Ö-painemittarin asennus.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ZAPU
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.9.2007 8:19

Ö-painemittarin asennus.

ViestiKirjoittaja ZAPU » 9.10.2007 18:09

Searchia kokeilin, ja jotain löysinkin, mutta en mielestäni tarpeeksi. (A4 1.8t AEB)
Eli kerron nyt mitä haluaisin tietää/varmistaa.
Tämä on ilmeisesti paras tehdä niin, että ottaa öljynsuoddattimen jalasta nykyisen öpainemittarin anturan irti siihen M10X1 esim jarruletkun pätkä? Sen päähän t:haara? Siihen päähän kinni sitten tavallisne övalon, ja uuden anturan möltti.
Kysymyksiä herättää, että missäpäin ösuodattimen jalkaa sijaitsee tuo antura, ja mistäpäin se on helpoin ottaa irti? Käytössä on monttu, ja useiden työkalujen lajitelma.
Sitten, kun öpaine mittarin as.ohjeessa sanotaan, että pitäis ottaa jostain moottorin/sen anturan läheltä maa, onko tämä tarpeellista, vai voinko maadottaa ihan tavallisesta maasta vaan, vai pitääkö se viedä sinne anturan lähelle se maadotus? ja pitääkö se antura maadottaa, koska siinä toki on groundin paikka, mutta eikös tollasen ny pitäs rungosta maadottaa?
Ja mittarinahhan on TADADADADADAAAAA AUTO GAUGE! JIPII !

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 9.10.2007 20:54

Se ei välttämättä tarvii olla lähellä anturia se maa, kuhan on jossain, varmin on akun miinus napa. Ite laitoin moottorin maadoitukseen.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 10.10.2007 14:35

Ne anturit ei nykyään enää maadoita suoraan anturin rungosta, ilmeisesti ongelmia ollut vuotojen kanssa, joten ollut pakko laittaa jotain tiivisteainetta väliin -> ei maadoita enää. Maahan on joka paikassa sama, mikäli kaikki johdotukset kunnossa, joten sillä ei ole väliä mistä sen ottaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa