audi a4 1,8 turbo kone

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

audi a4 1,8 turbo kone

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 10.10.2007 14:57

tere kysyisin semmosta et kuinka hyvin toi audin kone kestää virittämistä? Et joutuuko vaihtaa paljon palikkaa?(vuosimalli 97-00)

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

kyllähän se kestää

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 10.10.2007 20:40

aikasta hyvin virittämistä. jos kyseessä on 110kw kone. niin tietenkin riippuen että paljonko siihen potkua haluat, alkaa ekana ahistaa turbo. riskiraja 190hv. sen jälkeen suuttimet/ pukisto Audien ahtopuolen koosta en tiedä et miten iso välijäähdytin siellä jo vakiona mutta ainaki gti golffissa käy pieneksi jos mennään pitkästi yli 200hv:n Mutta ite kone kyllä kestää aina 300hv:n asti, jolloin ois syytä vaihtaa kiertokanget. Voimansiirto on sitten asia erikseen.
Mutta ite sain kyl omaan golfiin suhkot helpolla 220hv/311Nm Vaihdettu vain turbo sport lineen ja käytetty karalassa.

Mooner
-
Viestit: 325
Liittynyt: 23.7.2003 8:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mooner » 10.10.2007 20:53

vähän OT mutta onkohan noissa Formula Palmer Audeissa minkälaista eroa noihin normi motteihin, sisuskalut lie erillaiset vai?

http://www.formula-palmer-audi.com/car.aspx

kyseessä lienee kuitenkin tuo sama 20v pata

Manufacturer Audi
Capacity 1.8 litres
Cylinders 4
Valve Gear Twin overhead camshaft, 20-valve head
Fuel System Pectel Electronic fuel injection
Aspiration Water cooled Garrett T34 turbo, intercooled
Closed loop boost control
Maximum Power 300 bhp
350 bhp available on driver activated over-boost

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 11.10.2007 15:59

Niin sitä 110kw just tarkoitin mut onko tota korimallia tehty myös sillä 20v koneella? ku en oo nähny ku vaan 5v niitä. Et onko se joku erikoismalli?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 11.10.2007 16:06

Audilla 20V tarkottaa vanhaa 5-sylinteristä (4 vent./syl.) ja 5V 4-sylinteristä moottoria. A4:ssä ei 5-syl koneita ole.

Volkkarilla tämä sama 4-syl moottori onkin 20V -merkinnällä.

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 11.10.2007 16:16

ahaa nyt älysin tahnks:D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa