone EV tai PB. EV ilmeisesti parempi? Mutta semmoisissa ei ole vakiona tehoa juurikaan enempää.
Ajatuksen juoksu on suunnilleen seuraava: pitäisi saada mk1 1.6 GTI, jossa olisi 1.8 GTI 8v (EV) tai 1.8 GTI 16V (PL) tai jopa 1.8 GTI 16v (KR) laillisesti käyttö- ja harrastepeliksi.
Vinkkejä?
Saako tuommoisen helposti Suomessa rekisteriin? Esimerkiksi jos vaihtaa tuon KR koneen tilalle PL koneen? Onko ollut ongelmia katsastuksissa?
Tai sama kysymys pidemmin: mitä kaikkea alkuperäisestä mk1 GTI Golfista pitää vaihtaa, että siihen saa 1,8 litraisen mk2 GTI koneen? Mieluummin tietenkin 16v koneen. Vai olisiko 8v kone helpompi?
KR:ssä on "liikaa" tehoa, joten pitäisi laittaa PL mutta siinä on sitten katalysaattori. Eli pitäisi virittää KR:ää niin, että tehot eivät menisi rajan yli ja käyttää auto dynossa? Vaikka ei kai tuosta katalysaattorista sinällään mitään haittaa olisi, jos se sinne on pakko laittaa.
Yksi vaihtoehto olisi sitten tietenkin 8v GTI kone EV tai PB. EV ilmeisesti parempi? Mutta semmoisissa ei ole vakiona tehoa juurikaan enempää.
Ajatuksen juoksu on suunnilleen seuraava: pitäisi saada mk1 1.6 GTI, jossa olisi 1.8 GTI 8v (EV) tai 1.8 GTI 16V (PL) tai jopa 1.8 GTI 16v (KR) laillisesti käyttö- ja harrastepeliksi.
Vinkkejä?
Laita yhdistelmä mikä Pasi_T:llä oli ennen megasquirtia.
Eli PL-kone, KR-ruisku (mekaaninen ilman lambda-ohjausta) ja virranjakajaksi saab 900 16v? turbon alipainesäätöinen niin sähköt sopivat suoraan. Eikö se ollut juuri tuo 16v saab missä on se samanlainen akselin pääty kuin volkkarissa? Väliin pala metallia, kun akseli on hieman pidempi kuin volkkarin oma.
Muuten ei tarvitse siis vaihtaa mitään, kun tuo pysyy Gti:n tehorajoissa ja sen sallittu +20% tehohan on 134hv tai jotain. Mutta jarrut nyt olisi muuten hyvä päivittää oman turvallisuuden nimissä vaikka g60-jarruihin ja taakse levyt.
Katalysaattoria ei ole pakko laittaa noin vanhaan autoon.
Eli PL-kone, KR-ruisku (mekaaninen ilman lambda-ohjausta) ja virranjakajaksi saab 900 16v? turbon alipainesäätöinen niin sähköt sopivat suoraan. Eikö se ollut juuri tuo 16v saab missä on se samanlainen akselin pääty kuin volkkarissa? Väliin pala metallia, kun akseli on hieman pidempi kuin volkkarin oma.
Muuten ei tarvitse siis vaihtaa mitään, kun tuo pysyy Gti:n tehorajoissa ja sen sallittu +20% tehohan on 134hv tai jotain. Mutta jarrut nyt olisi muuten hyvä päivittää oman turvallisuuden nimissä vaikka g60-jarruihin ja taakse levyt.
Katalysaattoria ei ole pakko laittaa noin vanhaan autoon.
Jakaja
Voisin ostaa Pasilta tuon Saabin jakajan omaan PL-projektimoottoriini. Pasi laita hinta maililla [email protected]
Lähinnä tuo pätee, kun 1.6 gti kone korvataan 1.8 16v koneella... Eli kun halutaan helposti tehoa ykköskoriseen. Pasi_T voi varmaan kertoa mikä jakaja on pätevä siihen?
Eikös se 900 16v turbo saabin ollut. Tämän käsityksen sain, kun kyselin eräältä työkaverilta joka noita ruotsin panssarivaunuja harrastaa. Eli tuossa on samanlainen akseli kuin volkkarissa.
Eikös se 900 16v turbo saabin ollut. Tämän käsityksen sain, kun kyselin eräältä työkaverilta joka noita ruotsin panssarivaunuja harrastaa. Eli tuossa on samanlainen akseli kuin volkkarissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa