vanteiden kiillotus?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

vanteiden kiillotus?

ViestiKirjoittaja audis6 » 6.11.2007 17:37

millä olette kiillottanut vanteita? meinasin itse ensin ottaa lakan pois nitromorsella,mitä ootte käyttäny? nyt olis vuorossa ATS-cup vanteet mitkä löysin sattumalta muotojen puolesta ehkä pikkusen haasteellinen vanne

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 6.11.2007 17:52


seatts
-
Viestit: 167
Liittynyt: 14.10.2004 16:02

ViestiKirjoittaja seatts » 6.11.2007 21:11


In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 16.11.2007 20:37

Ostin käytetut Formen B80:t vanteet joissa on kiillotetut puolat ja mustat sisukset jo tehtaalta tullessaan:
Kuva

Pinnassa on ilmeisesti jokin lakkakerros kiillotuksen päällä kun on aika paljon lohkeillut tuota lakkakerrosta puolista, ja naarmuja ja kolhujakin löytyy.

Eli onko kaikissa tehdasvalmisteisissa kiillotetuissa vanteissa lakka päällä, kun ne eivät hapetu?

Mitä lakkaa ne niihin laittaa jos hioisin ja kiillottaisin nuo puolat uudestaan ja vetäisin vaikka PPG:n 880 lakan niskaan?

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 16.11.2007 21:36

Eli onko kaikissa tehdasvalmisteisissa kiillotetuissa vanteissa lakka päällä, kun ne eivät hapetu?


Kyllä yleensä on lakattuna kiillotetut vanteet tullu tehtaalta tai sit eloksoituna,ja kyllä ne hapettuu koska vesi pääsee lakan alle muhimaan kiveniskuista.

In Flames
-
Viestit: 69
Liittynyt: 23.6.2007 13:12

ViestiKirjoittaja In Flames » 16.11.2007 22:46

Kiillotettuja puolia läheltä katottuna näkyy sorvin uramainen pinta, saa vissiin hioa sen ihan tasaseks ni tulee peilimäisempi kiilto.

Pitäskö toi lakkaus jättää tekemättä, että vahaa vaan pintaan?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.11.2007 9:49

ATS Cup on niitä helpoimpia vanteita kiillotettavaksi, koska pinnassa on vain ohut lakka ja lakan alla tuo urainen, jokseenkin kiiltävä alumiini. Jos lakan alla on monta kerrosta maalia ja "neitseellinen" alumiinipinta, työtä on hieman enemmän.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 17.11.2007 13:57

Lakkaamatonta alumiinia saa olla kiilloittelemassa koko ajan jos sen haluaa kiiltävän.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 17.11.2007 15:18

Eipä tarvitse kuin pestä ja myös kuivata huolellisesti,niin kiilto pysyy ihan siedettävänä,jos kerran kuussa hiukan "hoitoaineella" sipasee niin hyvä on.

Jos kiillotat sit pelkällä Autoglymin tahnalla,nii sen kiilto kyllä häviää melkein eka pesun jälkeen,kovavahalla ku kiillottaa niin kestää kiilto huomattavasti paremmin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.11.2007 21:46

Sekin on kokeiltu, että jos hieman luistaa siitä kiillotuksesta ja pinta ei ole viimeisen päälle tasainen ja ilman lakkaa, siihen tarttuu kyllä kaikki moska ja sen jälkeen on työ saada kiilto takaisin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa