Auto on siis ´00 malli variantti ja orkkishälystä kysyisin ensin:
Eli kuuluuko vilkkujen vilkahtaa kaukosta sulkiessa ekalla kerralla?Monesti vilkahtaa vasta toisella tai kolmannella kerralla.
Ei kuulosta normaalilta joten onko lääkettä tuohon?
Onko siinä ehkä jotain takalukitus toimintoa?
Avattaessa välähtää kyllä aina.
Onko tuo niitä kuuluisia mikrokytkin ongelmia?
Peilien säädöstä:
Lienee peilien säätönappulassa vikaa kun ainoastaan oikea peili liikkuu, oli valittuna sitten oikea tai vasen puoli.
Voi myös olla että vasen puoli valittuna ei liiku mikään.
Onko paras pitää säätönuppi keskiasennossa aina vai vas/oik? Ajatellen onko lämmitys keskiasennossa aina päällä?
Mikä on oikea akun koko(Ah) Trendline-varustellussa laitteessa?
Sitten puhaltimien suuttimien lamelleja on irti, pystyykö korjaamaan vai pitääkö koko paketti uusia kerralla?
Entäs suuttimien valaistukset, millaisia polttimoja siellä on?
On himmeät tai sit eivät toimi ollenkaan.
Samaten tuhkis on pimeä ja rinkula sytyttimen ympärillä.
Passat 3b hälystä, peileistä yms.
Valvoja: ffp jäsenet
siitä hälystä nyt ainakin:
sulla ei varmaan ole ohjelmoitu niitä vilkahtamaan kun siinä toisessa vaiheessa. ne pitää erikseen ohjelmoida vilkahtamaan sekä avatessa että sulkiessa. on myös mahdollista saada pieni äänimerkki kuulumaan avattaessa ja sulkiessa. pitäs onnistua vagcomillakin.
päälle/pois kytkettävä ominaisuus on myös se että ensimmäisellä avaamispainasulla aukeaa vaan kuskin ovi ja toisella perään loput ovet. saattaa olla tällaisessa tapauksessa että vilkut vilahtaa vasta kun kaikki ovet aukaisee.
puhaltimen lamelleissa pitäs päissä olla ainakin vanhemmissa volkkareissa pienet kiinnitystapit. jos ne on ehjät niin pitäs pystyä laittamaan takasin. joutuu varmaan irrottamaan ne suuttimet että on helpompi kikkailla ne lamellit paikalleen.
sulla ei varmaan ole ohjelmoitu niitä vilkahtamaan kun siinä toisessa vaiheessa. ne pitää erikseen ohjelmoida vilkahtamaan sekä avatessa että sulkiessa. on myös mahdollista saada pieni äänimerkki kuulumaan avattaessa ja sulkiessa. pitäs onnistua vagcomillakin.
päälle/pois kytkettävä ominaisuus on myös se että ensimmäisellä avaamispainasulla aukeaa vaan kuskin ovi ja toisella perään loput ovet. saattaa olla tällaisessa tapauksessa että vilkut vilahtaa vasta kun kaikki ovet aukaisee.
puhaltimen lamelleissa pitäs päissä olla ainakin vanhemmissa volkkareissa pienet kiinnitystapit. jos ne on ehjät niin pitäs pystyä laittamaan takasin. joutuu varmaan irrottamaan ne suuttimet että on helpompi kikkailla ne lamellit paikalleen.
Saattaa vilkahtaakin vasta kolmannella kerralla...tai sit ei ollenkaan,ehkä. Vaihtelee siis joten haiskahtaa vialta.Lukkoon menee aina kerralla samoin aukeaa kerralla.
Vas.taka ovesta ei sytytä sisävaloa eikä maavaloa.
Voisiko tuo tiedon puute estää vilkahtelut?
Mites tuon orkkishälyn saa pois käytöstä jos tienpäällä sekoaa? Missä on sireeni, jos vaikka tunkis pillin täyteen jotain fyllii pahimmassa tapauksessa?
Vas.taka ovesta ei sytytä sisävaloa eikä maavaloa.
Voisiko tuo tiedon puute estää vilkahtelut?
Mites tuon orkkishälyn saa pois käytöstä jos tienpäällä sekoaa? Missä on sireeni, jos vaikka tunkis pillin täyteen jotain fyllii pahimmassa tapauksessa?
Pelien säädöstä: Pidä jommassa kummassa laidassa koska muuten peilit lämpeävät joka startin yhteydessä ja siten kuluttaa turhaa vastuksia.
Mikäli vasen peili ei liiku mihkään suuntaan (liikuttaa 2 sähkömoottoria), lue ekana vikamuisti, tarkasta a-pilarin läpiviennin liitokset ja kiinnitys, sekä todennäköisesti uusi sen jälkeen katkaisija.
Tuhkiksen valosta: Vaatii vaihtaakseen keskikonsolin purkamisen. Lamppuna on ihan normi 1,2 w lasikanta polttimo - kuitenkin naamioituna hankalahkon muovisovitteen sisälle, joka ei ole marmori tiskin myyjän mukaan purettavissa, mutta joka kuiten on :-) Eli sen lampun voi vaihtaa, vaatii vain hetken "askartelua" sovitteen purkamisen ja kasaamisen muodossa. Pelkkä lamppu maksaa kait 50 cnt kun sovitteen kanssa 6 €, päätä itse :-) Sytkän toimimattomuudesta (mikäli ymmärsin oikein), tarkasta ensin sulake.
Ritilät: Mikäli poikki, on uusinta ainoa vaitoehto. Mikäli vain irti, voi laittaa takas paikalleen. Vaatii ritilän irrottamisen kojelaudasta joka on hieman vittumaista, mutta saapi ehjänä kuiten irti. Ohjeita siihen kuin myös lampun vaihtoon söörtsillä. Mikäli ritilän irroitat, uusi suosiolla polttimot (a 5 €/kpl, 4 tarvii kojelautaan). Saatavuus vain merkkiliikkeestä.
Akun koon kuulet joko merkkiliikkeen tiskiltä tai tarvikeliikkeestä.
Mikäli vasen peili ei liiku mihkään suuntaan (liikuttaa 2 sähkömoottoria), lue ekana vikamuisti, tarkasta a-pilarin läpiviennin liitokset ja kiinnitys, sekä todennäköisesti uusi sen jälkeen katkaisija.
Tuhkiksen valosta: Vaatii vaihtaakseen keskikonsolin purkamisen. Lamppuna on ihan normi 1,2 w lasikanta polttimo - kuitenkin naamioituna hankalahkon muovisovitteen sisälle, joka ei ole marmori tiskin myyjän mukaan purettavissa, mutta joka kuiten on :-) Eli sen lampun voi vaihtaa, vaatii vain hetken "askartelua" sovitteen purkamisen ja kasaamisen muodossa. Pelkkä lamppu maksaa kait 50 cnt kun sovitteen kanssa 6 €, päätä itse :-) Sytkän toimimattomuudesta (mikäli ymmärsin oikein), tarkasta ensin sulake.
Ritilät: Mikäli poikki, on uusinta ainoa vaitoehto. Mikäli vain irti, voi laittaa takas paikalleen. Vaatii ritilän irrottamisen kojelaudasta joka on hieman vittumaista, mutta saapi ehjänä kuiten irti. Ohjeita siihen kuin myös lampun vaihtoon söörtsillä. Mikäli ritilän irroitat, uusi suosiolla polttimot (a 5 €/kpl, 4 tarvii kojelautaan). Saatavuus vain merkkiliikkeestä.
Akun koon kuulet joko merkkiliikkeen tiskiltä tai tarvikeliikkeestä.
Tohon lukkojuttuun voisin arvella, että jonkun lukon mikrokytkin on rikki. Jos on, sen huomaa ainakin siitä, että kun avaa kaukosäädöllä lukot ja avaa juuri sen toimimattoman mikrokytkimen oven/takaluukun, niin hetken kuluttua lukot menee takaisin lukkoon kun kytkin ei tunnista että yksi luukku on auki. Sen jälkeen myös hälytin saattaa alkaa huutamaan.
Akun koko ainakin V6:ssa on 70Ah, lienee muissakin. Eikä haittaa jos laittaa niin ison kun vaan siihen akkutelliinkiin mahtuu...
Akun koko ainakin V6:ssa on 70Ah, lienee muissakin. Eikä haittaa jos laittaa niin ison kun vaan siihen akkutelliinkiin mahtuu...
Ja lukon aukaisu (mikäli se on jo irtona räpylässä) ei vaadi ruudin keksintää - tai ainakaan takaoven lukon aukaisu ei ollut kummoinen homma. Muutama ruuvari, yksi jousi ja hieman pähkäilyä ja kytkimet oli nähtävillä. Lukko ei ole myöskään mikään vaihto-osa joten omatoiminen korjaus kannattaa kokeilla ensin. Toiminnan toteaminen ei myöskään vaadi fyysistä asentamista oveen, riittää kun kytkee sähköt ja käyttää samoista vivuista kuin tangot ja vajeritkin lukkoa ohjaisi.
Nyt se teki sitten sen että takaovi jäi lukkoon.
Aukes kyllä heti seuraavalla yrityksellä.
Tuntuis nyt että jos tuon oven fixais saattaa ongelmatkin loppua.Eli alkaisi ehkä vilkut toimia aina sekä sisävalo avattaessa.
Onko näillä jokin yhteinen kytkin lukossa vai montako siellä lopulta on ja mitkä niiden toiminnat on?
Eikös tuohon voinutkin vaihtaa ihan tuon mikrokytkimen pelkästään tai vaikka kaikki?
Ja vaikka Partcolta sais?
Aukes kyllä heti seuraavalla yrityksellä.
Tuntuis nyt että jos tuon oven fixais saattaa ongelmatkin loppua.Eli alkaisi ehkä vilkut toimia aina sekä sisävalo avattaessa.
Onko näillä jokin yhteinen kytkin lukossa vai montako siellä lopulta on ja mitkä niiden toiminnat on?
Eikös tuohon voinutkin vaihtaa ihan tuon mikrokytkimen pelkästään tai vaikka kaikki?
Ja vaikka Partcolta sais?
Selvästi on ainakin yksi lukkomoduli rikki.
Vilkkujen pitäisi välähtää muistaakseni tuplalukituksen merkiksi (siis ovet lukossa niin ettei saa sisältäkään kahvoista auki). Tuon voi helposti kokeilla esim. istumalla autossa / ikkuna auki.
Jos auto välähtelee vasta toisella tai kolmannella painalluksella niin jokin ovi ei anna oikeaa "auki/kiinni/lukossa/yms" -signaalia. Yleensä tällainen ovi oireilee muutenkin; esim. ovenalusvalo ei pala oven ollessa auki tai häly menee päälle jos ovi on auki ja auton lukitsee (muutenhan auton saa laittaa lukkoon ainakin kaikki muut paitsi kuskin ovet auki ja ne menevät lukkoon sitämyöten kun niitä paiskoo kiinni).
Vilkkujen pitäisi välähtää muistaakseni tuplalukituksen merkiksi (siis ovet lukossa niin ettei saa sisältäkään kahvoista auki). Tuon voi helposti kokeilla esim. istumalla autossa / ikkuna auki.
Jos auto välähtelee vasta toisella tai kolmannella painalluksella niin jokin ovi ei anna oikeaa "auki/kiinni/lukossa/yms" -signaalia. Yleensä tällainen ovi oireilee muutenkin; esim. ovenalusvalo ei pala oven ollessa auki tai häly menee päälle jos ovi on auki ja auton lukitsee (muutenhan auton saa laittaa lukkoon ainakin kaikki muut paitsi kuskin ovet auki ja ne menevät lukkoon sitämyöten kun niitä paiskoo kiinni).
Ok.Kuulostaa loogiselta.
Mites tuo nyt sitten korjataan?
