kysymys Webaston toiminnasta (ongelma ratkaistu)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pela
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.10.2007 19:37

kysymys Webaston toiminnasta (ongelma ratkaistu)

ViestiKirjoittaja pela » 20.10.2007 19:51

Mulla olisi ongelmana uudessa 3C Passatissa että Webasto lämmittää todella heikosti auton sisätilaa eli puhallinopeus ei nouse jäädytysveden lämmitessa.

45 min lämmiitys nostaa jäähdytysnesteen 90 lukemiin mutta sisään tuleva ilma on kuin lehmän henkäys vaikka lämpötilasäädin on asennossa HI ja puhallus suunnattu tuulilasiin.

Voiko asiaan jollain säädöllä vai puuttuuko systeemistä vielä jotain...
kommenteista kiitollinen
Viimeksi muokannut pela, 21.11.2007 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

startiger
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.9.2007 22:25

ViestiKirjoittaja startiger » 20.10.2007 21:54

.
45 min lämmiitys nostaa jäähdytysnesteen 90 lukemiin mutta sisään tuleva ilma on kuin lehmän henkäys vaikka lämpötilasäädin on asennossa HI ja puhallus suunnattu tuulilasiin.

Onko kiertovesipumppu kytketty oikein, ja että Webastoon tai Eberiin on laitettu letkut oikeinpäin. Käsittääkseni lisälämmitin kierrättää nesteen ensin lämppärinkennon kautta ja sitten vasta moottoriin.

pela
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.10.2007 19:37

ViestiKirjoittaja pela » 20.10.2007 23:07

Webaston kellosarja on merkkiliikkeen asentama,joten luulisi että Pörhöllä osattaisiin nuo kytkennät tehdä oikein.

Puhalllin kyllä puhaltaa lämmintä ilmaa mutta aivan käsittämättömän hitaalla puhallinnopeudella eikä manuaalisesti asiaan tunnu voivan vaikuttaa.

Audiclubin puolella joku valitteli samantyyppistä , ongelmana liian suuri puhallinopeus joten mietin että vaatiiko puhallinopeuden hallinta vielä jotain lisäosaa toimiakseen oikein.

Autossa on ollut sähköongelmia muutenkin nokko:vetokoukku hukkasi sähkönsä,kaarrevalot antavat ajottain vikailmoituksia vaikka toimivat ok ja auton käynnistyvyys Webasto lämmityksen jälkeen on heikko joten yhteinen taival ei ole aivan ruusuisesti alkanut.
nimimerk. vaihdanko Toyotaan??

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 21.10.2007 13:41

Riippuu miten puhallus on toteutettu. Jos ipcu releellä, niin sen voi ohjelmoida uusiin arvoihin.

pela
-
Viestit: 18
Liittynyt: 20.10.2007 19:37

ViestiKirjoittaja pela » 21.11.2007 19:09

no niin ongelma saatiin ratkaistua: ongelmana siis oli webaston alhainen puhallinnopeus+ oudot sähköviat uudessa 3C 2.0 TDI Passatissa

Vikana oli viallinen akku.
Lisäksi autoon vaihdettiin takuuna uusi ruiskutuspumppu käynnistysvaikeuksien vuoksi.. Merkkiliike teki hyvää työtä täytyy sanoa.
Case closed


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa