ABSien kanssa probleemaan.
00283 vikakoodi, eli herjaa vasenta ABS anturia ja open or short to B+.
Keltainen ABS valo palaa mittaristossa heti käynnistettäessä ja kun sen pitäisi sammua, ABSn tsekatessa että toiminta on OK, niin sitä ei tapahdukkaan vaan valo jää palamaan.
Irroitin molemmat etummaiset ABS anturit ja silloinkin toiminta on aivan samoin, eli valo jaa palamaan ja antaa saman vikakoodin: valittaa vasenta anturia vaikka edessä ei ole antureita ollenkaan.
Mittasin, että 5V tulee antureille. Koitin toista anturia vasemmalla, ei vaikutusta. Otin akun kengän irti 30min, ei vaikutusta.
SItten vielä vikakoodista: se generoituu heti kun laittaa virrat päälle. Ei tarvitse pyöritellä renkaita.
Missä vika?
A4 B5 ABS-ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin jäi tosiaan kirjoittamatta. Mittasin molemmat anturit, mutta mitään ei mennyt läpi.
Kaikki tämä alkoi kun laakeriremontin takia yritin irroittaa antureita. En hakannut, en mysönyt, vain pyöritin ja totesin, etteivät lähde.
Testaan anturit vielä huomenna.
Onko normaalia, että sama vasemman pyörän koodi tulee, vaikka molemmat anturit irti?
Kaikki tämä alkoi kun laakeriremontin takia yritin irroittaa antureita. En hakannut, en mysönyt, vain pyöritin ja totesin, etteivät lähde.
Testaan anturit vielä huomenna.
Onko normaalia, että sama vasemman pyörän koodi tulee, vaikka molemmat anturit irti?
Itsellä valitti anturivikaa jousien ja iskarien vaihdon jälkeen ja syy oli liian kauaksi abs:n "rattaasta" noussut anturin pää. Otin anturin irti, putsasin, työnsin aivan pohjaan ja siitä takaisin millin pari, ettei osu anturin pää mihinkään. Keltainen merkkivalo katosi sillä. Kannattaa kokeilla.
Toki tuo oli outoa, että nollasit vikakoodin ja syttyi ennenkuin edes ehdit ajaa autolla. Itsellä vika ilmoitti uudestaan vasta kun lähti ajamaan.
Toki tuo oli outoa, että nollasit vikakoodin ja syttyi ennenkuin edes ehdit ajaa autolla. Itsellä vika ilmoitti uudestaan vasta kun lähti ajamaan.
Hain motonetistä uuden anturin (tosin oli kulumisenvarottimen piuhoilla, toisin kuin orkkikset). Vaihdoin sen vasemmalle, mutta edelleen tuli vikakoodia ja kun nollasin niin se tuli samoin tein takasin. Alkaa mennä järki ton kanssa.
Huomenna haen sen toisenkin anturin (jos ne nyt sit oikeesti on ees vaihtokelpoiset) ja koitan laittaa uudet molemmille puolille. Jos ei sillä tokene, maalaan vihreeks ja upotan vantaankoskeen.
Huomenna haen sen toisenkin anturin (jos ne nyt sit oikeesti on ees vaihtokelpoiset) ja koitan laittaa uudet molemmille puolille. Jos ei sillä tokene, maalaan vihreeks ja upotan vantaankoskeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 29 vierailijaa