Eli Nuo mikrokytkimet kannattaa varmaan vaihtaa takaoven lukkoon?
Vai pitääkö vaihtaa koko lukko sinne?
Ja tutkin tuo liitoksetkin vielä uudelleen oven raosta.
Sit toi häly..Meneekö se päälle jos avaimella suljen ovet tai sitten kaukolla sulkiessa eka kerralla?
Ledi siis alkaa aina vilkkua kun ovet lukitsee.
Lyhyesti siis:Jos vilkut ei välähdä, ei häly mennyt päälle.Niinkö?
Mietin vaan sitä että jos se sekoaa saanko ovet lukkoon ilman hälyä?
Mites tuo nyt sitten korjataan?
Eli Nuo mikrokytkimet kannattaa varmaan vaihtaa takaoven lukkoon?
Vai pitääkö vaihtaa koko lukko sinne?
Ja tutkin tuo liitoksetkin vielä uudelleen oven raosta.
Sit toi häly..Meneekö se päälle jos avaimella suljen ovet tai sitten kaukolla sulkiessa eka kerralla?
Ledi siis alkaa aina vilkkua kun ovet lukitsee.
Lyhyesti siis:Jos vilkut ei välähdä, ei häly mennyt päälle.Niinkö?
Mietin vaan sitä että jos se sekoaa saanko ovet lukkoon ilman hälyä?
Kyllä hälyn pitäisi olla päällä vilkutti vilkkuja tai ei - koska vilkutus tosiaan viittaa vain tuohon tuplalukitukseen. Tuo punainen ledi kuskin ovessa myös viittaa siihen että häly on päällä. Normaalistihan auton saa *pois* tuplalukitustilasta painamalla lukitsemisnäppäintä kaukosäätimestä toisen kerran.
Mitä taas korjaukseen tulee niin on aikalailla "fiftysixty" onko siellä lukossa yksi tai useampia mikrokytkimiä rikki, jolloin ne pitää vaihtaa, vai onko kyseessä vain murtuneet juotokset jotka pitää juottaa uusiksi (mielellään ottamalla vanhat tinat pois imurilla ensin).
Uusi lukkomodulihan maksaa jotain luokkaa 160-180 euroa - jos vanhasta ei saa kalua.
Mitä taas korjaukseen tulee niin on aikalailla "fiftysixty" onko siellä lukossa yksi tai useampia mikrokytkimiä rikki, jolloin ne pitää vaihtaa, vai onko kyseessä vain murtuneet juotokset jotka pitää juottaa uusiksi (mielellään ottamalla vanhat tinat pois imurilla ensin).
Uusi lukkomodulihan maksaa jotain luokkaa 160-180 euroa - jos vanhasta ei saa kalua.
Se iski sit tännekin. Tuossa lauantai iltana kun laittoi säätimestä ovet lukkoon niin tuli huomattua että vilkut eivät toimineet. Toinen painallus ja vilkut syttyivät ja kuskin ovesta kuului jokin naksahdus. Tuli sitten tutkittua siinä pikaisesti että muiden ovien alla valot palaa kun oven aukaisee paitsi kuskin ovessa. Ja kuskin oven lukosta oven saa kyllä lukkoon ja auki mutta keskuslukitus ei siitä toimi eikä ns. mukavuus toiminnolla ikkunat aukea. Kertokaas nyt selvästi että mitä osia sinne alkaa vaihtamaan ja millaisissa hinnoissa mennään?
Kertokaas nyt selvästi että mitä osia sinne alkaa vaihtamaan ja millaisissa hinnoissa mennään?
Se on se tuossa yllä mainittu lukkomoduli joka maksaa sen 160-180 euroa marmoritiskillä.
Tai sitten purat itse ja katsot millaiset mikrokytkimet sinne menee, apua esim. täältä:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461
Mikrokytkimillä näkyy olevan (ei-VAG, elektroniikkavalmistajan omat) osanumerot:
DK-1-G-UL-A0
ja
DK-1-G-TR-A0
Muuten voi pärjätä pelkällä kolvauksella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa